Sukhoi Superjet

Най-после в НПО "Сатурн" заработиха ?

Мнениеот Георги Николов » 25 Дек 2008 20:21

След надвисналата заплаха да бъде отхвърлен, като двигател за "SSJ-100" и налетите почти 8 милиарди рубли от Русия в НПО "Сатурн", компанията активира работата по двигателя SaM146 . На летящата лаборатория на ЛИИ „ М.М.Громов“, Ил-76ЛЛ бе монтиран един двигател SaM146 . В продължение на 150 часа ще бъдат проведени изпитания в полет. Ще бъде отработено управлението на двигателя – системата FADEC . На стенд в Централния институт по авиационно двигателостроене, който се прави в момента от януари до март 2009 година ще се изпитва двигателя. През септември 2009 година е предвидено да бъде сертифициран двигателя по европейските норми.

Изображение
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 25 Яну 2009 14:16

На 16 януари 2009 година са възстановени изпитанията, прекъснати преди нова година на двата самолета SSJ-100. До 21/01/2009 година са извършени общо 72 полета с обща продължителност над 200 часа.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 25 Яну 2009 14:17

PowerJet отказва да поеме вината за SSJ 100?
Прессъобщение от 23/01/2009 година
PowerJet е обща компания на НПО 'Сатурн' (Русия) и SNECMA, SAFRAN Group (Франция), за SaM146 и се занимава с разработката, производство, маркетинг и продажбата на двигателя.
В PowerJet са крайно удивени от информацията в медиите и заявяват, че не техните двигатели са причина за отлагане на изпитанията на третия и четвъртия SSJ100. Двигателите се предават по график и на 24 декември 2008 година втория SSJ100, извърши първият си полет и двата двигателя са работили идеално. SSJ100 е извършил около 80 полета и има във въздуха повече от 200 часа. От 25 ноември 2008 година самолет-лаборатория на ЛИИ „ М.М.Громов“, Ил-76ЛЛ извършва полети по програмата на сертификационните заводски изпитания. Към настоящия момент общия брой часове по изпитанията на SaM146 във въздуха и на земята е 2 300 часа. Двигатели за третия самолет ще бъдат доставени през март/април 2009 година, а двигатели за четвъртия самолет през юни/юли 2009 година.
Действително, реализацията на такъв мащабен високо-технологичен международен проект в условията на световната финансова криза, неизбежно се сблъсква с новите предизвикателства на времето и само откритите партньорски отношения на всички участници в проекта, признаването и решението на собствените проблеми, позволява да се постигне положителен резултат, се казва в изявлението на компанията.

Моя коментар е, че ако искат да се вместят в сроковете, руснаците трябва да разчитат да направят останалите 500 часа полети, само с двата самолета SSJ100.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 29 Яну 2009 14:46

Решение на комисията по транспорт към парламента на Русия беше съобщено на 28 януари 2009 за SSJ100. Нивото на държавната подкрепа за този жизнено важен проект не е на необходимото ниво, се казва в решението. За създаване на качествен продукт на световно ниво са необходими много средства. Не трябва да се изпуска преднината, която има руския проект пред аналогичните китайски и японски. Освен това провала на проекта ще се нанесе голям удар върху имиджа на Русия и доверието на нейните партньори от САЩ, Франция и Италия. Основната причина е липсата на средства. Комисията предлага незабавно да се отпуснат необходимите средства.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Георги Николов » 06 Фев 2009 12:26

От „Сухой“ съобщават, че ще покажат SSJ100 на изложението в Индия от 11 до 15 февруари 2009 година. Това ще бъде първото представяне на самолета в чужбина. Явно руснаците искат да възвърнат поспадналия интерес към самолета и липсата на нови поръчки. :roll:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот merlin » 07 Апр 2009 19:58

Ето две снимки, покрай полета от далачния изток до Жуковски.
http://www.airliners.net/photo/Sukhoi/Sukhoi%20Superjet%20100-95/1509458/L/&width=1200&height=809&sok=&sort=&photo_nr=0&prev_id=&next_id=1509392
http://www.airliners.net/photo/Sukhoi/Sukhoi%20Superjet%20100-95/1507132/L/&width=1200&height=809&sok=&sort=&photo_nr=2&prev_id=1509392&next_id=1475671

Добра окраска с бяло! След смъртта на Ту-134 (или поне комата) Русия има нужда от регионален самолет, все пак Ту-то им беше гръбнака на авиацията и надали А320 ще го замести.

ПП: Какво му се е случило на крилото на втората снимка?
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот WAW » 08 Апр 2009 00:08

малко прилича на Embraer :wink:
Аватар
WAW
спотър
 
Мнения: 27
Регистриран на: 17 Юли 2008 00:07

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Делян » 26 Дек 2010 18:01

от форума на А.нет
Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 22 Яну 2011 00:03

Мексикансата InterJet е поръчала 15 SSJ-100 + 5 опции. Доставки през 2012

http://www.youtube.com/watch?v=eiPNXWhF ... _embedded#

Интерестно дали БГ Еър са ги обмисляли тези самолети.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот A330-200 » 22 Яну 2011 01:01

VS11 написа:Интерестно дали БГ Еър са ги обмисляли тези самолети.


Надали. Най-вече поради същата причина, поради която отпаднаха и Embraer-ите. При регионални/малки превозвачи като националната ни авиокомпания, унифицирането на флотата е един от най-ефективните начини за cost control. БГ Аър вече имат 3 типа самолети, следователно 3х сертифицирани техници, 3х пилоти, 3х кабинен състав....още един нов тип самолети във флотата на първо място ще доведе до още повече разход, който би спокойно може да бъде избегнат с правилно планиране от страна на ръководството. Колкото и да ми се иска да видя нови самолети в БГ Еър, то най-добре за тях ще е да се разделят с Боингите и да купят още 2-3 А318/А319.
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот RGG » 22 Яну 2011 01:58

A330-200 написа:
VS11 написа:Интерестно дали БГ Еър са ги обмисляли тези самолети.


Надали. Най-вече поради същата причина, поради която отпаднаха и Embraer-ите. При регионални/малки превозвачи като националната ни авиокомпания, унифицирането на флотата е един от най-ефективните начини за cost control. БГ Аър вече имат 3 типа самолети, следователно 3х сертифицирани техници, 3х пилоти, 3х кабинен състав....още един нов тип самолети във флотата на първо място ще доведе до още повече разход, който би спокойно може да бъде избегнат с правилно планиране от страна на ръководството. Колкото и да ми се иска да видя нови самолети в БГ Еър, то най-добре за тях ще е да се разделят с Боингите и да купят още 2-3 А318/А319.


КВС Ж., забравихте ATR-ите, които можем да зачислим като 4-ти тип. И Авро-то, за което са тайпрейтнати една шепа летци и много малко техници. Практически това са 5 типа ВС.
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 22 Яну 2011 02:28

A330-200 написа:Надали. Най-вече поради същата причина, поради която отпаднаха и Embraer-ите. При регионални/малки превозвачи като националната ни авиокомпания, унифицирането на флотата е един от най-ефективните начини за cost control. БГ Аър вече имат 3 типа самолети, следователно 3х сертифицирани техници, 3х пилоти, 3х кабинен състав....още един нов тип самолети във флотата на първо място ще доведе до още повече разход, който би спокойно може да бъде избегнат с правилно планиране от страна на ръководството. Колкото и да ми се иска да видя нови самолети в БГ Еър, то най-добре за тях ще е да се разделят с Боингите и да купят още 2-3 А318/А319.


RGG написа:КВС Ж., забравихте ATR-ите, които можем да зачислим като 4-ти тип. И Авро-то, за което са тайпрейтнати една шепа летци и много малко техници. Практически това са 5 типа ВС.


Е те евентуално спокойно биха могли да започнат да опростяват флотата си. Доколкото си спомням те повечето им А и Б са под наем, а БАе-та достатъчно стари...просто се чудех дали въобще са го взели като сериозна алтернатива този самолет. Като нов самолет можеха да направят някоя добра сделка. Доколкото знам, Балкан много активно са участвали във въвеждането на ТУ-154 в експлоатация.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот RGG » 22 Яну 2011 10:32

VS11, с безкрайната си любов и уважение към Туполев 154 смея да кажа, че въвеждането на тримоторника в Балкан, преди години, не е пример за прогресивност. Тогавашното решение е по-скоро политическо. Разбира се нашите екипажи и инженери са спомогнали към развитието на базовите варианти и самолетът е бил чудесен, но съгласи се, не е хубаво да си опитно зайче на недоказан самолет!
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот VS11 » 22 Яну 2011 17:46

RGG написа:VS11, с безкрайната си любов и уважение към Туполев 154 смея да кажа, че въвеждането на тримоторника в Балкан, преди години, не е пример за прогресивност. Тогавашното решение е по-скоро политическо. Разбира се нашите екипажи и инженери са спомогнали към развитието на базовите варианти и самолетът е бил чудесен, но съгласи се, не е хубаво да си опитно зайче на недоказан самолет!


Е то всичко си има 2 страни. Ако производителя предлага добри икономически параметри, защо да не се обмисли. Virgin Atlantic например е подобен оператор на първите А340, и дори все още оперират със самите прототипи на самолета.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Sukhoi Superjet

Мнениеот Дедо » 22 Яну 2011 19:25

самолетът е бил чудесен, но съгласи се, не е хубаво да си опитно зайче на недоказан самолет!


Обикновенно когато един самолет е вече "доказан " , то му е времето вече да слезе от сцената, както с ТУ5 така може би и след някое друго време B-737CL . Никой самолет не влиза в експлуатация "доказан" , всичко става с времето си . А за опитните зайчета , всички са такива , такава е политиката на компаниите,всичко се доработва в течение на целия живот на даден модел.
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта