Концесията на летище РУСЕ

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Пароль » 30 Юни 2011 12:56

+1
В добавка и коментарите в темата за концесията на летище Горна Оряховица, допълващи картината...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Gentleman » 13 Сеп 2011 12:00

.
Последна промяна Gentleman на 14 Сеп 2011 12:24, променена общо 1 път
Gentleman
по-спотър
 
Мнения: 170
Регистриран на: 25 Май 2008 13:50

Ч

Мнениеот West Germany » 13 Сеп 2011 21:27

Gentleman написа:ако прочетете статията ми по повода в сп. Форбс /мога да ви я изпратя/


Чакаме статията.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Gentleman » 14 Сеп 2011 11:18

Изображение

Изображение
Gentleman
по-спотър
 
Мнения: 170
Регистриран на: 25 Май 2008 13:50

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 28 Авг 2013 13:11

Според товароносимоста (18 тона) на пистата в Русе Boieng 737 и Airbus 320 могат ли да кацат там?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Toni » 28 Авг 2013 18:39

West Germany написа:Според товароносимоста (18 тона) на пистата в Русе Boieng 737 и Airbus 320 могат ли да кацат там?

Тези 18т нищо не показват. За да се прецени какъв самолет може да бъде обслужен на летището, е важно да се знае колко е PCN на настилката. Веднага ще дам пример за пояснение: 100-тоният Ту-154 има нужда от много "по-слаба" настилка в сравнение с 75-тонен 737, защото в единия случай масата се разпределя върху 14 гуми, а в другия върху 6. Има и много други фактори, които оказват влияние при изчисленията, като например налягане в гумите, разстояние между основните стойки,вид на настилката, вид на основата под настилката и др. Ако знаем PCN (Pavement Classification Number) много лесно ще установим какви машини могат да кацат.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 28 Авг 2013 20:16

Toni написа:Тези 18т нищо не показват. За да се прецени какъв самолет може да бъде обслужен на летището, е важно да се знае колко е PCN на настилката. Веднага ще дам пример за пояснение: 100-тонният Ту-154 има нужда от много "по-слаба" настилка в сравнение с 75-тоннен 737, защото в единия случай масата се разпределя върху 14 гуми, а в другия върху 6. Има и много други фактори, които оказват влияние при изчисленията, като например налягане в гимите, разстояние между основните стойки,вид на настилката, вид на основата под настилката и др. Ако знаем PCN (Pavement Classification Number) много лесно ще установим какви машини могат да кацат.


Благодаря Тони. Можем ли да разберем тогава PCN на пистата в Русе? Има ли тази информация?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Toni » 28 Авг 2013 20:51

Според тази ( http://www.aer.eu/fileadmin/user_upload ... USE_EN.pdf ) презентация, писта е 2500 х 50m с PCN 29 R/C/Y/T (no technical audit)

29 R/C/Y/T се превежда като стойност 29, която е стойност без мерна единица, R е твърда/бетонова настилка, C е средна към слаба основа, Y е ограничение за налягането на гумите (макс 1,0 MPa / 10 атмосфери), а Т показва, че стойността е получена чрез изчисления.

За да направиш ориентировъчен списък на самолети, които могат да бъдат обслужвани, погледни таблицата в долната част на http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_c ... ion_number .
ACN < PCN ! Aircraft Classification Number не трябва да надвишава PCN. В случая с Русе гледаш предпоследната колона, която отговаря на R/C/...

И понеже зададе конкретен въпрос, отговорът е може би, но със сериозни ограничения в излетната маса, защото при максимална (MTOW) важат следните стойност:
А320-200 ACN 45+ R/C/ като трябва да се следи и за налягането на гумите
B. 737-700 ACN 45 R/C/ но при 1,4 MPa!
MD-82 ACN 45 R/C/ при 1,14 MPa
E-175 ACN 25 R/C/
Fokker 70 ACN 27 R/C/
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 28 Авг 2013 21:20

Toni написа:Според тази ( http://www.aer.eu/fileadmin/user_upload ... USE_EN.pdf ) презентация, писта е 2500 х 50m с PCN 29 R/C/Y/T (no technical audit)

29 R/C/Y/T се превежда като стойност 29, която е бемерна единица, R е твърда/бетонова настилка, C е средна към слаба основа, Y е ограничение за налягането на гумите (макс 1,0 MPa / 10 атмосфери), а Т показва, че стойността е получена чрез изчисления.

За да направиш ориентировъчен списък на самолети, които могат да бъдат обслужвани, погледни таблицата в долната част на http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_c ... ion_number .
ACN < PCN ! Aircraft Classification Number не трябва да надвишава PCN. В случая с Русе гледаш предпоследната колона, която отговаря на R/C/...

И понеже зададе конкретен въпрос, отговорът е може би, но със сериозни ограничения в излетната маса, защото при максимална (MTOW) важат следните стойност:
А320-200 ACN 45+ R/C/ като трябва да се следи и за налягането на гумите
B. 737-700 ACN 45 R/C/ но при 1,4 MPa!
MD-82 ACN 45 R/C/ при 1,14 MPa
E-175 ACN 25 R/C/
Fokker 70 ACN 27 R/C/


Благодаря много Тони.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот gonzo » 29 Авг 2013 01:03

В началото на 90те на летище Русе спокойно си кацаха Ту154 (имаше австрийски групи, които идваха с круизни корабчета по Дунава от Виена до Русе, а после си отиваха със самолет)
gonzo
спотър
 
Мнения: 68
Регистриран на: 10 Сеп 2012 19:55

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 29 Авг 2013 10:22

Видях на една снимка, че пистата в Русе е направена от шестиъгълни плочки, това дали се отразяза сериозно върху комфорта за кацане или излитане? Някой може ли да сподели ако има опит за кацане в Русе?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 24 Яну 2014 00:34

Някой знае дали може да се кандидатсва за някакъв европейски фонд за възстановяване на летише Русе? Например по оперативна програма транспорт или още нещо от тоя сорт. Има ли въобще някаква европейска програма за възстановяване или строителство на европейските летища?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот калифорнизавър » 24 Яну 2014 10:22

Понеже съм от Русе и многократно съм летял ROU-SOF-ROU когато линията още съществуваше: шестоъгълните плочки не оказват никакво влияние. Освен с редовния Ан-24 съм летял и с всичко друго от парка на блаженопочившия "Балкан" по тази линия- Як-40, Ил-18, Ту-134 и Ту-154. Едно лято летях дори VAR-ROU на 154-ка, което беше чартър за тогавашната Западна Германия. Интересно беше, че двама от пътниците от Варна (българи) се опитаха да "забравят" да слязат... :-D

Що се отнася до възстановяването на това летище, то този влак вече е заминал. До скоро се правиха някакви опити, доста жалки, половинчати и неубедителни, за превръщането на ROU в нискотарифна алтернатива на Букурещ. Двумилионна, заможна за балканските мащаби метрополия само на 70 км от Русе. Естествено, не се намериха хора с хъса, визията и експертизата да докарат инвеститор в Щръклево. Мевдувременно румънците решиха да си направят собствено НТА летище на юг от Букурещ в Адунац Копъчен. Само на 40 км от Русе. Не знам докъде са стигнали, но няма причина да не го направят в обозримо бъдеще. И така, ROU отплува с вятъра. Докато умните се наумуват...
калифорнизавър
спотър
 
Мнения: 14
Регистриран на: 29 Авг 2013 23:41

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Topfly » 24 Яну 2014 11:03

калифорнизавър написа:Понеже съм от Русе и многократно съм летял ROU-SOF-ROU когато линията още съществуваше: шестоъгълните плочки не оказват никакво влияние. Освен с редовния Ан-24 съм летял и с всичко друго от парка на блаженопочившия "Балкан" по тази линия- Як-40, Ил-18, Ту-134 и Ту-154. Едно лято летях дори VAR-ROU на 154-ка, което беше чартър за тогавашната Западна Германия. Интересно беше, че двама от пътниците от Варна (българи) се опитаха да "забравят" да слязат... :-D


ТУ-154 Русе-София? Толкова ли пътници е имало? Какво означава чартър за Западна Германия? Не е ли било обратно чартър за България от Западна Германия и Русе изобщо как е влезъл в сметката?

Шашкаш ме с тези информации :D
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот autom8 » 24 Яну 2014 12:54

Topfly написа:Какво означава чартър за Западна Германия? Не е ли било обратно чартър за България от Западна Германия

Аз пък не съм чувал за еднопосочни чартъри от западна Европа към морето. :roll:
Те тези западногерманци нали като дойдат на море, все някога е трябвало и да се върнат по домовете си в западната си Германия. Следователно трябва да има и обратен чартър България - З. Германия. :)
Не виждам смисъл само да ги карат насам със самолет, а да ги връщат с автобуси, пък и на обратно този самолет с краставици ли ще го пълнят.
autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта