Страница 6 от 7

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 08 Ное 2011 18:52
от RGG
Toni написа:Авиокомпания на ТИМ отново в черен списък

Руската федерална агенция за въздушен транспорт "Росавиация" вкарава четири авиокомпании в черен списък.
Авиационните власти в Русия действат изпреварващо и по този начин се надяват въпросните
превозвачи да не попаднат в европейския забранителен списък. Влязлата в сила от 3-и ноември забрана за полети до страни от ЕС важи за авиокомпанииите ВИМ-Авиа, Дагестанские авиалинии, Якутия и Татарстан.
Авиокомпаниите реагарират различно на забраната въведена от руското министерсво на транспорта. Ръководството на ВИМ-Авиа смята, че забраната за полети до ЕС е следствие на тенденциозна проверка от страна на френските власти. Дагестанските авиолинии заявяват, че за тях решението не е проблем защото те не изпълняват полети до евросъюза. Мениджърският екип на АК Татарстан тълкува ограничението по свой начин, като заявява, че то се отнася само за чартърните полети и съответно може безпроблемно да се изпълняват редовните полети до Прага от Казан и Перм.

Собственици с равни дялове на АК Татарстан са Правителството на Татарстан и българският холдинг Химимпорт(ТИМ). Ограничение или пълна забрана за полети се издават, когато авиокомпаниите не спазват общоприетите норми за безопастност и техническо състояние на самолетите. Това е вторият случай на вкарване в черен списък на авиокомпания, която е собственост на Химимпорт. През 2002 г. след техническа проверка от страна на швейцарските власти, Хемус Ер получи забрана за полети до Швейцария.


Интересното, че и 4-те авиокомпании летят и с известен брой много, много нови западни самолети. Type rating-ът за тези самолети също би трябвало да е взет по някакъв нормален начин и едва ли поддръжката на 4-5 от 20 по-представителни самолети куца повече от на някои закършили западни авиокомпании. Интересно какво са 'проверявали' и колко тенденциозно са подбирали европейските ГВА.

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 08 Ное 2011 21:17
от harrier
Да не забравяме, че точно тази авиокомпания беше изпълнила полет от Египет с 5-6 правостоящи пътници на борда.

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 08 Ное 2011 22:09
от RGG
harrier написа:Да не забравяме, че точно тази авиокомпания беше изпълнила полет от Египет с 5-6 правостоящи пътници на борда.


Това безспорно е така, но все си мисля, че в подобни случаи, с авиокомпании, които имат дори и малък % нови самолети, се действа на прицнип забрана за дадени типове и списък от регистрации, които биха могли да летят. Не казвам, че при руснаците всичко е розово, даже е точно обратното, но след като ирански и бангладешки чайници имат правото да летят до Европа (именно по принципа с няколко подбрани самолета), то не мисля, че руснаците не биха имали културата да поддържат 3-те си А319, или 5-те си NG-та, или 2-3 757, които да се експлоатират според нормите. Всички запознати тук знаем колко тенденциозно могат да се проверяват авиокомпании и полети, а след като има намеса на "la grande nation" много неща започват да ме съмняват.

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2011 00:33
от борден
От вече недотам малкия ми опит с няколко авиокомпании от бившия СССР мога да твърдя, че има два типа - нормални и ненормални. Наличието или отсъствието на нови западни самолети съвсем не причислява една авиокомпания към едната категория или към другата.

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 21 Ное 2011 18:25
от makler
Toni написа:Авиокомпания на ТИМ отново в черен списък

Руската федерална агенция за въздушен транспорт "Росавиация" вкарава четири авиокомпании в черен списък.
Авиационните власти в Русия действат изпреварващо и по този начин се надяват въпросните
превозвачи да не попаднат в европейския забранителен списък. Влязлата в сила от 3-и ноември забрана за полети до страни от ЕС важи за авиокомпанииите ВИМ-Авиа, Дагестанские авиалинии, Якутия и Татарстан.
Авиокомпаниите реагарират различно на забраната въведена от руското министерсво на транспорта. Ръководството на ВИМ-Авиа смята, че забраната за полети до ЕС е следствие на тенденциозна проверка от страна на френските власти. Дагестанските авиолинии заявяват, че за тях решението не е проблем защото те не изпълняват полети до евросъюза. Мениджърският екип на АК Татарстан тълкува ограничението по свой начин, като заявява, че то се отнася само за чартърните полети и съответно може безпроблемно да се изпълняват редовните полети до Прага от Казан и Перм.

Собственици с равни дялове на АК Татарстан са Правителството на Татарстан и българският холдинг Химимпорт(ТИМ). Ограничение или пълна забрана за полети се издават, когато авиокомпаниите не спазват общоприетите норми за безопастност и техническо състояние на самолетите. Това е вторият случай на вкарване в черен списък на авиокомпания, която е собственост на Химимпорт. През 2002 г. след техническа проверка от страна на швейцарските власти, Хемус Ер получи забрана за полети до Швейцария.


Ето и развръзката:
The Commission has examined three air carriers certified in the Russian Federation – VIM AVIA, Yakutia and Tatarstan Airlines . The Russian aviation authorities have presented to the Commission and the Air Safety Committee the enforcement measures on these air carriers and in particular the imposed operating restrictions on all operations of VIM AVIA into the EU until 1 April 2012. The operations of Yakutia and Tatarstan into the EU were also restricted. The Russian aviation authorities have reassured the Commission and the Air Safety Committee that they would guarantee the effective implementation of their decisions. On this basis and on the understanding of a continuous and close monitoring of all operations of Russian air carriers into the EU, the Commission has decided to refrain from imposing an operating ban on VIM AVIA and to examine again this case in the next Air Safety Committee.

The Commission and the Air Safety Committee have recognised the efforts of all the national authorities concerned to reform the present civil aviation system and improve safety to guarantee that international safety standards are effectively applied. The Commission is ready to provide active support to these reforms in cooperation with ICAO, EU Member States and the European Aviation Safety Agency.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 27 Дек 2011 22:56
от Пароль
[Тази статия е част от съдържанието на вестник Капитал Daily] 2 27 дек 2011, 14:45, 1001 прочитания
Авиокомпанията на "Химимпорт" в Татарстан ще се слее със свой конкурент
Очаква се българското дружество да придобие до 15% от новата авиокомпания
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... dnevnik.bg

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2012 15:43
от merlin
Ето, какво строят ТИМ в Казан, проекта е на тяхното проектантско бюро:

Изображение

Изображение

Изображение

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2012 22:57
от cbg
"Химимпорт" наддава за летището на Перм


http://www.standartnews.com/biznes-bizn ... 64285.html

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 18 Дек 2012 20:40
от epetkov
Новият терминал на летище Казан(на снимките отгоре) е открит на 17-ти декември .Източник травел.ру : http://www.travel.ru/news/2012/12/17/210391.html

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 23 Дек 2012 01:22
от akair
Татарстан са модифицирали ливерията, но май всички сме я виждали някъде и преди :roll: :D :
Изображение

Още много тук: http://www.tatarstan.aero/company/planes/

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 23 Дек 2012 02:57
от LZB123
Поне може и да се види как би стояла тази ливерия на Ту154 и Як-40 (в този случай Як-42) ако все още бяха във флота на българския превозвач! :D

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2013 09:48
от Niki Cvetkov
Не знам дали е за тази тема и дали ТИМ още има влияние и участие в авиокомпанията, но по информация от www.ch-aviation.ch Tatarstan Aero са придобили още 2 А319 -111 от Rusline
VP-BDY 2442 Airbus A319-111
VP-BDZ 2446 Airbus A319-111

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 25 Апр 2013 19:43
от Дедо
Не знам дали е за тази тема и дали ТИМ още има влияние и участие в авиокомпанията


Ами ТИМ вече има минонитарен дял в Татарстан Авиа (около 10-15%) , татарците им изиграха номер със сливане с АК БАРС и си увеличиха капитала , българските участници в борда на директорите ги занениха с местни , така че е трудно да се каже че е ТИМаджииска . Вече си работят каквото те си искат . Виж аеропорта е друго нещо , още са в играта .

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 09 Май 2013 13:55
от Niki Cvetkov
Интересна политика на Татарстан Аеро ... Взимат 15 броя 9-местни Cessna Grand Caravan 208 за развиване на регионалната мрежа :roll:

Ето го и първия :arrow:
Изображение

http://tatarstan.aero/company/news/321/

Re: авиацията на ТИМ превзема Русия ?!

МнениеПубликувано на: 22 Ное 2013 13:42
от epetkov
След тежкия инцидент, регулиращите органи може да приземят АК "Татарстан'' .По руски, точно след авиокатастрофата излезе решението на Арбитражния Съд на Татарстан по иска на летище Казан към авиокомпанията : http://tvrain.ru/articles/sud_postanovi ... an-357171/