COMAC

COMAC

Мнениеот Георги Николов » 15 Май 2008 14:15

В неделя преди земетресението беше създадена китайска компания за производство на големи пътнически самолети . 31,5 % от капитала е собственост на държавата , а целия капитал е 2,7 милиарда долара . Проекта е създаден за ликвидиране на зависимостта на Китай от чужди производители . Сега 50 % от пазара се държи от Boeing . Нуждите на Китай през следващите 20 години се оценяват на 2600 самолета на стойност над 200 милиарда долара .
Земетресението поречи новината да получи широк отзвук.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 04 Ное 2008 13:41

Днес се открива 7-то международно аерокосмическо изложение AIRSHOW CHINA – 2008. То ще продължи от 4-9 ноември град Чжухай , Китай. Пове4е на http://www.airshow.com.cn/en/index.html
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 29 Ное 2008 15:06

Преди откриването на "Airshow China 2008" в Чжухае се състоя "Международен аерокосмически форум -2008". На него стана известно, че Държавния съвет КНР е одобрил план по създаването в течение 10-20 години голям самолет с повече 150 пътници и тегло 100 тона. Президент СОМАС ("Корпорация за търговски самолети на Китай") Jin Zhuanglong е заявил "Това е желание не само на правителството, това е желание на народа. Китайците трябва със собствените си ръце и ум да произвеждат големи самолети с добра международна конкуренция, за да реализират волята на нацията и мечтите на няколко поколения“. В дните на изложението"Airshow China 2008" китайски ръководители от висок ранг си позволяваха подобни изказвания с цел да заредят с оптимизъм милионите китайци и с удоволствие даваха на журналистите да използват гръмки фрази от рода на: „Създаването на собствен самолет е воля на нацията !", „Китайската промишленост прави голяма крачка напред" Като оставим идеологията реалното е сливане между двете авиационни обединения , като част от общия замисъл на "гражданската" AVIC-1 и "военната" AVIC-2 - в една мощна "Авиационна промишлена корпорация на Китай " - AVIC. На скоро ръководството на компанията обяви главната цел да достигне в 2017 година , оборот по продажбите от 150 милиарда долара, като за обема на продажбите ежегодно, трябва да се увеличава с 20% през следващите 9 години. Както каза шефа на AVIC Lin Zuoming на форума : " Авиационната промишленост на Китай достигна до такова ниво , когато може да я наречем Огромна стратегическа индустрия на която лежи отговорността не само обезпечи потребностите на националната отбрана, но и да стане основен елемент на китайската икономика и целта е да се увеличат продажбите на 150 милиарда долара с две задачи процъфтяване на страната и укрепване на армията.“
Като оставим настрана идеологията, явно ще има над какво да мислят ръководителите на големите авиостроителни компании.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот SVG » 29 Ное 2008 17:02

Като американци и европейци предпочитат да прекарват времето си пред заводите в стачки, отколкото в халето за сглобяване. Китай се нуждае от такива самолети и ще си ги направи сам. Без да зависи от непрекъснато увеличаващите се срокове за доставка.
SVG
по-спотър
 
Мнения: 183
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Мнениеот SVG » 29 Ное 2008 17:03

Като американци и европейци предпочитат да прекарват времето си пред заводите в стачки, отколкото в халето за сглобяване. Китай се нуждае от такива самолети и ще си ги направи сам. Без да зависи от непрекъснато увеличаващите се срокове за доставка.
SVG
по-спотър
 
Мнения: 183
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Мнениеот Георги Николов » 11 Дек 2008 10:26

По време на 13-то заседание на смесената китайско-руска комисия по военно сътрудничество, Китай отново ще поиска помощ на компания „Сухой“ за разработване на пътнически самолети. В Китай , където в момента се провежда заседанието се намира генералния директор на компанията Михаил Погосян . Той съпровожда Министъра на отбраната на Русия Анатолий Сердюков . Заседанието ще се опита да изглади противоречията между двете страни. От руската страна при първото поискване на помощ преди месец, по време на "Airshow China 2008" беше отговорено, че докато не се реши проблема с военните самолети, помощ няма да има. Ще припомня , че Русия обвинява Китай , че „изкопирал“ самолета Су-27 и го произвежда без да има право за това.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re:

Мнениеот LZB123 » 06 Мар 2009 00:29

Новини покрай новия китайски проект "Comac 919" :

Commercial Aircraft Corporation of China (Comac) has taken a major step forward in development of its large commercial aircraft, which will be called the Comac 919.

Industry sources in China familiar with the programme say Comac has named the aircraft the 919 and it is aiming to have the first example ready for roll-out in 2014, first flight in late 2014 and entry into service in 2016.

They say Comac has issued a request for information to engine-makers and some of the firms competing for the business include Shanghai-based AVIC Commercial Aircraft Engine (ACAE) as well as GE and Pratt & Whitney.

AVIC announced in November that it would be establishing an engine company in Shanghai focused on building engines for Comac's new large commercial aircraft.

A source at AVIC says ACAE is headed by Zhang Jian and management wants to work with western engine-makers but retain intellectual property rights.

Comac's move to have the 919's entry into service in 2016 is four years earlier than originally planned.

When China's State Council decided in February 2007 that the country would develop a large commercial aircraft, it announced that entry into service would be 2020.

Industry sources in China say the programme has been brought forward partly because China wants to ensure it gets its aircraft to market before Airbus and Boeing have a chance to produce new types to replace the Airbus A320 and Boeing 737.

At November's Zhuhai Airshow Comac's president, Zhang Qingwei, said the aircraft would seat 130-200 passengers.


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ramme.html

Ако някой иска помощ в превеждането да казва. :wink:
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 876
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France


Re: Нова китайска компания за производство на големи пътниче

Мнениеот Rosen85 » 05 Май 2017 13:50

Първият китайски пътнически самолет премина успешен тест
Пътническият самолет C919, построен от китайската държавна компания "Комак" (Comac),
чието производство цели да наруши двуполюсното господство "Еърбъс" (Airbus) - "Боинг" (Boeing),
днес успешно се приземи на летище "Пундун" в Шанхай и така приключи първия си изпитателен полет,
след като близо час и половина бе във въздуха на височина 3 хил. метра, предадоха световните агенции.
Ето ТУК има и самия полет от FR24.
Изображение
Rosen85
по-спотър
 
Мнения: 110
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Нова китайска компания за производство на големи пътниче

Мнениеот Topfly » 05 Май 2017 20:43

Изображение
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Нова китайска компания за производство на големи пътниче

Мнениеот Rosen85 » 05 Май 2017 21:38

Хммм, излиза, че Еърбъс е по-малко международен.
Интересно ми е как стоят нещата при Боинг?
Изображение
Rosen85
по-спотър
 
Мнения: 110
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Нова китайска компания за производство на големи пътниче

Мнениеот Делян » 06 Май 2017 04:42

Специално 787 програмата е можело да не види бял ден, ако няколко големи японски компании като Mitsubishi и Kawasaki не бяха инвестирали в проекта.
На времето 747 програмата едва не е фалирала Бойнг.
Всичко е до риск печели, риск губи.
Отвън всичко изглежда гладко докато отвътре всичко е хаос.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4320
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Нова китайска компания за производство на големи пътниче

Мнениеот Topfly » 06 Май 2017 10:24

Сухой суперджет изглежда малко повече руски от колкото китайският самолет е китайски. Китайците явно играят по сигурна игра и не искат да рискуват с неизпробвани системи.

Изображение
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: COMAC

Мнениеот Делян » 07 Май 2017 00:43

Самолета принадлежи на този на който му е направил дизайна и е започнал цялата програма.
От коя държава се купуват системи е въпрос на коя компания предлага по-изгодна сделка.
Никой не гледа държавата от където се купуват системите особено в днешният глобален свят.
Естествено, че компании с опит са предимно от "запада" просто защото хората са били свободни да създават.
:drinkers:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4320
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: COMAC

Мнениеот Пароль » 07 Май 2017 12:32

Делян написа:Самолета принадлежи на този на който му е направил дизайна и е започнал цялата програма.
От коя държава се купуват системи е въпрос на коя компания предлага по-изгодна сделка.
Никой не гледа държавата от където се купуват системите особено в днешният глобален свят.
Естествено, че компании с опит са предимно от "запада" просто защото хората са били свободни да създават.
:drinkers:

Правилният глагол е "лицензират", а съществителното - маркетинг. В края на 90-те години руснаците направиха много качествени и функционални GPS, GLONASS и комбинирани за двете системи устройства, но не можаха да лицензират всичките, а маркетинга въобще не се получи.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1404
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта