от Георги Николов » 29 Ное 2008 15:06
Преди откриването на "Airshow China 2008" в Чжухае се състоя "Международен аерокосмически форум -2008". На него стана известно, че Държавния съвет КНР е одобрил план по създаването в течение 10-20 години голям самолет с повече 150 пътници и тегло 100 тона. Президент СОМАС ("Корпорация за търговски самолети на Китай") Jin Zhuanglong е заявил "Това е желание не само на правителството, това е желание на народа. Китайците трябва със собствените си ръце и ум да произвеждат големи самолети с добра международна конкуренция, за да реализират волята на нацията и мечтите на няколко поколения“. В дните на изложението"Airshow China 2008" китайски ръководители от висок ранг си позволяваха подобни изказвания с цел да заредят с оптимизъм милионите китайци и с удоволствие даваха на журналистите да използват гръмки фрази от рода на: „Създаването на собствен самолет е воля на нацията !", „Китайската промишленост прави голяма крачка напред" Като оставим идеологията реалното е сливане между двете авиационни обединения , като част от общия замисъл на "гражданската" AVIC-1 и "военната" AVIC-2 - в една мощна "Авиационна промишлена корпорация на Китай " - AVIC. На скоро ръководството на компанията обяви главната цел да достигне в 2017 година , оборот по продажбите от 150 милиарда долара, като за обема на продажбите ежегодно, трябва да се увеличава с 20% през следващите 9 години. Както каза шефа на AVIC Lin Zuoming на форума : " Авиационната промишленост на Китай достигна до такова ниво , когато може да я наречем Огромна стратегическа индустрия на която лежи отговорността не само обезпечи потребностите на националната отбрана, но и да стане основен елемент на китайската икономика и целта е да се увеличат продажбите на 150 милиарда долара с две задачи процъфтяване на страната и укрепване на армията.“
Като оставим настрана идеологията, явно ще има над какво да мислят ръководителите на големите авиостроителни компании.