Концесията на летище РУСЕ

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот tupolev144 » 25 Яну 2014 19:57

West Germany, Летище Пловдив нищо не предлага, защото и да предложи, не го приемат. Същото очевидно би се случило и с летище Русе. Неоправдано високи такси над европейските, блокиращи евентуално развитие до тогава, докато може. Причините са коментирани многократно.
Последна промяна tupolev144 на 25 Яну 2014 19:59, променена общо 1 път
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот Freak » 25 Яну 2014 19:58

West Germany написа:и освен това доколкото знам най голямото разстояние от летище до основен за обслужване град е 125 км от Франкфурт до Хан, докато от летище Пловдив до София са 165 км, което е с 40 км. повече отколкото най дългото разстояние. Знам, че всичко зависи от catchment area, но това също е доста сериозен аргумент.


Само че Райън не кацат на летище София-Пловдив, че да е валидно сравнението с Франкфурт-Хан.

Защо смяташ, че по подразбиране всички кацащи в България са за София?
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 25 Яну 2014 20:12

tupolev144 написа:West Germany, Летище Пловдив нищо не предлага, защото и да предложи, не го приемат. Същото очевидно би се случило и с летище Русе. Неоправдано високи такси над европейските, блокиращи евентуално развитие до тогава, докато може. Причините са коментирани многократно.


Единствения вариант е летище Русе да бъде частно и само да определя таксите, варинта с концесията и държават да налага таксите въобще не го разглеждам, това е пълен провал.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 25 Яну 2014 20:14

Freak написа:Само че Райън не кацат на летище София-Пловдив, че да е валидно сравнението с Франкфурт-Хан.

Защо смяташ, че по подразбиране всички кацащи в България са за София?


Не смятам, че всички кацащи са за София, но според мене ако летище Пловдив беше обслужвало и София, то пътникопотока щеше да се вдигне драстично.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот concorde » 25 Яну 2014 22:17

Летище Пловдив се използва от хора от цялата страна . Винаги когато има полет и съм там да посрещам/изпращам има коли от всички краища на страната , дори от Русе , Варна и Видин .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот tupolev144 » 26 Яну 2014 06:22

concorde написа:Летище Пловдив се използва от хора от цялата страна . Винаги когато има полет и съм там да посрещам/изпращам има коли от всички краища на страната , дори от Русе , Варна и Видин .

Е как да му дадат тогава, летището само да определя таксите си? Уреждаме го с такси по-високи от европейските което изгонва компаниите, а пътниците, по правилата на "пазарната икономика" да си знаят мястото.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот tupolev144 » 26 Яну 2014 10:25

concorde написа:Летище Пловдив се използва от хора от цялата страна . Винаги когато има полет и съм там да посрещам/изпращам има коли от всички краища на страната , дори от Русе , Варна и Видин .

И ако обичаш, не "цапай" темата! :D
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 29 Яну 2014 13:36

Министерството на отбраната се бави от 4 г. с прехвърлянето на 3 имота на транспортното министерство. Обявените концесии не привличат потенциални инвеститори и общината иска да получи аеропорта, за да го развие като учебен, сервизен център, за каргополети и състезания на радиоуправляеми модели

Пустеещото летище Русе брадяса от чакане министерството на отбраната да деактува 3 имота с терени на бившето военно поделение край аеропорта.
Едва тогава транспортното министерство може да прехвърли аеропорта на общината, съобщиха от местната управа. Летателното поле и обслужващите съоръжения вече са отнети от военното ведомство като ненужни.
В активите на летището влизат 5 недвижими имота, публична държавна собственост с обща площ 1 861 559 кв.м, самолетна писта за излитане и кацане, рулева писта и стоянки за самолети.
Последните обещания бяха летище Русе да стане общинска собственост до края на мандата на правителството на Бойко Борисов.
Бившите управляващи искаха да го харижат на общината, тъй като обявената концесия не привлича потенциални инвеститори.
Условията включваха 40 млн. лв. инвестиции за развитие на аеродрума като транспортен център за граждански и карго полети. Освен писти и съоръжения, се предлагат 2000 дка застроен терен на бившето военно поделение край Щръклево. През 2009 г. единствената чуждестранна компания, закупила документи за участие, се оттегля заради кризата и намалелите полети.
Предишните 2 концесионни процедури по времето на тройната коалиция пък се провалят
защото аеропортът е предложен при еднакви условия с аеродрумите във Варна и Бургас.
Сега от общината искат да развият летището за каргополети, като учебен, сервизен център и за състезания на радиоуправляеми модели. За последно самолет от София е кацал в Русе преди 13 г., иначе летището приема пътнически самолети до 1996 г. Оттогава то пустее.

http://www.bnews.bg/article-93493
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

cron