Sukhoi Superjet

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 24 Яну 2011 23:30

Toni написа:Ето тук, не съм съгласен с теб. Пари може и да имат, но потенциал е много съмнително. Руснаците не успяха сами дори двигателя СаМ146 да направят.... по отношение на гражданската авиация винаги са били години назад, а сега са изостанали с десетилетия. Много голяма част от детайлите, агрегатите и авиониката на SSJ е внос. Делът на вносните компоненти при SSJ e по-висок отколкото при руската сглобка на Ан-148. Самите те си признават, че Ан-148 е по-руски отколкото Супреджет-ът.


То не е нужно те сами всичко да си правят или измислят. Но могат да си купят технологии или хора, които да измислят технологии. Те имат евтини суровини и евтин труд, това са добри конкуренти предпоставки. Откровено казано, аз съм крайно не запознат с тяхната авиоиндустрия, но не виждам някакви непреудолими пречки, ако искат да си развиват самолетостроенето. При условие, че Бразилия има успешен производител, не виждам нещо супер трудно за Русия.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Toni » 24 Яну 2011 23:44

Аз не казвам, че е супер трудно. Само споменавам какви са резултатите в момента. А SSJ е продукт на сегашното им технологично ниво. Точно за това казвам, че не виждам светло бъдеще за този самолет.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Boss154 » 25 Яну 2011 00:35

Toni написа:Аз не казвам, че е супер трудно. Само споменавам какви са резултатите в момента. А SSJ е продукт на сегашното им технологично ниво. Точно за това казвам, че не виждам светло бъдеще за този самолет.


Абе големи експерти по SSJ явно са се навъдили в България - видяха, пипнаха, изпробваха, оцениха и заключиха - самолета не става, обречен е, толкова си могат хората.... Как ги оценявате тези работи по картинка не ми е ясно. Къде и кога се запознахте с технологичното му ниво, кога го изучихте в детайли, как оценихте че изостава с десетилетия, по какво? Защо да си разработват и произвеждат сами всичко, никой не прави така. А и щом вече се мисли по-далече към МС-21 надали пък и положението е чак толкова зле?!

Между другото има един карго Ту-204С доставен на Китай, който обаче никой никога не го е виждал да се използва по предназначение... нека позная дали няма нищо общо с програмата C919 и защо ли - сигурно защото китайците са много глупави и не са си намерили нещо по-хубаво за копиране...
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот A330-200 » 25 Яну 2011 02:49

Toni написа:Ето тук, не съм съгласен с теб. Пари може и да имат, но потенциал е много съмнително...
А пробутването на SSJ на кубинци, иранци и северно корейци, може да им донесе 30-40 бр и то не е много ясно с какво ще бъде платен. Схемата може и въобще да не сработи. Виждаме колко успешен е Ту-204 на тези пазари...Иран 0 бр., Венецуала 0 бр., Куба 4 бр и Северна Корея 3 бр.


Тони, позволи ми да не се съглася с теб относно потенциала. Все пак аз, ти и още шепа хора не-веднъж рискувахме през изминалата година само и само да снимаме нов Ту-154 или Ил 96 в София. Потенциала е налице и винаги е бил. Проблема е по-скоро във философията и приоритети на конструктурите и дазайнерите. Русия (колкото и да се харесва или не) е наистина огромна държава с необятни ресурси и според мен точно в това се крие проблема на Ту 204, Ан 148 и всички останали проекти от пост-съветската ера. Термини като fuel efficiency и cost control никога не са били фактор при създаването на нови самолети. И факта че за SSJ са привлечени такова количество "чужди" фирми е доказателство че дизайнерите са разбрали че за да са конкурентно-способни на пазара, трябва да приемат западните стандарти и похвати. Emirates са типичен пример за това - от обикновен регионален играч се превръщат в световна сила благодарение на налични капитали и привличането на западна помощ в лицето на Морис Фланаган, който превърна авиокомпанията в това което е днес и въпреки 83-те си години остава почетен CEO.
За мен аналогията със SSJ е същата - парите и проекта за създаването са налице, но за да бъде самолета конкурентноспособен на пазара трябва помощ в адаптацията. Доказателствата мисля че отдавна са налице - СуперДжета не е поръчан нито от Иран, нито от Венецуела, нито от Северна Корея; налице са 181 твърди поръчки + 53 опции от Русия, САЩ, Мексико, Тайланд, Армения....
Че ще е нужно време да се разбие нагативното мнение което руските граждански самолетостроители си създадоха през последните 20 години е факт, но според мен, дори и да няма успеха на който се надяват съзадетелите му, SSJ е крачка във вярната посока.

P.S. Съжелявам ако звуча пристрастно, но все пак 50% от кръвта във вените ми е руска :wink:
P.P.S. Нека поне за миг помислим за жертвите от днешния теракт в Москва и да се надяваме че това повече няма да се повтори никога и никъде по света
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот harrier » 25 Яну 2011 02:53

По същата логика ти къде видя и пипна C919, че да твърдиш от кого и как е копиран? И наистина ли твърдиш, че Китай ще копират по-скоро от Ту-204, отколкото от А320/737NG? С какво точно Ту-204 се е наложил над тези два самолета?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Boss154 » 25 Яну 2011 04:43

harrier написа: И наистина ли твърдиш, че Китай ще копират по-скоро от Ту-204, отколкото от А320/737NG? С какво точно Ту-204 се е наложил над тези два самолета?


Ми засега с нищо, освен на суха теория и обещания че би могъл да бъде но трябва "само някой да даде още няколко милиона долара и 2-3 години"....

harrier написа:По същата логика ти къде видя и пипна C919, че да твърдиш от кого и как е копиран?


По принцип нищо не твърдя, само предполагам, позовавайки се на факта, че самолета е разкпмплектован и разхвърлян по различно части на Китай, и познавайки китайците и техния манталитет на работа доста от близо вече повече от 5 години... А да не говорим и колко безброй примера и скандала в областта на авиацията (а и не само) има от последните 20 години свързани именно с Китай... Както китаец може да клонира никой друг не може :snakeman:
Освен това съм сигурен, че дори да се окажа прав те няма да го копират 1:1, очаквам някъде до около 50-60% сходство... Просто ще вземат най-доброто (а те наистина вече се научиха как да извличат максимума от всичко до което се докопат), ще се съберат 2000-3000 R&D-та, ще изследват аеродинамиката, авиониката, сплавите, конструцията, алгоритмите на управление и т.н. ще заменят някой друг детайл, ще сложат LEAP-X мотори (между другото някъде из руските форуми се обсъждаше че бил подходящ като алтернатива на ПС-90 поради почти еднакъв диаметър) и ето ти нов китайски самолет! Защо мислиш избраха карго самолет - защото интериора не ги интересува.


P.S. Много се отклонихме от темата. Sorry....
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот tsonpen » 25 Яну 2011 17:39

Това, че изследват определен самолет не значи, че ще копират нещо съществено точно от него. Понякога продуктите на конкуренцията се изследват и за да се открият грешки. Виждал съм в български заводи във времето непосредствено след падането на комунизма доста пълни колекции от западни продукти.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 28 Яну 2011 18:43

Самолетът е получил сертификация в Русия. Ето един линк от Flight Global, взет от тема по въпроса от а.нет.

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ation.html
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Дедо » 28 Яну 2011 20:22


28 января 2011 г., Aviation Explorer – Сегодня Авиационный регистр Межгосударственного авиационного комитета (Авиарегистр МАК) принял решение о выдаче Сертификата типа на самолет RRJ-95В (SSJ-100) разработки ЗАО «Гражданские самолеты Сухого», сообщает пресс-служба МАК. AEX.ru

Выдача сертификата является результатом завершения масштабного комплекса сертификационных работ, проводившихся Авиарегистром МАК совместно с Сертификационными центрами и Разработчиком самолета с апреля 2004 года, уточнили в МАКе.

Одновременно Авиарегистр МАК, на основании оценки системы качества разработки и практической деятельности организации, принял решение о выдаче ЗАО «Гражданские самолеты Сухого» Сертификата разработчика гражданской авиационной техники.

Вручение ЗАО «Гражданские самолеты Сухого» Сертификата типа планируется на 3 февраля с.г. в Межгосударственном авиационном комитете, уточнили в комитете.

AEX.RU
А бе незнам какво казва flightglobal , ама руснаците казват че другата седмица, около 03.02.2011 ще го получи сертфиката за тип, а сега е получил само предприятието
«Гражданские самолеты Сухого»
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 28 Яну 2011 20:29

Дедо написа:

28 января 2011 г., Aviation Explorer – Сегодня Авиационный регистр Межгосударственного авиационного комитета (Авиарегистр МАК) принял решение о выдаче Сертификата типа на самолет RRJ-95В (SSJ-100) разработки ЗАО «Гражданские самолеты Сухого», сообщает пресс-служба МАК. AEX.ru

Выдача сертификата является результатом завершения масштабного комплекса сертификационных работ, проводившихся Авиарегистром МАК совместно с Сертификационными центрами и Разработчиком самолета с апреля 2004 года, уточнили в МАКе.

Одновременно Авиарегистр МАК, на основании оценки системы качества разработки и практической деятельности организации, принял решение о выдаче ЗАО «Гражданские самолеты Сухого» Сертификата разработчика гражданской авиационной техники.

Вручение ЗАО «Гражданские самолеты Сухого» Сертификата типа планируется на 3 февраля с.г. в Межгосударственном авиационном комитете, уточнили в комитете.

AEX.RU
А бе незнам какво казва flightglobal , ама руснаците казват че другата седмица, около 03.02.2011 ще го получи сертфиката за тип, а сега е получил само предприятието
«Гражданские самолеты Сухого»


Може би ще бъде уместно да четеш внимателно какво пише руското издание. Flight Global е превело на английски, това което ти си постнал на руски. Решението за сертифициране е взето днес (сегодня), а самото връчване ще е на 3.02.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Дедо » 28 Яну 2011 20:49

Може би ще бъде уместно да четеш внимателно какво пише руското издание. Flight Global е превело на английски, това което ти си постнал на руски. Решението за сертифициране е взето днес (сегодня), а самото връчване ще е на 3.02.
Както и да е , аз по скоро , го превеждам като ,че са взели решение за издаване , а не че са го издали и съответно ще го връчат на 03.02(но като се казва загубени в превода) да не издребняваме а да си помагаме в преводите, за уточняване на точната информация.
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 28 Яну 2011 20:59

Дедо написа:... да не издребняваме а да си помагаме в преводите, за уточняване на точната информация.


Е, не мисля, че аз бях този, който издребня. Така или иначе, самолетът може да се счита за сертифициран, дори и с разликата от няколко дена между взимането на решението и получаването на самия сертификат.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Дедо » 28 Яну 2011 21:02

Мир да е !!!
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Дедо » 07 Фев 2011 19:41

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... e-air.html


Сухой вече с цветовете на Аерофлот.
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот sash » 08 Фев 2011 22:52

Toni написа:Аз не казвам, че е супер трудно. Само споменавам какви са резултатите в момента. А SSJ е продукт на сегашното им технологично ниво. Точно за това казвам, че не виждам светло бъдеще за този самолет.

+1

В первых самолетах Superjet будет использоваться около двух третей импортных деталей, в дальнейшем их число уменьшится до 56 процентов.

http://lenta.ru/news/2011/02/08/ssj/
sash
по-спотър
 
Мнения: 197
Регистриран на: 19 Юни 2008 20:34

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта