Страница 205 от 234

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 06 Апр 2017 20:30
от amcho
Малко оф-топик ама новината безспорно ще касае и полетите:

Вече е почти сигурно, че ще отпаднат визите за украинците през края на юни! :drinkers:

http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20170329IPR69065/parliament-approves-ukraine-visa-waiver
(Обърнете внимание на името на евродепутатката) :wink:

Това означава повече полети от Киев до София, Одеса-Варна, и разбира си Лвов, Харков и др. до Бургас. Огромна държава с много потенциал.
Раъйн Ер действаха светкавично (малко напомня на това, каквото направиха със софийската база миналата година):

http://corporate.ryanair.com/news/news/170406-ryanair-s-lviv-berlin-service-launches-one-month-early/?market=ie

Ще става интересно...

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 09 Апр 2017 15:56
от julian999
Бебе се е родило на борда на самолет
http://m.btvnovinite.bg/article/svetut/ ... nimki.html

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 14 Апр 2017 18:46
от mashine1984
Май Северна Корея е чао. Air China спират полетите до Пхенян.

https://www.youtube.com/watch?v=8ub7Ri5LEaY

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 20 Апр 2017 16:22
от Пароль
5 ястреба на служба ма летище "Домодедово".
http://fishki.net/2272024-ornitologicheskaja-sluzhba-ajeroporta.html?mode=recent

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 20 Апр 2017 20:43
от Пароль
„Боинг“ готви нови съкращения

Американският самолетостроител „Боинг“ планира да съкрати още стотици инженери, предаде АП.
Рестиктивната мярка е предизвикана от забавянето на растежа на продажбите. Съкратените инженери ще бъдат от подразделението граждански самолети.
За да повишим конкурентоспособността и инвестициите в бъдещето ни, ние намаляване работните места. Това призна вицепрезидентът на компанията Джон Хамилтън.
През последната година компанията е съкратила 9000 работни места чрез използването на схеми за пенсиониране и закриване на незаети щатове. За компанията продължават да работят 74 200 души.
Приходите на „Боинг“ за миналата година възлизат на $95 млрд.
За тази година плановете са да се съкратят около 1332 души. Близо 300 от тях се очакват да бъдат инженери.
https://fakti.bg/biznes/233216-boing-gotvi-novi-sakrashtenia

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 22 Апр 2017 11:39
от ADS-B
Палубен F/A-18E се е пльоснал в морето по време на финален заход към самолетоносача Карл Винсън. Пилота се е катапултирал успешно и е спасен.
http://www.c7f.navy.mil/Media/News/Disp ... ly-at-sea/

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 23 Апр 2017 20:25
от nadya
Здравейте,
За първи път пиша в този форум, а имам доста въпроси, не знам дали тук е правилното място :roll:
Може ли някой да каже какво означава Squawk и Track (Flightradar24) :?:

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 23 Апр 2017 21:38
от Toni
nadya написа:Здравейте,
За първи път пиша в този форум, а имам доста въпроси, не знам дали тук е правилното място :roll:
Може ли някой да каже какво означава Squawk и Track (Flightradar24) :?:


Track или heading се превжда като курс или поска. В момемта например LH1428 лети над Ниш към София с курс 136° (т.е. на югоизток, 0° север, 90° изток, 180° юг, 270° запад).
Squack e номерът, който се въвежда на транспондера и чрез него РВД идентифицира самолетите. Има специални номера, с който екипажите сигнализират за проблем и техните самолети "светват" различно на екраните на ръководителите на полети. Такива са 7500 - отвлечен самолет, 7600 - развалено радио, 7700 - авариайна ситуация.

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2017 18:06
от ADS-B
Да добавя, track е проекция на линията на полета в/у карта или земната повърхност. Има няколко вида Heading, но опростено казано heading е посоката в която сочи носа на самолета спрямо истинския север. Съответно може да има разлика между track и heading когато има сериозен страничен вятър и самолетя лети "с вратите напред".

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 24 Апр 2017 20:17
от LBLS_APP
Официалните термини:
Heading - курс.
Track - пътна линия.
Squawk - код на транспондера (по-правилно е да се ползва transponder code, но това идва малко дълго за FR24). Squawk е глагол.
В авиацията обикновено се ползва магнитен север (съответно магнитен курс и магнитна пътна линия), а не истински. Разликата между двете за България е 3-4 градуса в зависимост от годината и мястото.

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2017 01:06
от nadya
Благодаря за отговорите, вече ми е доста по-ясно

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2017 15:16
от skyviewer
nadya написа:Благодаря за отговорите, вече ми е доста по-ясно


...е тук е малко по-авиационно :D

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 0%B8%D0%BA

...и нещо от практиката:

ФРАЗЕОЛОГИЯ РАДИООБМЕНА

При полетах с использованием транспондера в речевой радиосвязи "воздух - земля" может быть использована следующая фразеология.

Кодовая фраза
Значение фразы и действия экипажа


MODE Установить буквенный код транспондера


CODE Установить цифровой код транспондера


SQUAWK Установить суммарный (буквенный и цифровой) код транспондера


SQUAWK ALPHA Установить букву А


STOP SQUAWK ALPHA Выключить букву А


SQUAWK CHARLEY Установить букву С


SQUAWK ALTIMETER Установить букву С


STOP SQUAWK ALTIMETER Выключить букву С


SQUAWK STANDBY Установить букву D


SQUAWK IDENT На 3-5 секунд нажать кнопку "Знак" /повишена мощност за индефикация (забелязване на екрана)/


SQUAWK ALPHA 43 Установить код А4300


SQUAWK CHARLEY 43 Установить код С4300


SQUAWK 43 Установить код А4300


SQUAWK 43 LOW Установить код А4300 и включить малую чувствительность


SQUAWK 43 NORMAL Установить код А4300 и включить нормальную чувствительность


STOP SQUAWK Выключить транспондер


CHECK ALTIMETER SETTING AND CONFIRM LEVEL Сообщить диспетчеру фактическую высоту полета


STOP ALTIMETER SQUAWK MODE CHARLEY WRONG Выключить букву С ввиду неправильных показаний высоты



Иногда после фразы "Squawk 43" диспетчер может произнести слова "Three Code", означающие установку дополнительного кода "3", имеющегося на транспондерах, устанавливаемых на военных самолетах американского производства.

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2017 17:43
от Пароль
Ха!
Има и "Пароль" (изд 6201) ... :D
Използвана на нашите "суперизтребители" МиГ-29 като СРО-2!!!

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2017 18:42
от ADS-B
LBLS_APP написа:Официалните термини:
В авиацията обикновено се ползва магнитен север (съответно магнитен курс и магнитна пътна линия), а не истински. Разликата между двете за България е 3-4 градуса в зависимост от годината и мястото.


Абсолютно вярно, но flightradar24 ползва ADS-B, което променя малко нещата, затова визуализират track. За който му се чете в google "Horizontal Reference Direction".

Re: Разни

МнениеПубликувано на: 27 Апр 2017 11:42
от mashine1984
Нещо, което не сме обсъждали тук

Официално: България избра Gripen


Шведското предложение Saab Gripen C/D е било класирано на първо място от експертната междуведомствена група, която оценяше офертите постъпили в рамките на проекта за придобиване на нов боен самолет за ВВС. Това стана ясно след заседание на правителството, което бе проведено днес 26 април 2017 г.

На закритата част от днешното заседание на кабинета "Герджиков" е бил приет за информация доклада на междуведомствената комисия. Според него предложението на Швеция за Gripen C/D е било класирано на първо място. От думите на служебния министър на отбраната Стефан Янев стана ясно, че втори са Португалия и САЩ с употребявани F-16 MLU, а на трето място е класирана италианската оферта за Eurofighter Typhoon Tranche 1.

"Швеция е класирана първа, следвана от Португалия и Италия. Нормално е да се водят преговори с първите, но следващото редовно правителство трябва да реши с кой от тримата кандидати да води преговори", това заяви служебният военен министър Стефан Янев.
Министър Янев отбеляза, че служебното правителство не иска да спира работата по новия изтребител. До сега то плътно следваше графика приет от кабината „Борисов 2”.

По-резервиран в изказването си беше служебният премиер Огнян Герджиков:

"В сделката за изтребителите за българските Военновъздушни сили няма нищо предрешено", коментира той, цитиран от БНР.
Детайли за класирането не бяха оповестени публично с обяснението, че са класифицирана информация. Така не става официално ясно какви са били предимствата на Gripen.

Информационният сайт „Mediapool” съобщи, цитирайки свои източници в Министерство на финансите, че шведската оферта е била на стойност от около 1 млрд. лева, докато офертата за употребявани F-16 е била на стойност от 1,5 млрд. лева, което е фактически и целия бюджет. Освен това шведите са предложили и схема с разсрочено плащане.

Вече изтече информация, че Gripen се предлага с по-бърза доставка от около 18 месеца и в офертата им е имало редица други предимства.

Цветан Цветанов от ГЕРБ е заявил за вестник "24 часа", че партията му не участва в задкулисни договорки. Според него по време на консултациите при президента Радев той е заявил на Борисов и Цветанов, че експертите предпочитат Gripen, на което Борисов е отговорил, че Радев е бивш командир на ВВС и той знае най-добре, но е отбелязал, че щом кабинета "Герджиков" започва този процес, той трябва и да го довърши. Процесът, обаче е стартиран реално от кабинета "Борисов 2" през миналата година.

За сега няма реакция от Обединените патриоти, които се очаква да излъчат и следващия военен министър.

Все пак близкия до ГЕРБ сайт „Блиц” направи изключително остър коментар по новината, като директно обяви служебното правителство в корупция и нарече Gripen „трабантче”, което отстъпва на „много по-добрия” F-16.

Липсват и коментари от Швеция и компанията Saab. За информационната агенция IHS Jane’s от шведската компания са заявили следното:

„Следим изнесената от медиите информация и сме обнадеждени от това, че сме първи в класирането на комисията. С това сме една стъпка по-напред в този дълъг процес, който в момента продължава.”
Фактически служебното правителство единствено обяви, и то с половин уста, след сериозен натиск от медиите, класирането, което е изготвено от междуведомствената група и остави даването на мандат за преговори на следващия кабинет, който се очаква да се сформира в началото на май. Процедурата обаче е такава, че мандатът за преговори, който се дава на министъра на отбраната, може да бъде даден за разговори с един, двама или дори всички кандидати. Не е изключено и въобще да не бъде даден мандат, тъй като няма такова законово изискване.


http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/4 ... %B0-gripen