Low cost airlines - Open Sky

Мнениеот EricEntrena » 28 Юли 2008 23:37

Wizz Air Bulgaria поглеждат напред -

http://www.airliners.net/photo/Wizz-Air ... id=1373936
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1320
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Мнениеот AiBOJ » 05 Авг 2008 13:58

Ниско-тарифните авиокомпании заемат все по-голям дял от българския авиационен пазар. Те обслужват линии до над 15 летища в Европа, като от скоро летят и по вътрешната линия София–Варна.

Wizz air, easyJet, SkyEurope, MyAir са само част от компаниите, които летят от и до България. Услугата на нискотарифните превозвачи обаче е по-особена от тази на традиционните авиокомпании и има специфики, които е добре да знаем, преди да си резервираме билет за такъв полет.

Такса багаж. Почти всички нискотарифни авиокомпании въведоха такса чекиран багаж, която варира от 5 до 12 евро на брой (куфар, чанта, т.н.). В момента на резервацията, трябва да посочите с колко чанти багаж ще пътувате и съответната такса автоматично ще се начисли към стойността на билета. Ако не направите това или се явите за регистрация на полета с допълнителен куфар, ще може да платите таксата и на самото летище. В този случай обаче багажът ви ще бъде таксуван двойно. Ако пътувате само с ръчен багаж, не дължите такса.

Избор на място. При регистрация за полет нямате възможност да избирате място в самолета, както е при традиционните авиокомпании. По време на бординга, сядате там където е свободно. Някои превозвачи позволяват да си запазите определено място, но само при условие, че заплатите допълнителна такса и то само по време на резервация на билета.

Промяна на дата на пътуване. Твърде често се случва евтините промоционални билети да бъдат в неудобни за вас дати. Ако закупите билет и искате да смените датата на полета, ще трябва да платите такса за промяна и да доплатите разликата в цената на билета. Примерно, ако вашият билет струва 40 евро, а към момента на промяна на датата, полетът за новата дата струва 90 евро, то дължите допълнително разликата от 50 евро.

Отмяна на полети. Това може би е най-съществената разлика между нискотарифните и традиционните превозвачи. Преди да резервирате билет, трябва внимателно да се осведомите за условията на авиокомпанията в такива случаи. Случва се авиокомпаниите да отменят полети заради метеорологични, технически или други причини.

В такива случаи традиционните превозвачи ще се погрижат максимално бързо да стигнете до вашата дестинация, като ви предложат полет на партньорска авиокомпания, осигурят друг самолет или в най-лошия случай ви предложат полет на следващия ден и ви настанят в хотел. Това обаче не е практика за нискотарифните превозвачи. В най-общия случай те ще ви предложат да пътувате на следващия техен полет по линията, но при условие че има свободни места (следващият полет може да е след няколко дни). При несъгласие от ваша страна ще ви изплатят стойността на билета.


www.lev.bg
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот tsonpen » 05 Авг 2008 15:30

Вече започнаха де се пишат коректни статии за нискотарифните. И тази не е първата.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Pete » 05 Авг 2008 20:31

tsonpen написа:Вече започнаха де се пишат коректни статии за нискотарифните. И тази не е първата.
Тази статия аз съм я писал:) Всичките статии по въпроса са на адрес: http://www.moitepari.bg/patuvane
Аватар
Pete
спотър
 
Мнения: 92
Регистриран на: 19 Май 2008 11:38
Местоположение: Sofia

Мнениеот Делян » 23 Яну 2009 19:23

нова ниско тарифна...... http://www.danubewings.com/
Последна промяна Делян на 23 Яну 2009 20:10, променена общо 1 път
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот harrier » 23 Яну 2009 19:29

Малко офтопик, но - Ето това е пример за нормално изглеждащ уеб-сайт, външен вид (логото е навсякъде), визия и тн без да са вложено страшно много пари. България Ер трябва първо от такива да взимат пример и след това да имат претенции за качество на услугата.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Low cost airlines - Open Sky

Мнениеот merlin » 21 Мар 2010 20:25

За да не отварям нова тема, ето нещо, в което Румъния ни изпревари:

Kато оставим на страна "унгарската" Wizzair, една от малкото успешни компании с източноевропейски корен е Blue Air, успешно установила се на румънския пазар.

Как e възможно това:

Изображение

Някои ще кажат, че румъния е 22млн, по-голяма като площ, че имат много емигранти из Европа.
Да, но вижте тогава това: http://blueairweb.com/First-Page-BG/
За мен сайта изглежда много добре, постигнат е модерен вид, бих могъл да твърдя, доста по-добър от този на националния превозвач на южната им съседка, броя на езиковите версии е доста задоволителен, само сравнете как изглеждат двете карти, горната и тази на България Ер, оставам настрана броя на дестинациите:

Изображение

Постигнат е и някакъв корпоративен имидж, броя на чисто белите самолети също не е 50%:

Изображение

Критиките към румънците са честите закъснения, поради "маршрутковия" начин на обслужване на дестинации, но впечетление прави унифициране на модела самолети, който се оперира, дори са оставили витловите дестинации да се оперират от друга компания, добро решение, при положение, че нямат голям брой полети, изпълнявани от тях. Имаше информация, че собственика им ще инвестира и в ново летище на юг от Букурещ, не на концесия, а построено от нулата (тук обаче, докато не се случи, не вярвам). Въобще тази авиокомпания е доста интересна за следене, защото все още не се е пробвала да се намеси на пазара в друга държава освен Румъния. Липсата на добра пътна инфраструктура и бързи железници в северната съседка допринасят за популярността на Blue Air, a защо да не пробват да направят мечтаната балканска совалка? Предпоставки от маркетингова гледна точка има, най-вероятно става въпрос за нужните огромни парични инвестиции, а и съответния лобизъм, без който никъде не върви да се пробваш на местния, балкански пазар. От мениджърския екип на компанията-майка имат достатъчно опит в транспорта на хора, занимават се и с железопътни пътнически концесии.
И тъй като съм "любител" ще кажа, че съм изненадан от развитието на авиокомпанията, поне на основа местни стандарти и местен капитал. За протекциите от страна на властите в Румъния, свързани най-вече с FR е ясно, но примери с протекции за не толкова успешни компании има доста.
Ако някой има повече информация, лично мнение и тнт. нека ги сподели!
Ето и блог от съфорумец по темата: http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=2&t=2934
ПП: А защо никой тук не се е пробвал да направи нискотарифна авиокомпания, сме го дискутирали доста...
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта

cron