Разни

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 27 Апр 2017 12:33

Утре САЩ ще демонстрира F-35 в авиобаза Граф Игнатиево

Утре, 28 април 2017 г., ВВС на САЩ ще демонстрират изтребители от следващо поколение F-35A в авиобаза Граф Игнатиево. От Министерство на отбраната потвърдиха информацията за АЕРО.

В съобщението на МО, което бе публикувано по-рано днес, се казва, че служебният министър на отбраната Стефан Янев и началникът на отбраната генерал-лейтенант Андрей Боцев ще наблюдават „уникална по рода си демонстрация на военновъздушни способности, представени за първи път в България от екипажи и самолети на Военновъздушните сили на САЩ”.

Домакин на събитието ще бъде авиобаза Граф Игнатиево. Изявления за медиите ще направят командващият на 3-то командване на Военновъздушните сили на САЩ с отговорности в Европа и Африка, в Рамщайн, Германия, генерал-лейтенант Ричард Кларк и командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Цанко Стойков.

Депутати от 44-то Народно събрание, заместник-посланикът на САЩ в България Мартина Стронг и представители на посолството на САЩ в България са поканени да наблюдават демонстрациите в авиобаза Граф Игнатиево.

На 15 април 2017 г. ВВС на САЩ прехвърлиха в Европа осем многоцелеви изтребители F-35A от състава на 388-мо изтребително крило базирана в Хил, Юта. Машините са базирани в британската авиобаза Лейкънхийд. Според официалното съобщение на Пентагона машините ще останат в Европа няколко седмици и ще участват в различни учения и тренировки със съюзнически ВВС.

На 25 април два F-35A направиха неочаквана визита в естонската авиобаза Амари. Посещението не беше официално оповестено, но информация за него изтече предварително. Изтребителите останаха малко над три часа в Естония, след което отлетяха обратно за Великобритания. Сценарият на демонстрацията в България вероятно ще бъде същият.

Вчера ВВС на САЩ пребазираха 12 изтребителя F-15 в авиобаза Граф Игнатиево, в рамките на учението "Тракийски орел 2017".


http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/4 ... 0%B2%D0%BE
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Делян » 27 Апр 2017 14:57

Комунистите треперят! :D
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 27 Апр 2017 16:08

Делян написа:Комунистите треперят! :D


Комунистите НЕ треперят,защото , вече са ГОЛЕМИ КАПИТАЛИСТИ ! /Справка ДРУГАРЯ ГЕРГОВ/ :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Делян » 27 Апр 2017 16:33

„Бяхме борци, сега вече сме бизнесмени”
Георги Илиев - (1966-2005)
:D
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 27 Апр 2017 16:54

Делян написа:
„Бяхме борци, сега вече сме бизнесмени”
Георги Илиев - (1966-2005)
:D


Николай и Красимир Маринови - Братя Маргини

Целта им била да пpовеpят как въpви бизнеcът им y наc.
https://www.24chasa.bg/novini/article/4934447 © http://www.24chasa.bg
:D

...но,лично ,мен това ме впечатли повече:

Американската компания Tesla, ориентирана към производството на електромобили и решения за съхранение на енергията, ще направи първата си суперзарядна станция в България, като тя ще е ситуирана в Пловдив. Това показа справка на Plovdiv24.bg. От фирмата публикуваха карта с бъдещи свои зарядни станции, на която фигурира и обект у нас.
Макар в момента бъдещата зарядна станция да е посочена с локация на бул. "България" пред училище "П. Кр.Яворов" в града под тепетата, това едва ли ще е реалното място. Много вероятно е станцията да е в покрайнините на града с цел по-голяма близост до магистрала "Тракия" или дори на самата магистрала край Пловдив. Новината е част от съобщение в сайта на Tesla, че възнамеряват да увеличат своите специални места за зареждане, наречени Superchargers, от 5400 на 10 000. До преди дни картата на техните зарядни станции не показваше нито едно място на присъствие в Източна Европа, което правеше използването на електроавтомобили доста по-трудно поради необходимостта от по-дълги спирания за зареждания на места, където това е изобщо възможно.
Tesla Supercharger могат да зареждат електромобилите 16 пъти по-бързо от всички други зареждащи станции. В експресен режим, при който зарядната мощност се увеличава до 120 KW, седанът Model S се зарежда до 50% за 20 минути и 80% за 40 минути.
Станцията в България е част от коридора, който технологичната компания изгражда за връзка между Западна Европа с Турция. Supercharger коридорът започва от Загреб и ще минава през Славонски брод, Белград, Ниш, Пловдив и ще стига до Одрин.

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... nas-719838
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 03 Май 2017 11:14

Latvia's Primera Air Nordic eyes US flights in 2018

Primera Air Nordic (6F, Riga) has announced plans to begin scheduled passenger flights to the United States from May 2018 onwards.

The Latvian leisure specialist said in its application to the US Department of Transportation (DOT) for exemption authority as well as a Foreign Air Carrier Permit (FACP) that it may use aircraft wet-leased from its Danish sister carrier Primera Air Scandinavia (PF, Billund) to operate the flights pending receipt of US Federal Aviation Administration (FAA) authority. Primera Air Scandinavia secured DOT and FAA authority to operate EU-US scheduled and chartered passenger flights in 2014.

A unit of Scandinavian tour operator Primera Travel Group (PTG), Primera Air Nordic currently operates two B737-700s and five B737-800s on scheduled passenger flights from cities in Iceland, Sweden, Finland, and Norway to leisure destinations in Morocco, Iceland, Spain, Cyprus, Greece, Italy, Portugal, Malta, and Croatia.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... ts-in-2018
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 10 Май 2017 00:10

Докъде води социализма :lol:

Venezuela's Conviasa suspends international operations

Conviasa (V0, Caracas Simón Bolivar) has suspended international operations as of Friday, May 5. Venezuelan media outlets report the state-owned carrier was unable to source enough foreign currency to pay for its fleet's insurance premiums leading to its grounding. ch-aviation analysis of Venezuelan airport departure and arrival data confirms that domestic operations with its EMB-190s are continuing as of going to press.

Quoting company sources, Airways magazine reports a wet-lease agreement between Conviasa and Wamos Air (EB, Madrid Barajas) wherein the Spanish ACMI/charter specialist operates a B747-400 on flights to/from Venezuela and each of Buenos Aires Ezeiza and Madrid Barajas, has also been suspended. Flightradar24 ADS-B data shows EC-KXN (msn 25703) has been at Madrid Barajas since May 3 when it completed its last flight for the Venezuelans as V03012.

The report states Wamos Air has relocated its ground staff to the Dominican Republic until the situation in Venezuela has been resolved.

Venezuela's foreign currency crisis has worsened in recent months given continued low revenue inflows from oil, its primary export. Triple-digit inflation, shortages of basic commodities and medicine, all coupled with increasingly dictatorial proclamations, have fueled social unrest against the increasingly unpopular presidency of Nicolas Maduro.


https://www.ch-aviation.com/portal/news ... operations
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 10 Май 2017 14:33

mashine1984 написа:Докъде води социализма :lol:

Venezuela's Conviasa suspends international operations

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... operations

Ха!
Имаме си достатъчно примери и в Бг!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 10 Май 2017 14:49

http://fishki.net/2286948-samye-neobychnye-ajeroporty-mira.html
Самые необычные аэропорты мира
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Делян » 10 Май 2017 15:41

Българският социализъм е порочен защото произлиза от комунизма, венецуелският е нещо подобно, партизанщина и т.н.
По-принцип европейските страни клонят към социализъм в което няма нищо лошо защото техният има чисти корени.
В САЩ е друго, тук такова животно не вирее...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 13 Май 2017 18:12

Интересен анализ на Economist за MEB3 и Turkish

The super-connector airlines face a world of troubles
Aviation’s most successful business model is under strain


WHEN a video of a passenger being dragged off a United Airlines flight went viral last month, the American carrier’s Middle Eastern rivals were quick to mock its customer service. Qatar Airways updated its smartphone app to say it “doesn’t support drag and drop”. The ribbing was justified. Over a decade of expansion, Qatar Airways, along with Emirates of Dubai, the world’s largest airline by international passenger miles travelled, and Etihad Airways of Abu Dhabi, wowed customers with superior service and better-value fares.

Passengers joined them in droves, abandoning hub airports in America and Europe as well as the airlines that use them. Over the past decade the big three Gulf carriers and Turkish Airlines trebled their passenger numbers, to 155m in 2015 (see chart). They went a long way to dominating long-haul routes between Europe and Asia. Most international airlines rely on travellers going from or to their home countries, but customers of the four “super-connectors”, as they are known, mostly just change planes at the carriers’ hub airports en route to somewhere else.

A slowing of this spectacular growth was at some point inevitable. But it has been exacerbated by several things. First, the airlines have been deeply affected by the halving of the oil price since 2014, which has reduced their customers’ spending power and sharply cut demand for air travel from the Middle East itself. In particular, energy companies, responsible for 29% of GDP in the Gulf states, are slashing travel in business class, the most profitable cabin in airlines’ fleets.

Second, geography has turned sharply against them. When Sir Tim Clark, president of Emirates, helped Dubai’s government to set up the airline in 1985, he was quick to spot that a third of the world’s population lives within four hours’ flight of Dubai, and two-thirds within eight. “They were in the right place at the right time,” says Andrew Charlton of Aviation Advocacy, a consultancy. “But now they’ve been caught in the wrong place at the wrong time.” A series of terror attacks in the region and a coup in Turkey last July has prompted many passengers to shun airports in the Middle East and to go elsewhere to change planes. The latest figure (from March) for capacity utilisation for Middle Eastern airlines was just 73%, the lowest since 2006 and worse than at the height of the financial crisis in 2008-09.


The third, and latest, blow has been a set of travel restrictions introduced by the Trump administration. Since January Mr Trump has made efforts to ban the citizens of several Middle Eastern countries from entering America. Despite various legal challenges, those efforts have hit inbound traffic. In March America also banned electronic devices larger than a smartphone, chiefly laptops, from the cabins of planes flying between eight Middle Eastern countries and its own airports (Britain also introduced similar restrictions). The issuance of entry visas to America has been cut and security vetting increased.

After the first travel ban, demand fell by 35% on Emirates’ American routes. The banning of laptops has had an even worse effect on the Gulf carriers. Many passengers, particularly accountants, consultants and lawyers who are paid by the hour, are now choosing to fly via European hubs on other airlines, says Greeley Koch of the Association of Corporate Travel Executives, a trade group. The airlines have started lending their own devices to business-class passengers, but demand is still tumbling. In April Emirates cut flights to America by a fifth, a severe reversal after three years of rapid expansion there. For a network airline a drop in demand from one destination means falls on all the routes that connect with them.

Even Sir Tim, normally upbeat, admits that it has been a “testing” time. Emirates said on May 11th that airline profits fell by 82% in the past year. Results for Etihad, expected this month, are likely to make grimmer reading. In March Turkish revealed its first annual loss since its privatision in 2004. Qatar, meanwhile, is still growing, partly because the government is able to support it. Its alliance with IAG, owner of British Airways, in which Qatar has a 20% stake, also means that it is still seeing increases in passengers originating from London and then flying on to Asian countries.

Etihad is worst-placed. It has pushed out its CEO, James Hogan, and is in the midst of a strategy overhaul. Its move to invest in European airlines, including Italy’s national carrier, Alitalia, and Germany’s Air Berlin, has been disastrous. Last week, Alitalia, of which it owns 49%, declared bankruptcy. The week before Air Berlin, in which it has a 30% stake, announced a record loss of €667m ($739m) for 2016. Etihad failed to understand the differences between doing business in the Middle East and in Europe, where, for example, there are trade unions, says Gerald Wissel of Airborne Consulting in Hamburg.

Abu Dhabi’s inability to afford more subsidies, given a low oil price, means that radical options are on the table, including closing down Etihad and even seeking a merger with Emirates. But its rival is not keen on such a course, because using two hub airports would be hugely complex.

Before such drastic moves become necessary, it is possible that the commercial pressure may ease. Airline passengers are starting to realise that recent terror attacks are not actually occurring on board planes, says Mehmet Nane, CEO of Pegasus, a Turkish low-cost carrier. Many are returning to Middle Eastern airlines, he claims. Mr Trump’s travel restrictions may not be permanent. Alternatively, if his administration extends the laptop ban to include inbound flights from Europe, a step it is reportedly considering, the attractiveness of Gulf airlines relative to European carriers will improve.

Yet the breakneck growth of the recent past is unlikely to resume. Two new aircraft—the Boeing 787 and the Airbus A350—make it profitable to carry smaller numbers of passengers over long-haul routes. Secondary cities half a world away from each other can increasingly sustain direct connections. That eliminates the need to change planes in the Middle East. Big legacy carriers, in addition to long-haul, low-cost pioneers such as Norwegian and AirAsia X, are buying these planes in huge numbers. The fact that Airbus has 750 outstanding orders for its A350, compared with just 107 for the A380s that Emirates flies, shows where airlines think the future of aviation is heading. But before they celebrate their diminished force, they should thank the super-connectors for showing them how to raise their game.


http://www.economist.com/news/business/ ... lines-face
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 17 Май 2017 17:16

Брюксел облекчи държавните помощи за летища и пристанища
http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/05/17/2972865_brjuksel_oblekchi_durjavnite_pomoshti_za_letishta_i/?ref=rss

Европейската комисия облекчи режима на така наречената държавна помощ за някои видове проекти. Това се вижда от съобщение на институцията.
Промяната дава право на националните правителства да не се допитват до Брюксел, когато решат да подпомогнат финансово пристанища, летища, проекти в сферата на културата и най-отдалечените региони, които отговарят на определени изисквания. Целта е да се улеснят публичните инвестиции, насочени към създаване на работни места и растеж, като в същото време се запази конкуренцията, мотивират решението си еврокомисарите.

"Искаме да гарантираме, че предприятията могат да се конкурират при равни условия на единния пазар — и искаме да направим това по най-ефикасния начин. Правилата на ЕС за държавната помощ са еднакви за всички държави членки. Одобрените днес промени ще спестят на държавите членки време и трудности при инвестиции... Те също позволяват на комисията да насочи вниманието си към мерките за държавна помощ, които оказват най-голямо въздействие върху конкуренцията на единния пазар, и да действа "мащабно по важните въпроси и скромно по маловажните" в полза на всички европейски граждани", коментира решението комисар Маргрете Вестегер, която отговаря за политиката в областта на конкуренцията.

Какво е облекчнието
За летищата държавите членки вече могат да извършват публични инвестиции в регионални летища, обслужващи до 3 милиона пътници годишно, при пълна правна сигурност и без предварителен контрол от страна на комисията. Това ще улесни публичните инвестиции в повече от 420 летища в ЕС, е оценката на комисията.

Регламентът също така позволява на публичните органи да покриват оперативните разходи на малките летища, обслужващи до 200 хил. пътници годишно. Броят на тези малки летища е равен на броя на почти половината от всички летища в ЕС, но делът им от въздушното движение е само 0.75%.

Докато тези малки летища могат да допринесат значително за свързаността на съответния регион, малко вероятно е те да нарушат конкуренцията на единния пазар на ЕС, обясняват от ЕК.

Що се отнася до пристанищата, сега държавите членки могат да извършват публични инвестиции в размер до 150 млн. евро в морски пристанища и до 50 млн. евро във вътрешни пристанища при пълна правна сигурност и без предварителен контрол от страна на комисията.

Другата новост е, че в регламента е предвидено опростяване в няколко други области. По-специално комисията ще разглежда само по–значителните случаи на държавни помощи, свързани с по-висок размер на помощ за културни проекти (и само ако тези мерки действително представляват държавна помощ, което в повечето случаи не е така) и за многофункционални спортни зали.

Комисията също така въвежда промени в правилата, благодарение на които публичните власти ще могат по-лесно да компенсират предприятията за допълнителните разходи, които поемат, когато извършват дейност в най-отдалечените региони на ЕС.

Печелят малките и отдалечени летища и пристанища

За летищата конкретно е посочено, че може да се подпомагат такива, които освен да отговарят на изискването за брой пътници, но и да са на поне 100 км от друго летище. Очаква се и подпомогната инфраструктура да се използва напълно в бъдеще, както и да не се увеличава капацитетът й.

Посочва се, че само определен процент от инвестицията може да бъде покрит с пари от бюджета в зависимост от размера на летището и доколко е отдалечен регионът. За малки летища например, обслужващи до 200 хил. пътници годишно, правилата са по-разхлабени и допускат дори държавата да покрива оперативната загуба.

За пристанищата помощта не може да надвишава фиксирани прагове - 40 млн. евро или 150 млн. евро в зависимост от това дали става дума за морско пристанище или вътрешно и дали то е включено в основната трансевропейска мрежа.

Освен това помощта не може да надхвърля минимално нужното, за да се даде начало на инвестицията, като се вземат предвид бъдещите приходи от тази инвестиция. И тук само определен процент от размера на инвестицията за целия проект може да бъде под формата на държавна помощ.

Одобреното днес облекчение засяга и малките стартиращи компании (стартъпи). Те ще могат да се подпомагат от държавите, ако не са на повече от пет години.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот concorde » 17 Май 2017 17:18

Българин буйства в самолет на Райън еър, приземява го
http://www.marica.bg/%D0%B1%D1%8A%D0%BB ... 39984.html
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 22 Май 2017 13:33

Bulgaria strikes Kosovo collaboration deal

Bulgarian air navigation service provider BULATSA has signed a Memorandum for Cooperation with its counterpart from the Republic of Kosovo, ANSA.

At an official meeting in Pristina led by the director generals of the two organisations, BULATSA’s Georgi Peev and Bahri Nuredini from ANSA agreed to cooperate on expanding collaboration in the provision of air navigation services.

The purpose of the agreement includes common projects for the development of both countries in the field of ANS/ATM, cooperation in controller training, exchanging information on technology.

BULATSA said the airspace of the Republic of Kosovo plays an important role in the optimisation of routes across this part of the Balkan Peninsula.


http://www.airtrafficmanagement.net/201 ... tion-pact/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот concorde » 28 Май 2017 19:21

Новият руски пътнически джет МС-21-300 литна за половин час ВИДЕО
http://www.marica.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2 ... 44689.html
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта