Иначе по въпроса за цените на билетите при НТА мога да споделя следните лични впечатления.
Основни критерии за цената са:
1)
Дестинацията
От Щутгарт до Прага с Germanwings почти при всяка рекламна акция има билети за 19 евро. За това пък при също такава акция билетите за Лисабон се въртят около 79-89 и повече евро.
2)
Времето което остава до деня на полета
няма чак толкова голямо значение.
Миналата година купих билети Щутгарт-Венеция-Щутгарт за по 29 евро във всяка посока и това стана 14 дни преди самия полет
В този смисъл съм сколен да се съглася с констатацията на хариер, че не толкова времето на закупуване играе роля, колкото
броя на вече продадените билети. Аз бих добавил също и
ЦЕНИТЕ на които те са били продадени.
3)
Деня на полета
При НТА, ако между отиването и връщането има weekend, цените са чувствително по-високи, в сравнение със случая когато отиваш във вторник и се връщаш в петък (например). При "нормалните" авиокомпании е точно обратното.
Причината е, че с НТА пътуват предимно екскурзианти, т.е. предимно през почивните дни, а пък при "нормалките" авиокомпании преобладаващи са служебните пътувания.
Всичките ми констатции се отнасят за цените по време на акциите (защото аз само така си купувам билети

) и касаят Germanwings и HLX. Ако човек седне спонтанно да купува, цените естествено са доста по-високи.
При Condor нещата стоят по малко по-различен начин. При тях няма акции (доколкото зная) и там изглежда печели този, който
- или е имал късмет да е online, когато цените са ниски,
- или е проверявал
достатъчно често 