Разни

Re: Разни

Мнениеот Делян » 19 Юни 2019 14:38

Продали са ги не на кой да е а на IAG - международный авиационный холдинг.
Дори съм ти дал съветски линк, нали го разбираш този език.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 19 Юни 2019 15:02

Леле ,ама те /IAG/ многа советских BOEING арендовали :D
Сега разбирам ,защо BOEING имат толкова /съветски/ продажби :wink:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 19 Юни 2019 19:57

Турция показа своя изтребител TF-X и го обяви за най-добрия в Европа

В разгара на скандала със САЩ за сделката с Русия за доставка на зенитно-ракетния комплекс С-400, Турция заяви, че има вариант за попълването на военно-въздушните си сили със собствен изтребител. Както е известно, САЩ заплашиха партньора си в НАТО, че ще му наложат санкции и ще изключат Турция от програмата за покупка на самолетите F-35.


В сравнение с нашия изтребител, дори руският Су-57 изостава, обявиха представители на турската корпорация Aerospace Industries. Това стана по време на традиционното авио-изложение в Ле Бурже, Франция, което се провежда от 17 до 23 юни.
По време на представянето на турския изтребител TF-X, официалният представител на корпорацията Aerospace Industries заяви, че по своите качества турските бойни самолети са най-добрите в Европа. "Имаме достатъчно сили, за да изградим този самолет като най-добрия изтребител ​​в Европа", обяви той по време на презентацията.


Случилото се на авишоуто в Лу Бурже веднага предизвика вълна от коментари в руската преса. Означава ли това, че Турция ще се откаже от бъдеща сделка за закупуване на американски бойни самолети от пето поколение, бе въпросът, който се коментира в медиите. Производството на турски изтребител поставя под въпрос и евентуалната покупка на руски изтребители от последно поколение, в случай че САЩ действително изпълнят заканата си да спрат за Турция програмата за F-35.


Военните експерти от своя страна отбелязват, че е малко вероятно Турция да постигне някакъв значителен успех, тъй като страната не притежава необходимите технологии за осъществяването на такъв проект.

www.banker.bg/sviat/read/turciia-pokaza ... a-v-evropa
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 21 Юни 2019 16:00

Липсата на капацитет в ГД „ГВА“ може да ни струва скъпо

Преди няколко дни транспортният министър Росен Желязков съобщи, че “България ще инициира споразумение с Европейската агенция за авиационна безопасност”. Една от причините са възникналите напоследък множество авиационни инциденти с фатален край. Въпреки това намерението на транспортният министър изненадва, макар да не става ясна по-подробна информация за намеренията на министерството и Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ за мерките които следва да се предприемат за повишаване нивото на безопасност и капацитета на надзорния орган.
Червената лампичка в изказването на министъра обаче светна, когато той съобщи за организационните проблеми съществуващи в ГД „ГВА“, както и не достатъчното ниво на квалификацията и текучеството на служителите в надзорния орган. Ако това е причина за сключване на такова споразумение с ЕАСА, нещата са много зле.
В Член 66 на Базовия регламент 1139/2018 на ЕК се предвижда механизъм за подкрепа по отношение на надзора, който се прилага в случаите: „когато потвърдена информация свързана с безопасността показва наличие на сериозна и трайна неспособност на дадена държава членка да изпълнява някой или всички свои задачи по сертифициране, надзор и прилагане на Регламента, когато подобни ситуации застрашават безопасността на гражданското въздухоплаване.“
Възниква въпроса дали в изказването си министър Желязков визира за споразумение което да активира Член 66 на Базовия регламент или се предвижда друг вид споразумение. Досега такъв вид механизъм за подкрепа по отношение на надзора съгласно Член 66 не е прилаган за нито една страна членка. Към настоящият момент има действащи споразумения за взаимодействие между държави членки и EASA по отношение на авиацията за общо предназначение, с предмет обмяна на информация свързана с некомерсиалната авиация.
Незадоволителните резултати от последните одити на ИКАО и ЕАSА в различните области на въздухоплаването показват трайна тенденция за спад на ефективността на работата на надзорния орган, което може да доведе и до констатации за трайна неспособност за изпълнение на надзорните и регулаторни функции на държавата ни. Ако не се вземат адекватни коригиращи мерки от страна на принципала на ГД „ГВА“, може да се стигне до преразпределение от страна на ЕК към ЕАSА или друга страна членка на функциите по сертифициране, надзор и прилагане на европейските регулаторни стандарти, което де факто е загуба на суверенитет. Представете си румънски авиационни експерти да извършват проверките на самолетите по българските летища !
В близката история на Гражданската авиация в България, подобни негативни тенденции по отношение на авиационната безопасност, административния капацитет и компетентността на надзорния орган вече имат своя горчив пример. През 2006 година от страна на ЕК бе наложена предпазна клауза за България в сферата на гражданското въздухоплаване. Това доведе до сериозни финансови щети за индустрията и изключително лош имидж за страната. Независимо от това само за 1 година и 8 месеца, след налагане на санкцията, без чуждестранна външна помощ, а единствено чрез мобилизиране на потенциала на българските експерти в областта, бяха сведени до нула всички несъответствия и Европейската комисия отмени предпазната клауза чрез нарочен регламент 875/2008.
Всички подобни инициативи за привличане на чужда помощ без предварителен анализ на причините за проблема, без мобилизиране на национални експертни ресурси, без изработване на национална стратегия за повишаване нивото на авиационната безопасност, могат да доведат до негативни имиджови последствия, сериозни финансови разходи и негативно отражение върху българската авиационна индустрия .

Тенденцията за спад на нивото на безопасността в гражданската авиация е в пряка свързаност и с някои негативни процеси в самата администрация. За отстраняването им, не е нужно привличането на чуждестранна външна помощ. В цялото ръководство на администрацията няма нито един човек, завършил авиационно образование. Типичен пример е назначаването на главен секретар на специализирана администрация каквато е ГД „ГВА“, без никакъв опит в областта въздухоплаването. Подобна е ситуацията с компетентността на главния директор на ГД „ГВА“, който е без авиационно образование и без никакъв практически опит в системите на авиационната безопасност. Трети пример е назначаване на специалисти без необходимото входно ниво на знания и опит, което неминуемо води до лоши резултати при последващите специализирани задължителни обучения и неосигурена възможност за кариерно развитие, което от своя страна води до текучество на персонала и слаб административен капацитет.
И разбира се най-смущаващият пример – в продължение на няколко месеца ГД“ГВА“ продължава да работи без назначен титуляр на на най-важната дирекция, отговаряща пряко за потдържане нито на летателната безопасност, а именно директор дирекция „Летателни стандарти“.
От тези примери произтича и логичната констатация, че след като нивото на компетентност и окомплектоването на най-високото ниво в йерархията та ГД „ГВА“ е недостатъчно, въпреки вменените им задължения по отношение на авиационната безопасност, то следва ли да се привличат чуждестранни експерти, на които да се запрлаща за да вършат тяхната работа, или да се потърсят подходящи такива от средата на нашата авиационна общност.

https://transportal.bg/липсата-на-капацитет-в-гд-гва-може-д/

P.S. Многократното неспазване на регламентите създава рецидив ,който трябва да доведе до незабавна намеса на EASA.Това е и единственият ход на министъра - “България ще инициира споразумение с Европейската агенция за авиационна безопасност” :smt023 А колко по-правилно би звучало : „ЕASA ще инициира проверка на ГВА ,поради неприлагане на европейските регулаторни стандарти „ :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 01 Юли 2019 15:02

https://www.youtube.com/watch?v=46InmJexzYg

Aerials of 737 MAX planes parked at Boeing Field, Renton factory
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 08 Юли 2019 14:16

Boeing загуби поръчка за 5.9 млрд. долара

8 юли 2019, 13:25

Саудитската авиолиния Flyadeal отказа 50 самолета 737 MAX, избра Airbus A320neo

Американският самолетен производител Boeing понесе пореден удар, след като саудитската нискобюджетна авиокомпания Flyadeal отказа поръчка за общо 50 самолета 737 MAX, пише Financial Times. Стойността на самолетите е 5.9 млрд. долара, като вместо американските самолети Flyadeal ще се насочи към европейски. В неделя от компанията обявиха, че вече са поръчали 30 самолета Airbus A320neo, с опция за още 20 машини в бъдеще. Още по-големият удар за Boeing е, че саудитската компания ефективно обяви, че в бъдеще цялата флотилия на авиолинията ще бъде съставена от самолети Airbus.

Моделът на Boeing 737 MAX претърпя две фатални катастрофи в рамките на няколко месеца, с общо 346 жертви. В момента не се извършват полети с модела. И макар лошите новини да са преобладаващи в случая на 737 MAX, съществуват и добри такива – British Airways например обяви поръчка на 200 самолета за общо 24 млрд. долара по време на авиошоуто в Париж през юни.


Обратно в небесата – все някой ден

Миналата седмица европейският регулатор по авиационна безопасност представи пред Boeing списък с първостепенни по важност проблеми, които трябва да бъдат решение от компанията, преди 737 MAX да се върне обратно във въздушното пространство. Европейската агенция по авиационна безопасност (EASA) изпрати писмото, в което изброява големите проблеми на самолета и до американската Федералната администрация по авиация (FAA).

Основният проблем в самолета е софтуерен, но съществуват и други пречки. EASA например иска да е сигурна, че средностастическият пилот има достатъчно физическа сила да използва ръчните механизми на самолета при нужда.

Неяснотата дали 737 MAX отново ще полети кара все повече компании да стоят настрана от самолета. Southwest Airlines, авиокомпанията с най-голям брой такива самолети, планира връщането на 737 MAX във въздушното пространство от 1 октомври. От Boeing работят за спазването на този график.

Проблемите със 737 MAX са един от най-големите удари по репутацията както на Boeing, така и на FAA. Освен всичко друго Boeing е заделила и 100 млн. долара, които смята да използва за помощ на семействата на пострадалите в катастрофите. Срещу фирмата са заведени и редица дела именно от семействата на жертвите.

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... rd_dolara/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 09 Юли 2019 17:19

Франция въвежда еко-данък за авиокомпаниите от 2020 г.
Той ще засегне всички полети от страната
Франция ще въведе еко-данък за авиокомпаниите, които летят от Франция,
която се очаква да набере около 180 милиона евро от 2020 г.,
съобщи министърът на транспорта Елизабет Борн във вторник.

"Решихме да въведем еко-данък за всички полети от Франция",
заяви Борн по време на пресконференция, като добави,
че средствата ще финансират ежедневния транспорт във Франция.

Размерът на данъка ще зависи от вида на закупения билет.

Билетите за икономична класа за полети в рамките на Франция или ЕС
ще имат наложен данък в размер на 1,50 евро.
Билетите за бизнес класа за полети извън ЕС ще имат най-високата тарифа - до 18 евро.

Данъкът ще се прилага само за изходящи полети, а не за тези, които летят до страната.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот Дедо » 11 Юли 2019 17:59

Популярно запознаване с новият двигател на Pratt&Whitney !!!

https://pwgtf.com/family/#
https://pwgtf.com/
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 12 Юли 2019 13:39

Първите доставки на С 400 ТРИУМФ на турска територия :

https://www.youtube.com/watch?v=M--UifqrImc

https://btvnovinite.bg/svetut/turcija-e ... usija.html

https://www.youtube.com/watch?v=2ZI6l1XzcQc

...и още едно събитие за Турция :

Ето къде ще строят новия завод на Volkswagen

https://www.24chasa.bg/novini/article/7555690
Последна промяна skyviewer на 13 Юли 2019 06:34, променена общо 4 пъти
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 12 Юли 2019 13:52

...ама и ние ще се въоражаваме /с по 4 ракети въздух - въздух на самолет/ от 2023 година :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Делян » 15 Юли 2019 22:04

#стигаМрънка

Поне разбрахме кой е българин, кой е турчин в този форум.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 18 Юли 2019 11:11

...за тези които се интерисуват от летищно и трасово оборудване ,това е новина:

Под ръководството на Специализираната прокуратура се провеждат претърсвания и изземвания в офиси на „Балкантел“ ООД, както и в жилища на 3 лица на територията на гр. София. Това съобщиха от пресцентъра на Прокуратура на Република България. Процесуално-следствените действия са в рамките на досъдебно производство за престъпление по чл. 321 ал.6 от НК – престъпен сговор за извършване на корупционни престъпления (търговия с влияние) по повод доставяно от „Банкантел“ ООД оборудване за нуждите на Военновъздушните сили на Република България. Едновременно с това, Специализираната прокуратура изисква относимите документи от Министерство на отбраната и ВВС на Република България.

https://blitz.bg/kriminalni/izvnredno-z ... 86237.html

---ето и сайта на фирмата:

https://www.balkantel.bg/

Цивилна Авиация – Проекти:

https://www.balkantel.bg/projects/%d0%b ... %b8%d1%8f/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 21 Юли 2019 15:47

"Бритиш Еъруейз" спря полетите си до Кайро заради опасност от атентат
https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/07/21/3940876_british_eurueiz_spria_poletite_si_do_kairo_zaradi/?ref=rss
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 22 Юли 2019 18:03

Икономическа статистика на Българска Народна Банка:
22.07.2019 08:00

За пореден път официални данни на БНБ показват, че чуждите инвеститори предпочитат други дестинации пред България и са склонни да се махнат от българския пазар, ако вече са тук, коментира в. "Сега".

Нетният поток на преките инвестиции в България продължава във все по-явна негативна посока и остава отрицателен в края на май. За първите пет месеца на тази година нетните инвестиции са на минус с 55.9 млн. евро, като обемът им е със 147.1 млн. евро по-малък от отчетените вложения за същия период на миналата година (тогава е положителен в размер на 91.2 млн. евро), пресмята Investor.bg.

Само за май 2019 г. потокът е отрицателен и възлиза на 2.8 млн. евро, докато преди година е бил на плюс с 80.5 млн. евро, отчитат от централната банка. Дяловият капитал е на минус с 539.2 млн. евро за първите пет месеца на тази година. Той е по-нисък с 293.1 млн. евро в сравнение със същия период на 2018 г., когато беше отрицателен в размер на 246.1 млн. евро. Вложенията в недвижими имоти са по-скоро символични, като нетният поток е на плюс с 2.5 млн. евро при 10.3 млн. евро до юни 2018 г.

Реинвестираната печалба, която показва дела на чуждестранните инвеститори в текущата печалба или загуба на дружеството, е на минус със 173.3 млн. евро при положителна стойност от 81.5 млн. евро преди година. За сметка на това дълговите инструменти вече са 656.6 млн. евро при 255.8 млн. евро за същия период на миналата година.

Реално данните на БНБ показват, че вместо да дойдат така чаканите инвеститори отвън, дори наличните по-скоро изтеглят капиталите си или продават бизнеса си на местни предприемачи. За сметка на това растат преките инвестиции на български компании в чужбина. Нетният им поток за петте месеца е положителен в размер на 164.4 млн. евро при плюс от 96 млн. евро за същия период на миналата година.

https://www.expert.bg/mainnews/Danni-na ... 70429.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Freak » 22 Юли 2019 22:30

skyviewer написа:...ама и ние ще се въоражаваме /с по 4 ракети въздух - въздух на самолет/ от 2023 година :D


Да, ще, вместо сме, щото имаме чугуни със съветско мислене в управлението и в (т)електората.
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта