Sukhoi Superjet

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот akair » 23 Яну 2011 00:22

Дедо написа:
самолетът е бил чудесен, но съгласи се, не е хубаво да си опитно зайче на недоказан самолет!


Обикновенно когато един самолет е вече "доказан " , то му е времето вече да слезе от сцената, както с ТУ5 така може би и след някое друго време B-737CL . Никой самолет не влиза в експлуатация "доказан" , всичко става с времето си . А за опитните зайчета , всички са такива , такава е политиката на компаниите,всичко се доработва в течение на целия живот на даден модел.

Е то не само при самолетите е така, а в почти всички сфери на живота. Преди време един от шефовете на Майкрософт го бяха питали защо тяхната операционна система има толкова бъгове и се налагат толкова кръпки. Той беше дал прост отговор - "За толкоз пари - такъв продукт. Останалото се дописва в движение..." :)
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот RGG » 23 Яну 2011 02:38

Сългасен съм, че никой продукт не излиза завършен на пазара. Но Суперджет има потенциала поне частично да се превърне в поредния незрял самолет на бившата съветска школа. Давам ви за пример Ан-148 - РОССИЯ преди месеци публикува статистика за случаите на AOG и Ан-148 е трагичен, с 3 или 4 пъти надвишаваше склонноста към дефекти на Ербъса, който си се почупва чат-пат. Ту-204 - супер сладур, до ден днешен никой не знае дали ПС-90 става за двигател или не, колко му е ресурсът и как се продължава. Всеки самолет от това семейство бива разглеждан като индивидуален случай. Самолетът не е лош, НО до ден днешен не се знае дали в пилотската кабина има място за 2-ма, 3-ма или 4-ма човека. Като са двама защо и на серийните самолети панелчето за херметизацията и климатичната с-ма е зад втория пилот?
Спомнете си какъв беше първият прототип на Суперджета. Каква сглобка имаше? Колко се бави все още? Колко проблеми имаше с двигатели, авионики и какво ли не?
Сигурно самолетчето ще си намери нишата, но несполучливото доработване на ВС от страна на великата (най-искрено го казвам) руска школа вече е пословично. Защо обаче България Ер да не заложи на доказана машина като Ембраера или Бомбардието?! Защо клатеща се и без това авиокомпания не заложи на сигурната пътека?!
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Boss154 » 24 Яну 2011 00:27

RGG написа:Сългасен съм, че никой продукт не излиза завършен на пазара. Но Суперджет има потенциала поне частично да се превърне в поредния незрял самолет на бившата съветска школа. Давам ви за пример Ан-148 - РОССИЯ преди месеци публикува статистика за случаите на AOG и Ан-148 е трагичен, с 3 или 4 пъти надвишаваше склонноста към дефекти на Ербъса, който си се почупва чат-пат. Ту-204 - супер сладур, до ден днешен никой не знае дали ПС-90 става за двигател или не, колко му е ресурсът и как се продължава. Всеки самолет от това семейство бива разглеждан като индивидуален случай. Самолетът не е лош, НО до ден днешен не се знае дали в пилотската кабина има място за 2-ма, 3-ма или 4-ма човека. Като са двама защо и на серийните самолети панелчето за херметизацията и климатичната с-ма е зад втория пилот?
Спомнете си какъв беше първият прототип на Суперджета. Каква сглобка имаше? Колко се бави все още? Колко проблеми имаше с двигатели, авионики и какво ли не?
Сигурно самолетчето ще си намери нишата, но несполучливото доработване на ВС от страна на великата (най-искрено го казвам) руска школа вече е пословично. Защо обаче България Ер да не заложи на доказана машина като Ембраера или Бомбардието?! Защо клатеща се и без това авиокомпания не заложи на сигурната пътека?!



...Понеже 787 не се бави и върви по първоначалния си план и вече 3 години без проблеми превозва пътници... Все едно А380 от първия ден в комерсиална експлоатация не е създавал никакви ядове...
Не е корекртно да сравняваш нов продукт с всичките му "детски болести" с нещо което се произвежда и експлоатира вече 20-30 години...
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Делян » 24 Яну 2011 05:00

Самолетчето е хубаво, но аз не му давам много живот по-простата причина, че е руско.
Всъщност ако французите и италианците не бяха партньори в проекта едвали щеше да се чуе нещо за него.
Руснаците колкото и да са произвеждали навремето никога не са продавали а тези две неща вървят ръка за ръка. Да не казвам, че да продаваш продукта който създаваш е по-важно от колкото да го създадеш! :tonqe:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот RGG » 24 Яну 2011 11:54

Не сравнявайте SSJ с Ербъс или Боинг. Цялата работа започва да ми звучи като Ту-204, който е много по-добър самолет от 757, 321 и 739, но същевременно няма късмет в живота. Вижте само детайлите от сглобката на прототипите, бас ловя, че и серийните самолети няма да достигнат нивото на сглобката на западните аналози. Същите писания се писаха и за Ту-334 навремето, и за модерния "Аеробус" Ил-96, за когото с ръка на сърцето казвам, че е с 4-членен екипаж в кабината. Нека видим какво ще стане, аз имам своите прогнози.
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Boss154 » 24 Яну 2011 16:02

RGG написа:Не сравнявайте SSJ с Ербъс или Боинг. Цялата работа започва да ми звучи като Ту-204, който е много по-добър самолет от 757, 321 и 739, но същевременно няма късмет в живота. Вижте само детайлите от сглобката на прототипите, бас ловя, че и серийните самолети няма да достигнат нивото на сглобката на западните аналози. Същите писания се писаха и за Ту-334 навремето, и за модерния "Аеробус" Ил-96, за когото с ръка на сърцето казвам, че е с 4-членен екипаж в кабината. Нека видим какво ще стане, аз имам своите прогнози.


Добре бе, какъв е текущото търсене на нови 757?! Май го спряха от производство, а? Що ли?.. 321 и 757 не са един клас - разликата им е има няма 20+ тона. Пак сравняваш някакви различни неща... И какво се получава Боинг 757 никой не иска да купи, защо за Ту-204 да е по-разлочно? Очевидно за този клас няма търсене... И Ту-204 и Ил-96 и Ту334 са плод на друга идеология и политика, която в 21в. е обречена на неуспех. Между другото виждал ли си сглобката на първия 787, не идеална, нали?!
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот RGG » 24 Яну 2011 17:07

Boss154 написа:
RGG написа:Не сравнявайте SSJ с Ербъс или Боинг. Цялата работа започва да ми звучи като Ту-204, който е много по-добър самолет от 757, 321 и 739, но същевременно няма късмет в живота. Вижте само детайлите от сглобката на прототипите, бас ловя, че и серийните самолети няма да достигнат нивото на сглобката на западните аналози. Същите писания се писаха и за Ту-334 навремето, и за модерния "Аеробус" Ил-96, за когото с ръка на сърцето казвам, че е с 4-членен екипаж в кабината. Нека видим какво ще стане, аз имам своите прогнози.


Добре бе, какъв е текущото търсене на нови 757?! Май го спряха от производство, а? Що ли?.. 321 и 757 не са един клас - разликата им е има няма 20+ тона. Пак сравняваш някакви различни неща... И какво се получава Боинг 757 никой не иска да купи, защо за Ту-204 да е по-разлочно? Очевидно за този клас няма търсене... И Ту-204 и Ил-96 и Ту334 са плод на друга идеология и политика, която в 21в. е обречена на неуспех. Между другото виждал ли си сглобката на първия 787, не идеална, нали?!


Приемам "бе"-то като техническа грешка. Няма текущо търсене на 757, най-малкото, защото Боинг не желаят да се самоконкурират в този сегмент - с 737-900 и 757. За авиокомпаниите също е по-удачно да оперират с по-лек и модерен самолет, като така имат и опцията да си унифицират авиопарка от 737-ци. Както няма търсене на 757, така са продадени над 400 бройки от 1991 насам. Колко Ту-204 са продадени? Вероятно има световна конспирация срещу този самолет. Отделно - Ту-204 вижда бял свят известно време след 757 (точно 14 години) и трябва да го превъзхожда. Трябва, ама не. Същото става и със Суперджета сега - има си Embraer, има си CRJ, има доста бързи, тихи и икономични перки, има и Ан-148 :-D - има си доказани на пазара и в сегмента самолети, и има екзотики. Сглобката на 787 не е идеална, но не и комична...
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 24 Яну 2011 17:25

RGG написа:Не сравнявайте SSJ с Ербъс или Боинг. Цялата работа започва да ми звучи като Ту-204, който е много по-добър самолет от 757, 321 и 739, но същевременно няма късмет в живота. Вижте само детайлите от сглобката на прототипите, бас ловя, че и серийните самолети няма да достигнат нивото на сглобката на западните аналози. Същите писания се писаха и за Ту-334 навремето, и за модерния "Аеробус" Ил-96, за когото с ръка на сърцето казвам, че е с 4-членен екипаж в кабината. Нека видим какво ще стане, аз имам своите прогнози.


RGG - Скептичното ти отношение към SSJ не е неоправдано, но Рим не е бил построен за един ден - все от някъде трябва да се започне. А и както Делян каза, всичко е въпрос на продажби.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот RGG » 24 Яну 2011 17:32

VS11 написа:
RGG написа:Не сравнявайте SSJ с Ербъс или Боинг. Цялата работа започва да ми звучи като Ту-204, който е много по-добър самолет от 757, 321 и 739, но същевременно няма късмет в живота. Вижте само детайлите от сглобката на прототипите, бас ловя, че и серийните самолети няма да достигнат нивото на сглобката на западните аналози. Същите писания се писаха и за Ту-334 навремето, и за модерния "Аеробус" Ил-96, за когото с ръка на сърцето казвам, че е с 4-членен екипаж в кабината. Нека видим какво ще стане, аз имам своите прогнози.


RGG - Скептичното ти отношение към SSJ не е неоправдано, но Рим не е бил построен за един ден - все от някъде трябва да се започне. А и както Делян каза, всичко е въпрос на продажби.


VS11, аз искам и пожелавам успех на всички самолети от бившите съветски ОКБ-та. Безкрайна ми е любовта към тяхната продукция. За разлика от една известна част от участниците във форума, съм могъл да видя по-новите им "чеда" отблизо. Именно видяното и забележимата тенденция към недовършване на нещата ме кара да се съмнявам. Нека пробват, нека правят, нека се изправят на крака!
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Boss154 » 24 Яну 2011 18:11

RGG написа:
VS11 написа:
RGG написа:...За разлика от една известна част от участниците във форума, съм могъл да видя по-новите им "чеда" отблизо. Именно видяното и забележимата тенденция към недовършване на нещата ме кара да се съмнявам.


Заинтригува ме :) Би ли споделил, къде, кога и какво си видял от близо и какво ти е направило впечатление, кое не ти е харесало? Предполагам, че за всички във форума ще е интересно... (само дано не говориш за снимките от представянето на SSJ, тях всички ги знаем :wink: ).
Boss154
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Toni » 24 Яну 2011 18:17

VS11 написа:RGG - Скептичното ти отношение към SSJ не е неоправдано, но Рим не е бил построен за един ден - все от някъде трябва да се започне. А и както Делян каза, всичко е въпрос на продажби.


Да, всичко е въпрос на продажби... А те показват, че Русия не е сила в гражданската авиация от повече от 15 години. Можем да приемем, че СССР е бил и то само по количествени показатели, без да разсъждаваме на тема планова икономика.
Руската авиоиндустрия разпалога с остаряла база и технологии за производство. Може би най-драматичното е, че кадрите са безвъзвратно загубени. Единственият стимул да съществуват проекти като SSJ и Ту-204/214/204СМ е държавата - без нея отдавна нямаше да има и помен от авиостроенето. Руските авиокомпании показват най-добре на къде духа вятъра - на запад. Всички взимат западна техника, а руската се държи налична (на трупчета) само за да се спазват безумните държавни и митнически регулации.

Както каза RGG, най-яркият премер за тоталния разпад на руското самолетостроение е Ту-204/214. За 20 години са построени има няма 50 броя, като от тях няма два еднакви. Технологоията вече е стара, концепцията също, производството бавно, мичително и скъпо, а експлоатацията неефектива и ресурсоемка.

За съжаление, не виждам причина SSJ да бъде изключение от правилото.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 24 Яну 2011 18:43

Toni написа:
VS11 написа:RGG - Скептичното ти отношение към SSJ не е неоправдано, но Рим не е бил построен за един ден - все от някъде трябва да се започне. А и както Делян каза, всичко е въпрос на продажби.


Да, всичко е въпрос на продажби... А те показват, че Русия не е сила в гражданската авиация от повече от 15 години. Можем да приемем, че СССР е бил и то само по количествени показатели, без да разсъждаваме на тема планова икономика.
Руската авиоиндустрия разбалога с остаряла база и технологии за производство. Може би най-драматичното е, че кадрите са безвъзвратно загубени. Единственият стимул да съществуват проекти като SSJ и Ту-204/214/204СМ е държавата - без нея отдавна нямаше да има и помен от авиостроенето. Руските авиокомпании показват най-добре на къде духа вятъра - на запад. Всички взимат западна техника, а руската се държи налична (на трупчета) само за да се спазват безумните държавни и митнически регулации.

Както каза RGG, най-яркият премер за тоталния разпад на руското самолетостроение е Ту-204/214. За 20 години са построени има няма 50 броя, като от тях няма два еднакви. Технологоията вече е стара, концепцията също, производството бавно, мичително и скъпо, а експлоатацията неефектива и ресурсоемка.

За съжаление, не виждам причина SSJ да бъде изключение от правилото.


Toni, тези неща са верни, но не са причина да няма опити да се възтанови самолетостроенето (или която и да е друга индустрия) в страните от СССР. Няма да е лесно, нито ще е бързо, но успех не се постига, когато вдигаме рамене и се предаваме. Според мен, условия за успех на SSJ има - голям вътрешен руски пазар, който се очаква да расте, западни партньори, западна авионика. Има много примери за компании и продукти - Airbus, Emirates - които са почнали от нулата. Airbus е основан точно за да спре хегемонията на Боинг. Доста години им е отнело и много милиарди долари, но къде са сега? Защо Русия да плаща милиарди на чужди производители, след като може да си отгледа свои?
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот atzah » 24 Яну 2011 20:42

VS11 написа: след като може да си отгледа свои?


А може ли?
142/143/319/320/321/332/333/343/380/733/734/735/736/73G/738/739/744/762/763/772/773/AN4/CR9/DH4/ERJ/E75/E90/E95/F70/100/M81/M82/M83/M87/T20/TU3/TU5
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 24 Яну 2011 22:25

atzah написа:
VS11 написа: след като може да си отгледа свои?


А може ли?


Разбира се, че може. Имат потенциала, а и парите. А дори и SSJ да е тотално фиаско, пак могат да го пробубат на Иран и Северна Корея, евентуално Куба и Венецуела.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Toni » 24 Яну 2011 23:19

VS11 написа:
atzah написа:
VS11 написа: след като може да си отгледа свои?


А може ли?


Разбира се, че може. Имат потенциала, а и парите.


Ето тук, не съм съгласен с теб. Пари може и да имат, но потенциал е много съмнително. Руснаците не успяха сами дори двигателя СаМ146 да направят.... по отношение на гражданската авиация винаги са били години назад, а сега са изостанали с десетилетия. Много голяма част от детайлите, агрегатите и авиониката на SSJ е внос. Делът на вносните компоненти при SSJ e по-висок отколкото при руската сглобка на Ан-148. Самите те си признават, че Ан-148 е по-руски отколкото Супреджет-ът.

А пробутването на SSJ на кубинци, иранци и северно корейци, може да им донесе 30-40 бр и то не е много ясно с какво ще бъде платен. Схемата може и въобще да не сработи. Виждаме колко успешен е Ту-204 на тези пазари...Иран 0 бр., Венецуала 0 бр., Куба 4 бр и Северна Корея 3 бр.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 30 госта