Страница 1 от 3

Самолетна катастрофа в Мадрид

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008 18:00
от PinkDelirium

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008 19:43
от Toni

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2008 19:47
от george_mnt

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 04:40
от Делян

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 09:34
от silversurfer

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 09:55
от slice

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 10:06
от silversurfer

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 10:34
от silversurfer

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 14:12
от A330-200
Лека полека започва да се появяват детайли около ужасната катострофа в Мадрид вчера.
2 дами, отцелели в катастрофата разказват за "ужасен шум" по време на излитането (най-вероятно експлозия на левия двигател), след което самолета силно се наклонил и се забил в земята.

Линк към едно от описанията:


Дотук, следните неща са ясни според мен:
При първото излизане на изпълнителния старт, пилота съобщава че има технически проблем (проблем с външен температурен датчик/според някои сведения сигнализация за обледеняване на крилото) и самолета се връща на стоянката, където час по-късно проблема е отстранен и самолета отново се отправя към старта.
Каквото и да е предизвикало експлозията/пожара в левия двигател, това се е случило след V1, когато носовия колесник вече е бил във въздуха (според някои източници основния колесник все още е бил на земята) и пилота се предполага че е предприел engine-out процедури за излитане.
Доколкото знам от незначителния си опит, въпреки че отказ на двигател при излитане си е аварийна ситуация, има перфектно разработени процедури за действие в такива ситуации и екипажите са тренирани как да реагират.
Следователно тук има и втори, засега неизвестен фактор.
По снимките се вижда че опашната част с хоризонталния и вертикалния стабилизатор е що-годе цяла, следователно разрушаването на двигателя (ако изобщо е имало такова) не е предизвикало физически повреди по контролните плоскости. Въпроса е обаче дали евентуална експлозия би могла да прекъсне хидравлични тръбопроводи които осигуряват контрола над хоризонталния и вертикалния стабилизатор?
На една от снимките също така се вижда че левия хоризонтален стабилизатор е отклонен нагоре а десния е в хоризонтално положение. Какво според вас би могло да значи това?

Черните кутии вече са намерени и се обработват. Да се надяваме че бързо ще се изясни какво точно се е случило за да се избегне нова трагедия.

Поздрави,

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 14:28
от silversurfer

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 14:30
от slice

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 16:16
от Делян

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 16:31
от Toni

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 16:59
от A330-200

МнениеПубликувано на: 21 Авг 2008 17:48
от randi