Wizz Air

Re: Wizz Air

Мнениеот Kx » 01 Юни 2018 17:49

Wizz рекламират кадетска програма.
Не пръв поглед не видях финансови условия. Обучението става във Вилнюс
https://baaflightschool.com/pilot-cadet-programs/wizz-air-cadet-programme/?gclid=EAIaIQobChMImMnj89my2wIVnZh3Ch08hQYDEAEYASAAEgLnSfD_BwE&cn-reloaded=1
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Wizz Air

Мнениеот mashine1984 » 20 Юни 2018 12:34

Wizz Air стартира Академия за пилоти в България

Компанията ще подкрепи подбрани кадети със заем за таксите за обучение

Авиокомпанията за нискотарифни полети Wizz Air започва нова инициатива в България - Wizz Air Pilot Academy.

От компанията обявиха, че тя ще даде възможност на младите, които имат минимален или дори никакъв летателен опит, да получат лиценз за търговски пилоти и шанс да работят при тях.

За целта две партньорски училища за пилоти - Tréner Kft в Нирегихаза, Унгария и Egnatia Aviation в Кавала, Гърция - ще осигурят обучение по стандартите им. Става дума за общо 750 часа наземни курсове, 60 часа - полети в симулатор и 145 часа полети, с продължителност между 17 и 21 месеца. Двата курса ще стартират през септември и ноември тази година.

В добавка от Wizz Air ще подкрепят кадети, отговарящи на определени условия, като ще им отпуснат срочен заем за значителна част от таксите за обучение. Те ще трябва да го връщат като стартират кариерата си.

"България е една от най-важните държави в мрежата на Wizz, където понастоящем имаме 2 бази и приблизително 350 служители", заяви Дидерик Пен, изпълнителен вицепрезидент и главен оперативен директор на Wizz Air.

По неговите думи, програмата Wizz Air Pilot Academy е „перфектна възможност за младите българи да постигнат мечтата си да станат пилоти”.


http://clubz.bg/69368-wizz_air_startira ... v_bylgariq
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот Rosen85 » 06 Юли 2018 03:05

Бизнесът с поддръжка на самолети в София се разраства
Над 300 проверки на самолети годишно ще може да се извършват в
новата база край летище "София" на българската компания за
авиопревози "Роуз еър" (Rose Air). Там ще се обслужват самолети
на нискотарифната "Уиз ер" (Wizz Air), която има 8 самолета, базирани в България, от общо над 100.

В хангара ще могат да се извършват и основни метални ремонти
като се очаква да бъдат създадени 100 нови работни места.


Това ще е четвъртата такава база за авиопревозвача,
който разполага с един хангар в Унгария и с два в Полша.
Плановете за бъдещ растеж на "Уиз ер" включват
доставката на още 266 самолета "Ербъс", очаквани до края на 2026 г.


"Освен ясните ползи за нискотарифния превозвач и всички заинтересовани страни,
ще създаде допълнителни възможности за работа на висококвалифицирани инженери
и специалисти по поддръжка. Това би спомогнало за задържането на местните
талантливи експерти и за по-нататъшното развитие на индустрията по поддръжка
и ремонт в България като страна с почти 100-годишна история в строителството на самолети,
" коментира управителят на "Роуз еър" Иван Дочев.


Хангарът се намира до военната база "Враждебна", срещу ремонтните хангари
на "Луфтханза техник". Земята е купена от "Роуз еър" през 2016 г.


От "Уиз ер" съобщиха, че от януари до май са превозили над 1 милион пътници от и до България,
увеличението спрямо година по-рано е с 28%.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 366
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Wizz Air

Мнениеот europeandj » 11 Юли 2018 13:51

Наблюдавам доста лоша тенденция при Уизз Ер.
Освен 4-те дестинации: Неапол, Катания, Базел и Нюрнберг, които стана ясно, че спират сега виждам, че след края на Октомври няма полети до Варна, Атина и Малага заложени. Като полетите до Варна още в началото на август намаляват като отпада полета в сряда. Атина също намаля честотата си през Август. Освен това от Варна виждам, че няма заложени полети и за Тел Авив и Бергамо. Заедно с това не се продава и отсечката Атина - Букурещ, която се изпълняваше от софийска машина.

Всички тези липсващи полети + вече обявените 4 дестинации, както и намаляването честотите по линиите които остават според мен правят излишни между 2 и 3 самолета базирани в София.

Така дестинациите от София стават 25, като в близките няколко години те не бяха падали 30, а бяха достигнали и 35 дори. Заедно това с тази година за първи път няма никакви нови обявени дестинации на Уизз Ер от България освен Варна-Виена, която не помня дали не я обявиха още 2017г.

Интересно ми е на какво се дължи това, но предполагам, че след като в последната година Уизз стъпиха с първи бази в богати страни - Лондон, Виена, Атина може да са се сетили, че там се правят по-големи пари и малко по малко да изоставят бедния изток.

Освен това виждам, че за лятото цените не са им толкова високи, колкото са били предишни лета и го свързвам с конкуренцията с Раян, които са доста по-познат играч на европейския пазар.
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Wizz Air

Мнениеот yordanov » 11 Юли 2018 19:24

europeandj написа:Като полетите до Варна още в началото на август намаляват като отпада полета в сряда.


Вторник също не може да се буква от август натам. Появява се в календара, но реално не може да се резервира. До колкото помня, самолетът във вторник въртеше София-Варна-Виена-Варна-София, та сега не знам как ще се изпълява Варна-Виена в този ден.
Аватар
yordanov
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 11 Яну 2011 20:11
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот mitkobiker » 12 Юли 2018 11:31

europeandj написа:Наблюдавам доста лоша тенденция при Уизз Ер.

Направо си е шокиращо. Както е тръгнало от София от есента ще отпаднат две машини. Това е почти 30% от капацитета!
Действително в момента на този пазар има свърхпредлагане, но е интересно, че първите отпаднали (CTA, NAP, NUE, BSL) са лини, по които нямаше конкуренция.
Друг интересен момент- Малага. Май това е първата дестинация, по която Узи не успяха да изблъскат България Ер :)
Освен това, вървят слухове за отпадане на още две дестинации от София.

Като гледам ноември 2018та може да е първия месец от доста години със СПАД на броя на пътниците @SOF.
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот amcho » 12 Юли 2018 16:58

Новините не са добри определно, но това според се дължи на няколко фактора:

- НСИ официално обяви съвсем скоро, че населението на България е вече под 7 милиона. По-малко хора = по-малко пътници = по-малък пазар = по-малко дестинации. Тъжно е, но е факт.
- Имаше свръхпредлагане в линии като ATH, VAR, AGP
- Появата на редица чартърни, нови дестинации и голямо търсене. ALK, BH Air, FB
- Повече търсене в източни или далечни дестинации> повече полети до IST, DOH & DXB (предимно трансфери)
- Увеличаване на капацитета от страна на конкуренците и намаляването на цените: LH, LO, TK, A3, BA - наблюдаваме по-големи машини пр. А321
- Драстично намаляване на цените от страна на Райън Ер

Разбира се е логично на Уиз да търсят по-големи и богати пазари или там където няма силна конкуренция пр. Грузия, Молдова.
Много е трудно, постоянно да запълниш един 230 местен Ербърс в двете посоки особено през зимата.

Но положението е същото с Букурещ, който също загуби LCA,PSR, LIS,
Базата им в Прага също бе затворена скоро.

FB пък реагира добре и в някой от случайте предлагаше по-ниски цени. Определено спечели битката с AGP & VAR!

В ред на този мисли смятам, че ще има затишие в балканските столици за сега, освен ако не са решили друго.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Wizz Air

Мнениеот VS11 » 12 Юли 2018 18:10

Може просто да нямат пилоти/самолети.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Wizz Air

Мнениеот mashine1984 » 12 Юли 2018 18:12

amcho написа:Новините не са добри определно, но това според се дължи на няколко фактора:

- НСИ официално обяви съвсем скоро, че населението на България е вече под 7 милиона. По-малко хора = по-малко пътници = по-малък пазар = по-малко дестинации. Тъжно е, но е факт.
- Имаше свръхпредлагане в линии като ATH, VAR, AGP
- Появата на редица чартърни, нови дестинации и голямо търсене. ALK, BH Air, FB
- Повече търсене в източни или далечни дестинации> повече полети до IST, DOH & DXB (предимно трансфери)
- Увеличаване на капацитета от страна на конкуренците и намаляването на цените: LH, LO, TK, A3, BA - наблюдаваме по-големи машини пр. А321
- Драстично намаляване на цените от страна на Райън Ер

Разбира се е логично на Уиз да търсят по-големи и богати пазари или там където няма силна конкуренция пр. Грузия, Молдова.
Много е трудно, постоянно да запълниш един 230 местен Ербърс в двете посоки особено през зимата.

Но положението е същото с Букурещ, който също загуби LCA,PSR, LIS,
Базата им в Прага също бе затворена скоро.

FB пък реагира добре и в някой от случайте предлагаше по-ниски цени. Определено спечели битката с AGP & VAR!

В ред на този мисли смятам, че ще има затишие в балканските столици за сега, освен ако не са решили друго.

На мен ми се струва, че има нещо друго като причина - може би е конфликтът с летището. Може и друго да е.
Определено такова свиване на дестинациите не е случайно. Нито намаляването на населението с 50 хил. е причнината /най-малкото защото в София население расте, макар и с малко/ нито конкуренцията е проблемът предвид че по някои от линиите те нямаха конкуренция - Нюрнберг, Катания, Неапол, Базел.

Надявам се скоро да разберем повече, но определено нещата не са добре предвид и намалението което очакваме и от Раян.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот mashine1984 » 12 Юли 2018 19:02

Ето и каква глупост са съчинили от Wizz Air. Определено причините са други!

Wizz Air спира полетите до 8 дестинации от София и Варна

Унгapcĸaтa ниcĸoтapифнa aвиoĸoмпaния Wіzz Аіr нaмaлявa бpoя дecтинaции, ĸoитo oбcлyжвa oт Бългapия, ĸaтo щe бъдaт cпpeни пoлeтитe дo шecт дecтинaции oт Coфия и двe oт Bapнa. Toвa cтaвa яcнo oт oтгoвop нa ĸoмпaниятa нa зaпитвaнe нa Моnеу.bg .

Cтaвa дyмa зa мapшpyтитe oт бългapcĸaтa cтoлицa дo итaлиaнcĸитe лeтищa Kaтaня и Heaпoл, гepмaнcĸoтo Hюpнбepг, швeйцapcĸoтo Бaзeл, гpъцĸoтo в Aтинa и иcпaнcĸoтo в Maлaгa. Зaeднo c тяx щe бъдaт нaмaлeни и дecтинaциитe oт Bapнa, ĸaтo aвиoĸoмпaниятa вeчe нямa дa лeти дo Teл Aвив и Mилaнo Бepгaмo.

"Tъй ĸaтo aвиaциoннaтa индycтpия ce влияe oт тъpceнeтo нa пътницитe и ceзoннocттa, WІZZ peши дa oптимизиpa гpaфиĸa cи зa Coфия и Bapнa cпopeд пpeдcтaвянeтo нa мapшpyтитe и пaзapнoтo тъpceнe", ce ĸaзвa в ĸoмeнтapa нa пpeвoзвaчa.

Oт Wіzz Аіr дoбaвят oщe, чe e плaниpaнo пoлeтитe дo cпpeнитe дecтинaции дa бъдaт възcтaнoвeни дpyгoтo лятo. Tyĸ e мяcтoтo oбaчe дa ce oтбeлeжи, чe тe нe бяxa oбявeни в нaчaлoтo ĸaтo ceзoнни. Двa oт мapшpyтитe - дo Aтинa и дo Maлaгa, бяxa пycнaти пpeз тaзи пpoлeт. A тeзи oт Bapнa дo Mилaнo Бepгaмo и Teл Aвив - минaлoтo лятo.

Πpeди вpeмe бяxa cпpeни дpyги дecтинaции, ĸoитo нямaxa дocтaтъчeн ycпex - oт Coфия дo бpитaнcĸитe глaдoвe Биpмингaм, Бpиcтoл и Дoнĸacтъp/Шeфийлд, дo гpyзинcĸия Kyтaиcи, дo швeдcĸия Maлмьo и нopвeжĸaтa cтoлицa Ocлo.

Πpeди пpeдcтoящoтo нaмaлявaнe нa дecтинaциитe, yнгapcĸaтa aвиoĸoмпaния лeти дo 44 лeтищa в Eвpoпa в 20 cтpaни. Πpeвoзвaчът имa бaзиpaни в Coфия ceдeм caмoлeтa и eдин във Bapнa.


https://money.bg/business/wizz-air-spir ... varna.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот Пароль » 12 Юли 2018 20:54

Отговора е в същата медия! Ама много бързо се "забравят" доводи и аргументи, публикувани по-рано във форума!
"Oт Wіzz Аіr излязoxa cъc cтaнoвищe, в ĸoeтo ĸaзвaт, чe "пpилaгaнeтo нa нoвaтa cxeмa зa тaĸcи нa лeтищeтo e билa oпopoчeнa нe caмo oт глeднa тoчĸa нa ycлoвиятa нa пpoцeca, нo cъщo тaĸa cъздaвa нeзaĸoннo ĸoнĸypeнтнo пpeдимcтвo в ycлyгa нa вcичĸи пpeвoзвaчи, ĸoитo oпepиpaт нa Tepминaл 2".
Cпopeд ниcĸoтapифнaтa aвиoĸoмпaния лeтищeтo гyби гoдишнo мeждy 8 и 10 милиoнa eвpo пpиxoди зapaди изpaвнявaнeтo нa тaĸcитe нa двaтa тepминaлa."
https://money.bg/macro/igra-na-terminali.html
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Wizz Air

Мнениеот mashine1984 » 12 Юли 2018 21:49

Пароль написа:Отговора е в същата медия! Ама много бързо се "забравят" доводи и аргументи, публикувани по-рано във форума!
"Oт Wіzz Аіr излязoxa cъc cтaнoвищe, в ĸoeтo ĸaзвaт, чe "пpилaгaнeтo нa нoвaтa cxeмa зa тaĸcи нa лeтищeтo e билa oпopoчeнa нe caмo oт глeднa тoчĸa нa ycлoвиятa нa пpoцeca, нo cъщo тaĸa cъздaвa нeзaĸoннo ĸoнĸypeнтнo пpeдимcтвo в ycлyгa нa вcичĸи пpeвoзвaчи, ĸoитo oпepиpaт нa Tepминaл 2".
Cпopeд ниcĸoтapифнaтa aвиoĸoмпaния лeтищeтo гyби гoдишнo мeждy 8 и 10 милиoнa eвpo пpиxoди зapaди изpaвнявaнeтo нa тaĸcитe нa двaтa тepминaлa."
https://money.bg/macro/igra-na-terminali.html

За първи път ще се съглася с теб!
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Wizz Air

Мнениеот VS11 » 13 Юли 2018 02:56

"Tъй ĸaтo aвиaциoннaтa индycтpия ce влияe oт тъpceнeтo нa пътницитe и ceзoннocттa, WІZZ peши дa oптимизиpa гpaфиĸa cи зa Coфия и Bapнa cпopeд пpeдcтaвянeтo нa мapшpyтитe и пaзapнoтo тъpceнe", ce ĸaзвa в ĸoмeнтapa нa пpeвoзвaчa.

Това, което са казали от Wizz Air, въобще не е невярно. Може да има и други причини, но същото поведение го правят и Frontier Airlines, в САЩ, които имат същия собственик -Indigo Partners. Indigo Partners, наскоро си спомняте, поръча около 420 А320 за всичките си авиокомпании:
https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... ily-a.html

Frontier Airlines постоянно пускат адски много нови маршрути, много от които сезонни и много от които биват прекратявани. Тази стратегия често се дискутира на а.нет.

Индиго бяха и инвеститори в Spirit Airlines, първата ULCC. Главния чичко в Индиго е Bill Franke, който е бил инвеститор и в Ryanair:

https://www.thestreet.com/story/1399342 ... chile.html

https://www.youtube.com/watch?v=7ofUqrSSwBE

Пускането и спирането на много маршрути, както и много сезонни такива е явно просто начин на работа за Уиз - не е знак за драма.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Wizz Air

Мнениеот Kx » 13 Юли 2018 08:38

Освен това са намалили полетите до Рим 7 на 5, ( махат вторник и четвъртък) от началото на Август. Интересното е че липсват 2 полета в сряда за отиване но ги има за връщане ( 15.08 и 29.08)

Там имат силна конкуренция на Раян + България Ер / Ал Италия 
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Wizz Air

Мнениеот pumana » 14 Юли 2018 12:15

Конкуренцията не е решаващия фактор, който подтиква една НТА да зачеркне или открие дадена линия. Малко статистика: според DLR повече от една НТА са обслужвали едва 837 от 6520 вътрешноевропейски линии, или конкуренция има по едва 12% от линиите в Европа. През изминалата година осреднената продажна цена на място при европейските НТА се е повишило с 12 €, но има сериозни различия между отделните авиокомпании, и най-ниска е била при Wizz -44 €, последвана от Easyjet - 69 €, Ryanair - 79 €, и най-висока при Eurowings - 117 €. Така че Wizz има най-малко финансови възможности да държи губещи линии, при най-малкия сигнал за намаляване на пътникопотоците веднага се закрива.
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта