Граждански инициативи с/у Летище София

Граждански инициативи с/у Летище София

Мнениеот Toni » 21 Юли 2004 18:25

http://www.zazemiata.org/bw/airport/
http://www.greenparty.bg/ekolog/letishte.htm

Това са два линка, където можете да видите мнението на организации и хора смятащи за абсолютна грешка реализацията на сегашния проект.

На друго място( http://www.slovo.bg/litforum/index.php?ar=503 ) видях следния текст:

"Заблуда №2 е, че Софийското летище е с една, а не с две писти. Може би на някои некомпетентни "специалисти" от МТС трябва да се припомни, че при магистрална пистова схема, разстоянието между пистата и главната рульожка е 182.5 метра. Тъй като това разстояние в проекта е 210 метра, хората на нашия град трябва да знаят, че тежките до 275 тона самолети ще излитат от две писти. Тежко на всички ни! "

Много ми е интересно, вие какво мислите по въпроса. А може и ние да излезем с общо становище:)
Последна промяна Toni на 09 Яну 2005 04:57, променена общо 1 път
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 21 Юли 2004 19:54

Аз съм виждал на стари Софийски карти втора по-малка писта на север от сегашната и успоредна на нея, но новата писта ще е точно върху нея (ако изобщо тази малка писта е съществувала)!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Гражданс

Мнениеот Делян » 21 Юли 2004 20:05

Toni написа: "Заблуда №2 е, че Софийското летище е с една, а не с две писти. Може би на някои некомпетентни "специалисти" от МТС трябва да се припомни, че при магистрална пистова схема, разстоянието между пистата и главната рульожка е 182.5 метра. Тъй като това разстояние в проекта е 210 метра, хората на нашия град трябва да знаят, че тежките до 275 тона самолети ще излитат от две писти. Тежко на всички ни! "


Аз не мога да разбера какво иска да каже автора на статията. Може бе, че рулюжката ще се използва като писта???
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот Toni » 21 Юли 2004 20:14

Точно това се опитва да обясни...
182,5м е минималното отстояние между пистата и паралелната рульожка според препоръките на ICAO за летища с категория 4E. И понеже в нашия случай става въпрос за 210м.според него това автоматично означава, че рульожката се превръща в писта. Много е лесно, когато се споменават само част от фактите....ширината ще бъде 23м., което изключва ползването й като писта за излитане или кацане.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот toni75 » 22 Юли 2004 14:32

Главите на всички активисти на зелена партия (и сродни на нея такива :!: ) са твърде "ЗЕЛЕНИ", за да измислят каквото и да било смислено. Това е така в Германия, така е в България както на всякъде по света. Следователно не следва да им се обръща особено внимание какво приказват. :lol:
Същевременно обаче трябва да се взимат всякакви мерки, тези хора да не дойдат на власт, защото тогава става СТРАШНО: гледайте Германия ако не вярвате :? :evil:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот Toni » 22 Юли 2004 15:37

Адаш, съгласем съм, че зелените са си зелени. Започнах тази тема защото авиационния шум наистина е проблем. Впечатлих се от тяхната безкомпромисна позиция, която не е технически аргументирана.

Хората живеещи в билозост до летищата имат правото да спят спокойно. Аз нямам нищо против прелитащите самлети защото са ми интересни. Но за да бъда обективен, ще си призная, че съм се стряскал от ниско прелитащ самолет през ноща. По-точно: лятно време на отворени прозорци, тъкмо си се унесъл и тишината е разцепена от излитащ widebody на ElAl. В София това става между 0130-0200. Мястото, за което говоря е на около 6км от края на писта 27.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 22 Юли 2004 17:43

Vaprosnta vtora polosa e trevna i se vodi 09C-27C. I ne 4e nqkoi kaca i izlita ot tam, ama aide. Tiq aktivisti mnogo preigravat.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот toni75 » 23 Юли 2004 18:49

Абе според мен, ако питаме зелените най-добре е да няма никакви летища, за да е най-тихо и чисто. :wink:
Съгласен съм с теб адаш, че хората трябва да могат да спят и че на летище като софийското нощни полети не би трябвало да има (а с това и такива ситуации, като тази която описваш).
Но както и да го погледнем, тези неща дето ги искат нашите природозащитници са пълна глупост. А най-пък глупавото е, да се противопоставят на разширението на летището. Не зная до колко една нова писта с друга ориентация (да речем 12/30, както те предлагат) е нещо разумно, но след като не е прието да се строи такава, единствената възможност е да се види как полетите през нощта да се ограничат и толкова.
Абе какво да говоря повече. Темата за зеленообразните партии е безкрайна... :) Нека да си приказват колкото искат. Докато не са на власт, всичко е наред 8)
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот slice » 27 Юли 2004 18:38

neobhodimite merki se vzimaty pod formata na shumonamaliavashti proceduri..... a polosa s razli'na orientacia za sofiiskia klimat ozna'ava strani'en viatur
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот toni75 » 28 Юли 2004 13:41

Въпросът, които трябва да си зададат зелените, ако наистина искат да се намали шумът над София гласи:
Какво трябва да се направи (от страна на държавата, авиокомпаниите и всички други институции, от кото зависи това), за да могат българските авиокомпании да си позволят закупуването на самолети с по-малки емисии на шум ?
Естествено дискусията по този въпрос далеч не е толкова "ефектна" за тях :wink: , отколкото това да се противопоставят на разширяването на летището.
Освен това как да им обясним на тези хора, че разширението на летището е едно от нещата, които сте позволят през деня да бъдат обслужвани повече самолети за единица време, което сте намали необходимостта от вечерни и нощни полети. И т.н. и т.н. :)
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот harrier » 29 Юли 2004 16:57

Predi nqkolko meseca v aviacionnata biblioteka gledah shumonamalqa6ti proceduri za Tu-134. Be6e v nqkakvo staro Krile, ot 80-te mislq.

Ina4e dori leti6teto da mahnat zelenite nqma da mluknat, taka 4e trqbva da se pridurjame kum standartnite merki za namalqvane na 6uma. No tui kato sme lainqna dyrjava, nqma da go napravim kato horata.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 33 госта

cron