+1
В добавка и коментарите в темата за концесията на летище Горна Оряховица, допълващи картината...
Gentleman написа:ако прочетете статията ми по повода в сп. Форбс /мога да ви я изпратя/
West Germany написа:Според товароносимоста (18 тона) на пистата в Русе Boieng 737 и Airbus 320 могат ли да кацат там?
Toni написа:Тези 18т нищо не показват. За да се прецени какъв самолет може да бъде обслужен на летището, е важно да се знае колко е PCN на настилката. Веднага ще дам пример за пояснение: 100-тонният Ту-154 има нужда от много "по-слаба" настилка в сравнение с 75-тоннен 737, защото в единия случай масата се разпределя върху 14 гуми, а в другия върху 6. Има и много други фактори, които оказват влияние при изчисленията, като например налягане в гимите, разстояние между основните стойки,вид на настилката, вид на основата под настилката и др. Ако знаем PCN (Pavement Classification Number) много лесно ще установим какви машини могат да кацат.
Toni написа:Според тази ( http://www.aer.eu/fileadmin/user_upload ... USE_EN.pdf ) презентация, писта е 2500 х 50m с PCN 29 R/C/Y/T (no technical audit)
29 R/C/Y/T се превежда като стойност 29, която е бемерна единица, R е твърда/бетонова настилка, C е средна към слаба основа, Y е ограничение за налягането на гумите (макс 1,0 MPa / 10 атмосфери), а Т показва, че стойността е получена чрез изчисления.
За да направиш ориентировъчен списък на самолети, които могат да бъдат обслужвани, погледни таблицата в долната част на http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_c ... ion_number .
ACN < PCN ! Aircraft Classification Number не трябва да надвишава PCN. В случая с Русе гледаш предпоследната колона, която отговаря на R/C/...
И понеже зададе конкретен въпрос, отговорът е може би, но със сериозни ограничения в излетната маса, защото при максимална (MTOW) важат следните стойност:
А320-200 ACN 45+ R/C/ като трябва да се следи и за налягането на гумите
B. 737-700 ACN 45 R/C/ но при 1,4 MPa!
MD-82 ACN 45 R/C/ при 1,14 MPa
E-175 ACN 25 R/C/
Fokker 70 ACN 27 R/C/
калифорнизавър написа:Понеже съм от Русе и многократно съм летял ROU-SOF-ROU когато линията още съществуваше: шестоъгълните плочки не оказват никакво влияние. Освен с редовния Ан-24 съм летял и с всичко друго от парка на блаженопочившия "Балкан" по тази линия- Як-40, Ил-18, Ту-134 и Ту-154. Едно лято летях дори VAR-ROU на 154-ка, което беше чартър за тогавашната Западна Германия. Интересно беше, че двама от пътниците от Варна (българи) се опитаха да "забравят" да слязат...
Topfly написа:Какво означава чартър за Западна Германия? Не е ли било обратно чартър за България от Западна Германия
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта