Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот makler » 22 Яну 2009 14:47

Шведите имат големи икономически интереси в прибалтийските републики. А и в скандинавските страни не важи правилото "пре**и другарче". Там хората си помагат взаимно.


Това което става в прибалтийските републики е много лошо отразено в нашите медии - протестите са били доста по големи отколкото ги показват. Тези държави са изправени буквално пред фалит и изобщо не е ясно какво ще стане с тях.
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот Георги Николов » 22 Яну 2009 14:52

makler написа:
Шведите имат големи икономически интереси в прибалтийските републики. А и в скандинавските страни не важи правилото "пре**и другарче". Там хората си помагат взаимно.


Това което става в прибалтийските републики е много лошо отразено в нашите медии - протестите са били доста по големи отколкото ги показват. Тези държави са изправени буквално пред фалит и изобщо не е ясно какво ще стане с тях.


Споко! Вече им отпуснаха пари и са много големи суми за населението, което живее в тези страни.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот harrier » 22 Яну 2009 15:50

jollyroger написа:
Георги Николов написа:„Estonian Air“ спешно взема заем от SAS ?
Това малко ми прилича на сътрудничеството между други две коментирани много във форума компании. SAS се чудят, как да оцелеят? Мина едно съкращение, друго се подготвя, а сега и дават заем. Други пък от месеци нямат пари да си вземат поръчаните самолети и то само за лизинга да платят, а пък кандидатстват за купуване на компания. Изобщо все по-често липсва здрава икономическа логика. :roll:


Шведите имат големи икономически интереси в прибалтийските републики. А и в скандинавските страни не важи правилото "пре**и другарче". Там хората си помагат взаимно.

Този метод е нищо повече от модел на поведение в бизнеса. В конкуренцията няма нищо лошо, стига да е лоялна. В случая обаче не става въпрос за конкуренция, тъй като SAS имат дялове в Estonian Air, а някои от полетите на Estonian Air захранват мрежата на SAS.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Георги Николов » 22 Яну 2009 16:11

harrier написа:Този метод е нищо повече от модел на поведение в бизнеса. В конкуренцията няма нищо лошо, стига да е лоялна. В случая обаче не става въпрос за конкуренция, тъй като SAS имат дялове в Estonian Air, а някои от полетите на Estonian Air захранват мрежата на SAS.


Estonian Air е собственост на SAS (49%), правителството на Естония (34%) и банка Cresco (17%).
Заема може да послужи и за поглъщане на компанията от SAS .
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 14:01

Бъфет иска да купи летище в Германия?
Уорън Бъфет ще купи малко летище в близост до най-голямото летище на Германия. Милиардера ще придобие собственост върху писта, намираща се съвсем близо до франкфуртското летище, което би довело до конкурентна война с националния превозвач Lufthansa, предава Bloomberg.
Днес кметът на градчето Егелсбах, което е предградие на финансовата столица на Германия и се намира на едва 10 км от летището във Франкфурт, има насрочена среща с представители на управляваната от Бъфет компания NetJets. Компанията предвижда да направи оферта на стойност 3,7 млн. евро за нерентабилното към този момент летище.
От всички акционери до момента единствено градските власти на Егелсбах не са дали съгласието си за сделката. Делът на общината в капитала на въпросния обект възлиза на 11 на сто. Намеренията на Бъфет са да увеличи капацитета на летището и да привлече частни клиенти от Германия, но кметството все още не е готово да даде съгласието.
„Битката ще бъде тежка, като на Давид срещу Голиат, но аз не мисля, че ще продаваме. Шумът и замърсяването ще направят града невъзможен за обитаване“, заявява местният политик Харалд Есер, който живее на стотина метра от летището.
Населението на Егелсбах е 10 хил. души, а вече е сформирана и протестна група, която планира демонстрации за блокиране на сделката. Кметът на града Руфи Мориц заявява, че е нужно още време, за да бъде взето окончателно решение по въпроса.
Планираните от компанията на Бъфет инвестиции са за над 30 млн. евро, като се предвижда пистата за кацане да бъде удължена с около 300 метра и да се инсталира техника за приземяване в лоши метеорологични условия. От NetJets са се съгласили броят на кацанията и излитанията да не надхвърля 100 хил. годишно, което е с 20 хил. повече от осъществените през 2008 година.
Офертата на Бъфет идва след прекратяването на сътрудничеството между Lufthansa и NetJets, което стана преди седмици. Сега компанията на милиардера предвиждала борба с немския превозвач с придобиването на летище съвсем близо до финансовата столица. Това би дало добра отправна точка за експанзия в Европа, смятат анализатори.

Идват тежки дни за Луфти, ако сделката стане. Трудно е да се бориш срещу 100 милиарда долара? :cry:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот merlin » 23 Яну 2009 15:48

Не се знаят колко точно му са милиардите, важно е че има около 50 млрд. в кеш...
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот harrier » 23 Яну 2009 17:10

Георги, това беше една от най-големите тъпотии, които съм чел в тоя форум за малко над пет години :) Нищо лично, незнам кой го е писал.

Как точно Бъфет ще пребори Луфтханза и какви тежки дни? Егелсбах е едно малко летище, от където може да развива най-много бизнес-полети с частни джетове. Франкфурт е летище с 54 милиона пасажери годишно. Луфтханза има над 100 000 персонал и над 70 милиона пасажера годишно.

Друг факт - NetJets и Lufthansa предлагат продукти от различен клас. Дори ако сравниме бизнеса на Privat Air с този на NJ пак не е същото.

Айде малко да се концентрираме върху важните за авиацията новини и да намалим драматизма в изказванията! :) То не бяха спад на пътникопотока с 20%, то не бяха драми с Луфтханза и бюджетните компании...
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 17:52

harrier написа:Георги, това беше една от най-големите тъпотии, които

Сега harrier първо искам да кажа, че уважавам усилията, които полагате, за да бъде форума на ниво.
1.Това е прогноза ясно в текста пише на Bloomberg. Ако не ти говори нещо, може да прочетеш за нея. Авиацията се прави с много, много пари. Днес се вижда, че Lufthansa тръгва по пътя на Аlitalia. Искрено ще се радвам да греша.
2.Заставам зад всяка моя дума написана във форума. До сега много пъти съм пускал информация без да я има никъде, дори и в Интернет. За последните два примера ще си позволя да напомня LZ-FBE и LZ-BVD. Не съм направил някакъв подвиг и след няколко дни все някой щеше да научи за тях.
3.За прогнозите още не минал крайния срок и нищо не се знае. Уважавам мнението на всеки и всеки може да каже това, което мисли, а времето ще покаже кой е бил на правилното становище.
4.Статистиката, която си водя за производителите на самолети си е моя лична и съм я водил много преди да започна да влизам във форума преди около 4 години и да пиша в него от една. Смея да твърдя, че няма този вид я няма в Интернет и сега съм замислил няколко нововъведения, които ще я направят още по-добра.
5.Ако някой се е засегнал от това, че имам над 750 поста за по-малко от 67 дни, то преди няколко месеца влизах по 1-2 на месец.
6.Ако има нещо, което обичам е нещата да се казват в прав текст. Ще дам пример днес, с една дребна душица, на която му казах, че може да греши и той почна да се прави на умен.
Това е което имах да кажа, сега е твой ред.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот fonque » 23 Яну 2009 18:00

Touche, Николов, touche.... :-D
Ама чак пък да си квалифицираме съфорумците като "дребни душици".
Не е хубаво така...
Изображение
Аватар
fonque
най-спотър
 
Мнения: 214
Регистриран на: 30 Авг 2007 16:39
Местоположение: Sofia

Мнениеот harrier » 23 Яну 2009 18:02

Аз, тъй като обичам да се придържаме към темата, ще ти кажа само, че подобни изказвания:
Днес се вижда, че Lufthansa тръгва по пътя на Аlitalia.

са в серозен разрез с фактите, с реалната обстановка и с прогнозите на експерти, които по цял ден се занимават с това да анализират пазара, а не с това да пишат по форуми.

Хайде след като анализираш вече четири години, ми отговори на въпроса как Бъфет ще стъжни бизнеса на Луфтханза, защото от твоите думи не става ясно, в статията такова нещо не пише (http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... yRwgWnHs_A), а на мен ми звучи смешно!

А и още нещо - информацията за LZ-BVD я имаше в интернет в деня, в който я пусна поне на две места, за LZ-FBE незнам, защото не съм търсил, но си спомням че имаше неформален сайт с информация за актуалните доставки на Airbus.

Оценявам ангажираността ти към форума, но те призовавам да пускаш само смислена информация.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 18:05

fonque написа:Touche, Николов, touche.... :-D
Ама чак пък да си квалифицираме съфорумците като "дребни душици".
Не е хубаво така...

Не визирам всички, а един определен човек. Не съм чак толкова чувствителен и съм си замълчавал, когато някой греши, за да разбере сам или други да му каже, но не и аз. :lol:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 21:21

Правителството на Литва е наредило на службите да разследват flyLAL за умишлен фалит. Още не ясно, къде са отишли между 12 и 15 милиона евро от билетите на клиенти на компанията? Има и много подписани нареждания, с които компанията, става длъжник на основни акционери.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 24 Яну 2009 14:17

Финансовата нестабилност проваля договори?
Заради финансова нестабилност от лизинговите къщи съобщават, че са анулирани 4 предварителни договора за лизинг. Два самолета и два хеликоптера трябваше да пристигнат в България в края на миналата и началото на тази. Наша лизингова компания изрази песимизъм за пазара през тази година у нас. През миналата кампанията е финансирала вноса на 5 самолета и 16 яхти. През тази се очакват много малко сделки и вече има проблеми с някой клиенти за лизинговите вноски.
Последна промяна Георги Николов на 24 Яну 2009 14:30, променена общо 1 път
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 24 Яну 2009 14:25

Печалбата на General Electric пада с 43% ?
Американската компания General Electric е отбелязала спад на печалбата си за четвърто поредно тримесечие през последните три месеца на 2008 година. Въпреки това фирмата потвърди намеренията си да раздаде дивидент и да запази високия си рейтинг, предава Bloomberg.
Печалбата е паднала с 43 на сто до 3,87 млрд. долара, или 36 цента за акция през четвъртото тримесечие на 2008 година, след като през съпоставимото тримесечие година по-рано е постигнат положителен резултат от 68 цента на акция. Предварителните прогнози на анализаторите бяха за печалба от 37 цента на акция.
Тази седмица акциите на GE потънаха до най-ниската си стойност от 1996 година насам, след като инвеститорите се усъмниха в способността на мениджмънта да запази високия рейтинг ААА и плащането на дивидент заради рецесията.
„Придържаме се към плановете си за раздаване на дивидент от 1,24 долара на акция за годината“, заявява изпълнителният директор на компанията в официално съобщение. „Вярваме, че дивидентите осигуряват на нашите инвеститори солидна възвращаемост в тези несигурни времена. Управляваме компанията така, че да имаме рейтинг ААА и сме засилили значително ликвидността си“.
Приходите на GE са паднали с 4,8 на сто до 46,2 млрд. долара за тримесечието. Година по-рано те са били 48,5 млрд. долара.
Акциите на GE регистрират ръст в предварителната търговия на борсата в Ню Йорк. Въпреки това за последните 12 месеца те се движат с понижение от 60 на сто, а преди два дни паднаха до 13-годишно дъно при 11,88 долара за брой.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 24 Яну 2009 14:42

harrier написа:Георги, това беше една от най-големите тъпотии, които съм чел в тоя форум.......
Айде малко да се концентрираме върху важните за авиацията новини и да намалим драматизма в изказванията! :) То не бяха спад на пътникопотока с 20%, то не бяха драми с Луфтханза и бюджетните компании...


Здравей harrier,
изказването ти по темата приемам, като личен удар срещу мене. Ще те помоля да напишеш, с какво конкретно от моите писания, не си съгласен. Точно и ясно в арийски стил напиши „най-големите тъпотии“. Но само тези, които съм изразил лично отношение, а не такива, като случая с Уорън Бъфет, когато други специалисти предполагам , че щом работят за Bloomberg, не може да са случайни хора. Това ще е един вид застраховка и при изтичане на срока ще видим истината.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 4 госта