Страница 4 от 4

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2017 19:25
от EricEntrena
И нещо интересно от тяхна страна.

Bulgaria's Cargo Air to enter pax charter market


http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ter-market
Ако някой има "pro" достъп до сайта нека сподели какво пише в новината. Да не се окаже, че последните две машини от Enter Air няма да станат карго.

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2017 20:40
от kazata
До колкото знам няма слотове за конверсия на единия самолет от пътнически в карго вариант и докато му дойде времето последния самолет, който са взели ще лети за Бул Ер с пилоти от Карго Ер и стюардеси от Бул Ер.

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 30 Яну 2017 22:51
от lzdimitar
едната от въпросните машини е ex SP-ENK, а другата ?

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 01 Яну 2020 17:00
от mashine1984
Полетът на каргото

Българската Cargo Air успя да даде нов смисъл на товарната авиация

Германският град Лайпциг, разпределителният мегацентър на DHL. Магията се случва през нощта. Всяка вечер между 23:00 и 01:00 часа през нощта там пристигат около 60 самолета от всякакъв калибър. Над 3 хил. товарачи работят по разтоварването, разпределянето и натоварването на самолетите за изпращането на пратките към крайните им дестинации, където трябва да са до няколко часа.

Пет от тези самолети са на българската авиокомпания "Карго ер", специализирана в превозите на товари. "Ние сме онези, които летим през нощта", казва Константин Тасков, директор "Полетни операции" в компанията.

Компанията расте устойчиво през последните 10 години. За 2018 г. ръстът на приходите на "Карго ер" е близо 20% и те достигат 88.2 млн. лв.

Тасков обяснява успешното развитие на българската компания с огромния глобален ръст на карго полетите през последните две десетилетия благодарение на високите технологии и скока на покупките на хората, очакващи доставката си с нетърпение още през утрешния ден.

И, разбира се, с умението на бизнеса да усеща ветровете и да се качи на гребена на вълната тогава, когато тя може да те отведе надалеч.

От офроуд до небето

Мажоритарен собственик на "Карго ер" с 59.4% участие е Петър Ценков, известен още с участията си в офроуд състезания като рали "Дакар". С 30.6% е другият съуправител Иван Иванов, като другите двама собственици са Ангел Петров и Кирил Георгиев. Съпътстващ бизнес е и четиризвездният хотел "Вега София", разположен между "Дървеница" и Студентски град в София.

Предишното име на "Карго ер" до 2008 г. е "Вега еърлайнс". Създадена е през 1997 г. като оператор на шест самолета Ан-12. Към онзи момент "Вега еърлайнс" е един от най-крупните оператори на въпросния тип самолет. На прага на влизането на страната в Европейския съюз те обаче срещат сериозно препятствие - Регулация 1702 на EASA (European Aviation Safety Agency), която ограничаваше експлоатацията на летателни апарати без европейски типов сертификат за летателна годност, какъвто те не притежават и съответно трябва да спрат да летят, а съществена част от българската карго авиация да бъде приземена. Но не за дълго.

На мястото на "Вега еърлайнс" се появява "Карго ер" и е поканен и Константин Тасков да се включи в управлението. На 9 септември 2008 г. "Карго ер" получава своето свидетелство за авиационен оператор и лиценза си за въздушен превозвач. Компанията преминава на западна техника и на мястото на руските Ан -12 се появяват флотилия от Boeing 737-300/400. В началото самолетът е само един, като всяка година се добавя по още един и към момента броят им е 11.

Голяма врата или много седалки

Самолетите на "Карго ер" са собственост на компанията. "Всичките са бивши пътнически самолети, като им се слага една голяма врата и конверсията трае няколко месеца", обяснява Тасков, като, разбира се, всичко зависи от търсенето на пазара. Така не всички самолети са преобразени, като един от тях вече три години превозва пътници.

Изначалните планове за него са били да се превърне в товарен, но не е имало свободен слот за реконструкцията му и докато чакат, от компанията решават да го използват като пътнически, за да лети и генерира средства. Така вече три години. От сайта на компанията става ясно, че през 2017 г. той работи на мокър лизинг за гръцката Astra Airlines, a последното лято той е бил в Бърно, казва Тасков.

Конверсията на самолетите пък се прави от американска фирма от Маями - Aeronautical Engineers Incorporated (AEI), която има над 60-годишен опит в преработката на пътнически в товарни самолети.

За акулите и рибките

Стратегията на компанията е не да изгражда структура и след това да търси бизнес, а обратното - да намериш бизнес и след това да изгражда структура, обяснява Тасков постепенното разрастване на фирмата и разширяването на флота с по един самолет на година. Очакванията са през 2020 г. броят им да се увеличи още с един-два, ако световната икономика продължи да се развива със същите темпове.

Компанията работи с глобалните логистични компании като DHL, TNT, UPS. "Ние не сме големите акули. Ние сме от онези рибки, които плуват покрай големите акули, от онези рибки, които подпомагат тези акули", обяснява образно Тасков. Най-големият клиент на "Карго ер" е DHL, като за него работят 5 от самолетите на дружеството на принципа на мокър лизинг, като така се работи и за други клиенти, включително Air Mediterranean.

"Имаме бази в Лайпциг, Кьолн, Мадрид и сега и един самолет в Хераклион в Гърция (о. Крит). Лети се по всички европейски дестинации, като има и ad hoc дестинации и може да е навсякъде по света", казва той.

Каргото е трудна работа

Полетите на "Карго ер" са по разписание в 99.97% от случаите, казват от компанията. "Ние сме най-сериозният партньор на DHL. Много малко хора знаят, че товарните полети излитат изключително по разписание и при нас закъсненията са до 5 минути за разлика от пътническите полети, където има много по-големи закъснения", обяснява Константин Тасков.

Полетите са най-често през нощта, след като офисите на DHL са получили поръчките и те трябва да бъдат качени на самолетите, за да бъдат пратени за друга точка на планетата за доставка.

Товарите са различни. От Българи например компанията вози части за автомобилната индустрия от заводите в страната. От Испания - рибни продукти. Около 70% от пилотите са българи, като в екипа има още италианци, гърци, пилот от Норвегия и от Чехия.

Семейството е глобално, като бъдещето на компанията ще зависи също от глобалното развитие на пазарите и докога Джеф Безос и подобните на Amazon империи ще превъртат света с клик и самолет.


https://www.capital.bg/specialni_izdani ... a_kargoto/

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 02 Яну 2020 02:36
от Делян
Ще ми е интересно да сравня резултатите за 2019 на Cargo air и Bulgaria air. Мисля, че статистиката излиза към февруари (в Капи на Капитал). Гледам, че за 2018 Cargo air имат 20 млн. лв. печалба докато Bulgaria air са на загуба от 2015 насам.

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 02 Яну 2020 15:35
от mistoffelees
Не забравяй, че счетоводната печалба е въпрос в не малка степен на желанието на управата (стига да има що-годе приличен cash flow). Или, по стария анекдот, HR пита кандидат-счетоводител "Колко е 2+2?", а последният отговаря "А вие колко искате да е?".

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 04 Яну 2020 13:26
от silversurfer
Ако пет самолета летят за DHL, другите дали летят на мокър лизинг за други куриерски фирми или правят Ad-hoc полети? Някой има ли инфо?

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 04 Яну 2020 21:40
от Делян
mistoffelees написа:Не забравяй, че счетоводната печалба е въпрос в не малка степен на желанието на управата (стига да има що-годе приличен cash flow). Или, по стария анекдот, HR пита кандидат-счетоводител "Колко е 2+2?", а последният отговаря "А вие колко искате да е?".

Аз вярвам само на официалната статистика. Ако някой се опитва да прави стъкмистика, това е друг (сериозен) проблем.

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 09 Яну 2020 01:14
от lzdimitar
silversurfer написа:Ако пет самолета летят за DHL, другите дали летят на мокър лизинг за други куриерски фирми или правят Ad-hoc полети? Някой има ли инфо?


От години оперират също и полети на TNT Express

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2020 11:58
от EricEntrena
Първият В737-800 е в ръцете им.

Boeing 737 -809 30664 743 LZ- Cargo Air -regd 30oct20 prior freighter conversion, parked at LDE ex N364AV

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2021 00:22
от марков
lzdimitar написа:
silversurfer написа:Ако пет самолета летят за DHL, другите дали летят на мокър лизинг за други куриерски фирми или правят Ad-hoc полети? Някой има ли инфо?


От години оперират също и полети на TNT Express


Летят от Кьолн, 3 самолета, за UPS. Останалите са по заместване, при нужда.

Re: Cargo Air

МнениеПубликувано на: 17 Авг 2022 02:15
от mashine1984
Cargo Air добавя четвърти B737-800SF

Българската авиокомпания продължава разширяването на флота със следващото поколение Боинг 737-800

Базираната в София авиокомпания Карго Еър поръча четвъртата си товарна конверсия на Боинг 737-800 от Aeronautical Engineers Inc. (AEI), с което продължава обновяването на флота.

Новият самолет е със сериен номер MSN 30883 и трябва да влезе за конверсия от пътнически в товарен вариант в края на октомври 2022 в основната производствена база на американските специалисти в тази дейност в Маями.

„Новите ни Боинг 737-800SF са част от цялостната ни програма за обновяване на флота и ще се използват за подсилване на съществуващия флот от такива самолети, заедно с Боинг 737-300 и -400SF,“ казва директорът покупки в авиокомпанията Ангел Петров, цитиран от aircargonews.net.

AEI добавя, че Карго Еър е дългогодишен и важен клиент за нейните конверсии, като с този самолет общия брой оперирани машини ще достигне 15, сред които три от сериите -300, осем -400 и четири -800.

Карго-конверсията на 737-800 е с товарен капацитет на основната палуба от 23 тона, разпредели в 11 стандарти плюс един допълнителен контейнера.


https://www.avioforum.com/2022/08/10/ca ... 737-800sf/