Wizz Air

Мнениеот asd » 15 Ное 2007 16:53

ilian написа:Освен това, позволете ми да съм скептичен и по повод натовареността на евентуални НТА полети София-Варна или София-Бургас. Знаете ли защо?! Сигурен съм, че ние всички от този форум ще се качим на тези полети при цени до 50 EUR за двупосочен билет. Освен нас и една друга част от хората, които имат сравнително добри доходи също ще се качат. Но какво мислите за онези с високите доходи? Дали ще се качат на самолета или ще предпочетат да летят като луди с 200 км/ч по магистралата с Мерцедесите и БМВ-тата си, за да могат да се перчат на морето с тях. Аз никак не си представям някой от тях да кацнат в Каблешково и после да се търкалят с такси до Сл. бряг или Несебър и да ходят пеша до плажа, а вечер да няма с какво де се изфукат пред дискотеката. А студентите и учениците - другата пътуваща прослойка? Едва ли и те ще дадат тези пари. Ще си кретат по 8 часа с БДЖ или Груп, но нали е евтинко и може без проблем да се пренасят буркани и туршии:) Тогава кой очаквате да напълни тези полети? Това все пак е 180 местен самолет, за чийто полет трябва да планираш и платиш билета си минимум един месец по-рано, за да е на ниска цена? Кой в България може да каже от сега кога ще пътува през 2008 г. до Варна или Бургас? НИКОЙ.


Пропускаш пътуващите по работа, които са повече и от мутрите с БМВ-тата и от студентите, и мнооооого подценяваш студентите, които пък не са кой знае каква част от пътуващите.

България е силно централизирана държава. Ако развиваш някакъв бизнес и ти се налага да се бориш с държавната администрация, не ти мърдат "разходки" до София, било и само за един печат... Е защо да се губи ден-два с автобуса или да даваш сума пари, както е в момента? То и сега такива летят със самолет Варна-София, защото дори и 250 лв е по-евтино от път, хотел и заплата за два дни на адвокат примерно. Освен това обикновено се знае много по-рано кога е насрочено дадено дело на някой си върховен съд или Байт-експо примерно. А "най-успелите" бизнесмени взеха да си купуват лични самолетчета, и те не искат вече да хвърчат с 200 по магистралата.

Студентите първо не са никак прости и захлюпени - ако някой ще се усети да пътува евтино, това са те, второ много добре знаят кога им започва коледната ваканция и кога им е сесията примерно и трето - бурканите от Варна или Бургас са голяма рядкост. Виж от някое видинско село (без да обиждам никого) всяка седмица се мъкнат живи кокошки, патки, кози и т.н. и то от хора на средна възраст, не само студенти. Но от село, а нито Варна, нито Бургас са села, където всеки си гледа вкъщи по две прасета и крава. Четвърто - баснята за бедния студент остана в историята, сега повечето студенти пътуват с автобус, въпреки че влакът е два пъти по-евтин и вътре е много пъти по-яко :lol:

Освен мутрите с БМВ-тата има и доста нормални туристи, заради които от София през лятото има допълнителни влакове и автобуси, а на гарата във Варна стоят тълпи пенсионерки с табелки "квартира 10 лв." Дори и с билет, купен в последния момент, пак са потенциални пътници за нискотарифни полети, защото така ще бъдат ден повече на море, а бабите с табелките, иначе консервативни, бързо ще се ориентират какво означава НТА и че курортистите вече се изсипват на летището 8)
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот tsonpen » 15 Ное 2007 17:43

Според мен по вътрешните линии няма да работи НТА схемата както я познаваме от международните линии. Наистина там голяма част от билетите ще се купуват дни, до седмица предварително. Такава е спецификата на повечето бизнес пътувания, а не малка част се решават предишния ден. Би трябвало да има усреднени цени, дори съм виждал чужди сайтове за вътрешни пътувания, където е обявена твърда цена, която важи независимо от отдалечеността във времето на пътуването. Ако усредним цените на билетите за една НТА, намалим таксите като за вътрешни полети, намалим и цената на билета като за по-къс полет само над територията на една държава сигурно ще получим 50 до 100 евро крайна цена за двупосочен билет, което е премливо. Аз съм с икономичен дизел и пак за едно пътуване до Варна пълня един резервоар за 100 лева.
Дългосрочно планиране на пътуване е възможно при летните почивки където така или иначе отдалеч се запазва хотел. Там може да има някакви промоции като при международните.
И за да съм поне малко по темата ;-) : Wizz преди време говореха за вътрешни български пътувания и българска база (не само с един самолет). Сега го виждаме реализирано, но не тук. Румънците дръпнаха и доста други инвеститори с добрите условия, които предлагат. При тях добрите новини предстоят.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ilian » 15 Ное 2007 18:42

asd написа:
ilian написа:Освен това, позволете ми да съм скептичен и по повод натовареността на евентуални НТА полети София-Варна или София-Бургас. Знаете ли защо?! Сигурен съм, че ние всички от този форум ще се качим на тези полети при цени до 50 EUR за двупосочен билет. Освен нас и една друга част от хората, които имат сравнително добри доходи също ще се качат. Но какво мислите за онези с високите доходи? Дали ще се качат на самолета или ще предпочетат да летят като луди с 200 км/ч по магистралата с Мерцедесите и БМВ-тата си, за да могат да се перчат на морето с тях. Аз никак не си представям някой от тях да кацнат в Каблешково и после да се търкалят с такси до Сл. бряг или Несебър и да ходят пеша до плажа, а вечер да няма с какво де се изфукат пред дискотеката. А студентите и учениците - другата пътуваща прослойка? Едва ли и те ще дадат тези пари. Ще си кретат по 8 часа с БДЖ или Груп, но нали е евтинко и може без проблем да се пренасят буркани и туршии:) Тогава кой очаквате да напълни тези полети? Това все пак е 180 местен самолет, за чийто полет трябва да планираш и платиш билета си минимум един месец по-рано, за да е на ниска цена? Кой в България може да каже от сега кога ще пътува през 2008 г. до Варна или Бургас? НИКОЙ.


Пропускаш пътуващите по работа, които са повече и от мутрите с БМВ-тата и от студентите, и мнооооого подценяваш студентите, които пък не са кой знае каква част от пътуващите.

България е силно централизирана държава. Ако развиваш някакъв бизнес и ти се налага да се бориш с държавната администрация, не ти мърдат "разходки" до София, било и само за един печат... Е защо да се губи ден-два с автобуса или да даваш сума пари, както е в момента? То и сега такива летят със самолет Варна-София, защото дори и 250 лв е по-евтино от път, хотел и заплата за два дни на адвокат примерно. Освен това обикновено се знае много по-рано кога е насрочено дадено дело на някой си върховен съд или Байт-експо примерно. А "най-успелите" бизнесмени взеха да си купуват лични самолетчета, и те не искат вече да хвърчат с 200 по магистралата.

Студентите първо не са никак прости и захлюпени - ако някой ще се усети да пътува евтино, това са те, второ много добре знаят кога им започва коледната ваканция и кога им е сесията примерно и трето - бурканите от Варна или Бургас са голяма рядкост. Виж от някое видинско село (без да обиждам никого) всяка седмица се мъкнат живи кокошки, патки, кози и т.н. и то от хора на средна възраст, не само студенти. Но от село, а нито Варна, нито Бургас са села, където всеки си гледа вкъщи по две прасета и крава. Четвърто - баснята за бедния студент остана в историята, сега повечето студенти пътуват с автобус, въпреки че влакът е два пъти по-евтин и вътре е много пъти по-яко :lol:

Освен мутрите с БМВ-тата има и доста нормални туристи, заради които от София през лятото има допълнителни влакове и автобуси, а на гарата във Варна стоят тълпи пенсионерки с табелки "квартира 10 лв." Дори и с билет, купен в последния момент, пак са потенциални пътници за нискотарифни полети, защото така ще бъдат ден повече на море, а бабите с табелките, иначе консервативни, бързо ще се ориентират какво означава НТА и че курортистите вече се изсипват на летището 8)

Отклоняваме се от темата, но моля те позволи ми да съм много скептичен към провинциалния студент - от Варна, Бургас, Пловдив, Видин и т.н. Като гледам по улиците каква мяукаща селяния без капка култура и възпитание идва в София с тройки и четворки се записва в НБУ, УНСС, Минно-геоложкия и т.н. плаче ми се ако това ще е бъдещата интелигенция. Иначе и Варна и Бургас са си едни големи села. Ако не бяха щаха да имат целогодишни всекидневни международни полети до повечето европейски столици. Явно няма интерес от пътувания до там, защото трафика е селски и е насочен предимно от Варна до Белослав и от Бургас до Карнобат :)))))
Нормални туристи?! Кой? Този, който ще спи на 10 лева при бабичка не е нормален турист, а пълен мизерник. Аз не познавам мои приятели от София, които все още ходят на море с квартири при бабички. Всеки работещ в София ходи на море на хотел, а не се излага като просяк на квартира за по 10 лева. Така, че не виждам как тези, които отсядат при бабички и дъвчат жилави баници по цял ден на плажа ще пристигнат с НТА до морето.
За пътуващите по работа не мога да коментирам уверено, защото не съм запознат с провинциалните проблеми на бизнеса. Но все пак си мисля, че с оглед доходите на един редови служител във фирма в Бургас например едва ли работодателят му ще е склонен да плати четвърт от заплатата му за един самолетен билет от командировка. Дори и да има такива, дори и да има бизнесмени, които ще плащат тези цени те няма да са масов случай, достатъчен, че да се запълва 180 местен самолет 3 или 4 пъти седмично в двете посоки. Все пак населението на Варна и Бургас взето заедно е много мижаво - едва надвишава половин милион. Сравнено с населението на Трансилвания това е просто нищо. Две големи села на брега на едно море.
Стискам палци, все пак, да не съм прав.
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот Делян » 15 Ное 2007 19:38

какви 180 местни самолети? ATR или CRJ до Варна и Бургас.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот tsonpen » 15 Ное 2007 19:40

Варна е третият по големина град в България с население 350 000 и цените на имотите там са почти същите като на софийските. Т.е. - има достатъчно финансово обезпечени хора. Разстоянието до там е около 450 км. и няма изгледи скоро магистрала Хемус да бъде построена, а когато я построят ще има такса за преминаване.
Бургас е по-близо, по-малък и по-беден, но също не е за пренебрегване.
Не виждам какво значение има дали са села или не или каква е културата на пътуващите, освен ако просто държиш да го кажеш.
Бъди сигурен, че повечето работодатели са готови да платят сума дори по-голяма от месечната заплата на служителя си за командировка ако от това има полза и това се прави. Много български фирми посещават международни панаири, някои правят щандове там, десетки служители от фирма със заплати под 1000 лева летят с утвърдени авиокомпании за по няколкостотин евро билета и отделно разходи за командировъчни, хотел, друг транспорт.
По-нагоре беше писано, че еднодневна командировка със самолет би се оказала по-евтина от двудневна с кола. В момента полетите на ТИМ са малко инкогнито, те са като някаква екзотика и са на високи цени. Затова няма много пътуващи.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Toni » 15 Ное 2007 20:11

TsonPen написа:Варна е третият по големина град в България с население 350 000 ...


Официалната статистика не признафа факта, че Варна вече е вторият град по население, с над 800 000. Даже преди време слушах изкаване на варненския кмет, в което той казваше, че във Варна и сателитните й селища живеят около 1 000 000 души.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот IDOL » 15 Ное 2007 20:39

Toni написа:Официалната статистика не признава факта, че Варна вече е вторият град по население, с над 800 000. Даже преди време слушах изкаване на варненския кмет, в което той казваше, че във Варна и сателитните й селища живеят около 1 000 000 души.


:shock: :shock: :shock:
Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот С.Николов » 15 Ное 2007 20:59

По официални данни на ГРАО www.grao.bg
Варна 330077 човека с постоянен адрес.
Трябва да се отбележи че много малко хора сменят
постоянния си адрес поради факта, че след негова смяна
трябва да се сменят и личните документи
а съответно и загубено време в съответната Община и РДВР.
Тоест официалните данни се разминават с действителноста.
А за летния сезон няма нужда да се споменава.
Аватар
С.Николов
най-спотър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 17 Дек 2003 22:57
Местоположение: Варна жкВладиславВарненчик

Мнениеот AiBOJ » 15 Ное 2007 22:03

ilian написа:Отклоняваме се от темата, но моля те позволи ми да съм много скептичен към провинциалния студент - от Варна, Бургас, Пловдив, Видин и т.н. Като гледам по улиците каква мяукаща селяния без капка култура и възпитание идва в София с тройки и четворки се записва в НБУ, УНСС, Минно-геоложкия и т.н. плаче ми се ако това ще е бъдещата интелигенция. Иначе и Варна и Бургас са си едни големи села. Ако не бяха щаха да имат целогодишни всекидневни международни полети до повечето европейски столици. Явно няма интерес от пътувания до там, защото трафика е селски и е насочен предимно от Варна до Белослав и от Бургас до Карнобат :)))))
Нормални туристи?! Кой? Този, който ще спи на 10 лева при бабичка не е нормален турист, а пълен мизерник. Аз не познавам мои приятели от София, които все още ходят на море с квартири при бабички. Всеки работещ в София ходи на море на хотел, а не се излага като просяк на квартира за по 10 лева. Така, че не виждам как тези, които отсядат при бабички и дъвчат жилави баници по цял ден на плажа ще пристигнат с НТА до морето.
За пътуващите по работа не мога да коментирам уверено, защото не съм запознат с провинциалните проблеми на бизнеса. Но все пак си мисля, че с оглед доходите на един редови служител във фирма в Бургас например едва ли работодателят му ще е склонен да плати четвърт от заплатата му за един самолетен билет от командировка. Дори и да има такива, дори и да има бизнесмени, които ще плащат тези цени те няма да са масов случай, достатъчен, че да се запълва 180 местен самолет 3 или 4 пъти седмично в двете посоки. Все пак населението на Варна и Бургас взето заедно е много мижаво - едва надвишава половин милион. Сравнено с населението на Трансилвания това е просто нищо. Две големи села на брега на едно море.
Стискам палци, все пак, да не съм прав.


Позволи ми да не се съглася с теб и те моля за малко сдържаност в квалификациите ти.
Като гледам по улиците каква мяукаща селяния без капка култура и възпитание идва в София с тройки и четворки се записва в НБУ, УНСС, Минно-геоложкия и т.н. плаче ми се ако това ще е бъдещата интелигенция.

А за интелигенция само софиянци ли щиташ? Без да обиждам никого от София, аз бих могъл да твърдя обратното. Но дайте да запазим благоприличие и да не използваме квалификации спрямо така наречената от софиянци "провинция" и хората живущи там.

Иначе и Варна и Бургас са си едни големи села. Ако не бяха щаха да имат целогодишни всекидневни международни полети до повечето европейски столици. Явно няма интерес от пътувания до там, защото трафика е селски и е насочен предимно от Варна до Белослав и от Бургас до Карнобат :)))))


Извини ме, но с това си изказване ме караш да си мисля, че въобще не си запознат с материята и се изказваш непотготвен, без значение дали на шега или не. Дори да е шега, не я намирам за уместна. А дали има или не целогодишни полети от Бургас/Варна до Европа, не мислиш ли че за това си има демографски, икономически и социални причини за момента. А тази централизация която съществува в България дали не е също една от причините за това в България да няма полети от Бургас/Варна и да има от София?! Бих ти препоръчал да провериш някои икономически параметри/показатели в цифри на "селата" Бургас/Варна/Пловдив и да се замислиш дали България е София.

Нормални туристи?! Кой? Този, който ще спи на 10 лева при бабичка не е нормален турист, а пълен мизерник. Аз не познавам мои приятели от София, които все още ходят на море с квартири при бабички. Всеки работещ в София ходи на море на хотел, а не се излага като просяк на квартира за по 10 лева. Така, че не виждам как тези, които отсядат при бабички и дъвчат жилави баници по цял ден на плажа ще пристигнат с НТА до морето.

Мисля си, че си в голяма грешка, щом това ти е мнението. Моля те имай някакво уважение към тези хора, които не могат да си позволят да се правят на баровци и да спят за по 200 лв на вечер и тези, които им предлагат възможноста за по-евтина почивка. Те нямат вина за това че държавата в която живеят ги принуждава на това вече толкова години.

че да се запълва 180 местен самолет 3 или 4 пъти седмично в двете посоки. Все пак населението на Варна и Бургас взето заедно е много мижаво - едва надвишава половин милион.


Защо трябва да е 180 местен самолет и защо трябва населението да е над 1 милион за да има достатъчно пътници? Точно пътниците за тези 2 "села" Варна и Бургас с общо население около 800 000 са за 2007 почти 3 800 000, а на София с население над 1 500 000 я има я няма 2 500 000. А да не говорим че преди 2 години летището на един 250 000- 300 000 -ден град имаше най-много пътници от всички останали летища в България, било то и от сезонен трафик. Аз ти гарантирам, че ако тази държава се развива нормално след 5-10- 15 години нещата ще стоят по съвсем друг начин, защото икономическият потенциал на Бургас/Варна и Пловдив е меко казано голям в средносрочен план при максимално използване на географски и икономически дадености.


Извинете ме че се отклонявам много от темата, но мисля, че с горното мнение малко се прекали....
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот karadzhoff » 15 Ное 2007 22:30

Според мен в София има много повече така наречени "софиянци"(хора наричащи себе си така, но баба и дядо, че даже мама и тати са си от някое близко село) отколкото във Варна и Бургас селяни. И още нещо - не произхода прави човека, а манталитета му :wink:

Напълно съгласен с AiBOJ :wink:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот BOOMER » 15 Ное 2007 22:42

Добре запознати са всички във форума с мнението на хората от провинцията за хората, живеещи в София и обратно, само дето темата се казва Уиз еър, а името на тази авиокомпания се среща за последно преди десетина (и повече) поста...
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Мнениеот asd » 16 Ное 2007 00:07

ilian написа:Иначе и Варна и Бургас са си едни големи села. Ако не бяха щаха да имат целогодишни всекидневни международни полети до повечето европейски столици. Явно няма интерес от пътувания до там, защото трафика е селски и е насочен предимно от Варна до Белослав и от Бургас до Карнобат :)))))
Нормални туристи?! Кой? Този, който ще спи на 10 лева при бабичка не е нормален турист, а пълен мизерник. Аз не познавам мои приятели от София, които все още ходят на море с квартири при бабички. Всеки работещ в София ходи на море на хотел, а не се излага като просяк на квартира за по 10 лева. Така, че не виждам как тези, които отсядат при бабички и дъвчат жилави баници по цял ден на плажа ще пристигнат с НТА до морето.


И аз ще се отклоня малко от темата, но все пак ще спомена и Уиз Еър :D

От Варна според сайта на летището целогодишни полети има до Виена (10 пъти седмично), Будапеща (7 пъти), Лондон (6-7 пъти, като Варна е първият град в Източна Европа, до който летят Бритиш Еъруейс, въпреки че не е столица) и Тел Авив май. Имаше и опити за полети до Москва и Мадрид, които по една или друга причина (не знам дали липса на пътници или друго) не са се закрепили.
Белослав всъщност е нещо като град Елин Пелин край София, да не кажа Казичане - почти квартал :D

А за туристите - виждал съм англичанин на около 20-25 години на летище Чампино (където отидох основно благодарение на ниските цени на Уиз Еър) да си събира последните монети, за да си купи билет от гишето на Райън - първо ме учуди, че имат гише и една лелка продава билетчета, после се замислих как пътуват без да се притесняват с кой полет ще се върнат - англичанинът когато отиде на летището и лети (вярно, до Лондон имаше 6-7 полета дневно), а аз резервирах месец по-рано и полета, и хотела. Според мен този англичанин е напълно нормален турист, само малко компенсира организацията с ентусиазъм. Точно като туристите, които спят по квартири, намерени в последния момент от някоя бабичка на гарата. Лошо ли им е? Както и твоите приятели, които ВЕЧЕ не ходят по такива квартири. Стил на прекарване на отпуската - един търси лукс, друг приключение 8) Зависи от възрастта, и от компанията, от много неща.

Не се обиждаме лично нали?
Поздрави!
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот ilian » 16 Ное 2007 10:13

Последното нещо, което съм искал е да обиждам когото и да било. Единствното, което имах предвид е, че за огромно мое съжалeние поради липсатa на платежоспособно и достатъчно пътуващо население Wizzair си открива втора база в Румъния, а не в България. Поради същите причини съседите ни вече имат и вътрешен полет на Wizzair със 180 местна машина, а ние имаме само три техни дестинации. Освен това румънците имат три дестинации на Easyjet и много дестинации на Blueair.

А самолетът на НТА София - Варна или София - Бургас трябва да бъде 180 местен, ако ще е на Wizzair, защото всички техни самолети са 180 местни и те с такъв самолет ще обслужват Bucharest - Cluj Napoka. Рядко НТА оперира с малки самолети, поне доколкото имам наблюдения, от типа BAE или CRJ (50 - 90 места), освен Myair, но тях мисля, че всички ги знаете що за стока са и никой не би се радвал на тяхното присъствие, където и да било. Аз си мисля,че е нерентабилно да се оперира НТА с малки самолети.
Още веднъж жалко за нас, защото докато не напълним съществуващите полети на НТА нямаме шансове за скорошно разгръщане на този бизнес в България. За пример ще ви кажа, че съм виждал на летище София как от сутрешния полет на Lufthansa от Мюнхен слизат само 7-8 човека, а друг път от полета на Germanwings преброих слизащи 15-20 човека. Когато на 22 окт Wizz ни отмениха полета от Рим по моя преценка чакащите за чекиране бяхме не повече от 60-80 човека (50% от капацитета на самолета). В същото време пред check-in гишетата на easyjet и ryanair опашките бяха нечовешки, при все че те оперират с още по-големи машини. Защо Wizzair спряха полетите до Будапеща? Най-вероятно поради липса на пътници. Аз като летях до там с тях и в двете поски беше около 50% пълен самолета. При все, че Будапеща е поносимо скъп за българина град и е чудесна weekend дестинация.
Според мен НТА се интересува само и единствено от наличието на пътници постоянен поток от много пътници. Отменените полети на Myair не ви ли говорят колко малко хора си купуват билети на цена от около 110 EUR и затова непрекъснато анулират полетите си. Все си мисля, че основната причина за липсата на бум на НТА в БГ е слабият и предимно сезонен пътникопоток. Погледнете и гастарбайтерите. Като говоря с близки, които имат роднини и познати в Испания и Великобритания всички казват, че си идват на две години веднъж или най-много веднъж в годината.
Иначе за след 5-10-15 години не знам какво ще бъде. Вероятно, ще имаме много нови превозвачи и дестинации, но все пак ние се сравняваме с нашите съседи към момента. И към момента, за жалост няма изгледи да ги догоним в близките една - две години.
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот скипаджията » 16 Ное 2007 14:05

Това, че Wizz не разработва България, както разработва Румъния не опира до манталитет, а до друг вид национална специфика. Както е видно от Гърция, където НТА имат ниска степен на проникване, дори в единния пазар си има национална специфика.

Ако Балкан бе продължил да бачка криво-ляво добре, нещата щаха да са различни. Но след фалита държавата се наложи да прави нова а/к, да й осигурява години безметежно укрепване, да я продава и да подшушва на купувача й за още известно време без шокове.

И друго. Румъния има 20 млн. население; България -- 7 млн. Първата е къде два и половина пъти по-обширна от втората. Там са възможни изгодни за оператора (осреднен неофициален критерий: 100 продадени места, час продължителност) вътрешни полети.

От вътрешни полети в България никой никога няма да забогатее. Виж, от полети между точки из Балканите -- друг въпрос...
скипаджията
спотър
 
Мнения: 21
Регистриран на: 18 Сеп 2007 16:09

Мнениеот mitkobiker » 17 Ное 2007 14:14

Беше очевидно, че тази тема ще "пламне" след мнението на ilian :-D
....сега на Уиз и НТА.
Спрете да гледате на Румъния като база за сравниение с нашата страна. Мащаба е различен! Мангали или мамалиги, със или без Чаушеску те вървят по своя път на развитие и явно той има сериозни разлики от нашия... мащаб!
Ако искате база за сравнение вземете Сърбия или Словакия :shock:
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта