epetkov написа:Венелин, ти правилно ми разбра въпроса.
В София експанзията е толкова голяма последните 2 години, че е нормално да се забави темпото. Що се отнася до AlItalia тези 22 милиона пътници от миналата година няма да са чак толкова голям проблем за пазара. 2015-та година в Италия е имало 160 милиона пътници
http://www.anna.aero/2016/10/14/italy-set-to-pass-160-million-passengers-in-2016/Вероятно за 2016 пътниците в Италия са повече но не намерих данни за тях. По тези данни AlItalia има максимум 13-14% пазарен дял. Ако предлоложим, че запълнеността на останалите авиокомпании е 85-90% теоритично без да пуснат нито един нов самолет биха могли да поемат пътниците на AlItalia. Естествено няма как всички пътници равномерно да се разпределят в свободния капацитет на конкурентите, но това все пак показва, че конкурентите не трябва да направят драстично увеличение на капацитета си в Италия за да няма пазарни сътресения. Просто всички конкуренти трябва да си увеличат капацитета с 5-10%.
Ако трябва да се прави някакво разпределение на машини в Европа, то ще е по скоро за сметка на британския пазар. Заради твърдия Брекзит за сега изобщо не е ясно няма ли да има момент, когато дадени авиокомпании ще си загубят правата да летят между ЕС и Великобритания, но дори преговорите да минат гладко със сигурност трафикът между ЕС и Великобритания ще падне. Някои иституции на ЕС, банки и фирми ще изнесат цялата или част от дейността си в ЕС и т.н.