Wizz Air

Re: Wizz Air

Мнениеот alex_2 » 14 Яну 2018 11:18

md11 написа:Истинският проблем е, че България Еър прави дъмпинг на цените и на капацитета. Тарифите са се сринали до нива, които не сме виждали от години. Разбира се, тарифите ще бъдат много скъпи, веднага щом Wizz спре пътя.


Като цяло ми се струва, че цените на България Ер не са паднали драстично, а относно капацитета - те и преди си имаха по няколко полета на ден.
Тарифата им с чекиран багаж за двупосочен билет е към 186 лева. По-скоро разликата е, че от миналата година вече има тарифа само с ръчен багаж, която действително е по-ниска - така за двете посоки става към 118 лева.

Избрах случайни дати за края на месеца, когато на България Ер цените са горните, а на Уиз - 133 лева за двете посоки (без багаж, разбира се).

Разликата основно идва от това, че при националния превозвач има опция за три полета в този ден - 7:15, 14:45 и 19:45 (а има дни и с късен полет в 23:40), докато Уиз има само един вечерен 20:25, тоест всеки, който пътува по работа, трябва да пристигне предния ден и да нощува във Варна, което не е особено удобно.

БГ Еър обикновено летят с Е190 или А319 до Варна, а Уиз - с А320 и даже по-често с А321, тоест за да запълнят толкова седалки, цените им трябва да са значително по-ниски при по-неудобното разписание (а в моя пример са даже по-високи), което за тях едва ли е изгодно.
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Wizz Air

Мнениеот yordanov » 14 Яну 2018 12:12

Нямам конкретни цифри, но ще споделя моите наблюдения.

Често пътувам с Уиз от София до Варна в петък и ги избирам, защото часът ми е много удобен - тръгвам веднага след работа. Обикновено полетите са пълни в петък, същото важи и за неделя за Варна-София, когато съм летял с тях. По празници, когато обикновено цените им са доста високи, също имам наблюдения, че самолетите са били пълни.
Не знам как са нещата през седмицата, честно казано.

Това дали е удобен полетът за работещите е относително - за да е максимално удобно, трябва да има един полет сутрин и един вечер, за да се избегне нощуване..

За мен часовете сега са удобни. Ако трябва да вършиш нещо в другия град утре, например, свършваш работа днес, вечерта летиш, нощуваш, работиш и след работа се прибираш вкъщи. В тази връзка, миналата седмица в петък варненският кмет е бил на полета на Уиз от София до Варна. :)

Ако полетите се изместят по-рано, това означава, че самолетът ще излита по-рано от София, което няма да е супер за всички работещи.
От 28.04 полетът от София ще излита в 15:50 във вторник и събота. Часовете от Варна са непроменени. За бизнес триповете от София до Варна този час ще е неудобен. Събота е окей, предполагам, макар че България Ер имат по същото време горе долу полет и опциите за бързо пътуване между София и Варна ще бъдат съвсем лимитирани откъм часово разнообразие.

Някой има ли цифри за средното затоварване? Макар че с тоя А321 три пъти седмично през зимата статистиката ще е много изкривена.
Надявам се все пак да не се откажат за втори път от линията.
Аватар
yordanov
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 11 Яну 2011 20:11
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот peterpan1 » 14 Яну 2018 12:30

Аз пътувах 2 пъти до Варна през есента, като в единия случай направих комбинация сутрин 7.15 БГ ЕР (58лв) , връщане УИЗ 20.00 (35лв). Това беше доста удобно, защото вечерния полет на БГ ЕР беше по-късно. И двата полета бяха пълни.
В другия случай беше Уиз петък вечер и обратно Уиз събота вечер. Съботния полет от Варна беше на 70%, но машината беше от големите.

Според мен в България недостатък е липсата на турбопроп самолети с по 70-80 места, които са идеални за дестинации като Варна/Бургас, Скопие, Букурещ и други. На цени от 70-100лв в посока може да е икономическо изгодно оперирането на тези отсечки.
peterpan1
спотър
 
Мнения: 20
Регистриран на: 19 Юни 2014 14:16

Re: Wizz Air

Мнениеот epetkov » 17 Яну 2018 22:02

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Wizz Air

Мнениеот mashine1984 » 22 Яну 2018 15:10

Йозеф Варади, Wizz Air: Очаквам още фалити на авиокомпании

Още фалити на авиокомпании и нова вълна на консолидация в сектора в Европа. Това прогнозира пред Economy.bg главният изпълнителен директор на нискотарифната авиокомпания Wizz Air Йозеф Варади. Той представи и плановете на авиопревозвача за България за 2018.

До кои нови дестинации ще лети авиокомпанията от България тази година, от какво печелят нискотарифните авиопревозвачи и колко най-рано е добре да си резервираме билет - вижте какво сподели Йозеф Варади пред Economy.bg.

Г-н Варади, наскоро обявихте планове да утроите броя на самолетите и този на служителите си. Как тези планове ще се отразят на бизнеса ви в България?
България е един от нашите много важни пазари. През 2017 сме превозили 2.5 млн. пътници от и до България, което е ръст от 47% в сравнение с година по-рано. За 2018 очакваме да преминем прага от 3 млн. пътници.
Летим от три летища в България – София, Варна и Бургас. От 2017 вече имаме две бази – в София, където имаме 7 самолета, и във Варна –1 самолет. Ние сме най-голямата авиокомпания в страната. Очакваме да продължим да увеличаваме пазарния си дял в България. Тази година ще открием 5 нови маршрута и така общият им брой ще достигне 44. Новите маршрути от София са 4 – Ница, Лисабон, Малага и Атина, а от Варна – Виена. По-късно през годината може да обявим още нови маршрути.

Ще увеличите ли екипа си в България?
Очаквам, че до края на годината ще разполагаме с още 1 самолет в България и по този начин ще можем да създадем нови 35-40 работни места за пилоти и кабинен екипаж в София. Във Варна също очакваме да увеличим броя на самолетите си през следващите пет години. Надяваме се всяка година да добавяме по 1 самолет в страната.

Планирате ли полети от и до летище Пловдив?
Рано или късно ще летим и от Пловдив. Водим разговори с летището. Знаете – Пловдив е много близо до София, а ние покриваме по-голямата част от българския пазар през София. Чрез летищата във Варна и Бургас обслужваме и провинцията. Рано или късно ще летим и от Пловдив, но към момента това не е потвърдено. Разговорите с летището продължават.

Обмисляте ли също по-голяма активност при вътрешните полети в България?
Вече имаме полети София-Варна. Ще направим оценка на тази линия. Заради инфраструктурата в България вътрешните полети са предизвикателство. От летищата във Варна и Бургас вече предлагаме връзки с Европа. Така че определено не търсим възможност за трансферни полети от Европа през София към морските летища. Но имаме желание да обслужваме вътрешния пазар чрез полети „от точка до точка“, т.е. хората, които летят между София и Варна.

Полети от София извън Европа, вкл. до Истанбул, влизат ли в плановете ви?
От България ние летим до Израел и Дубай. Истанбул е твърде близо до София, но ако има пазарни възможности, определено ще ги обмислим.

Кои са топ пазарите ви в ЦИЕ?
Имаме четири основни пазара, което до голяма степен кореспондира с броя на населението на съответните страни. Това са Полша, Румъния, Унгария и България. Това са нашите топ пазари в ЦИЕ.

Значи България е на четвърто място?
Да, на четвърто място, но това до голяма степен зависи от броя на населението.


Ryanair има амбиции да стане най-големият авиопревозвач в ЦИЕ тази година. Доколко реалистични са тези планове?
В момента Wizz Air е най-големият нискотарифен авиопревозвач в ЦИЕ. И ние се разрастваме сериозно. Тази година очакваме да постигнем над 20% ръст, ще добавим 20 нови самолета. Започнахме годината с 88 самолета и ще я приключим със 108. Това ще ни позволи да увеличим броя на пътниците от 28 млн. през 2017 до 35 млн. през 2018.
Разбира се, има и други авиокомпании, които могат да са успешни в региона. Но ние оставаме много фокусирани върху развитието в ЦИЕ. И определено целта ни е да останем лидер на пазара.

Наскоро коментирахте, че очаквате още фалити на авиокомпании. Каква е причината за това?
Причината е слабото финансово представяне на някои авиокомпании, особено тези в ЦИЕ. Повечето национални авиопревозвачи имат финансови затруднения. Проблеми имат Bulgaria Air, Tarom, Adria Airways, Croatia Airlines. Почти във всяка страна от ЦИЕ националните авиопревозвачи издъхват. И това се случва в едни добри за индустрията времена. Цените на горивата са относително ниски, лихвените проценти са рекордно ниски, а икономиките растат почти навсякъде. Ако тези авиокомпании не могат да се справят при тези добри условия, то на тях определено ще им е трудно да оцелеят, когато условията се променят.

Прогнозирахте, че консолидацията в сектора в Европа ще продължи. Как виждате пазара след 5 години?
Смятам, че ще станем свидетели на консолидация. Вече видяхме фалита на три авиокомпании през 2017 – Monarch Airlines, Air Berlin и Niki. А годината беше добра за авиацията в Европа. Затова смятам, че ще има още фалити на авиокомпании през следващите пет години. Вероятно ще видим и консолидация при шест авиокомпании в Европа, които ще обединят сили, за да станат по-силни играчи.

Кои са тези авиокомпании?
Сред традиционните авиопревозвачи има три групи в Европа, при които текат процеси на консолидация. Това са групата IAG, част от която е British Airways; Lufthansa Group и Air France-KLM. Това са трите групи в Европа, които имат финансовия капацитет да са част от консолидационния процес на Стария континент. Определено очаквам IAG и Lufthansa да продължат вълната на консолидация.

Как виждате бъдещето на индустрията? Ще прегърнат ли традиционните авиокомпании нискотарифния модел?
Мисля, че това вече се случва. Lufthansa прави подобен опит с Eurowings, Air France-KLM – с Transavia, а IAG – с Vueling. Не мисля, че те могат да се конкурират ефективно с нискотарифните авиокомпании.

Планирате ли да намалите още цените на билетите си?
Ако успеем да намалим разходите си, определено ще намалим и цените на билетите. Един от ключовите фактори за нас в бъдеще е с какъв тип самолети ще разполагаме. Поръчката на нови Airbus A320neo самолети ще ни позволи да намалим разходите си. От 2019 ще разчитаме и на нови двигатели, които допълнително ще понижат разходите. Това ще ни позволи да продължим да намаляваме цените на билетите.
Разбира се, цялата индустрия е зависима от цените на горивата, лихвените нива и макроикономически индикатори. Промяната в тези фактори ще се отрази и на цялостната разходна структура на нашия пазар, а това влияе на цените на билетите. Но ако всичко се запази нормално, считаме, че можем да намалим цените на билетите.

Как нискотарифните авиокомпании като Wizz Air печелят?
Приходната ни структура доста се различава от тази на традиционните авиокомпании. Едва около 60% от приходите ни са от билетите. Това ни дава възможност да предлагаме много ниски цени. Освен това ние сме много ефективна авиокомпания. Използваме много технологии, летим с нови самолети, служителите ни са доста продуктивни.

Какъв процент от печалбата на компанията отива за служителите?
По-малко от 10%.

Как изглежда типичният Wizz Air пасажер?
Имаме различен тип пътници. Превозили сме над 28 млн. пътници през 2017. Все пак мога да ги разделя на три основни групи на база целта им на пътуване:
- расте броят на пътуващите за удоволствие – хора, които отиват на почивка, или посещават даден град;
- като цяло намалява броят на пътуващите с цел работа и обучение в чужбина или посещения на близки;
- увеличава се и броят на пътуващите с цел бизнес.

Имате и бизнес пасажери също. Защо те избират да летят вас?
Защото ние сме нискотарифна компания, а бизнесът все повече се замисля за съкращаване на разходите.

Колко по-рано човек трябва да си резервира билет, за да получи наистина добра цена?
Колкото по-рано резервирате билет, толкова по-евтин ще е той. Смятам, че ако можете да направите резервация месец и половина или два месеца преди полета, тогава ще получите наистина добра цена.


http://www.economy.bg/world/view/30635/ ... okompanii-
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот amcho » 24 Яну 2018 13:33

Това не го знаех, странно е, че PRG никога не им е била сполучлива дестинация:

https://www.ch-aviation.com/portal/news/63561-wizz-air-to-close-prague-base-in-late-2q18
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Wizz Air

Мнениеот Lozanoff » 24 Яну 2018 14:32

Странно аз си мислих,че скоро ще се появи София-Прага на картата :D
Lozanoff
най-спотър
 
Мнения: 363
Регистриран на: 07 Яну 2009 22:23

Re: Wizz Air

Мнениеот concorde » 30 Яну 2018 12:44

Нови полети от Охрид - Охрид - Виена от 15-ти ноември , Охрид - Лондон Лутън от 22-ри април .
Нов полет и от Ниш до Виена от 15-ти ноември .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Wizz Air

Мнениеот so » 01 Мар 2018 17:54

Утре във Виена имат събитие.
Предполагам тогава ще кажат нещо и за София.
Логично натам се развиват нещата.
Предполагам 5 пъти седмично като за начало.
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1067
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: Wizz Air

Мнениеот mashine1984 » 01 Мар 2018 18:21

so написа:Утре във Виена имат събитие.
Предполагам тогава ще кажат нещо и за София.
Логично натам се развиват нещата.
Предполагам 5 пъти седмично като за начало.

дано само да не е за сметка на Братислава...
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот so » 01 Мар 2018 18:23

е няма как да не е за нейна сметка, не виждам логика
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1067
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: Wizz Air

Мнениеот steven » 02 Мар 2018 13:45

Няма София. :(

Изображение
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Wizz Air

Мнениеот Венелин » 02 Мар 2018 23:23

Ако не се лъжа, това е първият сериозен опит на Уиз да правят маршрути между т.нар. западноевропейски градове. Досега като че ли всичките им маршрути имаха поне една точка в страна от бившия Източен блок.
Интересно дали ще успеят да наложат марката си бързо, но пък очевидно избират летище, където Райънеър все още не са представени.
Венелин
спотър
 
Мнения: 77
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Wizz Air

Мнениеот LZB123 » 03 Мар 2018 16:28

Междувременно са доставили първия самолет за Wizz UK

Airbus A320-232 8097 G-WUKA Wizz Air UK delivery 01mar18 XFW-BUD ex D-AVVL
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: Wizz Air

Мнениеот EricEntrena » 05 Апр 2018 00:09

Днес за първи път Уизз пускат А321 за полета Лутън-Бургас-Лутън. При това чисто новата машина, която получиха едва на 29.03.18г.
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1320
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта

cron