Аlitalia

Re: Аlitalia

Мнениеот julian999 » 10 Апр 2017 12:41

В 8 дни става ясно дали се приземява Алиталия има ли нещо вярно??
http://aviacionaldia.com/2017/04/a-8-di ... talia.html
julian999
спотър
 
Мнения: 11
Регистриран на: 30 Апр 2012 15:55
Местоположение: Madrid

Re: Аlitalia

Мнениеот Венелин » 10 Апр 2017 17:39

julian999 написа:В 8 дни става ясно дали се приземява Алиталия има ли нещо вярно??
http://aviacionaldia.com/2017/04/a-8-di ... talia.html


http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/ ... id=AEnsCa1

Ами доколкото схванах, всяка новина е "предпоследна", но ситуацията е следната: до 13.04 трябва да има съгласие за съкращаването на служители и за извеждането на дейности към външни фирми (с частично трудоустройване в тях на някои от сегашните служители). Ако не се договори точен брой на служителите между синдикатите и акционерите, акционерите няма да освободят ликвидност от 2 милиарда, без която компанията е обречена, макар да не става ясно кога би рухнала поради липса на пари.
По личен опит от консултиране на съкращения в италиански компании в криза, числото на служителите за освобождаване става закон и затова до последно синдикатите кършат ръце, но после не могат да се отметнат. Също така вероятно бройката, на която ще си стиснат ръцете, е съвсем малко над броя служители в предпенсионна възраст плюс тези, които имат желание да получат 2-4 години държавно обезщетение за безработица (cassa integrazione) и след изтичането им да си намерят нещо друго.
И все пак фактът, че открито се говори как имат нужда от скорошна инжекция, ме кара да мисля, че развръзката е близо.
Венелин
спотър
 
Мнения: 60
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Аlitalia

Мнениеот Rosen85 » 14 Апр 2017 13:49

"Алиталия" се размина с фалита. Засега
Италианският национален превозвач "Алиталия" (Alitalia) изглежда се размина на косъм с фалита днес
благодарение на споразумение между ръководството и синдикатите, което бе постигнато в последната минута.
Изображение
Rosen85
спотър
 
Мнения: 81
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 14 Апр 2017 14:25

Rosen85 написа:"Алиталия" се размина с фалита. Засега
Италианският национален превозвач "Алиталия" (Alitalia) изглежда се размина на косъм с фалита днес
благодарение на споразумение между ръководството и синдикатите, което бе постигнато в последната минута.


Направо не е за вярване, че толкова време продължава този сапунен сериал...
"Алиталия" не е била на печалба от 2002 година. Сегашният епизод бележи третият случай от 2007 година, при който компанията е достигала ръба на фалита. Според оценка на "Медиобанка" (Mediobanka) подкрепата за оцеляването на въздушния превозвач от 1974 до 2014 година струва на данъкоплатците 7.4 милиарда евро.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2188
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот Rosen85 » 14 Апр 2017 15:28

Преди малко прочетох нещо, което не знаех.
Етихад са собственици на 49% от Алиталия.
Интересно ми е, те дали няма да "помогнат"
на закъсалата авиокомпания?
Изображение
Rosen85
спотър
 
Мнения: 81
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Аlitalia

Мнениеот amcho » 14 Апр 2017 16:32

Rosen85 написа:Преди малко прочетох нещо, което не знаех.
Етихад са собственици на 49% от Алиталия.
Интересно ми е, те дали няма да "помогнат"
на закъсалата авиокомпания?


Дам, ще помогнат по същия начин както направиха с Air Berlin, 40 самолета дадени на LH, затварянето на редица дестинации от Тегел.

FlyNIKI, които имаха страхотно обслужване и конкурентни цени от Виена - бизнес моделът им съчетан с маркетинга беше отличен.
Baboo по-късно става Darwin и сега е Etihad Regional със супер странно лого и липса на маркетинг.
Air Serbia, която уж тръгна с идеята като бутикова авиокомпания, в момента е във фаза на преструктуриране само след 3 години на нейното създаване. Въобще манджа с грозде.
Повечето от прекачванията бяха 2 пр.: SOF-TXL-AUH-BKK или SOF-BEG-AUH-DEL.
AZ никога не е била на печалба понеже се увеличи зверски конкуренцията, навлизането на високоскоростния влак, Изи Джет със солидна база в Малпенса, Райън Ер оперира от/до 27 :!: летища в страната и разбира се кризата, която добре удари Италия.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1460
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Аlitalia

Мнениеот amcho » 25 Апр 2017 15:50

И така, положението май бая се влошава:

https://au.finance.yahoo.com/news/alitalias-future-doubt-staff-grounds-005636758.html

Добре де, нормално ли е да има :!:12 500 :!: служителя? :shock:
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1460
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 25 Апр 2017 16:53

amcho написа:И така, положението май бая се влошава:

https://au.finance.yahoo.com/news/alitalias-future-doubt-staff-grounds-005636758.html

Добре де, нормално ли е да има :!:12 500 :!: служителя? :shock:


Wizz air има годишно 23 милиона пътници и 3000 служители, а Al Italia има годишно 14 милиона пътници и 12 500 служители и след това се чудят защо имат проблеми...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2188
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот mashine1984 » 25 Апр 2017 20:02

Topfly написа:
amcho написа:И така, положението май бая се влошава:

https://au.finance.yahoo.com/news/alitalias-future-doubt-staff-grounds-005636758.html

Добре де, нормално ли е да има :!:12 500 :!: служителя? :shock:


Wizz air има годишно 23 милиона пътници и 3000 служители, а Al Italia има годишно 14 милиона пътници и 12 500 служители и след това се чудят защо имат проблеми...

Да не говорим, че Wizz имат бази из цяла Европа, което само по себе си предполага повече персонал.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 969
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Аlitalia

Мнениеот Венелин » 25 Апр 2017 23:04

Е, все пак Алиталия има доста дейности, които извършва самостоятелно, но които други компании извеждат в самостоятелни дейности. Това беше и една от ябълките на раздора - сервизното обслужване на машините, чийто персонал трябваше да бъде изведен във външни фирми.

В италианските медии се тиражират новини, че е задължително в близките "няколко" дни да бъде назначен държавен синдик. В специални случаи като този, синдикът разполага с малък държавен бюджет (нещо като допълнителна инжекция), с който може да запушва най-належащите дупки. Но ми е много интересно след като най-недоволните от плана бяха пилотите и стюардесите (предложено намаление на заплатите от 8% и увеличени часове работа), как точно ще запушва дупки, без да посегне и на тях. Компанията гори пари като пернишка печка и се счита, че без бюджета на синдика ще успее да плати заплатите за април, а за после - никой не може да прогнозира.
Венелин
спотър
 
Мнения: 60
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Аlitalia

Мнениеот mistoffelees » 25 Апр 2017 23:21

СД е насрочил Общо събрание на акционерите за четвъртък, 27 април. Дотогава явно ще има голям натиск към държавата да национализира компанията. Засега министърт на икономическото развитие категорично отказва - с думите, че държавата "вече е наляла 7 .4 милиарда евро спасителни пари и на гражданите им е писнало". Но да, как персоналът сам си отряза клона, не е истина; добър пример, че демокрацията не винаги е най-работещото нещо. Иначе "Алиталия" мина вече веднъж през такъв синдик през 2008-а; тогава Берлускони "нави" (чети: накара) едни хора да инвестират (през Air One)... но този път ще е бая по-трудно. Така или иначе, търговците на пуканки са на далавера - сериалът продължава :)
mistoffelees
по-спотър
 
Мнения: 142
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 26 Апр 2017 07:36

mistoffelees написа:СД е насрочил Общо събрание на акционерите за четвъртък, 27 април. Дотогава явно ще има голям натиск към държавата да национализира компанията. Засега министърт на икономическото развитие категорично отказва - с думите, че държавата "вече е наляла 7 .4 милиарда евро спасителни пари и на гражданите им е писнало". Но да, как персоналът сам си отряза клона, не е истина; добър пример, че демокрацията не винаги е най-работещото нещо. Иначе "Алиталия" мина вече веднъж през такъв синдик през 2008-а; тогава Берлускони "нави" (чети: накара) едни хора да инвестират (през Air One)... но този път ще е бая по-трудно. Така или иначе, търговците на пуканки са на далавера - сериалът продължава :)


Пряко държавата може да закрепи само временно положението, защотото трудно мога да си представя държавно финансиране, което да не се определи като непозволена държавна помощ от ЕК. Национализацията не е решение, защото дори авиокомпанията да е 100% държавна собственост, държавата не може свободно да я финансира без да докаже, че и един частен инвеститор би дал същото финансиране на нейно място. Единственият начин за спасение на компанията е държавата индиректно да се споразумее с частните инвеститори, а те по “пазарен“ начин да спасят авиокомпанията. Това обаче е заобикаляне на правилата на ЕС и не е сигурно, че ще мине.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2188
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот mashine1984 » 27 Апр 2017 13:24

Italy prepares bridge loan to keep Alitalia flying

Italy's economic development minister says that failing airline Alitalia will receive a government bridge loan to keep it operational while a new owner is sought.

Carlo Calenda told Radio 24 on Wednesday that a loan of 300 million to 400 million euros ($326 million-$435 million) would keep the airline flying for six months under receivership.

Asked if German airline Lufthansa was interested in buying the company, Calenda gave a quick "I hope," then added more cautiously, "It would be interesting to explore."

Italy's flagship airline is on the verge of bankruptcy after workers rejected a government-brokered deal that would have unlocked 2 billion euros in investments from its managing shareholder, Etihad, and a consortium of Italian businesses, led by Italian banks UniCredit and Intesa SanPaolo, that holds a 51-percent share.


http://www.foxnews.com/world/2017/04/26 ... lying.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 969
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Аlitalia

Мнениеот epetkov » 27 Апр 2017 20:13

Главният изпълнителен директор на Malaysia Airlines Peter Bellew е заявил, че компанията му иска да наеме от Alitalia до 8 широкофюзелажни самолета A330-200 и 777-200ER. http://aeronews.ro/malaysia-airlines-vrea-8-widebody-uri-de-la-alitalia/
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 691
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 27 Апр 2017 21:27

epetkov написа:Главният изпълнителен директор на Malaysia Airlines Peter Bellew е заявил, че компанията му иска да наеме от Alitalia до 8 широкофюзелажни самолета A330-200 и 777-200ER. http://aeronews.ro/malaysia-airlines-vrea-8-widebody-uri-de-la-alitalia/


Хиените вече започват да обикалят AlItalia :wink: Всеки си заплюва нещо и иска да го влачи :wink:
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2188
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], mashine1984 и 6 госта