BG900205 написа:tupolev144 написа:mashine1984 написа:Честно казано последните ми няколко пътувания до/от Италия мога да ти кажа, че самолета беше повече от наполовина пълен именно с италианци тръгнали на екскурзии.
А аз честно да ти кажа, при връщане от Барселона с Wizz само преди броени дни, успях да видя сред пътуващите чужденци всичко на всичко една рускиня, явно женена за българин, защото си говореше на българо-руски с него. Въпросът на един от пътуващите към стюардесата беше, защо си правят труда да дублират българския с английски при даваната информация, като сме си само "наши". Отговорът беше, че такива са изискванията - факт. Как ги преброи тези над 50% италианци? Всеки сам може да се убеди колко са пътуващите чужденци дори и самият той да не пътува, а да постои известно време в терминала преди или след полет. В интерес на истината самолетът беше почти пълен, дали заради празниците или пък не, но тези хора определено не се връщаха от екскурзия или поне над 90% от тях. Идват все още да видят останалите си живи родители или роднини. Е, определено идванията ще стават все по-редки. За около 25 години, населението е намаляло с над 1/3, което е с около половината от работоспособното население и това е прецидент. Голяма част от тези хора искат да се върнат, но няма как да стане, поради известните на всички причини, но пък се възползваме да ги возим и да преливаме от пусто в празно. И в името на това, да ги возим от едно и също място, правим какви ли не еквилибристики, което пък води след себе си невъзможността да се случва това, което се случва дори вече и в Румъния, с даваните многократни примери за развитието на летищата им (респективно регионите) и целия авиационен пазар.. А що се отнася до репликата, на живеещият в чужбина съфорумец, че у нас няма какво да се види, явно нещо се е объркал. Само че това за да се види, трябва да има начин този, който иска да го види да може да стигне до там бързо, евтино и удобно, иначе няма как да стане, защото не сме ние тези, които сме открили топлата вода.
Уиз от Барселона хаха, какви чужденци очакваш. Пробвай Луфти или Суис или Бритиш, там се намират. Или много малък бизнес трафик или алкохолен туризъм. За друг не сме се потрудили. Не мисля, че летището е първото което ще донесе туристи. Да не би до Мачу Пикчу да ги водят със самолет?
Проблемът не е нито в името, нито във вида на авиокомпанията, а в това, че дестинацията не е туристическа и не виждам как ще стане. Явно според теб чужденец не стъпва по другите дестинации до които Wizz лети, само защото е нискотарифна? Сигурно е много трудно да се схване, че за съществуването на авиотранспорта са необходими най-вече две основни групи пътници. Едната са бизнес, а другите са туристи, като втората група, са значително по-голямата и когато тя липсва по определена дестинация, не може да се очаква развитие. За справка, интервюто с маркетинговия директор на ЕasyJet в bgonair за профила на пътникопотока през основното ни летище. Е, ориентирали сме се за извозване основно на емигрантите ("бизнес" пътници, но не чужди, а наши) и на техните роднини и приятели, които са около 2-3 милиона души, но те нямат нищо общо с чуждия турист, който да захранва икономика с посещение на забележителности, хотели, расторанти и т.н., което води и до откриване на нови работни места в тези сфери. А там където имаше възможност местни регионални летища да се използват за туризъм и за бизнес, което щеше да допринесе и за развитие на регионите (респективно икономиката ни), ние им съкратихме персонала, работното време и т.н.. И да не сме голословни един пример:
http://www.plovdiv.bg/%D0%BF%D0%BB%D0%B ... %B8%D1%82/http://bnr.bg/plovdiv/post/100657843/pl ... -ta-godinaЩе кажеш, да кацат където има възможност. Да, ама няма да стане, както и не става, защото надълго и нашироко е обяснявано, че всяко летище си има "catchment area", което е максимум до 100 km и ако разстоянието е повече, то желаещият да пътува обикновено се отказва и не сме открили ние топлата вода. Е затова и до Мачу Пикчу, което си дал като пример, си има международно летище което е на 45 мили от него.
http://www.tripadvisor.com/Flights-g294 ... fares.html"Flight stats for Machu Picchu - did you know?
Machu Picchu is 45 mi from Velazco Astete Airport (Cusco, Peru).
Velazco Astete Airport (Cusco, Peru)
Right now, 10 airlines operate out of Velazco Astete Airport.
Velazco Astete Airport offers nonstop flights to 5 cities.
Every week, at least 357 domestic flights and 14 international flights depart from Velazco Astete Airport."
И затова съседите с които доскоро ни сравняваха (но вече не), имат 3 държавни летища, 16 общински и 1 частно т.е. общо 20 - и всичките те за обществено ползване (международни) и се развиват. А те си бяха толкова и в тоталитарно време. А нашите тогава бяха 11, сега са 5, като танденцията очевидно е за редуциране (да си извозваме на спокойствие емигрантите). Явно румънците са наясно за какво служат летищата и ти посочвам един от многото възможни примери:
http://www.therouteshop.com/profiles/si ... l-airport/