Аlitalia

Re: Аlitalia

Мнениеот Венелин » 28 Апр 2017 00:03

Интересно какво е покритието на този заем от 300-400 милиона... самолети и летищни слотове ли?

А сумата е близка до годишната загуба на компанията за 2016-та, което значи, че: а) за 6 месеца могат да си живеят "както преди" или б) имат пари за инвестиции в развитие на маршрути и т.н. Някак си обаче очаквам да се случи първото...
Венелин
спотър
 
Мнения: 67
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 30 Апр 2017 09:58

Венелин написа:Интересно какво е покритието на този заем от 300-400 милиона... самолети и летищни слотове ли?

А сумата е близка до годишната загуба на компанията за 2016-та, което значи, че: а) за 6 месеца могат да си живеят "както преди" или б) имат пари за инвестиции в развитие на маршрути и т.н. Някак си обаче очаквам да се случи първото...


Ако имаха покритие можеха да вземат заем от пазара :wink: Не е случайно, че единствено държавата е склонна да им дава заем! Парите им ги дават с идеята да им дадат живот докато се намери друг “глупав“ инвеститор, който да приеме условията на служителите, защото арабите поумняха и не са склонни да финансират загубата безкрайно.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот epetkov » 02 Май 2017 16:55

epetkov
супер спотър
 
Мнения: 718
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Аlitalia

Мнениеот amcho » 03 Май 2017 06:27



Хич не ги съжалявам. Не може да инвестираш в старомоден тип бизнес и да храниш 12500 гърла. Иначе дупката ще бъде светкавично запълнена от LCC и големите момчета LH, AF/KL....Malev версия 2.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1520
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 03 Май 2017 11:37

amcho написа:


Хич не ги съжалявам. Не може да инвестираш в старомоден тип бизнес и да храниш 12500 гърла. Иначе дупката ще бъде светкавично запълнена от LCC и големите момчета LH, AF/KL....Malev версия 2.


Единствено националната гордост ще им се наруши малко, но от както Ryanair са най-големият превозвач в Италия, това вече е само стара слава :wink:
Изглежда ще им дадат възможност да изгорят още едни 600 милиона евро на данъкоплатците преди да фалират...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот epetkov » 03 Май 2017 13:17

amcho написа:
Хич не ги съжалявам. Не може да инвестираш в старомоден тип бизнес и да храниш 12500 гърла. Иначе дупката ще бъде светкавично запълнена от LCC и големите момчета LH, AF/KL....Malev версия 2.


За мен от тук нататък основният въпрос е: Как ще се отрази запушването на дупката в Италия върху развитието на пазарите в източна/югоизточна Европа? Ясно е, че експанзията ще спадне.
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 718
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 03 Май 2017 17:21

epetkov написа:
amcho написа:
Хич не ги съжалявам. Не може да инвестираш в старомоден тип бизнес и да храниш 12500 гърла. Иначе дупката ще бъде светкавично запълнена от LCC и големите момчета LH, AF/KL....Malev версия 2.


За мен от тук нататък основният въпрос е: Как ще се отрази запушването на дупката в Италия върху развитието на пазарите в източна/югоизточна Европа? Ясно е, че експанзията ще спадне.


За коя точно експанзия говориш? AlItalia последното десетилетие постоянно губеше пазарен дял и се изтегляше от определени пазари. Ако AlItalia спре да оперира ще има експанзия на НТА по краткосрочните полети и на поне 5-6 традиционни превозвача по трансконтиненталните полети. Сигурен съм, че до 12 месеца след спирането на дейността на AlItalia пътниците превозени от и до Италия ще са повече от колкото са в деня на спирането на авиокомпанията.

Малев е добър пример, как след фалита на авиокомпанията имаше бум на пътникопотока в Будапеща.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот Венелин » 03 Май 2017 18:11

Topfly написа:
epetkov написа:
amcho написа:
Хич не ги съжалявам. Не може да инвестираш в старомоден тип бизнес и да храниш 12500 гърла. Иначе дупката ще бъде светкавично запълнена от LCC и големите момчета LH, AF/KL....Malev версия 2.


За мен от тук нататък основният въпрос е: Как ще се отрази запушването на дупката в Италия върху развитието на пазарите в източна/югоизточна Европа? Ясно е, че експанзията ще спадне.


За коя точно експанзия говориш?


Аз по-скоро разбирам въпроса като: "Ако в Италия трябва да се бърза, за да се запълнят всички интересни маршрути, сега обслужвани от Алиталия, дали няма Райънеър да вложат самолети и енергия в завоюване на още доходоносни италиански дестинации, вместо да търсят къде в Източна Европа да пуснат нови линии за по 10 евро билета?"

И за съжаление, в поне краткосрочен план, отговорът може да бъде в стил Изиджет - "симпатични сте ни, ама самолетите ни другаде правят повече пари."
Венелин
спотър
 
Мнения: 67
Регистриран на: 09 Май 2011 13:14

Re: Аlitalia

Мнениеот epetkov » 03 Май 2017 18:57

Венелин, ти правилно ми разбра въпроса.
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 718
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Аlitalia

Мнениеот Делян » 03 Май 2017 19:22

Аз лично съм летял доста с тях, но вечно или са в стачка или не знам си какво.
Старата генерация си отива, Pan Am, TWA си заминаха, Alitalia ли няма да си замине!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4320
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Аlitalia

Мнениеот Topfly » 03 Май 2017 21:42

epetkov написа:Венелин, ти правилно ми разбра въпроса.


В София експанзията е толкова голяма последните 2 години, че е нормално да се забави темпото. Що се отнася до AlItalia тези 22 милиона пътници от миналата година няма да са чак толкова голям проблем за пазара. 2015-та година в Италия е имало 160 милиона пътници

Изображение
http://www.anna.aero/2016/10/14/italy-set-to-pass-160-million-passengers-in-2016/

Вероятно за 2016 пътниците в Италия са повече но не намерих данни за тях. По тези данни AlItalia има максимум 13-14% пазарен дял. Ако предлоложим, че запълнеността на останалите авиокомпании е 85-90% теоритично без да пуснат нито един нов самолет биха могли да поемат пътниците на AlItalia. Естествено няма как всички пътници равномерно да се разпределят в свободния капацитет на конкурентите, но това все пак показва, че конкурентите не трябва да направят драстично увеличение на капацитета си в Италия за да няма пазарни сътресения. Просто всички конкуренти трябва да си увеличат капацитета с 5-10%.
Ако трябва да се прави някакво разпределение на машини в Европа, то ще е по скоро за сметка на британския пазар. Заради твърдия Брекзит за сега изобщо не е ясно няма ли да има момент, когато дадени авиокомпании ще си загубят правата да летят между ЕС и Великобритания, но дори преговорите да минат гладко със сигурност трафикът между ЕС и Великобритания ще падне. Някои иституции на ЕС, банки и фирми ще изнесат цялата или част от дейността си в ЕС и т.н.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Аlitalia

Мнениеот mashine1984 » 29 Юни 2017 14:17

Ryanair says its is ready to make Alitalia bid if shake-up comes

Budget airline Ryanair is ready to make a bid for a majority stake in Italy’s Alitalia if administrators of the troubled carrier undertake four key reform steps, its CEO said Tuesday.

“If significant changes are implemented we are interested in making an offer,” Michael O’Leary told reporters in Rome, adding that the Irish company would want “a majority stake, we are not interested in a 49 percent stake”.

Alitalia, which has struggled to compete with low-cost rivals including Ryanair, went into administration at the start of May, moving the loss-making airline a step closer to liquidation as efforts continue to find a buyer.

About 18 companies expressing an interest in a potential purchase have been given access to the company’s figures, including Delta Airlines, British Airways, Lufthansa, Easyjet and Ryanair, according to Italian media reports.

Administrators “would need to make four big changes,” O’Leary said — first and foremost “tearing up the agreement with Air France which prevents it from developing long haul flights” in key markets such as North America.

They would also need to “restructure the costly agreement with ADR”, the managing company of Rome’s airports, tackle the sky-high costs of aircraft leasing, and impose serious job cuts — a sticking point with Italy’s powerful unions.

‘Face up to reality’

“Last year Alitalia carried 24 million customers and had 14,000 staff. We carried 120 million with 12,000 staff,” he said. “The unions have to face up to reality.”

O’Leary said that even if Ryanair does not buy Alitalia, the company is willing to take over the bankrupt carrier’s short-haul business while also selling its long-haul flights on its website.

The Irish company said it will have increased its passenger numbers in Italy from 32 million to 36 million this year and has launched connecting flights in the country for the first time, but will see traffic down at Rome’s Fiumicino airport in 2017 due to ADR costs.

Italy’s government said in May it would provide a bridging loan to keep Alitalia planes flying for around six months. Non-binding offers must be made by July 21, while those making binding offers will have until October.

If no buyer can be found, the administrators will have to organise Alitalia’s winding-up, with the potential loss of 20,000 jobs at the company and among suppliers.

Despite that, polls suggest a majority of Italians are prepared to see their erstwhile national carrier go to the wall rather than pump in more cash.

Consumer groups have threatened to sue the government if any more taxpayers money is spent on propping up the airline.


http://e-spaces.eu/?p=86443
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1088
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Аlitalia

Мнениеот makler » 30 Юни 2017 12:04

И Луфти се готвят за края на Алиталиа - статус матч за италианци. :(


Изображение
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1123
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Аlitalia

Мнениеот mashine1984 » 25 Окт 2017 09:51

Alitalia все пак може да получи втори шанс

Аlіtаlіа, ĸoятo oбяви фaлит в нaчaлoтo нa лятoтo тaзи гoдинa, мoжe дa пoлyчи oщe eдин шaнc дa пpoдължи paбoтa. Сеrbеruѕ Саріtаl Маnаgеmеnt, чacтнa ĸoмпaния oт CAЩ, e пpeдлoжилa дa изĸyпи итaлиaнcĸaтa aвиoлиния и дa зaпaзи дeйнocттa й пoд cтapoтo имe.

Интepec ĸъм изĸyпyвaнeтo нa aĸтиви нa Аlіtаlіа вeчe пpoявиxa peдицa ĸoнĸypeнти: Lufthаnѕа, Rуаnаіr, Вrіtіѕh Аіrwауѕ, Еtіhаd, Dеltа Аіr Lіnеѕ и ЕаѕуЈеt. Te oбaчe иcĸaт дa пpидoбият чacти oт ĸoмпaниятa - ĸaтo нeйни caмoлeти и дa пoлyчaт чacт oт мapшpyтитe й.

Oфepтaтa нa Сеrbеruѕ Саріtаl Маnаgеmеnt oбaчe щe пoзвoли нa Аlіtаlіа дa пpoдължи paбoтa. Tя нe e билa пoдaдeнa зaeднo c ocтaнaлитe, тъй ĸaтo aмepиĸaнcĸaтa ĸoмпaния e cмeтнaлa, чe пpaвилaтa нa тъpгa ca "твъpдe oгpaничaвaщи". Уcлoвиeтo e aвиoпpeвoзвaчът дa бъдe pecтpyĸтypиpaн ocнoвнo.

Имeннo плaнът зa peфopмa нa гyбeщaтa ĸoмпaния, ĸoйтo нe cpeщнa пoдĸpeпaтa нa cиндиĸaтитe, дoвeдe дo нeйния ĸpaй. Oтĸaĸтo Аlіtаlіа oбяви фaлит пpeз мaй, ĸoмпaниятa пoлyчи 900 милиoнa eвpo зaeм, зa дa изпълни пoлeтитe cи дo ceптeмвpи 2018 г.

Сеrbеruѕ e гoтoвa дa дaдe мeждy 100 и 400 милиoнa eвpo, ĸaĸтo и дa зaдъpжи итaлиaнcĸaтa дъpжaвa ĸaтo aĸциoнep. Koмпaниятa имa иcтopия в ceĸтopa, ĸaтo пoмoгнa пpeди пoвeчe oт дeceтилeтиe зa cъживявaнeтo нa Аіr Саnаdа. Aмepиĸaнцитe твъpдят, чe мoгaт дa пpeвъpнaт и Аlіtаlіа в "ycтoйчивa, ĸoнĸypeнтнa и нeзaвиcимa" ĸoмпaниятa.

Oфициaлни лицa oт Pим oбaчe изpaзявaт cĸeптицизъм, a нeпoдaвaнeтo нa oфepтaтa в paмĸитe нa тъpгa мoжe дa ce oĸaжe пpoблeм.

Peшeниeтo тpябвa дa бъдe взeтo дo aпpил 2018 г., ĸaтo дoтoгaвa cтpaнaтa мoжe дa имa нoвo пpaвитeлcтвo.


https://money.bg/investments/alitalia-v ... shans.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1088
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта