Wizz Air

Мнениеот ilian » 17 Ное 2007 16:35

mitkobiker написа:Беше очевидно, че тази тема ще "пламне" след мнението на ilian :-D
....сега на Уиз и НТА.
Спрете да гледате на Румъния като база за сравнение с нашата страна. Мащаба е различен! Мангали или мамалиги, със или без Чаушеску те вървят по своя път на развитие и явно той има сериозни разлики от нашия... мащаб!
Ако искате база за сравнение вземете Сърбия или Словакия :shock:


Не може да се сравняваме с Румъния и Словакия. Неуместно е, защото:

1. Сърбия не е част от ЕС и най-вероятно (не съм 100% сигурен) не е част и от свободното въздушно пространство. Освен това на сърбите са им нужни визи за ЕС, поради което те не могат да пътуват толкова много.

2. Словакия е малка държава и по територия и по население. Населението на Братислава е около 500 000 души. Стандартът на живот в Словакия е два пъти по-висок от българския, поради което хората там могат да пътуват много по-често. Инвестициите от запада са огромни, следователно има много бизнес пътувания.
Още нещо, местоположението и е в центъра на Европа, поради което всяка дестинация до останалите европейски държави е кратка , т.е. не по-дълга от два часа. А България е в края на европейския съ'з и разстоянията са двойни в сравнение с разстоянията от Словакия.

И не на последно място, както по-горе се изказах, хората от другите държави имат интерес към света и пътуват, за да го опознаят. А интересите на българина се изчерпват с ракията, футбола, киселото зеле, чалгата, автомобила, gsm-a, черното море, Боровец и прасето от село. Да ни видят на коя кръчма сме и с какви парцалки от мола сме се издокарали, а на запад тези евтини номера не минават и там сме едно голямо НИЩО!

Един от мениджърите на ryanair нали си спомняте какво беше казал по въпроса на българския въздушен трафик и обясни конкретно защо няма да дойдат в България. Какво има повече да дискутираме и да се самозалъгваме, че някой друг ни пречи и спъва навлизането на НТА в България. Хората се интересуват от печалба, а такава в България няма да има.

ТОВА Е!
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот stenk » 17 Ное 2007 18:27

Много песимистично си настроен :D Тоя oт Ryanair какво по-точно беше казал ? Аз съм сигурен , че ще пуснат още догодина София-Лондон , колкото и тежко да го раздават. Все пак интересът към БГ е огромен . Освен това вече имаме колония от поне 50 000 души , много от които биха пътували често през уикендите при цена от 40-50 паунда ретърн...
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Мнениеот ilian » 17 Ное 2007 22:01

stenk написа:Много песимистично си настроен :D Тоя oт Ryanair какво по-точно беше казал ? Аз съм сигурен , че ще пуснат още догодина София-Лондон , колкото и тежко да го раздават. Все пак интересът към БГ е огромен . Освен това вече имаме колония от поне 50 000 души , много от които биха пътували често през уикендите при цена от 40-50 паунда ретърн...

За жалост съм песимист, не че го искам, но просто такива са обективните обстоятелства. Днес една приятелка, която е в средите на софийския "хайлайф" от новозабогатели мутри, бизнесмени, бизнесдами и т.н. ми разказва как през лятото всеки уикенд ходели с нейната компания на Како бийч. Знете ли защо? Защото там си паркирали новите БМВ-та, които всяка седмица са различни. За нея било важно да я видят останалите от София, че е с ново БМВ всяка седмица. Отсядала на хотел от 300 лева на вечер. Аз и разпрявам, че за тези пари може всяка седмица да е на море в Италия, Гърция или Испания, може би дори и на Франция и трябва да е луда, за да ходи на това гнусно място Како бийч. Тя казва, че не пътува в чужбина, защото никой не познавала и нямало кой да я види с новата кола и новите и тоалети. Аз бях потресен от това "разсъждение", но това е действителността. Хората, които имат пари да пътуват много не пътуват. Как да не съм песимист?!
Точно поради тази причина няма да има бум на НТА. Хората, които могат масово да атакуват полетите не сме ние от този форум, защото ние няма да сме всеки уикенд в чужбина, а един път месечно.
Съветвам те да не разчиташ на гастарбайтерите. Според мен 50000 души не са колония. Това е населението на един малък град във Великобритания или Германия. Повечето от тези хора блъскат като роби по плантациите, строежите и хотелите и въобще не почиват събота и неделя, защото работят 6 дни, а много често и 7 дни седмично. Тези, които са на 5 дневна работна седмица са много малко и те могат да си дойдат в Бългрия, когато си искат на цена от 250 евро, защото доходите им не налагат използването на НТА. Мои познати, които живеят и работят в Лондон например не са слизали до ситито от една година насам, камо ли да си помислят за идване в Бългрия. Сутрин стават в 5:30, защото започват работа в 8 и имат 1.30 часа път до работата. Вечер се прибират в 20:30 и утре пак същото.

Мениджърът на Райънеър беше казал в едно интервю наскоро, че на този етап не планират да открият полети до БГ, защото пазарът е много малък, емигрантите ни на острова са малко, доходите на населението в БГ са много ниски за чести екскурзии в чужбина, защото закупуването на самолетен билет е най-малката част от бюджета за една екскурзия. След билета следват разходи за градски транспорт, хотели, ресторанти и развлечения, които за българина са непосилни надвишават многокртно цената на билета. Интервюто го имаше някъде в този форум.

А виждали ли сте каква измет от болногледачки, чистачки, проститутки, сутеньори и автоджамбази пътува от и до Рим с Уизеър? Нямам думи само. Все едно си се качил на селския автобус от Ардино до Кърджали. Когато през май се връщах от Рим Уиз забавиха полета с 8 часа и се наложи цяла нощ да чакаме първо на Чампино, после и на Фиумичино. Пътуващата българска смрад нямаше пари да си купи едно кафе и един кроасан, за сандвич дума да не става. Коментираше се непрекъснато колко е скъпо на летището. Стояха гладни цяла вечер. Това ли ще атакува полетите всяка седмица? Те нямат пари за едно кафе на летището, но тръгнали да летят. На борда на самолетите е същото - кафето е 2 евро, но никой не поръчва. Виж, когато дават нещо безплатно като на борда на другите авиокомпании и кафе ще пият и кола, и вино, и бира, и ще ометат всичкото ядене.
Последна промяна ilian на 17 Ное 2007 23:04, променена общо 1 път
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот stenk » 17 Ное 2007 22:36

Прав си наистина. Вярно и около мен хората с пари рядко пътуват в чужбина . Аз пък съм от хората които инвестират в преживявяния и гледам поне 3-4 пъти на година да се чупя някъде :D Тъй като не съм от голямото "доброутро" летя с НТА и отсядам в хостели . И аз като теб се чудя защо хора с възможности ходят нaй-много до Варна .Имам съседи с милиони които не са пътували никъде .
Специално в Рим почти на всички забележителности срещнах българи , които си бяха наистина туристи , а не бачкатори.
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Мнениеот stenk » 17 Ное 2007 22:37

Бачкаторите ги срещах вечер да пийват биричка около фонтаните ...
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Мнениеот Катя » 18 Ное 2007 11:54

ilian написа:Точно поради тази причина няма да има бум на НТА. Хората, които могат масово да атакуват полетите не сме ние от този форум, защото ние няма да сме всеки уикенд в чужбина, а един път месечно.
Съветвам те да не разчиташ на гастарбайтерите. Според мен 50000 души не са колония. Това е населението на един малък град във Великобритания или Германия. Повечето от тези хора блъскат като роби по плантациите, строежите и хотелите и въобще не почиват събота и неделя, защото работят 6 дни, а много често и 7 дни седмично. Тези, които са на 5 дневна работна седмица са много малко и те могат да си дойдат в Бългрия, когато си искат на цена от 250 евро, защото доходите им не налагат използването на НТА. Мои познати, които живеят и работят в Лондон например не са слизали до ситито от една година насам, камо ли да си помислят за идване в Бългрия. Сутрин стават в 5:30, защото започват работа в 8 и имат 1.30 часа път до работата. Вечер се прибират в 20:30 и утре пак същото.


Абсолютно не съм съгласна с теб! Това, че някой има пари не означава, че непременно ще е склонен да пътува по скъпо. Чела съм доста проучвания, че голяма част от пътниците на НТА са бизнесмени...
Катя
спотър
 
Мнения: 82
Регистриран на: 07 Апр 2007 14:33

Мнениеот mitkobiker » 18 Ное 2007 14:17

Че няма да видим бум на НТА е ясно... но според мен предстои плавно и внимателно навлизане. Вече се разбрахме, че мащаба ни е нищожен, стандарта нисък и културата ..... вай-вай :lol:
Знаем от Май Ер, какво се случва тук, когато ни надценят или се започне с изхвърляне ;-)
Според мен има очевидна тенденция към откриване на нови линии към UK и Германия. Два пазара с огромен потенциал (Париж и Испания) все още чакат разработване...
Крайно време е да видим и наистина базиран в София самолет на Уиз. Търпение му е майката :oops:
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот tsonpen » 18 Ное 2007 15:31

А виждали ли сте каква измет от болногледачки, чистачки, проститутки, сутеньори и автоджамбази пътува от и до Рим с Уизеър? Нямам думи само. Все едно си се качил на селския автобус от Ардино до Кърджали.

Супер! Това е! Хората, които по принцип пътуват с наземен транспорт вече изполват въздушен. Това е начинът да се осигури растеж.
Но моите наблюдения на този полет са други. 1/3-та чужденци, част от тях бизнесмени, други туристи, от българите някои тръгнали по работа, други да се видят с роднини и една част младежи които или работят/учат в Италия или отиват да я разгледат. Повечето българи бяха такива, които по принцип не летят, но с цените на Wizz вече могат да го направят. Добре е, че са информирани и избират по-добрия начин за пътуване. Не разбирам защо трябва да ги укоряваме, че нямат пари да пазаруват на летището или, че си правят добре сметката за оскъдния си бюджет. Аз съм за това повече хора да летят.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ilian » 18 Ное 2007 19:19

TsonPen написа:
А виждали ли сте каква измет от болногледачки, чистачки, проститутки, сутеньори и автоджамбази пътува от и до Рим с Уизеър? Нямам думи само. Все едно си се качил на селския автобус от Ардино до Кърджали.

Супер! Това е! Хората, които по принцип пътуват с наземен транспорт вече изполват въздушен. Това е начинът да се осигури растеж.
Но моите наблюдения на този полет са други. 1/3-та чужденци, част от тях бизнесмени, други туристи, от българите някои тръгнали по работа, други да се видят с роднини и една част младежи които или работят/учат в Италия или отиват да я разгледат. Повечето българи бяха такива, които по принцип не летят, но с цените на Wizz вече могат да го направят. Добре е, че са информирани и избират по-добрия начин за пътуване. Не разбирам защо трябва да ги укоряваме, че нямат пари да пазаруват на летището или, че си правят добре сметката за оскъдния си бюджет. Аз съм за това повече хора да летят.


Чужденци бизнесмени на борда на Wizzair - е те такова животно според мен нема:) Мисля, че малко си се заблудиил или доста си надценил някои от пасажерите:) Спомням си, че голяма част от българите тръгнали по работа с този полет бяха опаковали ръчния си багаж в торбички Била и "най-здравата торбичка", като най-отгоре се намираха хавлиените им кърпи за баня. Приятна гледка също бяха италианци, които носеха ръчен багаж в по-скъсани торбички и от тези на нашенците. Правете си изводи от коя част на италианското общество са те. Чужденци бизнесмени има на борда на Skyeurope. Да не повярва човек, че те са с костюми, но не носят найлонови торбички на Hofer:))))
Изобщо на летище Чампино бизнесмени трудно можеш да видиш. Това не е Дортмунд, Кьолн или Виена, където летищата за нормалните авиокомпании и НТА са едни и същи. Лошата комуникация на Чампино с Рим (само шатъли и автобуси) е една от предпоставките. Към това като прибавим и липсата на голям паркинг за леки коли предопределя неудобството за бизнеса да използва това летище.
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот stenk » 18 Ное 2007 19:35

Не си много прав . Какво му е на Чампино ? Кеф ти шатъл , кеф ти такси , кеф ти автобус . Само метро няма директно до там . Разстоянието не е по-голямо от това до летище "Леонардо да Винчи"
Освен това Wizz лети вече Sofia само до Фиумичино !
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Мнениеот Nikilaki » 18 Ное 2007 20:53

Илян има право.Бизнесмени в НТА са по скоро някакво изключение от колкото правило.Причините ги знаем всички-разходите за билети в повечето страни се признават като разход на фирмата и няма никаква причина бизнесмените да се бутат с "раята".
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот VS11 » 18 Ное 2007 20:58

Илиан,

аз не мога да разбера, какво имате против "бачкаторите". Те са в основата на икономически растеж както в глобалната, така и в индивидуални икономики. Те са тези, които спестяват, които изпращат пари обратно в родините си и които пътуват, дори да не е всяка седмица. Това е явление, характерно за целия свят, не само за Европа, която копира САЩ в много икономически отношения.

Освен това, тезата, че няма достатъчно НТА в България е малко неоснователна - там където има пътници има и а/к. Насила хубост не става.

Що се отнася за хората с пари и БМВ-та, там има доста фактори. Първо, тези хора обикночено не биха летели с НТА, а първа класа на традиционна компания (което за вътрешно европейски полети не разбирам много каква е разликата) или с някои нает малък самолет. Второ, относно перченето, това е напълно разбираемо за общество, което е живяло бедно и все още няма традиции какво да се прави с много пари - както има един разказ на Алеко: "Пази боже сляпо да прогледа". Трето, повечето хора с БМВ-та в България не говорят чужди езици, което е препядствие пред туризма в чужбина. Четвърто, и говоря донякъде от личен опит, чевек като посети няколко европейски града и се изморява да гледа музеи и архитектурни паметници, и започва да гледа да ходи там, където има качествен нощен живот. Такъв поне в България има на доста добро ниво, особено лятото по морето, така, че няма нищо изненадващо, че хората си прекарват уикенда на морето, а не в Париж.

В един момент, ще започат и в Париж и в Лондон и къде ли не да ходят за уикенда, но просто ще мине време, и това ще го правят главно децата на тези с пари, които ще бъдат изучени в чужбина и ще говорят на повечко езици и ще имат приятели от други страни, с които да си общуват. Както казват англичаните, нужни са три поколения да минат, преди да се получи благородник (gentleman).

А чисто икономически, повечето НТА имат един тип самолет, който не винаги е подходящ за всички полети, и това донякъде забавя ръста на НТА в България, докато се събере необходимата маса от пътници.

И главната причина да няма НТА за вътрешни полети не е твърдението Ви, че хората от Варна и Бургас са селяни (Всъщност, най-лесен за доказване е факта, че точно софиянци са "селяните", защото след Освобождението София има по-малко населие от Варна и диспропорциалния разтеж на населението в София в сравнение с другите градове в страната се дължи на вътрешната миграция, докато при другите градове, прирастът на населението е в много по-голяма степен органичен, въпреки че и там го има миграционния фактор. София до, а и след Освобождението е един доста селски град, който е доста по-западнал от други български градове, като Русе и Варна например. Нека Ви припомня, че първия железен път в България е точно между Русе и Варна). Причината е, че ТИМ са най-едрия играч на авио-пазара в България, и няма да позволят други да им взимат пазара. Та те дори обърнаха избора за концесионер за летищата във Варна и Бургас.

И последно, няма никаква разлика между начина, по-който българите се бордват на самолета и останалите нации. Това Ви го казвам, от личен опит и наблюдения в продължение на 10 месеца бордване на пътници от Бостън за Лондон от всякъкви националности, и аз самия като пътник. Дори и пътниците от по-скъпите класи се трупат. Има елемент на стадно поведение, както и голяма доза нетърпение.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот atzah » 18 Ное 2007 21:31

Nikilaki написа:Причините ги знаем всички-разходите за билети в повечето страни се признават като разход на фирмата и няма никаква причина бизнесмените да се бутат с "раята".


И като се признават за разход, не се плащат ли?
Да има доста бизнес трафик по НТА-тата по Европа. И причината е "абсурдната" политика на стандартните авиокомпании, Sunday Rule, minimum stay и т.н целяща да изцеди бизнес трафика, а не водена от някаква икономическа логика.
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Мнениеот Nikilaki » 18 Ное 2007 22:02

atzah написа:
Nikilaki написа:Ïðè÷èíèòå ãè çíàåì âñè÷êè-ðàçõîäèòå çà áèëåòè â ïîâå÷åòî ñòðàíè ñå ïðèçíàâàò êàòî ðàçõîä íà ôèðìàòà è íÿìà íèêàêâà ïðè÷èíà áèçíåñìåíèòå äà ñå áóòàò ñ "ðàÿòà".


È êàòî ñå ïðèçíàâàò çà ðàçõîä, íå ñå ïëàùàò ëè?
Äà èìà äîñòà áèçíåñ òðàôèê ïî ÍÒÀ-òàòà ïî Åâðîïà. È ïðè÷èíàòà å "àáñóðäíàòà" ïîëèòèêà íà ñòàíäàðòíèòå àâèîêîìïàíèè, Sunday Rule, minimum stay è ò.í öåëÿùà äà èçöåäè áèçíåñ òðàôèêà, à íå âîäåíà îò íÿêàêâà èêîíîìè÷åñêà ëîãèêà.

Plastat se,no po dobre za biznes klasa otkolkoto v bezdannija dzob na darzavata.Edva li kompaniite v Evropa sa mazohisti,che da se oharchvat bezmisleno za ekstri na svoite sluziteli.
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот tsonpen » 18 Ное 2007 23:49

Под "бизнесмен" разбирам някой който формира бизнес трафик. Той може да е представител както на малкия, така и на големия бизнес. Има бизнесмени, които не могат да си позволят да летят, а има и такива които летят първа класа. Има и различни стилове, различни начини на живот. Не малка част от хората с пари са пестеливи или изглеждат пестеливи по една или друга причина. ;-) Но всички знаят какво правят! Дори и парите да нямат значение пак полетът на Wizz е алтернатива на дъртите MD и 737. Почти винаги навреме. Може би най-големият му недостатък е, че няма запазени места, но правостоящ до сега не е останал. :wink:
Колкото до конкретните ми наблюдения - малко поназнайвам италиански и вярвам и на очите и ушите си.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта

cron