Страница 442 от 479

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2017 22:28
от amcho
Topfly написа:
В България националният превозвач Bulgaria Air през 2015 г. оглавява класацията на Летище София като брой полети седмично - със 122 полета, следван от Wizz Air и Ryanair. Въпреки това пътниците на Bulgaria Air намаляват с почти 80 хил. през 2015 г. в сравнение с предходната година.

http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bumyt-na-niskotarifnite-aviokompanii-syzdava-nov-pazar-v-iugoiztochna-evropa-236069/


Нужна е внезапна промяна в бизнес модела:
1) Въвеждане на по-ниска тарифа без "безплатен чекиран багаж" (най-сетне е факт от тази година), по всички дестинации.
2) Премахване на безплатните пластмасовите сандвичи и безвкусни кафенца
3) Фокусиране върху дестинации с по-малка конкуренция.
4) Промяна на сегашното лого и премахване на "национен превозвач" - не сме в ерата на 60-те.
5) Въвеждане на онлайн чек-ин на всички летища, тази услуга не се предлага в нито едно испанско летище, където уж има най-много българи.
6) Изработване на мобилна апликация - все повече хора използват смартфоните си вместо хартиен носител.
7) Подновяване на сегашната, официална Интернет страница - много е ретро.
8) Търсене на нови партньори в ЮИ Азия и Канада (на 1 декември отпадат визите и със сигурност ще се увеличи трафика през 2018г.)

Иначе е похвално, че все още си имат interline agreement с VS, UA. DL, 9W, AF/KL
и също така изборът на Ембраерите - един надежден и отличен самолет.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2017 22:50
от Пароль
Докато не си платят дължимите такси на летище София, няма нужда да си махат надписите "национален прекарвач"! Просто, защото "прекарват" всички данъкоплaтци!
Кафенцата и сандвичите също не трябва да се махат, защото ... да не повтарям!

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2017 08:36
от Topfly
amcho написа:
Нужна е внезапна промяна в бизнес модела:
1) Въвеждане на по-ниска тарифа без "безплатен чекиран багаж" (най-сетне е факт от тази година), по всички дестинации.
2) Премахване на безплатните пластмасовите сандвичи и безвкусни кафенца
3) Фокусиране върху дестинации с по-малка конкуренция.
4) Промяна на сегашното лого и премахване на "национен превозвач" - не сме в ерата на 60-те.
5) Въвеждане на онлайн чек-ин на всички летища, тази услуга не се предлага в нито едно испанско летище, където уж има най-много българи.
6) Изработване на мобилна апликация - все повече хора използват смартфоните си вместо хартиен носител.
7) Подновяване на сегашната, официална Интернет страница - много е ретро.
8) Търсене на нови партньори в ЮИ Азия и Канада (на 1 декември отпадат визите и със сигурност ще се увеличи трафика през 2018г.)

Иначе е похвално, че все още си имат interline agreement с VS, UA. DL, 9W, AF/KL
и също така изборът на Ембраерите - един надежден и отличен самолет.


България ер си е национален превозвач, защото тя е назначена от правителството да изпълнява полети по маршрути, които се изпълняват по двустранни споразумения. Вярно е, че не са много тези маршрути но ги има. Например Москва е такъв маршрут. От гледна маркетинга обаче Национален превозвач звучи добре и позволява евентуално да се вземе малка надценка за билета.
Що се отнася до горните мерки с изключение на точка 3 всички останали ще доведат до малко забавяне на неизбежното прекратяване на дейността някой ден.
Точка три обаче може да доведе до много по бърз край, защото сега бизнесът им е в превоза на държавни служители и прекачващите се пътници на централни летища. Не съм сигурен, че има достатъчно атрактивни дестинации с малка конкуренция, които да си струва да се разработват. Последното също струва много пари и би увеличило проблемите на авиокомпанията.

За мен единствента възможност за дългосрочно съществуване на авиокомпанията е рязка смяна на бизнес модела но в посока НТА и смяна на ембраерите с по големи и ефективни самолети. Нещо подобно на румънската Blue air. Така също няма да е гарантиран успеха, но шансовете ще бъдат значително по добри. Много по големи авиокомпании от България ер има сериозни проблеми с рентабилността на полетите им в Европа и не виждам никакво предимство в сегашния бизнес модел на авиокомпанията, което да и помогне да оцелее. Някой има ли данни за 2016-та година? Спад от 80 000 пътници за 2015-та година е спад от 6-7%.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2017 15:25
от Пароль
Чак пък назначена! Имаш ли указа на МС?
И, да допуснем, чеима договор с правителството да се пише "Национален прекарвач" кой на кого плаща - правителството на БГер или БГер на правителството?
И защо, като си имаме "Национален прекарвач", министрите, пък и другите държ. служители (че даже и "футболистите" на Бистрица), не летят с "Национален прекарвач", а с Авиоотряд 28 ии др. авиокомпании?

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2017 17:17
от Topfly
Пароль написа:Чак пък назначена! Имаш ли указа на МС?
И, да допуснем, чеима договор с правителството да се пише "Национален прекарвач" кой на кого плаща - правителството на БГер или БГер на правителството?
И защо, като си имаме "Национален прекарвач", министрите, пък и другите държ. служители (че даже и "футболистите" на Бистрица), не летят с "Национален прекарвач", а с Авиоотряд 28 ии др. авиокомпании?


Идея си нямам юридически как точно става назначаването, но при двустранните договори всяка държава има право да посочи по една авиокомпания за национален превозвач по дадена линия. Може да е с решение на министър или указ на МС.
Преди да влезем в ЕС това ставаше почти автоматично, но от както влязохме в ЕС трябва да се направи конкурс в който могат да участват всички авиокомпании от ЕС. Не съм чувал обаче на някой да му плащат или той да плаща за това.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2017 22:49
от Rosen85
Авиокомпаниите отчетоха успешна година
Като сравнително добра за българските авиокомпании определиха от
Асоциацията на българските авиокомпании (АБА)
изминалата 2016 година на 15-ата си годишна среща.

Прави впечатление, че за 2016 са преминали 9,2 милиона пътници, като 4,8 са преминали през летище София.
Това прави цели 53 процента. Вижда се колко много е централизирана България.
Нямам търпение да видя как ще се променят цифрите през 2017.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2017 23:17
от Пароль
Rosen85 написа:Нямам търпение да видя как ще се променят цифрите през 2017.

По-интересно е, как ще се променят цифрите през 2019 г. (ако все още сме в ЕС) !

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2017 02:51
от Делян
Хайде, комунистите излезнаха от дупките пак, този път демокрацията им била крива :-)
Bulgaria air е отрочето на 45 г. светъл социализъм, знаеш ли още колко поколения ще сърбате резултатите на тази "планирана" икономика!
Ако не сме в ЕС къде да сме? В евразийският съюз, мизерия брат.... :D

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2017 09:26
от Topfly
На въпрос защо очакваният ръст в сектора ще е по-висок при международните авиокомпании, изпълнителният директор на „България Ер“ Янко Георгиев заяви: „Навлизат нови чуждестранни превозвачи, което води до допълнителен трафик. Ние запазваме обема на трафика“.


Той заяви, че „България Ер“ очаква 10,7% ръст на трафика през 2017 г. при чартърите и редовните полети.


В отговор на въпрос за конкуренцията Янко Георгиев коментира, че Ryanair „се появява там, където има голям потенциал за развитие, което означава, че в България този момент е дошъл. Това е компания, която генерира нов трафик и той след време се преразпределя“.


http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bylgarskite-aviokompanii-ochakvat-umeren-rastej-v-sledvashtite-godini-236171/

Не ми се вижда много реалистично да откраднат пазар от Ryanair, но от пазара на чартъри е възможно да вземат по голям дял

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2017 10:02
от Topfly
Rosen85 написа:Прави впечатление, че за 2016 са преминали 9,2 милиона пътници, като 4,8 са преминали през летище София.
Това прави цели 53 процента. Вижда се колко много е централизирана България.
Нямам търпение да видя как ще се променят цифрите през 2017.


50% от пътниците са в Източна България и 50% от пътниците са в Западна България. Нищо централизирано няма в това. Единствено от гледна точка на редовните полети София има предимство, но туристите от чартърните полети също развиват местната икономика.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2017 17:45
от yordanov
amcho написа:7) Подновяване на сегашната, официална Интернет страница - много е ретро.


Чуха те! От днес сайтът е с нов облик, който дори е мобайл френдли.. поне преди да започнеш да резервираш, където дизайнът си е стария.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 27 Мар 2017 11:39
от mashine1984
Броят на превозените пътници през 2016 е бил 1.246.350, което спад от 2% спрямо 2015

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 27 Мар 2017 12:05
от carpe_diem
Oх, милото, лети разхерметизирано...
Някой би ли се качил на това, сериозно?!

Така де, просто предполагам, че е поредното пили, което ще лети за т.нар. "Bul Air"...
Нали вече пристигна едно...

Изображение

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 27 Мар 2017 14:14
от amcho
carpe_diem написа:Oх, милото, лети разхерметизирано...
Някой би ли се качил на това, сериозно?!


Не виждам никакъв проблем да се използват стари, но надеждни, машини за извършване на чартърни полети и за извънредни случай или аварии. Такава практика се прилага от авиокомпании като JU, LO на пример. Имаше период когато FB имаха ужасни закъснения поради недостиг на самолети. Аз бих се качил без никакъв проблем поради простата причина, че В733/5 е надеждна и сигурна "птица". Но, разбира се, въпрос на мнение и предпочитание.

Re: Bulgaria Air-обединените авиокомпании

МнениеПубликувано на: 27 Мар 2017 16:43
от A330-200
Хммм, интересно. Това май ще е първият 737 регистриран у нас с уинглети :)