Разни

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 03 Окт 2016 21:27

Делян написа:
tupolev144 написа:
Делян написа:Аз се припознавам с Бай Ганьо колкото ти се припознаваш със София!
За начало човек трябва да е от село за да отговаря на образът на Бай Ганьо, моята прабаба която почина в София на 106 г. в началото на 80-те не беше виждала село през живота си! Дори е била родена през турското робство.
Така че смятай кое поколение извън село съм аз? Не казвам че това ме прави много специален, просто това е родът ми, Ковачеви/Попови.... :rock:

София от 20 000 е станала близо 2 000 000 през последния век. И след като бг селата се обезлюдиха, можеш да предположиш, какъв ти останалия корен, въпреки че едва ли това е определящото. Бай Ганьо е олицитворение на селянията, а не на селяните в Бг. Съдейки от държанието ти, селянията никак не ти е чужда и май я имаш дори в излишък.

Пловдивчаните в София към коя каста принадлежат защото има адски много от тях, по диалекта ще ги разпознаеш? И го дават доста лицемерно, хем в София прави бизнес, хем не му харесвала Софията!

О да, за диалекта бях забравил. Ами те докато въртят бизнес, явно трябва да посещават и курсове по "книжовен" език, за да не се отличават от местните и да не ги дразнят. :lol:
https://kourilo.wordpress.com/%D0%BE%D1 ... %B4%D1%8A/
Това в кръга на шегата. Никъде не съм споменавал, че имам нещо против София и софиянци. Говорим за една група от хора, (част от тях сигурно са и участници в този форум и те много добре разпознават себе си като част от кликата), която е допринесла и продължава да допринася за поразиите които се творят години наред към пловдивското летище (и не само към него) в стремежа си да поддържат монопола, не осъзнавайки, че монополизма води до липса на развитие. И резултатите на столичното също са на лице. В момента е поставено в положение на невъзможност да си изплаща задълженията към кредиторите и за съжаление, не се вижда светлина в тунела.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот Topfly » 04 Окт 2016 11:59

tupolev144 написа:В момента е поставено в положение на невъзможност да си изплаща задълженията към кредиторите и за съжаление, не се вижда светлина в тунела.


Не се вижда светлина в тунела, защото прибързано и без абсолютно никакъв реалистичен бизнес план се изсипаха над 50 милиона лева на данъкоплатците с надеждата, че нещата ще тръгнат от самосебе си. Няма как да стане това!

Светлина в тунела обаче има, но трябва да се подходи по сериозно към реалните нужди от въздушен транспорт и върху тях да се направи реалистичен бизнес план. Напълно реалистично е до 3-4 години Летище София да почне да страда от сериозен проблем с капацитета. При това положение ще трябва или да се построи ново летище или да се използва някое налично.
При положение, че в Летище Пловдив за загробени над 50 милиона лева, не е нерационално то да стане второто летище на София. За да стане това обаче, както вече писах, първо трябва да се пуснат бързи влакове между София и Летище Пловдив и трансферът между двата града да падне под 1 час. Ако добре съм запознат на 3 километра от летището има гара, а от парите получени от концесията на летище София правителството предвижда да купи нови и бързи влакове. Нещата постепенно ще се напаснат и към 2020 година по абсолютно пазарен принцип ще се появи търсене към услугите на летище Пловдив без да има нужда никой да субсидира нови линии.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Разни

Мнениеот Toni » 04 Окт 2016 16:57

tupolev144 написа:....Говорим за една група от хора, (част от тях сигурно са и участници в този форум и те много добре разпознават себе си като част от кликата), която е допринесла и продължава да допринася за поразиите които се творят години наред към пловдивското летище (и не само към него) в стремежа си да поддържат монопола, не осъзнавайки, че монополизма води до липса на развитие. ....


Това сериозно ли го мислиш??? Ако да, то трябва да се прегледаш при специалист, спешно!!!
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Разни

Мнениеот tupolev144 » 04 Окт 2016 17:59

Toni написа:
tupolev144 написа:....Говорим за една група от хора, (част от тях сигурно са и участници в този форум и те много добре разпознават себе си като част от кликата), която е допринесла и продължава да допринася за поразиите които се творят години наред към пловдивското летище (и не само към него) в стремежа си да поддържат монопола, не осъзнавайки, че монополизма води до липса на развитие. ....


Това сериозно ли го мислиш??? Ако да, то трябва да се прегледаш при специалист, спешно!!!

Да, наистина го мисля, но нямам намерение да се преглеждам. Прегледай се ти, ако чувстваш такава необходимост. Да идат да се прегледат и тези, които не престават с действията си да вършат беззакония. Участват във форум, не само регистрирани, но и "гости". Ти как си представяш да не се следи една тема, за да не се запознаеш с отзвука от действията които извършваш. Групата ни е събрала достатъчно документиран доказателствен материал и някои хора ще си понесат отговорността, когато му дойде времето. Е, за тяхно голямо съжаление въпреки напъните им, летището не само че няма да престане да действа, но и ще стане едно от най-значимите в този регион на Европа. Авиацията навсякъде работи по правила. Ако не се спазват, авиационния пазар се срива. Опитахме се да открехнем завесата как се прави това по другите държави, но явно, ние нямаме нужда да си разваляме идилията и да живеем в един измислен свят, докато всичко рухне. Индикациите за това вече са налице. Можеш да ми заключиш профила. Дано си си водил записки, за да понаучиш нещо, защото нямам повече намерения да пиша тук. Със здраве.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Разни

Мнениеот Toni » 04 Окт 2016 18:59

tupolev144 написа:Участват във форум, не само регистрирани, но и "гости".


И как участват, като има право само да четат?

Отдавна предложих на групата ви да си направи собствена платформа за дискусии и разкрития, защото очевидно ни бъркате със сайтовете на МТИТС, МС, Летище София ЕАД, Народно Събрание, Областна Управа Добрич, 04 РПУ Бургас, РД ПБЗН Велико Търново и Община Харманли.

Слагам точка и повече няма да толерирам подобни мнения, щом смятате че БГспоттерс за враждебна платформа.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Разни

Мнениеот Buch » 04 Окт 2016 19:23

Toni написа:
tupolev144 написа:Участват във форум, не само регистрирани, но и "гости".


И как участват, като има право само да четат?

Отдавна предложих на групата ви да си направи собствена платформа за дискусии и разкрития, защото очевидно ни бъркате със сайтовете на МТИТС, МС, Летище София ЕАД, Народно Събрание, Областна Управа Добрич, 04 РПУ Бургас, РД ПБЗН Велико Търново и Община Харманли.

Слагам точка и повече няма да толерирам подобни мнения, щом смятате че БГспоттерс за враждебна платформа.

Така говориш, защото си един от тях....от нас...от вас, аз не съм! Не, мен ме разкриха преди време. Чакай. Недей. Не знам. По-добре си признай и си живей смирено.
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Vladimorka » 05 Окт 2016 00:25

Всъщност пловдивската агитка - що не дойдете следващата неделя, хем да видите А380, хем да видите, че сме нормални хора и не кроим планове всяка секунда как да закрием пловдивското летище (то само си се справя ;-))
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Разни

Мнениеот concorde » 05 Окт 2016 08:56

Аз смятам да дойда , ако има и други навити може да се организираме .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 05 Окт 2016 21:37

Vladimorka написа:Всъщност пловдивската агитка - що не дойдете следващата неделя, хем да видите А380, хем да видите, че сме нормални хора и не кроим планове всяка секунда как да закрием пловдивското летище (то само си се справя ;-))

Значи не си от МТИТС?
Г-н Марио Бакалов ли ще пилотира или има промяна?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Big G » 08 Окт 2016 12:15

tupolev144 написа:
Topfly написа:
tupolev144 написа:Ще се опитам за пореден път да ти обясня, че твърденията които правиш са твърдения на човек с доста объркано мислене.
Въпросния терминал направен от държавата е инвестиция. Обекта в който е инвестирано, според теб за колко години след започване на експлоатацията му трябва да възвърне инвестицията си, и от там нататък да стане печеливш? Като си изясниш този въпрос, по тази тема с инвестицията, може и да се получи смислен разговор.


Инвестиция е нещо, което след пускане в експлатация ти носи положителен паричен поток. Летище Пловдив носи само разходи за държавата. За съжаленеление след провалът на концесията няма и шанс това да се промени. В момента стойността на инвестицията на държавата в летище Пловдив е отрицателна, а 7 години е достатъчно дълъг период за да може една инвестиция да покаже до колко е жизнеспособна. За да може да почне да носи пари на държавата летище Пловдив би трябвало да се разруши и на негово място да се направи нещо носещо пари, но разрушаването също би струвало много пари.

За да може да кажеш, че “инвестицията“ в летище Пловдив е поне на нула положителният паричен поток който получава държавата трябва да покрива амортизацията на сградата, която обикновенно е 1% от цената на новата сграда или за 7 години 7% или над 3 милиона лева. Освен това трябва да покрива и сумата по лихвите на държавния дълг, които последните 7 години са средно по 4% годишно или още около 14 милиона лева. От 2009-та година държавата трябваше да е получила около 17 милиона лева за да е просто на нула с инвестицията. За да е обаче на плюс и да има икономически смисъл от тази инвестиция преките и косвените приходи за държавата трябваше да са поне 30 милиона лева за тези 7 години.

Сега сигурно ще скокнеш и ще кажеш, че държавата не е задлъжняла заради летище Пловдив. Това обаче не е така, защото и 2009-та година България имаше около 17-18% дълг спрямо БВП. Парите дадени за сградата на летище Пловдив можеха да се използват за погасяване на външния дълг и до сега щяхме да сме спестили около 14 милиона лева от плащане на лихви по външния дълг.


Радостното в цялото словоизлияние е, че си си направил труда, да провериш, какво е инвестиция и какво е амортизационно отчисление, хубаво си написал, какви приходи е трябвало да вземе държавата от тази инвестиция, само не е много ясно, защо си се спрял точно на тези цифри като приходи. Може би те са били по някакъв начин заложени в някакъв "бизнес план", който не е успял да се изпълни. Аз например смятам, че написаните от теб приходи дори са много занижени и ако собственика на това летище при положение, че е абсолютно наясно, че тези приходи са абсолютно възможни, защо с всичките си действия прави така, че те да не могат да бъдат реализирани? Преди няколко години, същият този собственик предприе действия, които (за голямо наше учудване) бяха абсолютно в правилната посока. Говоря ти за годината 2008 в която се случи нещо наистина добро и отговарящо (поне до някъде) на всички тези правила по които се финансират и работят регионалните летища в ЕС. Съгласно договореностите между летищния оператор летище Пловдив ЕАД и собственика на летището, търговското дружество се задължава към държавата да изплати 15 млн лв. за това, че му се предоставя възможността да управлява летището в своя полза за определен период от време. По този договор, собственика се съгласява сумата да не бъде платена кеш, а да бъде вложена в проектиране и изграждане на нов пътнически терминал на летището. По този договор, летище Пловдив ЕАД влага в този терминал 18,2 млн лв., като изрично в договора е записано, че по този начин летище Пловдив ЕАД е покрило всичките си задължения към държавата за периода на ползване. След всичко това започва действителна работа и опити за това, летищния оператор съгласно същия този договор да започне да развива нормална дейност на летището. След завършване на терминала 2009 г. на практика беше подписан договор с FR да започне да оперира на летище Пловдив, след което започват необясними действия за стопиране на дейността му за която сме коментирали многократно. За съжаление, фактически търговското дружество Летище Пловдив ЕАД не получи правото да осъществява каквато и да е дейност без разрешението на този, който му е възложил с договор работейки, да увеличава приходите на летището. Мениджъра на това дружесто не може да определя цените на услугите които предоставя на ползвателите на летището без разрешение на принципала си. Не може до подпише договор с каквато и да е АК, без принципала да разреши. Не може да събира таксите които плащат ползвателите в своя полза, нищо че изпълнява и дейности като летищна администрация. Споменахме ти и за базите които опериращи у нас НТА желаеха да отворят на летище Пловдив, но не им беше позволено. Въпреки налаганите ограничения за максимален праг от 100 000 годишен пътникопоток, летището и в момента покрива разходите си и не работи на загуба. Положителното обаче е, че за съжаление на такива като теб, летището ще си намери стопанин рано или късно и ще генерира външен многомилионен туристопоток, за който регионът има огромен потенциал. А накрая да спомена, че най ме впечатли идеята за разрушаването на летището! Това летище явно се явява като кошмар на много другари, смятайки го за невероятна угроза към нещо, което изкуствено се поддържа години наред, и въпреки осигурената му стерилна среда за съществуване като монопол, сме го довели до технически фалит.


Чета и си мисля, какъв човек трябва да си ти, Topflay, за да не можеш да гледаш по далеч от носа (София) си. Предoставят ти се данни, регламенти, документи и ти вместо да вникнеш в тях продължаваш да философстваш. Да, това е думата. Колко още аргументи (факти) ти са необходими за да бъдеш убеден, че не си прав по отношение на пловдивското летище? Защо мислиш, че си най-компетентния? Защо не допуснеш, че може да има някои по-запознати от теб с конкретната обстановка? И не говорят общи приказки, а както казах ти предоставят факти, но ти на принципа: "Чукча не читател, чукча писател", продължаваш в този дух. Добре, ето ти тогава още нещо. Коментирай това, което аз съм повдигнал с червено (от поста на Туполев) към което прилагам (специално за теб с по-голям шрифт :D ) този текст. И като го прочетеш, го съпостави с досегашните си теории.

Изображение

Приеми това мое "включване" като епизодично. От една страна да не дразним лъва :wink: (админа :oops: ) и от друга дори да ти докараме цялата ЕК по транспорта със всичките им регламенти за авиацията надали ще си промениш мнението.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Разни

Мнениеот stef4omarinov » 10 Окт 2016 13:57

Здравейте,

Кои са фирмите в България, които доставят керосин, освен Lukoil Aviation?

Благодаря предварително!
stef4omarinov
кандидат спотър
 
Мнения: 1
Регистриран на: 11 Окт 2014 11:33

Re: Разни

Мнениеот Icemann » 10 Окт 2016 19:07

stef4omarinov написа:Здравейте,

Кои са фирмите в България, които доставят керосин, освен Lukoil Aviation?

Благодаря предварително!


OMV?
Изображение
Аватар
Icemann
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Юни 2011 16:14
Местоположение: Пловдив


Re: Разни

Мнениеот Topfly » 11 Окт 2016 15:01

Big G написа:Приеми това мое "включване" като епизодично. От една страна да не дразним лъва :wink: (админа :oops: ) и от друга дори да ти докараме цялата ЕК по транспорта със всичките им регламенти за авиацията надали ще си промениш мнението.


Какво значение имат разни договори, регламенти и т.н.? Държавата и общината са имали едни 50 милиона лева, които са изляли в летище Пловдив. Имало е още незнайно колко милиони, които са изляни за де факто за субсидиране на полети до Пловдив, но въпреки всички тези усилия единственият резултат от тези усилия са някакви 2-3 полета на седмица на Ryanair до Лондон.

В София без никакви инвестиции, субсидии и т.н. Ryanair отвори линии до 21 дестинации.

В първия случай данъкоплатците са на един голям минус от тази безмислена инвестиция, а във втория случай данъкоплатците печелят значителна сума пряко и косвено.

Това са фактите. Всякакви извинения и обяснения за неуспеха на летище Пловдив могат да се измислят, но не може да се каже, че софиянци и всички български данъкоплатци не са били доста щедри към Пловдив, като са изляли такава огромна сума в летището!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 11 Окт 2016 17:00

Хайде, скрий се, ТРОЛЕ!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта