от Георги Николов » 25 Яну 2009 14:17
PowerJet отказва да поеме вината за SSJ 100?
Прессъобщение от 23/01/2009 година
PowerJet е обща компания на НПО 'Сатурн' (Русия) и SNECMA, SAFRAN Group (Франция), за SaM146 и се занимава с разработката, производство, маркетинг и продажбата на двигателя.
В PowerJet са крайно удивени от информацията в медиите и заявяват, че не техните двигатели са причина за отлагане на изпитанията на третия и четвъртия SSJ100. Двигателите се предават по график и на 24 декември 2008 година втория SSJ100, извърши първият си полет и двата двигателя са работили идеално. SSJ100 е извършил около 80 полета и има във въздуха повече от 200 часа. От 25 ноември 2008 година самолет-лаборатория на ЛИИ „ М.М.Громов“, Ил-76ЛЛ извършва полети по програмата на сертификационните заводски изпитания. Към настоящия момент общия брой часове по изпитанията на SaM146 във въздуха и на земята е 2 300 часа. Двигатели за третия самолет ще бъдат доставени през март/април 2009 година, а двигатели за четвъртия самолет през юни/юли 2009 година.
Действително, реализацията на такъв мащабен високо-технологичен международен проект в условията на световната финансова криза, неизбежно се сблъсква с новите предизвикателства на времето и само откритите партньорски отношения на всички участници в проекта, признаването и решението на собствените проблеми, позволява да се постигне положителен резултат, се казва в изявлението на компанията.
Моя коментар е, че ако искат да се вместят в сроковете, руснаците трябва да разчитат да направят останалите 500 часа полети, само с двата самолета SSJ100.