Ако сложат CAT II на летище Варна от догодина, както дочух,
По едно време се чуваше нещо за ILS на 27 ама нещо не стана.
Някои пилоти хич не им е хубаво като чуят VOR APPR ....захват на радиал 091 , ръчно снижаване ...
Немалко Руски екипажи се затрудняват при комуникация за подход по VOR.
Какво всъщност представлява : Подход по VOR е процедура за подход по прибори за определени летища и ПИК, на които финалните пътни линии са определени от VOR радиали. Някои VOR продецури може да включват маркери или DME за осигуряване на информация за отдалечение. ВС също така могат да бъдат и векторирани към финалната пътна линия, определена от VOR.
От година и нещо вече има RNAV на 09 и 27 ,което пак е нещо ама само за по нови самолети....
Процедурите за долитане и подход по прибори с използване на RNAV (Area Navigation), са възможни за изпълнение само от подходящо оборудвани ВС, на специално оборудвани за такъв вид подход летища.
Всъщност RNAV appr е процедура за подход по зонална навигация.