Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 24 Яну 2009 15:59

Относно „Egelsbach airport“ - лично мнение
Warren Buffett планира да инвестира около 40 милиона долара. Три от тях за купуване на летището. Останалите са за удължаване на пистата с 300 метра и изграждане на съответните съоръжения на летището. Пистата на летището беше удължена до 1400 метра през 2004 година. Сега се планира да бъде удължена до 1700 метра. Според договора броя на полетите не може да надхвърля 100 000 годишно. През 2007 година полетите са били 77000. Летището е сред водещите при GA в Германия. Очевидно, че то ще е пладдарм за бъдещата експанзия на милиардера. Най-богатия човек на земята според Forbes, очевидно е решил да инвестира в авиацията. Неговата компания NetJets е специализирана в бизнес пътуванията. Купуването на летище, явно показва стремеж към диверсификация на инвестициите и насочване на бизнеса и към Европа. Може да предположим , че след като има „леговище“ близо до сърцето на звяра /най-мощната европейска икономика/ , може да инвестира 4-5 милиарда и да направи верига от магазини или авиокомпания. В момента се продават много вериги и много авиокомпании избора ще му е голям. :-D
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 24 Яну 2009 16:39

Пазарът на авиокомпаниите в България ще расте, но с малко ?
Брой 3 вестник Капитал, 23 януари
Небето може и да е еднакво над всички държави, но пък пазарът на самолетни пътувания съвсем не е. Докато по света авиокомпаниите трупат загуби и намаляват полетите, българските превозвачи отчитат една успешна 2008 г. И се готвят за нелоша 2009 г. За пътниците в страната също има добра новина - цените на билетите може да продължат да падат.
Глобалната криза сви световния авиопазар. Българският обаче, тъй като тепърва прохожда, си расте. През 2007 г. традиционните авиопревозвачи, които оперират на българския пазар, отчетоха с 19%по-добри резултати спрямо 2006 г. по данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА) за България. Равносметката за 2008 г. е 13% ръст на приходите, а надеждите за 2009 г. са за 7-процентно увеличение.

Колкото - толкова
За 2008 г. през летище София са преминали с близо половин милион пътници повече в сравнение с 2007 г., или над 3.2 млн. души. Традиционните авиопревозвачи държат около 80% пазарен дял на база пътникопоток. Приходите им по изчисления на българския офис на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА) възлизат на около 165.7 млн. евро.
Големият ръст при привличането на пътници обаче се отчита от нискотарифните авиокомпании. За 2008 г. пътниците, които са ползвали техните услуги от и за столичното летище, са над 632 хил. За предходната година броят им е едва около 285 хил. Резултатът е, че през изминалата година три нискотарифни авиокомпании попаднаха в първата шестица на превозвачите опериращи от и до летище София (виж таблицата топ 10). Всъщност в най-големите десет авиокомпании са концентрирани около 80% от пътникопотока на софийското летище за 2008 г.

Изображение

Питър Воец, маркетингов мениджър за Австрия и Източна Европа на нискотарифната EasyJet, обяснява добрите резултати на компанията с потенциала на българския пазар, ниската цена на билетите и с разнородните дестинации, до които возят нискотарифните авиокомпании. От бранша обясняват бурното им развитие и с това, че привличат пътници, които до момента не са ползвали самолетни услуги, а други методи на придвижване, и от тази гледна допринасят за генерирането на въздушния трафик. "След като един пътник е започнал да лети, ще продължава да лети", коментира Камен Кичев, представител на Австрийските авиолинии за България.
Това, че авиотранспортът става все по-предпочитан, личи и от голямото нарастване на вътрешните полети. Въпреки че морските летища във Варна и Бургас отчитат леко намаляване на пътникопотока, основно поради свиването на чартърните програми, това се компенсира от нарастването на трафика по редовните линии и най-вече по вътрешните. Така за 2008 г. пътуващите от София към бургаското летище и обратно са били с 33% повече в сравнение с предходната година, а това нарастване е още по-сериозно и при пътуващите от и към морската столица - 53%. По тази дестинация през миналата година беше пуснат и първият нискотарифен полет на компанията Wizz Air, която се явява основната конкуренция на единствения по този маршрут превозвач - "България ер".

Неголемите надежди
Очакванията на авиокомпаниите за 2009 г. не са най-оптимистични. Въпреки прогнозите за 7% растеж според Унгарските авиолинии е възможно и да се получи задържане в тенденцията на растеж, така че в крайна сметка да се стигне до повтаряне на резултатите от изминалата година. "Като цяло обаче България все още не е достигнала оптималното ниво на пътувания", коментира Десислава Симеонова, търговски директор на Унгарските авиолинии за България.
"Нашите предположения са, че първото тримесечие на 2009 г. ще бъде много трудно", коментира и Камен Кичев. Първо, въпреки настоящите ниски цени на петрола в момента компаниите разполагат с по-скъпо гориво, договорено в миналото. Основният проблем в сектора идва обаче от по-слабото търсене. По думите на Кичев предварителните резервации показват по-малък брой на пътниците спрямо същия период на 2008 г. с около 15-20%.
Финансовата криза се отрази най-драстично на бизнес пътуванията и компаниите, докато такъв категоричен спад за момента не се отчита при туристическите. Така компаниите, при които по-голяма част от пътуванията са били бизнес, ще изпитват най-сериозни затруднения. Причината е, че тези, които са се возили в бизнес класа, ще пътуват в икономична, а тези които са пътували в икономична, ще използват друг вид превозно средство, коментират от бранша.
Според Питър Воец нискотарифните компании имат реалната възможност да се възползват от кризата, като привлекат от клиентите на традиционните превозвачи. Представители на класическите авиокомпании твърдят, че заради слабото търсене в резултат на кризата и конкуренцията с нискотарифните превозвачи тенденцията на спад в цените на билетите ще продължи. "Цените ще продължават да падат и ще бъдат все по-ниски, докато не се стабилизира икономиката в световен мащаб", коментира Камен Кичев.
Надеждите на целия бранш са, че бизнес климатът в даден момент ще тръгне към подобрение. Дотогава компаниите ще са принудени да залагат основно на намаляване на разходите.
"Повечето големи авиокомпании през 2008 г. реализираха загуби и не могат да си позволят същата 2009 г., защото това най-вероятно ще бъде катастрофално", обяснява Кичев.
Мерките за оцеляване са разнообразни, но могат да бъдат обобщени в три основни групи: технологични обновления, икономии на гориво и намаляване на разходите за обслужване в летищата и други видове такси, обяснява Йордан Карамалаков от представителството на ИАТА в България. Въпреки че повечето авиокомпании, които оперират на българския пазар, към момента не предвиждат закриването на дестинации или съкращаването на линии, които не генерират рентабилен пътнически поток, това са едни от основните механизми, до което прибягват компаниите в световен мащаб наред с използването на по-малки и икономични самолети и т.н., както и с окрупняване на авиопазара.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот merlin » 24 Яну 2009 18:31

Айде стига са плашили хората, имам чувството, че е някаква платена медийна компания по целият свят. "В криза сме, за бога не купувайте", да ама точно най-богатият и наскоро коментиран във форума човек има една приказка (май и Форд е казал нещо подобно), че "пари се правят, когато има кръв по улиците". Понеже балони няма и поечето от акциите на големи компании в момента са с реалната си цена, дори някои под нея, което се обеснява със страха на хората...
Криза има, не е малка, дори Ауди спират следващата една седмица поточната линия и работниците им минават на съкратени работни дни след това, а пишат само черни числа!
Да успокоя младите хора (като мен), които си търсят работа, работа за тях ще има. Набирането на кадри ще е както до сега, това е и политиката на големите компании, понеже младите струват малко и работят повече.
За авиокомпаниите. Проблемите им идваха от скъпият петрол, който беше 148$ преди близо година, оттам им изчезна и кеша. Понеже само големи играчи в авиобизнеса купуват петрол с фючърси, дори имаше статия за Делта някъде. Но след финансиране, не виждам да имат проблеми и малките играчи като цената на черното злато е малко под 40$.
Хубаво го е казал човека:
"Нашите предположения са, че първото тримесечие на 2009 г. ще бъде много трудно", коментира и Камен Кичев. Първо, въпреки настоящите ниски цени на петрола в момента компаниите разполагат с по-скъпо гориво, договорено в миналото.

А за България, най-големият фактор е, че пазарът не е развит, като в същото време икономиката ни е била доста слаба и това ни пази от голямата вълна на кризата, дори прогнозите са за около 2-3% ръст за 2009, което е добре като се има предвид, че големият ръст беше от строене на "оазиси" по бетономорието и "Бетонско".
Летищата ни също има какво да направят, никое от трите големи летища не е удобно за голямата част от страната и точно едно такова летище с нискотарифни полети (понеже те са точно за България) може да раздвиже пазара. За софийското летище има доста да се желае от страната ми на обикновен пътник, времето там ще покаже, да не забравяме, че е държавно предприятие... И дори само от хора, които идват по бизнес в София, да се издържа, пак ще е печелившо, само че понякога таксито може да е по-скъпо от бизнескласата....
Криза? Вижте кръчмите и дискотеките, българина се "налетява" там. За съжаление голямата част от сънародниците ни са ограничени хора и мотото им е "пиене, ядене и сгодни женици", не мислят че с парите за кръчма могат да идат в Рим, Барселона, Лондон, да търсят бизнес контакти, да се движат напред, те и за това не протестираха всички на площада, понеже за разлика от 97г., сега са наядени.

ПП: Малко дълго стана, извинете ме за което.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот dimitar vasilev » 24 Яну 2009 19:39

Дълго дълго ама ми се виждаш много прав особено в последния абзац!(всъщност де да знам може и да си седнал :wink: )
dimitar vasilev
най-спотър
 
Мнения: 494
Регистриран на: 30 Дек 2006 19:03
Местоположение: СОФИЯ

Мнениеот Георги Николов » 24 Яну 2009 19:55

Как ли ще се противопоставят авиокомпаниите на „Ръката на Кремъл“? Днес стана известно, че поемат контрола над Маlev, кандидатстват за CSA, има данни и за други компании, които могат да се окажат под руски контрол? :roll:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот stenk » 24 Яну 2009 20:47

Е то е добре човек да има и за двете неща :lol: .
Според мен българина не е свикнал да пътува неорганизирано. Много познати ме карат да им обяснявам как така пътувам толкова често , но когато им кажа как точно могат и сами да си организират пътуване или почивка ме гледат недоверчиво.
През последните година -две и немалко туристически агенции взеха да работят с лоу кост авиокомпаниите , което си е положителна тенденция.
При едно пътуване от София до Рим само аз и още двадесетина пътници пътувахме самостоятелно . Почти целия полет беше запълнен с клиентите на няколко тур агенции.
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Мнениеот Георги Николов » 26 Яну 2009 09:23

След като малките авиопроизводители в САЩ , се обърнаха към правителството на 8 януари 2009 година с протест, че действията му застрашават авиоиндустрията, очаквам отношението и на големите компании. Изчакването на смяната в Белия дом е вероятно причина за закъсняване на техните искания.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Kuwait Airways ще получи 300 милиона долара?

Мнениеот Георги Николов » 26 Яну 2009 17:18

Kuwait Airways ще получи 300 милиона долара?
Ирак изрази готовност да плати 300 милиона долара на Kuwait Airways. През периода 1990-1991 година на авикомпанията бяха нанесени значителни щети от инвазията на Ирак в Кувейт. От тогава се водят дела. Претенциите на Kuwait Airways бяха за 1 милиард долара.
Те ще помогнат на компанията да се измъкне от тежкото положение, в които се намира.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 29 Яну 2009 06:26

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 29 Яну 2009 17:27

С 4% са намалели товарните въздушни превози за 2008 година, срив през декември ?
29.01.2009
Международната асоциация по въздушен транспорт (IATA) съобщи, че международният превоз на товари по въздух е отбелязал спад от 4 на сто през 2008 година, докато при превоза на пътници се наблюдава лек ръст от 1,6 на сто.
От организацията разпространиха изключително слаби данни за последния месец на 2008 година. Тогава превозът на товари е отбелязъл остър спад от 22,6 на сто спрямо декември 2007 година, а потокът от пътници е намалял с 4,6 на сто въпреки многото празнични дни.
„Свободното падане от 22,6 на сто в глобалния превоз на товари е безпрецедентно и шокиращо. По-ясно доказателство от това, за забавянето на световната търговия няма. Дори през септември 2001 година, когато много от полетите бяха забранени, спадът беше едва 13,9 на сто“, заявява изпълнителният директор на IATA джовани Бисиняни. Повод за това твърдение дава факта, че около 35 на сто от стокобмена по света се извършва по въздушен път.
В същото време използваният превозен капацитет през последния месец на годината е паднал до 73,8 на сто. „Авиолиниите не успяват да запълнят капацитета си заради бързо понижаващото се търсене. Докато тази ситуация не се нормализира, дори остър спад в цената на горивата няма да спаси индустрията от работа на червено“, казва Бисиняни.
През 2008 година е отчетен ръст на пасажерите от 1,6 на сто, което е изключително забавяне спрямо измереното година по-рано повишение от 2007 година. Основна роля за запазването на позитивна тенденция са изиграли празничните дни в края на годината, които са предотвратили по-негативни резултати, допълват от IATA.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

"Lufthansa" се обяви против френската помощ?

Мнениеот Георги Николов » 31 Яну 2009 12:09

"Lufthansa" се обяви против френската помощ?
Вицепрезидента на "Lufthansa", Nico Buchholz се обяви против намерението на френското правителство да осигури държавни гаранции за доставка на самолети "Airbus". Ние сме за справедлива конкуренция, каза той. Той смята , че подпомагането на неплатежоспособни компании, да вземат поръчаните самолети ще удар срещу свободния пазар и срещу добре работещите компании. Гласуваните от френския парламент 5 милиарда евро, като държавна гаранция за подпомагане на експорта ще доведат до това, че подобни мерки ще гласуват и депутатите на Германия и Испания.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 13:56

Още проблеми за S7 ? :roll:
Още една руска авиокомпания е заплашена от фалит. След като отказа да плаща задълженията си по договора за 15 самолета В787 , компанията S7 спешно се нуждае от свежи пари, за да може да покрие текущите си задължения. Въпреки, че попадна в списъка на предприятия, които ще ползват държавна гаранция, изглежда не може да покрие някой от планираните разходи и необходимостта от подмяна на самолетите си. Много често миналата година имаше аварии с нейни самолети. S7 спряха от полети старите руски самолети, но и с поддръжката на старите вносни имат проблеми.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 15:32

Сериозните проблеми за лизинговите компании?
Сериозните проблеми за лизинговите компании продължават . Не съм ги броил скоро, вече почти всички имат солидна флота от самолети. За по-новите, които са до 7 години ще се намерят кандидати, но за по-старите от 12, 15 и повече години , просто няма перспектива. Вероятно всички ще отчетат големи загуби. Много е трудно да се проникне вече, в тяхната база данни и да се види каква точно е ситуацията. Всеки ден гледам отписаните от компаниите самолети и само една малка част около 20% се появяват в нови наематели.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 03 Фев 2009 14:18

Sweeping SAS reform to slash operations and raise capita!l
By David Kaminski-Morrow
Flightglobal.com
SAS Group is to shed thousands of jobs in a sweeping restructuring that involves divesting airline shareholdings, outsourcing operations, cutting the fleet, and raising SKr6 billion ($720 million) through a rights issue.
In a re-organisation to focus on its Scandinavian market it will divest its shareholdings in BMI, Estonian Air, regional carrier Skyways, Air Greenland, and other companies. SAS Group has already agreed to sell its Spanair and Air Baltic shares.
SAS Group will also discontinue - or outsource to third parties - certain operations linked with its ground services, technical and cargo divisions.
The company will reduce capacity on its network to focus on profitable business routes. It will axe 16 aircraft from its main carrier Scandinavian Airlines' fleet - two long-haul and 14 short-haul.
Some 8,600 positions will be affected. About 3,000 jobs will be lost while the remaining 5,600 - of which 3,000 are linked to Spanair - will be associated with the divestments and outsourcing.
The Scandinavian company has named the programme 'Core SAS'. It says it is aimed at providing "key elements necessary to support a new, competitive SAS" which will include a "streamlined and simplified" organisation.
"To address one of the most severe economic declines that we probably have ever seen, in addition to our internal challenges, a renewed strategic approach is needed," says SAS Group chief Mats Jansson.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот randi » 03 Фев 2009 22:25

Тези нали бяха фалирали,защо имат полети?

http://planepictures.net/netshow.php?id=815241
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта