Страница 1 от 2

ILS CAT IIIa/b/c

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 02:30
от Toni

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 09:19
от slice

Re: ILS CAT IIIc

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 12:01
от Stoyan

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 18:54
от karadzhoff

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 18:57
от Toni

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 19:08
от Toni
Да, бях сигурен, че не е така работата и че няма действащо летище с CAT IIIc. Явно снощи съм имал нужда от почивка... Оплел съм информация от различни източници...


Изображение

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 20:25
от karadzhoff

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 21:12
от Toni

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 21:15
от karadzhoff

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 21:30
от Toni

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 21:46
от karadzhoff

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007 22:31
от PZ

МнениеПубликувано на: 25 Ное 2007 14:15
от slice
според мой преподавател, които е известен, че е може би най-разбиращия човек в България, за Кат IIIC е необходимо самолета да разполага с наземен радар, а летището с доста особено осветление на рульожките

Аз си мисля още нещо - малкото екипирани в момента бизнес джетове с HUD с инфрачервена камера

Все пак се оказва, че Cat IIIc съществува, но са рядкост самолетите, които да я използват

Моето лично мнение е, че това не е голяма необходимост за нас например, тъй като колкото и гъсти мъгли да падат тук, в годината едва ли са много дните, в които RVR е под 50м

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2007 23:57
от karadzhoff
Една статия от Airbus по повод сертификацията на A320 за MLS(Microwave Landing System):



и още малко:

Airborne data collection begins on an in-service British Airways Airbus A320 in Spring 2004
with delivery of the first Cat IIIb certified Airbus 321 expected in Autumn 2004 with operational approval
given in Winter 2004. Other operators have also been involved in the MLS project at Heathrow.

МнениеПубликувано на: 27 Ное 2007 16:05
от jollyroger
Едиственият самолет, за който знам и съм го виждал с очите си да каца при нулева видимост, е Gulfstream 550 с всички опции и екстри.
Този самолет притежва серийно (като опция) система за кацане, която му позволява да не използва абсолютно никаква визуална помощ. Въпросната система за първи път ще я има серийно в новия Боинг 787.
Говорих с пилотите, които ми показаха системата в кабината на самолета. Това е, което те ми казаха.
Хоризонталната видимост беше не повече от 10-15 метра. Когато отидох да го паркирам бях пуснал всички светлини на пикапа и пилотът пак видя зор да ме види. Летището го бяха обявили за затворено, но това не му попречи да кацне. Чуваш, че самолет каца, но не го виждаш.
Този случай касае бизнес самолет, а не авиокомпания. Пилотите сами си решават какво да правят, докато при една авиокомпания има 200 човека в самолета, името и, съдебни дела, пъти по-голяма отговорност при евентуален инцидент.