Разни

Re: Разни

Мнениеот mistoffelees » 15 Яну 2020 00:44

Британското правителство ще спасява FlyBe, която е натрупала данъчни задължения за над 100 милиона паунда:

https://www.bbc.com/news/business-51113895
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 282
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Разни

Мнениеот bratanov » 17 Яну 2020 15:52

Европейската комисия забрани на 109 авиокомпании от 15 държави извън ЕС да летят в границите на Общността. „Черният списък” е публикуван като „Приложение А” на „Регламент за изпълнение 2019/2105 на Комисията от 9 декември 2019 г.”, с който се изменя „Регламент 474/2006 по отношение на списъка на въздушните превозвачи, на които са наложени оперативна забрана или операционни ограничения в границите на Съюза”. „Черният списък” се актуализира по настояване както на Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), така и по искане на някои държави членки, става ясно от Регламента.

Заради сериозни и системни пропуски от страна на въздухоплавателните администрации, водещи до неспазване на международните стандарти за авиационна безопасност, Еврокомисията налага забрана на всичките авиопревозвачи на Афганистан (2 авиокомпании), Република Конго (8), ДР Конго (21), Джибути (1), Екваториална Гвинея (2), Еритрея (2), Киргизстан (13), Либерия (няма установени авиокомпании), Либия (7), Непал (18), Сао Томе и Принсипи (2), Сиера Леоне (7) и Судан (12) да оперират в границите на Евросъюза. Това е записано в Приложение А на Регламента.

Освен това Еврокомисията налага забрана и на 7 авиокомпании от Ангола и на още 7 от Молдова да летят в Евросъюза. Изключение се прави единствено за две авиокомпании от Ангола - TAAG Angola Airlines и Heli Malongo, както и на три от Молдова - Air Moldova, Fly One и Aerotranscargo, на които се разрешава да летят в Общността, но под засилен контрол от страна на местните въздухоплавателни власти, които да извършват приоритетно наземни проверки по програмата SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) на техните самолети.

В Регламент 2019/2105 се залагат и засилени наземни проверки по програмата на SAFA и на въздухоплавателните средства на всички авиокомпании, регистрирани в Армения, Беларус, Русия, Доминиканската република, Габон и Индонезия. За всички тях в Регламента е записано, че „държавите членки следва да продължат да проверяват дали международните стандарти за безопасност действително се спазват от въздушните превозвачи, като извършват приоритетни наземни инспекции в съответствие с Регламент (ЕС) 965/2012”.
Изображение
Аватар
bratanov
спотър
 
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Авг 2013 01:37
Местоположение: Toronto. ON

Re: Разни

Мнениеот mistoffelees » 27 Яну 2020 21:28

Държавата с нов опит да продаде "Еър Индия", имаща, явно, внушителни дългове:

https://www.mediapool.bg/indiya-pak-oby ... 02764.html
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 282
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 29 Яну 2020 11:46

Гражданската ни авиация лети от „черния регламент” към „Механизъм за подкрепа“

ICAO свали коефициента за ефективно прилагане на изискванията за безопасност от 83.13 на 68.32%

28.01.2020

България е единствената страна, член на ЕС, включена в специалния авиационен регламент за „черните списъци” на Общността. Това става ясно от внимателния прочит на Регламент (ЕС) 2019/2105 от 9 декември 2019 г. „по отношение на списъка на въздушните превозвачи, на които са наложени оперативна забрана или операционни ограничения в границите на Съюза”.
В ал. 10 на специалния раздел „Въздушни превозвачи от Съюза” пише следното: „След като Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) анализира получената информация от проведените наземни инспекции на въздухоплавателните средства на превозвачи от Съюза, и от стандартизационните инспекции, извършени от EASA, както и от специалните инспекции и одити, проведени от националните въздухоплавателни органи, няколко държави членки предприеха определени мерки за принудително изпълнение, за които информираха Комисията и Комитета за авиационна безопасност. България информира Комисията и Комитета за авиационна безопасност относно действията, предприети във връзка с въздушните превозвачи, сертифицирани в страната.”
България е единствената страна от ЕС, чието име е упоменато в този специален „черен” регламент, въпреки че от ал. 10 става ясно, че има и други държави, които са предприели „определени мерки за принудително изпълнение”.
За отговор на въпроса защо това е така се обърнахме към Станимир Лешев, изпълнителен директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) към транспортното министерство.
„Да, името на България наистина е включено в регламента, тъй като ние сме предприели действия, за които сме информирали Комисията – само и единствено затова“, коментира лаконично Станимир Лешев, като не пожела да уточни защо и какви именно конкретни действия са предприети от страна на ГД ГВА.
Както вече Economic.bg писа, още в края на миналата година авторитетният италиански блог за гражданска авиация Italiavola, позовавайки се на информация от авиационните власти в Рим ENАC (Ente Nazionale per l'Aviazione Civile), информира, че четири български авиокомпании се следят под лупа от европейските органи за наблюдение на гражданската авиация. В тази връзка ENAC официално предупреждава италианските авиокомпании да бъдат особено внимателни в отношенията си с тези четири български авиопревозвача.
В процеса на търсене на цялата истина за родната авиация Economic.bg попадна и на друга информация. От нея става ясно, че след последния одит на ГД ГВА от страна на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) по Универсалната програма за контрол на безопасността (USOAP, Universal Safety Oversight Audit Programme), оценката за EI (б.а. - Effective implementation) на изискванията за безопасност е паднала значително - от 83.13% при първоначалния одит на 68.32% при последния, проведен през април 2018 г. Средната оценка на EI за EUR-NAT (б.а. – региона на Европа и Северния Атлантик, който обхваща 56 страни, членуващи в ICAO), е 77.27%.
На въпроса защо са паднали процентите от оценката за ефективно прилагане на изискванията за безопасност, г-н Станимир Лешев отговори, че не намира никъде такава информация и дори се усъмни в нейната истинност, като припомни, че по принцип всякаква информация, излизаща от ГД ГВА, би трябвало да минава официално през пресцентъра на транспортното министерство.
Наистина е странно, че 11 години след падането на предпазната клауза за гражданската ни авиация (септември 2008 г.), която беше наложена на България преди присъединяването ѝ към Европейския съюз, страната ни отново попадна под специален мониторинг от страна на EASA и на Комитета за авиационна безопасност към Европейската комисия. Още повече, че в последно време в авиационните среди у нас се носят и слухове за множество проблеми, установявани при наземните инспекции SAFA и SACA (б.а. – съответно от англ. Safety Assessment of Foreign Aircraft и Safety Assessment of Community Aircraft) на самолети на български авиокомпании, кацали на летища в ЕС и трети страни. Говори се, че коефициентът за несъответствие с изискванията за безопасност на самолетите на някои регистрирани у нас авиокомпании бил около и дори над 3. Нещо, което според авиационните специалисти говори само за едно – неспособност на ГД ГВА да се справи с вертикалния контрол на авиобранша. А причините за тази неспособност може да се търси основно в липсата на административен капацитет и компетентност – нещо, за което се говори и знае много отдавна.
Защото поне от три десетилетия се знае, че ниските заплати в ГД ГВА не могат да привлекат задълго авиационни експерти – както пилоти, така и авиоинженери, тъй като заплащането им в авиокомпаниите и техническите бази е значително по-високо. Затова в ГД ГВА инцидентно работеха най-вече пилоти със здравословни проблеми, на които авиолекарските комисии вече не им разрешаваха да летят, както и авиоинженери в края на трудовата им биография. И тъй като явно в последно време трудно се намират дори и такива, то или основните длъжности в ГД ГВА стоят вакантни с месеци и дори с години (като длъжността директор на Дирекция „Летателни стандарти”), или пък се заемат от хора, дошли от държавни ведомства, които нямат нищо общо с авиацията. И въпреки че долетяха информации, че заплатите в ГД ГВА вече били вдигнати, то явно все още това не е достатъчно за привличане на необходимите авиоексперти.
В крайна сметка въпросът е докъде ще доведе това състояние на ГД ГВА?
Отговор дава базовия за гражданската авиация Регламент 2018/1139. Там, в ал. 41 от Преамбюла му, е записано, че „Следва да се установи Механизъм за подкрепа по отношение на надзора в случаите, когато е потвърдена информация, свързана с безопасността, получена от проверките и други надзорни дейности, проведени от Агенцията, показва наличие на сериозна и трайна неспособност на дадена държава членка ефективно да изпълнява някои или всички свои задачи по сертифициране, надзор и прилагане съгласно настоящия регламент, както и когато подобни ситуации застрашават безопасността на гражданското въздухоплаване.“
Прилагането на „Механизъм за подкрепа” е постановено в чл. 66 на същия Регламент, като целта му е да се възстанови способността на въздухоплавателната администрация да изпълнява своите функции по надзора на гражданската авиация. Но ако и прилагането на този „Механизъм за подкрепа” не даде желания резултат, се пристъпва към изпълнението на т.4 от същия чл. 66 на Регламента, според която „ако съответната държава членка отчете, че програмата за техническа помощ не може да бъде изпълнена, както е планирана, тя информира Комисията за това и преразпределя отговорностите си за задачите по сертифициране, надзор и правоприлагане към Агенцията или към друга държава…“
Което, преведено на нормален език означава, че ако и Механизмът за подкрепа не даде резултат, то функциите на ГД ГВА ще бъдат предоставени за изпълнение на EASA или на въздухоплавателната администрация на друга страна от ЕС, като например Румъния или Гърция или пък на Германия или Франция.
Надяваме да не се стигне до това в родината на световни имена в гражданската авиация, като Асен Йорданов и Цветан Лазаров!

https://www.economic.bg/bg/news/12/graz ... krepa.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1355
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот karadzhoff » 09 Фев 2020 16:24

И докато някой чупят световните рекорди за овчарски скок, други чупят едни рекорди още по-нависоко :D

https://www.independent.co.uk/travel/st ... 1581240360
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1296
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 27 Фев 2020 18:48

Публикувам го тук ,защото го определям лично ,като поредното фиаско за едно летище /ако не се лъжа - петото поред /...

Нов опит за концесия на летище Пловдив

https://www.mediapool.bg/nov-opit-za-ko ... 03989.html

...и тук

https://www.dnevnik.bg/biznes/2020/02/2 ... v_plovdiv/

...а тук още глупости за смъртта на инвеститора /който нямаше да инвестира ,а да участва в управлението,а инвеститора Асен Василев - нямаше пари/

https://clubz.bg/94879-nov_opit_za_konc ... te_plovdiv

...и тук

https://www.economic.bg/bg/news/12/prav ... ovdiv.html

...и т.н.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1355
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот epetkov » 06 Мар 2020 12:21

IATA призова страните незабавно да се откажат от правилото за слотовете в летищата за 2020 година, поради негативното влияние на коронавируса COVID-19 върху отрасъла: https://www.avianews.com/world/2020/03/05/iata_called_to_suspend_slot_rules/
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 841
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 09 Мар 2020 12:34

Съдят в Пловдив за 5 млн. лв. летеца, разбил „Кугър” до Стамболийски

Съдебен иск за 5 милиона лева срещу капитан Добромир Христов, пилот на хеликоптер „Кугър”, е предявило командването на Военновъздушните сили. Делото ще се решава във Военния съд в Пловдив, но разследването на Военна прокуратура е възбудило напрежение сред пилотите в българската авиация, пише Lupa.bg.
Летецът Добромир Христов управляваше хеликоптерът „Кугър”, който на 21 август 2018 г. скъса електропровод и се приземи аварийно на селскостопанското летище край Цалапица. При инцидента с военната машина нямаше пострадали и жертви, но пък при закачането на жиците настъпили повреди в хеликоптера, оценени на сумата от 5 милиона лева.
Според доклада за събитието, изготвен от Военна прокуратура, капитан Добромир Христов, ръководител на 3-членен екипаж, е отлетял от авиобаза Крумово, изпълнявайки тренировъчен полет по медицинска евакуация. Задачата на военните била да качат пострадал и да се върнат в авиобазата. По време на полета обаче хеликоптерът закачил електропроводни жици, като заради сблъсъка жителите на Стамболийски и близките села остават без ток часове наред.

През 2005 г. България купи 12 хеликоптери "Кугър" и 6 "Партнер" за общата сума от 383 милиона евро. Днес повечето машини са или неизправни, или в окаяно състояние.

https://www.marica.bg/plovdiv/krimi/sad ... amboliyski
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1355
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот karadzhoff » 11 Мар 2020 23:24

Кувейт с доста сериозна стъпка за ограничаване на заразата:

https://onemileatatime.com/kuwait-airport-closing/
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1296
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 12 Мар 2020 22:11

karadzhoff написа:Кувейт с доста сериозна стъпка за ограничаване на заразата:

https://onemileatatime.com/kuwait-airport-closing/

И САЩ също ;)
Тръмп забрани влизането в САЩ "от Европа" за 30 дни
Президентът Доналд Тръмп изненадващо обяви, че забранява за 30 дни влизането в САЩ на всички чужденци от Европа,
за да защити страната от епидемията от коронавирус. По думите му се прави изключение за Великобритания,
а Европейският съюз "се провали в предприемането на същите предпазни мерки" като САЩ.

Повече в линка.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот karadzhoff » 14 Мар 2020 00:09

Поляците са поредните със сериозни мерки:

OFFICIAL / #Poland announces the closure of its borders and the suspension of international flights from Sunday for 10 days.

"From March 15 we close the borders of our country to foreigners for 10 days. All Polish citizens now outside the borders can return to Poland. They will be subject to a mandatory 14-day home quarantine. We suspend international passenger air and rail connections, but cargo transport works. The goods will leave and enter Poland without interference." (info via Izabela Budzinska) #coronavirus #covid19

www.gov.pl/web/koronawirus/zamykamy-gra ... onawirusem
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1296
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 14 Мар 2020 16:25

Достойно за уважение: Китай спасява Италия от коронавируса
Китай показа за пореден път, че е страна, достойна за уважение.
След като се справиха с пандемията от коронавируса, решиха да помогнат и на Европа.

Тази сутрин самолет Airbus A350 от Шанхай кацна в Рим с екип от 9 лекари на борда - експерти по СOVID 19.
Те донесоха със себе си много необходими неща за борбата с коронавируса: 1 000 вентилатори, 100 000 маски,
20 000 защитни облекла, 50 000 теста.

Красивият жест китайците, които прелетяха хиляди километри,
просълзи не само италианците, но и всички хора по света.
Италия е страната в Европа с най-много жертви до този момент - над хиляда.
Затова и всички спортни прояви в страната бяха отменени, като забраната е в сила до 3-ти април.

Регистрацията на самолета е B-306Y, и според FR24, вече се е върнал обратно в Китай.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 17 Мар 2020 19:38

"Австрийските авиолинии" спират, "Райънеър" - почти, секторът е пред колапс
Авиокомпания Austrian Airlines съобщи днес, че от сряда през нощта временно спира всички полети заради международните ограничения,
наложени заради пандемията от коронавируса. Засега плановете са това да продължи до 28 март, обясняват от компанията,
която се контролира от германската Lufthansa.

Популярната в Европа нискобюджетна "Райънеър" (Ryanair) спира 80% от полетите си за април и май и допълва,
че не изключва "напълно да приземим флотилията си" заради кризата в сектора.
Ефектът от отмяна на огромен процент от полетите се очаква да бъде усетен в следващите 7-10 дни.
Изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри каза, че компанията е стабилна, просто ще намали разходите
и е адекватно подготвена да възстанови полети, след като европейските правителства отменят забраните.

Посетете линка за още от новината. Пише и за други авиокомпании.
Не искам да споделям целия текст, защото ще се получи много голяма публикация.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 17 Мар 2020 19:48

Хаос в небето на Испания заради недостиг на авиодиспечери
Enaire, испанската компаня за авиодиспечерски услуги, предупреди в събота
за "значително забавяне на полетите във въздушното пространство на Испания".
Причините са, че заради предпазни мерки срещу коронавируса е намален броят на служителите във всяка смяна на авиодиспечерите.

Съветът на Enaire е пътуващите да проверяват състоянието на полета си, преди да потеглят към летището.

Правителството в Мадрид въвежда все по-строги мерки за защита на 46 милиона души,
като се очаква сред тях да е нареждане авиокомпании и жп оператори да продължат да работят,
но да съкратят с 50% дейността си, а самолети и влакове да не се пълнят повече от една трета от капацитета си.

Easyjet съобщи, че засега работи нормално с Испания, но наистина има забавяния заради малкото авиодиспечери.
В събота британци преживяха първата неприятна изненада от новия авиационен режим - компанията Jet2 върна свои самолети,
летящи за Испания, по средата на полета. Тя има връзка с 14 летища, включително Аликанте и Малага,
и обяви на клиентите си, че незабавно прекратява всички полети до Испания, Балеарските и Канарските острови.
"Свързваме се с клиентите си на тези места и им предстои пътуване, за да ги информираме за вариантите
при една непрекъснато променяща се обстановка и ги молим да не ни звънят, ние ще ги потърсим."

Някои туристи споделят, че са били спрени в последния момент на летищата - не ги допуснали за проверка за сигурност,
защото просто няма самолет, на който да се качат.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 335
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот mistoffelees » 20 Мар 2020 02:38

Някои пилоти се опитват да помогнат и така:
https://www.flightradar24.com/data/airc ... /#24333c62
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 282
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта