„Airbus“ vs „Boeing“

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот atzah » 22 Юли 2011 09:18

Е да де, ама това е единствената ниша, която е останала (И Ту-204 не я покрива).
Просто за толкова малка ниша не си струва разработката на отделен тип.

Да не говорим, че от гледна точка на комфорта на пътниците 757 през Атлантика си е меко казано компромис.
142/143/319/320/321/332/333/343/380/733/734/735/736/73G/738/739/744/762/763/772/773/AN4/CR9/DH4/ERJ/E75/E90/E95/F70/100/M81/M82/M83/M87/T20/TU3/TU5
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Toni » 22 Юли 2011 10:01

atzah написа:Е да де, ама това е единствената ниша, която е останала (И Ту-204 не я покрива).

Аз споменах Ту-214, не 204, но това въобще не е по темата :)

А дали е измъчен полета с 757 през атлантика, не мога да кажа, защото за мен всеки полет над 3 часа е дълъг :)
Но очевидно авиокомпиите са доволни от тази схема, което показва липсата на пряк наследник на 767-200ER.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот akair » 27 Авг 2011 19:24

Вчера за Boeing 787 официално е приключил процеса по сертифициране от Федералната администрация за авиация (на САЩ - FAA) и Европейската агенция за безопасност на авиацията (EASA). АНА ще получат първия си самолет на 26 септември. :drinkers:
Успех на новия модел и дано скоро го видим във фото архива на сайта, изпълняващ търговски полети. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Дедо » 31 Авг 2011 12:10

Boeing designates 737 MAX family
By Jon Ostrower

Boeing has designated its re-engined 737, the 737 MAX, re-launching its narrowbody family as the 737 MAX 7, 8 and 9 with CFM International Leap-1B engines.

"The 737 MAX will deliver maximum efficiency, maximum reliability and the Boeing Sky Interior will continue to offer maximum passenger comfort," said Nicole Piasecki, Boeing Commercial Airplanes vice president of business development and strategic integration.

"We call it the 737 MAX because it optimises everything we and our customers have learned about designing, building, maintaining and operating the world's best single-aisle airplane," added Piasecki, who said the aircraft aims to meet the 99.7% dispatch reliability of the current 737 family offering.

Boeing has dropped the 100-seat 737-600 from its next offering, which had never been a big seller, choosing to re-engine the -700, -800 and -900ER, creating the 737-7, -8 and -9.

Entry into service is expected in 2017

The variants, announced 30 August, were given the MAX designation in a press conference at Boeing Commercial Airplanes Customer Experience Centre near its Renton, Washington facility.

Boeing to date has received 496 orders from five airlines, including 100 from American Airlines which will receive its first in 2018 after it concludes taking delivery of 100 newly ordered 737NG aircraft the year prior.



Е Боинг , най накрая се решиха . Ама кво ли ще излезе?
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Topfly » 14 Ное 2011 11:40

Emirates Airlines с рекордна поръчка за $18 млрд. от Boeing
http://www.investor.bg/news/article/126018/337.html
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот stenk » 14 Ное 2011 20:45

Според някой медии сделката е дори за 26 млд. долара :rolleyes:

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... _emirates/
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Vladimorka » 30 Ное 2011 17:51

Миналата седмица Airbus изкараха "новия" A320 - с уинглети баш като на 73W/73H, само дето им казват шарклети :-)
http://www.airliners.net/photo/Airbus-I ... 2023368/L/
http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true

(Ползвам тая тема, щото не намерих конкретна за Airbus, сори, ако има такава)
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Dreamliner » 30 Ное 2011 18:03

Това е нормален А320 от старите, просто е с шарклетите. A320neo ще е със други двигатели и ще се появи чак 2015-2016г. :wink:

Едит: Още 2009г. имаше А320 с уинглети, тестови модел, даже е същия (F-WWBA c/n 001) http://www.airliners.net/photo/Airbus-Industrie/Airbus-A320-211/1472049/&sid=a0d483f482651962d179f5e23ec30564
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Vladimorka » 30 Ное 2011 18:47

Ясно, че не е NEO, обаче това вече е "официалната" версия на шарклетите. Като подобрения в ефективността се посочват намаляване с 3.5% на разхода при дълги полети (около 5000 км) и увеличаване на максималното излетно тегло с 3 тона. Шарклетите обаче изискват усилване на крилата, и съответно ще могат да се слагат само на новопроизведените 320-ки (от 2012 година нататък). За по-старите са обещали по-малко ефективни шарклети, за чиято инсталация няма да се налага голяма преработка на крилата.
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот vla_don » 09 Дек 2011 10:05

http://dnes.dir.bg/news.php?id=10089751&nt=6
Американската самолетостроителна компания "Боинг" (Boeing) обяви, че е поставила два нови световни рекорда за скорост и дължина на полета със своя нов самолет за презокеански линии 787, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Изпитателен самолет от модела 787 излетял от базата на Боинг в Сиатъл, в северозападната част на САЩ, в 11,02 часа във вторник и прелетял без спиране разстоянието до Дака, в Бангладеш, възлизащо на 19 835 километра.

Това е истински рекорд за самолетите с тегло между 200 и 250 тона. Досегашният рекорд за дължина на полета на самолет от същия клас беше поставен от "Еърбъс" А330 през 2002 г., когато той измина без междинно кацане разстояние от 16 903 километра.

След като спрял за два часа в Дака, за да зареди с гориво, самолетът на "Боинг" се е върнал в базата в Сиатъл вчера в 05,29 часа местно време, изминавайки нови 18 027 километра. Така бил поставен и рекорд за скорост при пътуване около света (на изток), като цялото му пътешествие е продължило 42 часа и 27 минути.

"Боинг" държи рекордите за най-продължителни полети при самолети от пет категории, било то граждански или военни, се посочва в изявлението на компанията.
VD
vla_don
по-спотър
 
Мнения: 139
Регистриран на: 07 Яну 2009 11:30
Местоположение: София

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот akair » 18 Яну 2012 22:26

На нарочна пресконференция тази година мениджмънтът на EADS и Airbus обявиха резултатите от изминалата година и плановете за тази. За 9-та поредна година европейският производител е доставил повече машини от американския си конкурент, като има превес също в общата стойност на доставките. През 2011-та също така Airbus са спечелили повече поръчки от Boeing.
И друг интересен факт - заговорило се е за sharklets за А330.
Мислите ли, че това би донесло сериозно предимство за модела? Дали ще успеят да направят рекорд от 10 поредни години, в които да доставят повече самолети от конкурентите? :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот akair » 19 Фев 2012 17:39

Днес 757 става на цели/само 30 години.
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Дедо » 12 Апр 2012 18:41

BOEING сега от 11.04.2012 обявяват че ще почват да правят В 737 МАХ (някой ден) , ама вие преценете , те ту ще правят ту се отказват а иди разбери.


11 Apr 2012 - Boeing Makes 737 MAX Design Decisions
RENTON, Wash., April 11, 2012 /PRNewswire/ -- Boeing has made a series of design updates to the 737 MAX to further optimize the new-engine variant's performance.

"The 737 MAX is on-track to deliver substantial fuel-savings to customers starting in 2017," said Beverly Wyse, vice president and general manager, 737 program. "We've made several design decisions that support the performance targets for the MAX and evolve the Next-Generation 737's design within the scope of the 737 MAX program."

Those design decisions include:

Aft body aerodynamic improvements: The tail cone will be extended and the section above the elevator thickened to improve steadiness of air flow. This eliminates the need for vortex generators on the tail. These improvements will result in less drag, giving the airplane better performance.
Engine installation: The new CFM International LEAP-1B engines will be integrated with the wing similar to the aerodynamic lines of the 787 Dreamliner engine with its wing. A new pylon and strut, along with an 8-inch nose gear extension, will maintain similar ground clearance to today's 737 while accommodating the larger engine fan. The nose gear door design is altered to fit with this revision.
Flight control and system updates: The flight controls will include fly-by-wire spoilers, which will save weight by replacing a mechanical system. The MAX also will feature an electronic bleed air system, allowing for increased optimization of the cabin pressurization and ice protection systems, resulting in better fuel burn.
Other minor changes to the airplane include strengthening the main landing gear, wing and fuselage to accommodate the increase in loads due to the larger engines. Boeing will continue to conduct aerodynamic, engine and airplane trade studies as the team works to optimize the design of the airplane by mid-2013.

"We also continue to do work in the wind tunnel to affirm the low- and high-speed performance of the 737 MAX design," said Michael Teal, chief project engineer and deputy program manager, 737 MAX program. "Based on design work and preliminary testing results, we have even more confidence in our ability to give our customers the fuel savings they need while minimizing the development risk on this program."

A possible revision to the wing tips on the MAX also is being tested in the wind tunnel to see if this new technology could further benefit the airplane.

"Any new technology incorporated into the MAX design must offer substantial benefit to our customers with minimal risk for the team to pursue it," said Teal. "On the 737 MAX we are following our disciplined development process and continue to work on an airplane configuration that will provide the most value for our customers."

Airlines operating the 737 MAX will see a 10-12 percent fuel-burn improvement over today's most fuel efficient single-aisle airplanes and a 7 percent operating cost per-seat advantage over tomorrow's competition.

To date, the 737 MAX has more than 1,000 orders and commitments from 16 customers worldwide.

Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот stenk » 07 Май 2012 15:02

”Еърбъс” променя конструкцията на крилете на А380

Самолетостроителната компания "Еърбъс" (Airbus) планира да промени конструкцията на крилете на самолета А380, след като тази година положи много усилия, за да предотврати появата на пукнатини.
Преди няколко месеца бяха открити пукнатини в частите, които свързват вътрешната структура с металната обвивка на крилете, предаде ДПА, цитирана от БТА.

След промените в конструкцията, включващи използване на нови материали, теглото на самолета няма да се промени, отбелязва в. "Файненшъл таймс Дойчланд".
Самолетите, които вече са в експлоатация, ще бъдат спрени, за да се направят промените.

А380 е най-големият пътнически самолет в света и досега компанията е доставила 73 машини. Самолети с новия тип крила ще бъдат доставяни в края на 2013 г. или в началото на 2014 година.

http://dnes.dir.bg/news/mashini-earbas- ... 92481?nt=6
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Topfly » 01 Дек 2012 23:18

Изображение
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта