авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

Мнениеот merlin » 12 Юли 2008 10:59

Chimimport е била собственост в началото на 90-те на основателя на гиганта Glencore (търговия с природни ресурси, 30% от руския нефт и газ се търгува от нея, носител на негативната награда в Швеизария "Public Eye Swiss Award")- Marc Rich, за която има слух, че е на Владимир Владимирович Путин.
Негативно на тях не трябва да се гледа, защото подобни холдинги са нормално нещо в цяла Европа. Около развитето на FIAT, BaE Systems, и др. също е пълно с интересни "моменти". Аз се радвам, че те поемат рискове с България Ер, която ,когато бе държавна, бе зле колкото Балкан при Зееви, може би ги поемат рисковете под политически натиск, но кой друг? Хората с много пари в България са все от този "род". Куца им менидмънта, но според мен под натиск на пазара ще се правят промени в правилна посока.

Edit: ChimPOWER http://www.youtube.com/watch?v=n6LjOJl60Bw
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот merlin » 13 Юли 2008 22:37

Прочетете само:
По мнению министра, преимущество болгарских партнеров в том, что они имеют успешный опыт перехода от уже устаревшей авиации, базировавшейся на технологиях, разработанных еще во времена Советского Союза к тем, которые сейчас используют лидеры мировой авиационной промышленности. Кроме того, болгары будут активно участвовать и в обновлении авиапарка казанского аэропорта. Для этой цели, по его словам будут закупаться «Боинги» – как самое оптимальный вариант соотношения цены и качества».
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот makler » 14 Юли 2008 00:14

merlin написа:Chimimport е била собственост в началото на 90-те на основателя на гиганта Glencore (търговия с природни ресурси, 30% от руския нефт и газ се търгува от нея, носител на негативната награда в Швеизария "Public Eye Swiss Award")- Marc Rich, за която има слух, че е на Владимир Владимирович Путин.
Негативно на тях не трябва да се гледа, защото подобни холдинги са нормално нещо в цяла Европа. Около развитето на FIAT, BaE Systems, и др. също е пълно с интересни "моменти". Аз се радвам, че те поемат рискове с България Ер, която ,когато бе държавна, бе зле колкото Балкан при Зееви, може би ги поемат рисковете под политически натиск, но кой друг? Хората с много пари в България са все от този "род". Куца им менидмънта, но според мен под натиск на пазара ще се правят промени в правилна посока.

Edit: ChimPOWER http://www.youtube.com/watch?v=n6LjOJl60Bw


Видеото е уникално. Несъмнено ТИМ е най-голямата огранизация (корпорация) или както там се води. Този грандиозен проект е само още едно доказателство за това. Стискам палци да го направят.
Някой знае ли кои са еквивалентите на ТИМ в другите страни от соц. блока?
Безпорно това разраствабе ще донесе много приходи на ТИМ, а и най-малкото България ер ще смени старите Боинги. Интересно какво ли ще стане с БАе-тата и АТР-ите.

Много добре казано, но защо приемаш България Ер за риск под политически натиск. Ако не я бяха взели, Хемус ер щеше да има огромен (да не кажа непосилен) конкурент. Погледни в момента действащите целогодишни линии на Хемус са тези до Варна и Бургас и до Хитроу. Не бяха ли купили България ер щяха да правят конкуренция на Air VIA, BAC, BH air. :lol:

И като техен не много редовен клиент, мога да кажа, че не само управлението им куца, а всичко и всички имащи допир с клиенти(може това да им е фирмена политика:lol:).
Да не говорим колко са конкурентноспособни България ер, а и някои от останалите структури на ТИМ. Самия факт, че от години Майкъл Портър е консултант на Русия и някой от положителните действията на руското правителство са негова заслуга, е доказателство, че някой трябва да сменят посоката на развитие.
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот LZB123 » 08 Авг 2008 19:03

makler написа:
merlin написа:Chimimport е била собственост в началото на 90-те на основателя на гиганта Glencore (търговия с природни ресурси, 30% от руския нефт и газ се търгува от нея, носител на негативната награда в Швеизария "Public Eye Swiss Award")- Marc Rich, за която има слух, че е на Владимир Владимирович Путин.
Негативно на тях не трябва да се гледа, защото подобни холдинги са нормално нещо в цяла Европа. Около развитето на FIAT, BaE Systems, и др. също е пълно с интересни "моменти". Аз се радвам, че те поемат рискове с България Ер, която ,когато бе държавна, бе зле колкото Балкан при Зееви, може би ги поемат рисковете под политически натиск, но кой друг? Хората с много пари в България са все от този "род". Куца им менидмънта, но според мен под натиск на пазара ще се правят промени в правилна посока.

Edit: ChimPOWER http://www.youtube.com/watch?v=n6LjOJl60Bw


Видеото е уникално. Несъмнено ТИМ е най-голямата огранизация (корпорация) или както там се води. Този грандиозен проект е само още едно доказателство за това. Стискам палци да го направят.
Някой знае ли кои са еквивалентите на ТИМ в другите страни от соц. блока?
Безпорно това разраствабе ще донесе много приходи на ТИМ, а и най-малкото България ер ще смени старите Боинги. Интересно какво ли ще стане с БАе-тата и АТР-ите.

Много добре казано, но защо приемаш България Ер за риск под политически натиск. Ако не я бяха взели, Хемус ер щеше да има огромен (да не кажа непосилен) конкурент. Погледни в момента действащите целогодишни линии на Хемус са тези до Варна и Бургас и до Хитроу. Не бяха ли купили България ер щяха да правят конкуренция на Air VIA, BAC, BH air. :lol:

И като техен не много редовен клиент, мога да кажа, че не само управлението им куца, а всичко и всички имащи допир с клиенти(може това да им е фирмена политика:lol:).
Да не говорим колко са конкурентноспособни България ер, а и някои от останалите структури на ТИМ. Самия факт, че от години Майкъл Портър е консултант на Русия и някой от положителните действията на руското правителство са негова заслуга, е доказателство, че някой трябва да сменят посоката на развитие.


Аз пък мисля,че България Ер няма да дава Боингите си там. :?
Последна промяна LZB123 на 06 Сеп 2008 01:55, променена общо 1 път
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Мнениеот sklinks » 08 Авг 2008 22:03

България Ер няма да дава Боингите си там.

LZ-BOT в момента е във втори хангар за 1С- 2С и е планиран на 25.08 .08 да лети за Казан . На 26 08 08 е националния празник на Татарстан и е планирано обитане на новия самолет (до колко ще стане сами ще видим).

Аз се радвам, че те поемат рискове с България Ер, която ,когато бе държавна, бе зле колкото Балкан при Зееви, може би ги поемат рисковете под политически натиск, но кой друг?

Незнам колега откъде ти е тая информация за състоянието на България Ер преди това но мисля ,че не си прав. Умишлено е разпространена тази информация за огромните загуби които е натрупала по времето докато беше държавна. Неможе самолети затоварени на 90 - 95 % да летят на загуба(няма да се задълбочавам в обяснения, кое и как..)


...ТИМ ... И като техен не много редовен клиент, мога да кажа, че не само управлението им куца, а всичко и всички имащи допир с клиенти(може това да им е фирмена политика).


и най вече организацията
sklinks
спотър
 
Мнения: 14
Регистриран на: 02 Авг 2008 00:47

Мнениеот LZB123 » 08 Авг 2008 22:57

Цитат:
България Ер няма да дава Боингите си там.

LZ-BOT в момента е във втори хангар за 1С- 2С и е планиран на 25.08 .08 да лети за Казан . На 26 08 08 е националния празник на Татарстан и е планирано обитане на новия самолет (до колко ще стане сами ще видим).


От някъде разбрах,че в Русия е приет нов закон(не разбрах точно за какво беше),но чух,че заради него няма да могат Боингите да отидат в Татарстан.Дайте повече информация ако някой има.
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Мнениеот BODGM » 12 Авг 2008 14:05

LZB123 написа:
Цитат:
България Ер няма да дава Боингите си там.

LZ-BOT в момента е във втори хангар за 1С- 2С и е планиран на 25.08 .08 да лети за Казан . На 26 08 08 е националния празник на Татарстан и е планирано обитане на новия самолет (до колко ще стане сами ще видим).


От някъде разбрах,че в Русия е приет нов закон(не разбрах точно за какво беше),но чух,че заради него няма да могат Боингите да отидат в Татарстан.Дайте повече информация ако някой има.


Мисля, че става дума за закон, който не позволява самолети над определена възраст, не помня точно колко, май 10-ина години, но не съм сигурен, да се закупуват и използват. А нашите боинги са на по 25 години и не стават...
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Мнениеот merlin » 06 Окт 2008 02:44

Какво стана с Боингите, някой има ли инфо?

Последно разбрах, че Химимпорт са променили шефовете на летището и на Татарстан еър, но не с български кадри (както си мислех), а с местни.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот BODGM » 06 Окт 2008 13:11

merlin написа:Какво стана с Боингите, някой има ли инфо?

Последно разбрах, че Химимпорт са променили шефовете на летището и на Татарстан еър, но не с български кадри (както си мислех), а с местни.


LZ-BOT със сигурност отива в Татарстан, ако не е и заминал вече, чух, че гласят и LZ-BOR. Другите май остават, засега..
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

ТИМ - тайнствената групировка

Мнениеот makler » 05 Ное 2008 17:57

Не искам да разводнявам темата за България ер, затова пиша тук.

http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=576325
От няколко дни на пазара е дългоочакваната книга на германския разследващ журналист Юрген Рот "Новите български демони", която разбуни духовете още преди появата си. В нея изследователят на мафията в Европа представя няколко от емблематичните фигури на политическия и икономическия живот у нас наред с обвързаностите между висшите етажи на властта и престъпния свят. Тази седмица "Дневник" представя откъси, предоставени от издателство "Слънце", под чиято марка излиза книгата.


При посещението си във Варна се сетих за убеждението на криминалистите, че главната цел на всички престъпни мрежи в рамките на глобализацията логично трябва да е създаването на монопол или на картел от различни пазари. Като че ли ТИМ все още е обвита в мъглата от обвинения, подозрения и една порция теория на конспирацията. При многобройните ми разговори на тази тема се натъкнах на страх и на стена от мълчание. И ако някой политик, банкер, прокурор, полицейски служител, адвокат, гражданин или журналист е готов изобщо да каже нещо, то името на групировката се цитира само в краен случай. Страхът е определящ елемент, когато става дума за тази организация и нейните ръководители. Търсенето на търговския регистър на "ТИМ Холдинг" е безуспешно. Няма председател на управителния съвет, няма надзорен съвет, нищо от това, което би било естествено при такъв концерн с милиарден капитал, работещ в международен мащаб.

В интернет енциклопедията "Уикипедия" четем: "Смята се, че както и в други български градове, някои сектори от икономиката, например хазарта, корпоративната сигурност, туризма, търговията с недвижими имоти, професионалния спорт, са контролирани от групировки от сенчестия бизнес, които поддържат тесни връзки с представители на бившите секретни служби от комунистическия период. Такава е и групировката ТИМ от Варна".

Наименованието ТИМ се среща за пръв път в едно вестникарско съобщение от 16 февруари 2001 г. На 21 януари 2001 г. във Варна е застрелян местният наркобарон Георги Георгиев, по прякор Рахита. В съобщението се казва, че "е бил тясно свързан с групировката ТИМ".

От един уважаван български бизнесмен, който беше напуснал България, защото се страхуваше за живота си, а и за живота на своите сътрудници, наред с други сведения получих и уличаваща информация. Върхът на всичко беше обвинението, че в момента ТИМ е най-мощната криминална структура в България - причините нямат значение - и

никой не би се занимавал интензивно с тази групировка

Бизнесменът ми пишеше освен това: "Обградили са се с десетки адвокати, бодигардове и други помощници и всички се страхуват до смърт от тях, никой не се осмелява да попита за произхода на огромното им състояние"...

Възможно е, разбира се, и всичко да е пропаганда. Оклеветяването на определени лица и групировки по политически причини или заради конкуренция в България не е нещо необичайно, по-скоро дори е правило. Ето защо изказването на въпросния бизнесмен може да е и чиста дезинформация. Но също толкова голяма е вероятността тези обвинения срещу действително съществуващи престъпни структури с техните нечистоплътни отношения с водещи политици да отговарят на истината.

Срещнах се с един прокурор, който като много други не искаше да назовавам името му. "В началото ТИМ беше основана като самостоятелна групировка на Марин Митев и Иво Каменов. Бащата на Тихомир - третият от съсобствениците - беше от тайните служби, служител в Държавна сигурност. Предполагам, че е възникнала като самостоятелна фирма. Но по-късно е закриляна и вероятно финансирана със средства от тайни фондове. Това беше в периода 1995-1997 г. Тогава вече имаха контрола над търговията с пшеница. Същевременно създадоха и вестник, и телевизионно студио. Тогава не съм бил във Варна, но знам, че двама души - собственици на регионалната телевизия, е трябвало да предадат дяловете си и че срещу тях е използвано насилие. По същото време тези хора поеха и търговията с риба и рибни продукти. И тук беше приложена сила, за да изключат конкурентите. Странното е, че все още си показват лицата. По онова време, през 1997 г., беше известно, че имат връзки с Марк Рич. Същевременно получаваха и политическа подкрепа и съвети".

"Защо са били самостоятелни?", попитах прокурора. "От една страна, защото Митев все още беше високо в йерархията. Те не са типичните представители на номенклатурата, които биха получили големи финансови средства. Нямаха "аристократичен" произход. Но по-късно, изглежда, все пак получиха

голяма подкрепа от страна на тайните служби

На практика те нямат образование, а се занимават с банково дело, застраховане, приватизацията на големи транспортни предприятия. Успехът им не би могъл да се обясни по логичен начин. Доказателство за самостоятелността им за мен е фактът, че тези хора са публичните лица на групировката. В последно време стъпиха в София и вече имат силни позиции и там. Известно е, че бившият министър на отбраната в годините 1995-1997 г., адмирал Димитър Павлов, можеше да се види в офиса на ТИМ, също както и друг високопоставен служител - полк. Николай Николаев. Те са тясно свързани с тъмните сили от миналото".

Това каза прокурорът. Тежки думи. Все по-ясно ми става, че трябва да разговарям с представителите на ТИМ, защото всички тези обвинения трябва да бъдат изяснени.

С тази мисъл започнах своето разследване, като се надявах да вдигна булото на тайнствеността, което до днес обгръща тази компания и нейните основатели. Защото още на предварителните разговори ми направи впечатление, че се натъквах на непознат досега латентен страх и на крайна въздържаност, когато ставаше дума за ТИМ.

Сравнително малко неща можем да прочетем в българските и чуждите медии за групировката ТИМ и особено за нейните ръководители. Ако потърсим в Google, се появяват само оскъдни сведения за едно предприятие. А за собствениците на този икономически конгломерат не може да се намери почти нищо, всъщност - абсолютно нищо. И българските медии

говорят по-скоро въздържано, ако изобщо говорят

за въпросната империя от фирми. Най-подробният материал се появи преди години в "Капитал". Беше написан от журналиста Иван Михалев. Според него ТИМ, с над 150 фирми и повече от 10 000 служители, е една от най-мощните икономически структури в България. Абревиатурата е съставена от първите букви на имената на тримата босове: Тихомир Митев, Иво Каменов и Марин Митев. Само 12 души контролират всичките фирми на ТИМ. Иван Михалев пише, че за да станеш телохранител на един от големите босове, трябвало да имаш зад гърба си най-малко четири години "вярна служба".

Докато Марин Митев контролира работата във Варна, Иво Каменов отговаря за фирмите в София и за финансовите операции, а Тихомир Митев се грижи за промишлените дейности на групировката.

ТИМ е основана през 1993 г. от бивши морски пехотинци от една секретна елитна част на военноморския флот, наречена "Тихина".

Конгломератът от фирми е притежание на около десетина души. Всеки от тях държи определена част от активите и управлява една от сферите на дейност на групировката. Централният офис във Варна се намира на бул. "Генерал Скобелев", бл. 13. В София седалището на ТИМ е в сградата на "Химимпорт" на ул. "Стефан Караджа" № 2. Тясно свързани с възникването на ТИМ са Разузнавателното управление на Министерството на народната отбрана (РУМНО) и Военното контраразузнаване (ВКР).

Първите милиони са спечелени, когато бившите морски пехотинци получават поръчка от тогавашната "Стопанска банка" да приберат лошите й кредити. Това трябва да е станало съвсем легално, въз основа на сключени договори. Така погледнато, групировката ТИМ е едно успешно предприятие, но все пак прави впечатление, че основателите му са предимно морски пехотинци, които по всяка вероятност не са имали голям опит в мениджмънта, както и в работата на международните финансови пазари. Снимки на водещите членове на групировката почти няма. Единствено Иво Каменов е заснет на публичния търг за приватизацията на българската авиокомпания "Хемус еър" на 9 януари 2003 г. в София. На снимката се вижда едър мъж, небрежно облечен, който по-скоро прилича на бодигард, отколкото на един от най-влиятелните бизнесмени в България. За него в международната кредитна информация на "Дън и Брадстрийт" има кратка информация. Според нея той е директор на "Мустанг Холдинг", съдружник в "Ариел TV" АД, "Таб" ООД, "ТИМ Кар", "ТИМ Клуб Тортуга", свързан е с "Химимпорт Груп" и други предприятия. За начало на дейността му се посочва 1994 г. Само "Химимпорт" (важно и доходно държавно предприятие, приватизирано от ТИМ) днес се предполага, че е на стойност между 25 и 60 милиона щатски долара. Казвам "предполага се", защото на запитването си "Дън и Брадстрийт" не са получили съответна информация от отговорни лица във фирмата.


Право на отговор
По повод публикацията "Юрген Рот за Ахмед Доган и обръчите от фирми. Откъс от книгата на Юрген Рот "Новите български демони" искам да заявя, че тези интерпретации, включително и подредбата на написаното, все едно аз съм констатирал всички тези икономическо-политически събития, са некоректни удари под кръста.
Иво Каменов

©2001-2008 Икономедиа


Досега никъде в медиите не бях виждал толкова да се говори за тях.
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот merlin » 06 Ное 2008 22:48

При по-подробно търсене може да се намери доста информация за ТИМ/Химимпорт и съответните структури, че даже за Марк Рич (Марк Райх), но докато Марин Митев или някой друг от трибуквието не седне да се изповяда не вярвай на писаното, а те няма да го направят никога.
Иначе в Казан нещата се развиват по-бързо отколкото в България, но там местното правителство играе важна роля, като двигател на промените, тук във България Ер и летищата им не може да става дума за правителство, просто понятието се размива навътре в ТИМ...

Edit: Май ТИМ ще е посредник и при строежа на стадиона за Универсиадата в Казан...направо втора Варна.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

НОВИТЕ БЪЛГАРСКИ ДЕМОНИ

Мнениеот makler » 15 Ное 2008 19:18

Днес прочетох цялата книга. Доста голяма част от нея е посветена на ТИМ. От изложените данни в нея може да се спомене е доста беглото описание на някои нередности около концесията на морските летища.
Най-интересното и уникално в тази книга е описаното близо дву часово интервю с г-н Иво Каменов. Като цяло добре оборва и атакува всички въпроси на Юрген Рот. Изобщо тезата лансирана от г-н Каменов през цялото интервю, начина на говор оставят у мен впечталението за един изключително ерудирана личност (не човек, а именно личност!!!!!) с ценноста система и доста интересни възгледи. Колкото до описанието на България в интервюто, то е доста различно от това което аз виждам, явно някой хора живеят в различен свят от нашия.
Разбира се това си е мое мнение и осъзнавам, че то е доста субективно, защото непознавам този човек, нито имам нещо общо с него и е формирано на базата на едно интервю.

Накрая искам да цитирам само една от много интересни реплики от интервюто:
стр. 209 НОВИТЕ БЪЛГАРСКИ ДЕМОНИ
И.К.: Вие не познавате България. Защо да се занимавам с престъпни работи, с каква цел? Знаете ли защо устояваме, какво ни дава силата да продълаваме. Хората купуват нашата светлина, нашия хляб, нашето олио, летят с нас, застраховат се при нас, това са привържениците ни, не политиците. Те нямат думата. Как да ми помогнат политиците при изкупуването и продажбата на мляко например.

Звучи ли ви познато?
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот Георги Николов » 25 Ное 2008 10:02

След поредица от катастрофи с В737 в Русия се създават настроения срещу самолета . Вече се чуват гласове да се забрани експлоатация на самолетите произведени преди 20 и повече години от руски авиокомпании. Мотивите са , че тези самолети са експлоатирани много интензивно и при наличие на недобра техническа поддръжка през периода могат да бъдат опасни.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Toni » 25 Ное 2008 10:26

Георги Николов написа:След поредица от катастрофи с В737 в Русия се създават настроения срещу самолета . Вече се чуват гласове да се забрани експлоатация на самолетите произведени преди 20 и повече години от руски авиокомпании. Мотивите са , че тези самолети са експлоатирани много интензивно и при наличие на недобра техническа поддръжка през периода могат да бъдат опасни.


Да вземат да наблегнат на подготовката на екипажите, вместо да забраняват 737. Да ги питам какво ще правят, след като в близките 2 години сами са си решили да спрат Як-40, Ан-24, Ту-134 и Ту-154Б....просто ще останат без самолети.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Георги Николов » 25 Ное 2008 17:53

Toni написа:Да вземат да наблегнат на подготовката на екипажите, вместо да забраняват 737. Да ги питам какво ще правят, след като в близките 2 години сами са си решили да спрат Як-40, Ан-24, Ту-134 и Ту-154Б....просто ще останат без самолети.


Или може би трябва да ограничат ...........консумацията на алкохол по време на полети. Има съмнения в някой от катастрофите.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта

cron