от Skydancer » 22 Дек 2003 12:09
Благодаря Ви за пожеланията,
Свилен Иванов е седнал до мен (аз пиша по бързо) и отговаряме заедно на въпросите Ви тук и в другите форуми. Ако имате конкретен въпрос към Свилен, той с удоволствие ще ви отговори.
Вярно е че текста на постинга беше малко сухичък, но идеята беше максимум информация в едно-две изречения..... Никой не е идеален, ще се поправим в бъдеще!
Благодаря и за закачливото подмятане за "СМОЛЕТЪТ", защото това ми дава възможност да обясня пред всички:
Самолетите ни в момента са два - RANS S-12S и Pitts S2B.
Pitts S2B наскоро пристигна от САЩ, сглобен е след разглобяването за транспорт и е облетян. В момента текат формалностите по регистрацията му в регистъра на Република България. Напролет, когато времето се оправи започваме обявеното обучение във фигурен пилотаж и аерошоу, дори да не направят BIAF и тази година, смятаме да направим като начало едно наше шоу на летище Лесново. В началото на сезона със Свилен ще направим една официална тренировка пред публика на която ще поканим всички от форума.
Не случаино сме избрали RANS S-12S за учебен самолет, даже планираме закупуването на втори. RANS S-12S се използва за учебен свръхлек самолет в повече от 40 държави по света. Преминахме през много сериозна сертификационна програма от страна на ГВА, за да бъде приет за учебен самолет и в България. Самолета независимо от външния "несериозен" според много незапознати вид е много стабилен и издържлив, оборудван е със спасителен парашут за целия самолет, пилота и пътника.
RANS S-12S е един типичен представител на свръхлеките самолети. Обучаваме на истински свръхлек самолет, защото той има малко по-особени летателни характеристики от VLA (много леките) и леките самолети, a ние oчакваме в близките години повечето от пилотите да летят на типични свръхлеки самолети, защото са по достъпни и поддръжката им е по евтина. (Например наскоро колега си купи свръхлек самолет втора употреба, в прилично състояние само за около 7000 лева). В продажба са и много, сравнително евтини китове за сглобяване. Опитваме се да направим летенето възможно най-масово, а не хоби за избрани. Между другото на обучените при нас пилоти осигуряваме възможност да наемат самолета в последствие, така че не им е необходимо да си купуват собствен.
Разбира се, можем да приучим и пилоти обучавани на VLA и леки самолети на свръхлеки.
Когато масовият българин може да си го позволи, с удоволствие ще започнем да обучаваме и на леки самолети, инструкторите ни са квалифицирани за това.
Поздрави,
Стефан - Skydancer & Свилен - The Mad Svilen
P.S. Като се заговорихме за масова малка авиация, не знам защо в българия никоя група ентусиасти не се е сетила да го направи, но на запад е много разпространено няколко човека да си купят общ самолет (така или иначе един пилот не може да му уплътни времето) и по този начин разходите не всеки по отделно са сравнително ниски...