Общо икономически новини за авиацията като цяло

Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 13 Май 2008 17:21

Драматично намаление при производството на самолети в някой части от пазара отчитат производителите на самолети за първото тримесечие. При самолетите от GA с бутални двигатели намалението е 28% . За първото тримесечие на миналата година са били произведени 554 самолета , а тази 399 самолета. При турбовитловите от GA са произведени 85 самолета при 79 самолета миналата година . При бизнес джетовете има значително увеличение от 211 на 297 самолета или 40,8% . Но има едно голямо условие , увеличението е за сметка на по-леките и като цяло продажбите изразени в милиони долари са увеличили с значително по- малък процент . За първото тримесечие на миналата година продажбите бяха за 4,6 милиарда долара срещу 5,3 милиарда долара за първите три месеца на тази година или увеличение на приходите с 16, 1% и то при намалени бройки от 844 на 781 или с 7.5% по-малко . Като се отчете инфлацията процента на приходите е по-малък . Изхождайки от тежкото положение на сектора през миналата година и особено след фалитите на значими за Америка производители , Президента и Конгреса на САЩ приеха закон с който се създават данъчни облекчения за лица и компании , които закупят самолети през 2008 година. С това ръководителите на страната се надяват да спасят от фалит компаниите произвеждащи самолети с бутални двигатели и да стимулират икономически растеж при другите.
Големия победител се нарича Eclipse Aviation с Eclipse 500. За първото тримесечие имат 52 самолета срещу 4 миналата година и всъщност на тях се дължи основния принос при бизнес джетовете. От всичките 86 броя увеличение 48 броя са техни . Други 72 самолета отчита Hawker Beechcraft Corp. 20 джета и 52 с бутални двигатели , която миналата година през това тримесечие не отчете нито един самолет поради смяна на собственика .
Последна промяна Георги Николов на 15 Ное 2008 02:09, променена общо 1 път
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 30 Юни 2008 10:48

Нови намаления на производството на самолети прогнозират мениджърите на големите авиостроителни компании . След няколко дни ще започнат да излизат резултатите за този месец. Като цяло много добри резултати успяха да постигнат в Airbus . Има значително ускорение на работата по А380. И докато преди няколко месеца, не се виждаше нищо след първата серия от 14 самолета , вече летят машините от следващата серия. Има значителен брой оттеглени поръчки и изтеглени за по-късни дати при четиримата големи „Airbus“, „Boeing“ „Bombardier Aerospace“и „Embraer“ Очаквам да се осъвременят списъците с поръчките. Нов рекорд в авиостроенето са на път да постигнат Eclipse Aviation . Предния рекорд беше на Cessna Aircraft , които 18 месеца след началото произведоха 100 самолета от Cessna Citation .
Eclipse Aviation за 18 месеца успяха да построят и вдигнат във въздуха за първи полет повече от 220 самолета . Точната стойност на рекорда ще зависи от това , колко ще успеят да довършат и доставят на клиенти до края на работния ден ?
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 02 Юли 2008 06:57

Увеличават се, някои таксите в Наредбите за въздухоплаването от 1 юли средно с 15 пъти . Увеличава се и заплащането в Отряд №28 и някой други щатове.
За подробности вижте постановлението .
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 03 Юли 2008 22:01

Цената на петрола мина 146 долара за барел при незабавна доставка . Цената за доставки през следващия месец са още по-високи. Американските компании подготвят нови съкращения.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 15 Ное 2008 02:08

Преразпределение на пазара на самолети от GA се наблюдава за първите девет месеца на 2008 година. Големите компании увеличават своя пазарен дял , а малките са пред закриване.
Вид на самолетите...............2007........2008........Промяна
С бутални двигатели..........1,857......1,646..........-11.4%
Турбовитлови.........................300..........341..........+13.7%
Бизнес джетове......................761.........990..........+30.1%
Общо самолети за GA..........2,918......2,977..........+2.0%
Продажби в милиарди $.......15.1........18.2.........+19.9%
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 27 Ное 2008 07:03

Стават известни малко данни около авиостроенето. В момента е ясно, че в редица страни се предприемат разработване на програми за оцеляване на сектора по време на криза. Жалко, че първо тези програми са за военната авиация. САЩ, Европейския съюз, Русия и Китай ще подкрепят финансово с милиарди долари допълнително своите компании. За Индия не срещнах данни, но там положението е пред фалит още от пролетта.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 01 Дек 2008 19:04

Кризата удари и руската авиационна промишленост. За няколко авиостроителни компании сред които „Миг“ и „Сатурн“, единственото спасение е държавната помощ. За „Миг“ има слухове, че ще назначат шефа на конкурентната „Сухой“ и за шеф на „Миг“. Но при „Сатурн“ няма алтернатива, тъй като няма да има, кой да произвежда двигатели за самолетите включително и Sukhoi SuperJet 100 . Повече от 50 милиарда рубли вече са гласувани от правителството.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 03 Дек 2008 12:39

Във вторник Владимир Путин е посетил НПО «Сатурн» . Пред фалита, ръководството на компанията е избрало да продаде 13% от капитала на държавната корпорация «Оборонпром».
Така по същество е извършена национализация , тъй като държавата придобива контролния пакет от акциите. Срещу това НПО «Сатурн» ще получи 3 милиарда рубли за сертификация на двигателя SAM-146 за SSJ100. Освен това ще може да разчита и на отделените за развитие на двигателостроенето за създаващата се държавната "Объединена двигателестроителна корпорация" (ОДК) за развитие на която в 2009 година ще бъдат отделени 367 милиарда рубли, а в 2010 и 2011 година по 289 милиарда рубли. Имам съмнения , че фалита е предизвикан умишлено за да върне държавата контрола върху компанията.
Последна промяна Георги Николов на 03 Дек 2008 13:32, променена общо 1 път
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 03 Дек 2008 12:44

Няколко от малките авиостроителни компании между които и Eclipse Aviation, са се обърнали към съдилищата в САЩ с цел да бъдат предпазени от фалит. След два-три месеца ще стане ясно дали компаниите ще бъдат спасени или ще фалират.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 06 Дек 2008 09:08

Лизинговите компании , като конкуренция на авиопроизводителите ?

Странна ситуация се създаде на пазара на авиационна техника. До скорошните най-добри клиенти на авиостроителите, станаха тяхна най-голяма конкуренция. Самолетите на фалиралите компании се върнаха при лизингодателите. Те са нови сравнително нови и за тях трябва да се търси пазар. Самите компании за лизинг също са притиснати икономически и те са принудени да намалят своята печалба до възможния минимум. Те намаляват лизинговите вноски на сравнително новите самолети, за да могат да ги пласират и стават пряк конкурент на новите самолети, които излизат от заводите на производителите. Резултата може би ще бъде фалити на лизинговите компании и замиране на пазара.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот harrier » 06 Дек 2008 13:06

Според мен представяш един бая изкривен икономически модел. Проблемът с отказаните поръчки все още е много далеч от това да предизвика конкуренция между лизингодателите и производителите. Най-малкото защото производителите продават чрез лизигодателите, така да се каже.

Ако погледнем нещата от друга гледна точка - цените на лизингите просто ще паднат и държави като нас и тези от Русия и ОНД ще обновят своите авиопаркове. Да не забравяме, че тази година бе изкарана от експлоатация една огромна част от самолетите руско производствто и нещо трябва да ги замени. Дали лизингодателите ще отдават самолети в Европа, Азия или Южна Америка е горе-долу все тая. Да, оборотите ще паднат малко, но пазар за тези машини ще се намери.

Още нещо - когато се оказа, че AIG са пред фалит, те обявиха, че ще опитат да продадат дъщерното дружество ILFC, тъй като то е доста печелившо и би им донесло известна ликвидност.

И последен фактор - отказаните поръчки водят до компенсации, които са точно затова предвидени да покрият пропуснатите ползи докато се намерят нови клиенти. Не може днес да поръчаш 30 А320 и след година да кажеш - не ги искам, без да се вкараш в сериозни разходи.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Георги Николов » 09 Дек 2008 16:38

Все по-често срещам в пресата , включително и специализираната, интерес от страна на шефовете на големи компании към самолети с места за 100-120 души. Това може би се обяснява и c изнесените от IATA данни, за намаляване на потока от пътници и товари . Един интересен материал по този повод на
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... first.html
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 11 Дек 2008 17:13

Разпореждане на Главното управление за гражданска авиация на Китай.

Главното управление за гражданска авиация на Китай / ГУГАК/ е поискало от авиопревозвачите в Китай да отменят или отложат покупките на чуждестранни самолети през 2009 година. В съобщението днес на агенция Синхуа се казва , че ГУГАК ще приложи нови по-високи изисквания при утвърждаване на нови заявки и няма да разрешава удължаване срока на лизинга. Всяка година Китай увеличава вноса на самолети и през 2009 година трябваше да получи 180 самолета предимно „Boeing “ и „ Airbus “. До края на октомври китайските авиокомпании са разполагали с 1256 самолета предимно от двете марки.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 15 Дек 2008 15:18

Една лоша новина за съфорумците в деня, когато най-снимания военен самолет във форума Миг-21, навърши 50 години от създаването си, компанията „Миг“ поиска защита от фалит. Още няколко компании от бившия СССР , включително и „Антонов“ са в много тежко състояние.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 19 Дек 2008 00:47

Лизинговите компании са пред криза. След китайци и руснаци , днес и индийците са отказали самолети за следващата година, а „Kingfisher“ са върнали 10 самолета на лизингодателя. :roll:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта