Пилоти против увеличаването на летателните часове

Пилоти против увеличаването на летателните часове

Мнениеот toni75 » 08 Юни 2004 13:44

Пилоти предупредиха за заплаха от отмяна на полети през лятото по повод спорните планове за увеличаване на максималните летателни часове, предаде Би Би Си.
Рискът от катастрофи може да нарасне шест пъти, заявиха пилотите от асоциацията на британските пилоти и още 14 европейски обединения на пилотите.
Пилотите могат да откажат новите летателни часове, ако има риск за живота на пътниците или ако се увеличават възможностите за забавяния.
Предложението на Европейския съюз е задължителните летателни часове да се увеличат от сегашните 12 на 14.
Някои авиокомпании обявиха, че предложенията на ЕС няма да засегнат летателните часове на техните пилоти, но според британската асоциация под натиска на конкуренцията те ще бъдат принудени да въведат промени.
Генералният секретар на британската асоциация на пилотите обясни: "Съгласно предложението на ЕС ще бъде възможно авиокомпания да каже на двама пилоти да летят от Лондон за Сидни с кратък престой в Банкок или Сингапур, вместо сегашната практика екипажът на полета да е от четирима пилоти. Опитът ни казва, че това ще бъде катастрофално".
Плановете предвиждат съкращение на почивните часове и да няма ограничение на последователните нощни полети, които могат да бъдат изисквани от един пилот, според британската асоциация.
Тя цитира доклад на федералните авиационни власти във Вашингтон, според който пилоти, които работят 13 и повече часа, са шест пъти по-предразположени да направят катастрофа.
Според асоциацията плановете на ЕС са непрактични, опасни и несериозни.
Британският евродепутат - лейбърист, който постави пред Европейския парламент въпроса с летателните часове, заяви, че летателните часове за британските пилоти няма да се увеличават.
"В момента имаме 15 различни системи и се опитваме да ги приведем под общ чадър на ЕС. Евродепутатите определиха максимален лимит, над който пилотите не могат да бъдат карани да работят повече.
Британските пилоти имат едни от най-добрите правила, що се отнася до летателните часове и в този доклад няма нищо, което може да им попречи да продължат да работят по същата схема", каза той.
Бритиш еъруйс казаха, че промените едва ли ще засегнат пилотите им.
В специално изявление на авиокомпанията се посочва:" Ние подкрепяме опитите на ЕС да хармонизира летателните часове на пилотите в Европа и в същото време смятаме, че нашите собствени споразумения ще останат в сила и няма да бъдат променяни условията за работа на нашите пилоти".
От Върджин Атлантик казаха, че няма да бъдат засегнати от новите регулации, техните пилоти изпълняват един дълъг полет и изчакват човек за обратния полет.
Изиджетс казаха, че за тях новите предложения не са проблем, тъй като налетените от техните пилоти часове не надхвърлят 750 годишно, което е доста под максималните 900 часа.
Сдруженията на пилотите обаче казват, че каквото и да говорят в момента авиокомпаниите, конкурентният натиск ще ги накара да променят схемите си.
Те ще изложат совите виждания пред съвета на транспортните министри на ЕС в четвъртък.
http://www.mediapool.bg/site/world/2004 ... 604w.shtml
Последна промяна toni75 на 20 Фев 2005 00:27, променена общо 1 път
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Re: Пилоти пр

Мнениеот harrier » 08 Юни 2004 14:49

toni75 написа:Тя цитира доклад на федералните авиационни власти във Вашингтон, според който пилоти, които работят 13 и повече часа, са шест пъти по-предразположени да направят катастрофа.

По мое мнение човешкия фактор доста често не е от значение или по-точно не е причина за всяка катастрофа. Ако става въпрос летателните часове на седмица да са 14, а не 12 то едва ли би било кой знае каква промяна, защото където 12, там и 14. Това поне е моето мнение. Мисля също така че е добре да има подобни правила за дългите полети, тъй като те са по-изморителни за пилотите, докато по-късите са по-поносими.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Kx » 08 Юни 2004 16:01

Не смятам че по-дългите полети са по-изморителни. При еднакъв брой часове при кратките полети има повече кацания и излитания, които натоварват най-много пилотите.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Мнениеот toni75 » 08 Юни 2004 17:35

А какво точно означава "задължителните летателни часове да се увеличат от сегашните 12 на 14"
Това за какъв период от време се отнася ?
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот harrier » 08 Юни 2004 17:38

Ами на мен ми звучи като да е за седмица.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот K » 08 Юни 2004 19:24

Ot lichen opit moga da kaja che dalgite poleti sa mnogo po izmoritelni ot kolkoto kasite.Imaite v predvid che pilotiraneto ne se sasto samo v izlitane i kacane.Mnogo hora misliat che sled izlitaneto ekipaja vkluchva avtopilota i sled tova igrae belot:)Da ama ne e savsem taka.Prez cialoto vreme si sas slushalki na glavata i poddarjash komunikacia s RVD to.Otdelno vnimavash za "trafic",zastoto i RVD to sa hora, i te pravat greshki.Sashto taka postoyanno proveriavash vremeto.Kato se obedini vsichko tova se poluchava ne tolkova rozova kartinka.
Drugoto koeto shtiah da kaja e che 80 % ot katastrofite sa delo na "CHOVESHKIAT FACTOR",a toi se poluchava ot redica neshta vkluchitelno i psihicheska umora..
K
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 08 Апр 2004 21:16
Местоположение: USA

Мнениеот toni75 » 08 Юни 2004 21:47

А има ли някой информация как стоят нещата в българските авиокомпании ? Да направим сравнение с това което в Европа искат да правят.
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот harrier » 08 Юни 2004 23:09

В последните години на Балкан доколкото си спомням ми разправяха че всеки екипаж лети веднъж на три дни. Още тогава това ми се стори много странно и незнам дали да вярвам. Иначе миналата година дочух от някъде че екипажите на Air VIA лятото летят на два дена веднъж. Не се споменаваше обаче дали съобразяват дължината на полета с броя на полетите на седмица. Сигурно. Със сигурност обаче не падат под 12 часа и не превишават 14. Мисля че са се научили да спазват определени стандарти, най-малкото защото работят по западен образец.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Пилоти пр

Мнениеот stuka » 10 Юни 2004 17:07

harrier написа:По мое мнение човешкия фактор доста често не е от значение

Какво говориш бе човек? Не е ли човешкият фактор причина за 75% от катастрофите с ясна тенденция за увеличаване в последните години?

Иначе и на мен ми се струва, че къде 12 там и 14, но тука става въпрос за това, че 14 може да направи рязък скок в натовареността ако се пуснат дълги полети (такива които са между 12 и 14 ч) с един екипаж, вместо с два както е било досега.
stuka
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 01 Мар 2004 15:51
Местоположение: София

Мнениеот VS11 » 02 Юли 2004 06:48

Pilotite razbira se che shte protestirat ne samo zaradi sigurnostta - dokolkoto mi se struva stava duma za maximalnoto vreme kogato edin pilot mozhe da ne na duty. Razlikata ot 2 chasa e vsyshnost dosta syshtesvena pri dylgite poleti, zashtoto mnogo chesto pri izvynredni situacii, kogato daden polet izlita kysno /ili trjabva da pravi diversions zaradi vremeto v dadeno letishte, ako pilotite sa "izvyn chasove", samoleta i pytnicite si ostavat tam kydeto sa kacnali. Tova e dosta skypo za aviokompaniite zashtoto pytnicite ili trjabva da bydat prevozeni po drug nachin ili da chakat legalnoto vreme za pochivka na ekipazha, za da prodylzhat za tam kydeto sa trygnali.

Tezi scenarii sa vsyshtnost dosta chesti, i opredeleno syobrazheniata sa chisto ikonomichni za da se vyvede tova predlozhenie. Pri prez okeanskite poleti naprimer ako samolet trkabva da kacne v Boston shtoto v New York vremeto e mnogo zle, i ekipazha e izvyn chasove, samoleta si ostava v Boston zaedno s pytnicite, dokato ne se nameri ekipazh da go zakara do NY. Tova obyrkva razpisanieto za dni napred, i aviokompaniite trjabva da se byrkat mnogo pari za kompensacii i drugi podobni. Vseki edin zakysnjal polet ima tolkova mnogo monetarni posledstvia che ponjakoga ne e istina.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 722
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот ATC » 02 Юли 2004 18:13

Незнам сега как стоят нещата но Air Via летяха с по 2 -ма командира и така правеха по няколко полета като се сменяха кой да бъде командир в заданието
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта