от ilian » 15 Ное 2007 10:38
Аз пък мисля, че вина определено носи и българският пътник. До сега съм летял по няколко пъти с Wizzair, Skyeurope и Myair. От личните си впечатления мога да споделя, че полетите на Skyeurope не са натоварени с много българи, Wizz се ползва предимно от българи, а Myair също не се радва на много български пътници. Натовареността на полетите никога не е била клоняща към 80-90 %. По-скоро 50-60 %. Като прибавим към това и невежеството на българина по отношение на пътуването със самолет става ясно, че и пътниците са си виновни. Ще ви дам само един пример, който ще се радвам да коментирате. Винаги когато пътувам съм се чудел защо българите се натрупват на опашка пред гейта на съответния полет за София веднага щом влязат в стерилната зона на летището. След като застанат на тази безмислена опашка седят прави в продължение на 30 - 40 минути и чакат преди гейтът да е отворен и бординга да е започнал. Какво чакат?! Да са първи в самолета ли? Хора, ама това не е селският автобус до Катунци, нито 280 до Ст. град. Нали всеки си има място на бордната карта. Нима си мислят, че самолета ще лине без тях и ще хартисат:) Безумие. Дори и да нямаш място както в Wizz пак ще има къде да седнеш, нали няма да си прав. Седят нашите и чакат ли чакат. Изобщо голямо чакане пада пред гейтовете. Дори, когато има закъснение на полета един час те пак са на опашка и чакат по един час и повече. Когато най-сетне обявят начало на бординга става стълпотворение. Всички се юрват да са първи и настава страшна суматоха. Същата е картинката и на чекирането, няма опашка, няма ред, няма изчакване, а скупчване, пререждане, натискане все да са първи.
Освен това, позволете ми да съм скептичен и по повод натовареността на евентуални НТА полети София-Варна или София-Бургас. Знаете ли защо?! Сигурен съм, че ние всички от този форум ще се качим на тези полети при цени до 50 EUR за двупосочен билет. Освен нас и една друга част от хората, които имат сравнително добри доходи също ще се качат. Но какво мислите за онези с високите доходи? Дали ще се качат на самолета или ще предпочетат да летят като луди с 200 км/ч по магистралата с Мерцедесите и БМВ-тата си, за да могат да се перчат на морето с тях. Аз никак не си представям някой от тях да кацнат в Каблешково и после да се търкалят с такси до Сл. бряг или Несебър и да ходят пеша до плажа, а вечер да няма с какво де се изфукат пред дискотеката. А студентите и учениците - другата пътуваща прослойка? Едва ли и те ще дадат тези пари. Ще си кретат по 8 часа с БДЖ или Груп, но нали е евтинко и може без проблем да се пренасят буркани и туршии:) Тогава кой очаквате да напълни тези полети? Това все пак е 180 местен самолет, за чийто полет трябва да планираш и платиш билета си минимум един месец по-рано, за да е на ниска цена? Кой в България може да каже от сега кога ще пътува през 2008 г. до Варна или Бургас? НИКОЙ.
Освен това учудващо е колко много хора в България не са и чували за НТА. Аз като говоря с някой и като разбера, че хал хабер си няма от НТА и въобще не е чувал как става закупуването на билет и пътуването въобще направо се потрисам. А съм се срещал с много такива хора. ЖАЛКО!
За мое огромно съжаление, мисля, че трябва да се приеме факта, че нашата мила родина е много бедна, а населението и е предимно от селски тип. Това население, както казаха предишните изказали се предпочита да пътува като скот с кола и автобус, защото самолета е нещо страшно. Сега ние се опитваме да прескочим цели епохи в развитието на цивилизацията, като преминем от каруци на самолети. Е то така не става, защото когато хората в развитите държави са летяли ежедневно със самолети, ние сме бутали Москвичите и сме се търкаляли с Чавдарките. Много време ще мине докато се развием и пораснем.