Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот BG900205 » 10 Мар 2016 17:50

Изпопачаваш това което съм написал. Разбирасе че проблемът е в дестинацията а не в авиокомпанията, аз да съм написал някъде че е обратното? Давам ти пример - Базел е на 90км от Цюрих, целият туристически поток минава през Цюрих а не през Базел. На никой не му пречи да пътува 52 мин до Базел за да го разгледа. Сутрин са препълнени влаковете. А самото летище в Базел се ползва предимно поради концентрираната фармацефтична индустрия и многото изложения. Дори за самите изложения хората спят в Цюрих и пътуват. Твърденията да съсзадем летище и тогава да правим туризъм са като циганина, който слага каруцата пред коня или ала 1970 - важното е да имаме летище пък другото ще видим. Нека държавата намери по - скоро концесионер за Пловдив и ще видиш, че трафикът в София няма да намалее и туристите в Пловив няма да се утроят само с летището. То помага но не е първото необходимо нещо.
BG900205
спотър
 
Мнения: 62
Регистриран на: 07 Фев 2014 14:20

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот tupolev144 » 10 Мар 2016 18:09

BG900205 написа:Изпопачаваш това което съм написал. Разбирасе че проблемът е в дестинацията а не в авиокомпанията, аз да съм написал някъде че е обратното? Давам ти пример - Базел е на 90км от Цюрих, целият туристически поток минава през Цюрих а не през Базел. На никой не му пречи да пътува 52 мин до Базел за да го разгледа. Сутрин са препълнени влаковете. А самото летище в Базел се ползва предимно поради концентрираната фармацефтична индустрия и многото изложения. Дори за самите изложения хората спят в Цюрих и пътуват. Твърденията да съсзадем летище и тогава да правим туризъм са като циганина, който слага каруцата пред коня или ала 1970 - важното е да имаме летище пък другото ще видим. Нека държавата намери по - скоро концесионер за Пловдив и ще видиш, че трафикът в София няма да намалее и туристите в Пловив няма да се утроят само с летището. То помага но не е първото необходимо нещо.

Със сигурност трафикът в София не би намалял от това, дори напротив и статистиката навсякъде го показва, че процесът е взаимно стимулиращ, от което печеливша би била държавата. Пример пак може да ни бъде северната съседка, където след влизането й в ЕС, пътникопотокът на основното им летище почти се утрои до момента, въпреки че регионалните летища бяха оставени да работят. При нас на основното, пътникопотокът дори не успя да се удвои при фактически монопол. Не напразно ти дадох примера със Сибиу, който е на 205 км от летището на Букурещ, а между тях има още едно работещо летище в Брашов на по 120 км от другите две. Туристически пътникопоток който би се генерирал в Пловдив, няма да е за сметка на София, защото ако летището не работи, то тези туристи практически няма да дойдат, както и сега не съществуват като дошли през софийския терминал.
А тук в последното изречение от дадената информация, можем да видим за какви цели се използва летище Базел:
"EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg (IATA: MLH, BSL, EAP, ICAO: LFSB, LSZM) is an international airport 3.5 km (2.2 mi) northwest of Basel in Switzerland, 20 km (12 mi) southeast of Mulhouse in France, and 46 km (29 mi) south-southwest of Freiburg im Breisgau in Germany. It is located in France, on the administrative territory of the commune of Saint-Louis near the Swiss and German borders. The airport serves as a base for easyJet Switzerland and Belair, which operates on behalf of Air Berlin, and features mainly flights to European metropolitan and leisure destinations."
https://en.wikipedia.org/wiki/EuroAirpo ... e_Freiburg
A по въпроса с циганина: Каруцата я имаме, имаше и все още има впрегнат кон, обаче се оказа, че откраднаха сеното и изгониха циганиа и коня почти е готов да се пренесе в отвъдното.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Freak » 10 Мар 2016 19:49

BG900205 написа:Изпопачаваш това което съм написал. Разбирасе че проблемът е в дестинацията а не в авиокомпанията, аз да съм написал някъде че е обратното? Давам ти пример - Базел е на 90км от Цюрих, целият туристически поток минава през Цюрих а не през Базел. На никой не му пречи да пътува 52 мин до Базел за да го разгледа. Сутрин са препълнени влаковете. А самото летище в Базел се ползва предимно поради концентрираната фармацефтична индустрия и многото изложения. Дори за самите изложения хората спят в Цюрих и пътуват. Твърденията да съсзадем летище и тогава да правим туризъм са като циганина, който слага каруцата пред коня или ала 1970 - важното е да имаме летище пък другото ще видим. Нека държавата намери по - скоро концесионер за Пловдив и ще видиш, че трафикът в София няма да намалее и туристите в Пловив няма да се утроят само с летището. То помага но не е първото необходимо нещо.


Само че ако в Швейцария 90 км се минават за 52 минути с швейцарските железници, за които всеки може да се досети какви са, достанцията от 160 км между София и Пловдив в момента се пътува 3 (три) часа - време, за което можеш да стигнеш до 3/4 от Европа от голямо летище. И ако Ханс е пътувал 1-2 часа със самолет до София, дали ще се навие да пътува още 3, за да види нещо извън безценната столица? Едва ли.

Не знам дали си даваш сметка, но метафората ти е рядко неуместна. Летището си го има, но някои усилено правят така, че да го затрият. А после да се аргументират, че на 120 км от столицата няма нужда от летище, за да не вземе да се развие. Нека да има летище, пък да видим дали няма да се утроят или учетворят летището. Пътниците сами ще покажат предпочитанията си. Аргументът ти е като на комунистите на изборите 1990 година - ние най-добре можем да управляваме, щото досега само ние сме били на власт. Е, как да пробие някой друг?

Чудя се на хората как продължават да си искат централизация и всичко да се решава вместо тях.
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот BG900205 » 10 Мар 2016 20:36

Разбирам, че сте от Пловдив и си искате летище, и аз ако бях от там щях да си искам. Но да твърдите че на нямате туризъм защото ви пречи някой да имате летище е рядко неуместно и граничи с размисли от БГ парламента от същтата 1990 година.
BG900205
спотър
 
Мнения: 62
Регистриран на: 07 Фев 2014 14:20

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Freak » 10 Мар 2016 21:18

BG900205 написа: ... защото ви пречи някой да имате летище е рядко неуместно и граничи с размисли от БГ парламента от същтата 1990 година.


Съмнението в точния проблем е стъпка напред. Някои и до това не стигат.
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Big G » 11 Мар 2016 01:14

BG900205 написа:...Давам ти пример - Базел е на 90км от Цюрих, целият туристически поток минава през Цюрих а не през Базел. На никой не му пречи да пътува 52 мин до Базел за да го разгледа. Сутрин са препълнени влаковете. А самото летище в Базел се ползва предимно поради концентрираната фармацефтична индустрия и многото изложения. Дори за самите изложения хората спят в Цюрих и пътуват...

Следя с интерес спора ви с tupolev144 Прави ми впечатление, че той всяко свое твърдение подкрепя с факти/линкове. А ти? Само приказки без доказателства. Да не седиш по цял ден на гарата в Цюрих, че пишеш колко препълнени са били влаковете? Или в Базел кацат само аптекари за "многото изложения". Много, много, колко да са много, а както казваш пък и те спяли в Цюрих. Тогава какви са и от къде са тия Passengers - 7,061,059 официални статистически данни за 2015 год. Та, като пишеш нещо не разказвай, а доказвай.
Извинявам се, че не е съвсем по темата.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот BG900205 » 11 Мар 2016 16:37

Налага ми се да пътувам всеки ден между двата града. За радост не стоя цял ден на. Когато има изложение я на бижута я на часовници не мога да си намеря празно мяsто да седна. Туполев по цял ден дири линкове в гугъл, страхотни доказателства. Ако искаш доказателства за примера ми, заповядай да видиш. И аз се извинявам за отговора не по темата.
BG900205
спотър
 
Мнения: 62
Регистриран на: 07 Фев 2014 14:20

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Buch » 11 Мар 2016 19:04

Big G написа:Следя с интерес спора ви с tupolev144 ....

Аз също следя, но не с интерес. И не спор, понеже такъв отсъства. Има неясен монолог без ясна теза, опитващ се да влезе в конфронтация с когото и да е, но най-важното - не по темата.

Накратко, в резюме:
1. Хора постват коя компания открива нови линии от Летище София.
2. Колегата amcho изразява радостта си от факта, че има все повече нови дестинации.
3. Колегата tupolev144 му казва, че трябва да мисли, преди да прави такива работи, понеже крепостните стени на Сердика ги реставрират с тухли четворки, като започне да брои чужденците в самолетите. (Факт. Имаше доказателство - има линк със снимка и с тухли! Съгласен.)

Делян саркастично отбеляза абсурдността на мнението на tupolev144.
Аз също от тези доказателства, разбрах, че не трябва да се радвам на нови линии от Летище София.

Има няколко човека във форума, на които от почти всяко мнение лъха заядливост. Дано да съм в грешка и да съм само аз, на когото му лъха.
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот mashine1984 » 11 Мар 2016 19:25

Buch написа:
Big G написа:Следя с интерес спора ви с tupolev144 ....

Аз също следя, но не с интерес. И не спор, понеже такъв отсъства. Има неясен монолог без ясна теза, опитващ се да влезе в конфронтация с когото и да е, но най-важното - не по темата.

Накратко, в резюме:
1. Хора постват коя компания открива нови линии от Летище София.
2. Колегата amcho изразява радостта си от факта, че има все повече нови дестинации.
3. Колегата tupolev144 му казва, че трябва да мисли, преди да прави такива работи, понеже крепостните стени на Сердика ги реставрират с тухли четворки, като започне да брои чужденците в самолетите. (Факт. Имаше доказателство - има линк със снимка и с тухли! Съгласен.)

Делян саркастично отбеляза абсурдността на мнението на tupolev144.
Аз също от тези доказателства, разбрах, че не трябва да се радвам на нови линии от Летище София.

Има няколко човека във форума, на които от почти всяко мнение лъха заядливост. Дано да съм в грешка и да съм само аз, на когото му лъха.

Много точно казано
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот tupolev144 » 11 Мар 2016 20:22

Очаквам и останалите от "Петимата от РМС" (или по-скоро техните внуци), защото горе долу са толкова тези, които скачат, когато се казва истината в очите или по-точно тази, която евентуално може да не им се нрави. И интересно, че бяха почти същите, които неистово едва ли не проклинаха FR като най-зловещата авиокомпания, след стъпването й, но не на точното място на българска земя (след седем годишна "борба" това да се случи). Е, затова пък след като тя даде индикации за разширяване на дейността си на "подходящото" място, мненията се обърнаха на 180 градуса. Е заради този двоен стандарт, нищо добро не ни чака. Картината за жалост на всички е ясна: 2005-та 110 000 новородени, 2014-та 65 000, 2015-та 55 000 родени у нас (от които над половината са с майчин език различен от българския) и в същата 2015-та - 120 000 "българчета" родени зад граница. 2005-та 2,5 млн пенсионери, 2015-та 2,1 млн. и малко под 3 млн напуснали държавата https://www.24chasa.bg/Article/2260541 (до 2013) и средно 70 000 напускат през последните години. Давани бяха примери с държави от Източната част на Европа какво правят и как се развиват, давани бяха примери, как за десет години, регионалните летища от 160 са се удвоили и вече са около 320 (на сградата на ЕП е написано "Европа на регионите") и европейците са осъзнали, че това носи ползи за икономиките им, само ние тук правим наопаки на света и резултатите са изброени по-горе - обезлюдени региони създали ни обаче необходимия пътникопоток, който ще извозваме и с новооткритите линии, докато ги извозим всичките. Очаквам и останалите "капацитети" на които също им "лъха" да се изкажат по въпроса, аз няма какво да кажа, освен да припомня, че каруцата все още я има, коня е впрегнат но се задъхва, защото са му откраднали сеното, а "циганина" е изгонен. Е дано някой се замисли какво вършим и колко ли ще са новородените след няколко години, ако внуците на тези от "РМС" на които им "лъха" не се осъзнаят.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Freak » 11 Мар 2016 22:14

Buch написа:Има неясен монолог без ясна теза.


Ще ти помогна, нарича се двоен аршин. Киселото грозде изведнъж се услади.

Едно време софиянци, които бяха кръгли нули като личности, се тупаха със софийското жителство. В манталитета на софиянеца-нула не е настъпила кой знае каква промяна.
Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот skyviewer » 11 Мар 2016 22:24

Истанбулският гигант идва
11 мар 2016, 16:58

"На челото ни не пише идиоти. Ние можем във всеки един момент да отворим вратите към България и Гърция и да натоварим бежанците на автобуси", заявил турският президент Реджеп Тайип Ердоган пред европейските лидери ноември миналата година, по време на договарянето на първата сделка за бежанците, а изтеклият запис от срещата предизвика всеобщо стъписване. Раздвоената между Европа и Азия държава обаче винаги е играела ролята на разпределителна гара на потоците хора, като сред многото козове, които държи турската държава, се нарежда още един. Това е проектът за новото мегалетище на Истанбул, което се строи и има за цел да превърне града в още по-мощен авиохъб.
Ако трябва накратко да се онагледи турският проект, летището може да се оприличи на това в софийския квартал "Враждебна", но умножено по 37.5 пъти. От другата страна на Черно море ще бъде изградено летище с 6 писти и 4 терминала, с капацитет до 150 до 200 млн. души на година. Летището ще бъде разположено на 35 км от центъра на града в северна посока и в европейската му част.

Проектът е оценен на 10.2 млрд. евро. Турското правителство подписа договора за концесия за строителство и експлоатацията на новата аерогара за срок от 25 години през 2013 г. с консорциума, състоящ се от 5 турски компании - IGA Havalimaniletmesi, като победителят ще плати на турската държава 22.1 млрд. евро по време на 25-годишния срок на опериране на летището. Строителството на мегапроекта започна официално на 1 май 2015 г. и първата му фаза трябва да приключи в първите месеци на 2018 г. Т.е. след две години там вече ще трябва да има 3 писти и терминал с капацитет 90 млн. пътници годишно. В следващите фази ще се появи и останалото, като към 2026 г. то ще трябва да работи на пълни обороти - ще може да обслужва над 150 авиокомпании и полети до над 350 дестинации, като пътниците може да достигнат и 200 млн. на година. Добре познатото летище Ataturk най-вероятно ще бъде затворено за търговски полети по разписание.

7.3 млрд. причини
От години Истанбул си извоюва да бъде пресечна точка, свързваща Изтока, Запада и Африка. Сега турският град е под номер 5 на най-свързаните по въздух със света градове, благодарение на международното летище Ataturk, по-малкото Sabiha Gokcen International Airport, намиращо се в азиатската част на града и на бързото развитие на Turkish Airlines. През 2015 г. през летище Ataturk са преминали 61.3 пътници и то се нареди на трето място в Европа след основните летища на Лондон и Париж, през "по-малкото" - 28.1 млн. души, а Turkish Airlines е превозила 61.7 млн. пътници.

Компанията, която в момента е 49% собственост на държавата, а останалите се търгуват на борсата, расте стабилно през последните години, и то много над средното за глобалния авиопазар. За периода 2004 - 2014 г. Turkish Airlines отчитат 367% ръст на база превозени пътници, докато в световен мащаб растежът е 60%. За 2015 г. авиокомпанията разполага с 299 самолета, докато само година по-рано те са били 261. Плановете на фирмата за 2023 г. е да разполага с 450 самолета и да превозва по 120 млн. пътници на година, като поръчките на дружеството са за 219 самолета. Целта на държавата е след 20 години турската авиация да допринася за 7% от БВП на страната при 5.9% към момента.

Istanbul Ataturk Airport в един момент обаче се оказва блокирано от града. Възможност за още една писта, която да му позволи да се развива няма, като то работи в режим на свръхнатовареност и огромните закъснения на полети там са нещо обичайно. Турската авиокомпания от години се чувства на тясно на старата аерогара и дори и да иска, не може да разраства своята дейност, тъй като няма свободни слотове за кацане и излитане. Едновременно с това турските авиолинии изчисляват, че през 2034 г. пътуващите със самолет ще бъдат с 2.2 пъти повече от тези през 2014 г., т.е. пътниците ще се увеличат от 3.3 млрд. на 7.3 млрд. За да не изгуби играта с мощните конкуренти от Персийския залив, държавата решава да строи ново летище. И то мащабно.

Мегапроект - мегацена
Проектът беше иницииран от структурата, отговорна за държавните летища в страната. Финалното наддаване за избор на строител и оператор на новата аерогара се състоя в началото на май 2013 г. В консорциума победител IGA Havalimaniletmesi участват 5 компании, всяка с дял от 20%, занимаващи се със строителство, минно дейност, енергетика, туризъм, опериране на летище и пристанища. Основен играч в него е турската група Limak, като компанията се занимава главно със строителство, но и с редица други дейности, като е и оператор на летище Sabiha Gokcen. Името на Limak започна да се върти и около списъка с потенциалните кандидати за концесията на летище София. Другите компании в турския консорциум са Cengiz, MAPA, Kolin и Kalyon.

Интересът към проекта е голям. На финалния търг с обвързващите оферти обаче остават четирима кандидати. Първи от надпреварата се оттегля турската строителна компания Makyol с офертата си от 4 млрд. евро към турската държава за 25-годишния срок на концесията. Кандидат е и TAV, оператор на летище Ataturk. Първоначалната оферта на турското обединение победител IGA е 12.7 млрд. евро. След предложението на последния кандидат - обединението между турската строителна компания IC Ictas и оператора на летище Франкфурт Fraport, което е 20 млрд. евро, обаче IGA вдига залога на 22.1 млрд. евро. Расте и първоначалната цена за строителството, която първо се изчисляваше на 7 млрд. евро, после на 9 млрд. евро, а в крайна (засега) сметка - на 10.2 млрд. евро, като между 20% и 30% от финансирането ще дойде от собствени средства на инвеститора. Срещу това държавата се ангажира да гарантира определен брой пътници и нива на летищните такси за определен период от време.

Не всичко е по писта
След мащабната сделка не липсваха коментари, че интересът от страна на международните банки ще е малък за финансирането на мащабния проект. През есента на 2015 г. IGA постига споразумение за заем в размер на 4.5 млрд. евро с шест турски банки (Ziraat Bank, Halkbank, VakıfBank, DenizBank, Garanti Bank and Finansbank), за да финансира първата фаза на Istanbul New Airport, като при подписването на проекта присъства и президентът на Турция Реджеп Тайип Ердоган.

Освен въпроса дали ще се върже сметката, проектът има и още няколко тъмни страни. Летището ще бъде разположено на 7.7 хил. хектара, 6.17 хил. от които държавна гора, което е важно за екологичното състояние на мегаполиса, а изпълнителният директор на IGA Юсуф Акчайолу трябваше да обещае, че срещу всяко отрязано дърво ще посади пет нови. Теренът също се оказва предизвикателство, тъй като 1.18 хил. хектара от него са използвани преди за добив и огромни дупки, пълни с вода, усложняват строителството.

Известни притеснения има и за турските авиолинии. Освен възможност за разрастване и нови слотове за Turkish Airlines, новото летище ще предоставя такива и за всички останали авиокомпании. "Преместването на новото летище ще означава свободни слотове за всички и това ще намали нашия дял в авиационния трафик. Сега, ако нова авиокомпания има разрешение да лети до Истанбул, тя не може да кацне на Ataturk, но на новото летище ще има място за всички и много голяма конкуренция. Това ще означава три пъти дневно полети между Истанбул и Дубай, оперирани от Emirates, което е риск и може да наруши комфорта ни", коментира наскоро пред "Капитал" Зия Ташкент, старши вицепрезидент продажби за Централна и Югоизточна Европа, Кавказ и Средния изток на Turkish Airlines.

Колкото до страната съседка, която няма големи амбиции в авиационния бизнес, каквато е България, появата на огромен хъб в близост ще даде по-скоро нови възможности за пътниците. А софийското летище ще си остане в сянката и с малките си амбиции.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... gant_idva/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Toni » 11 Мар 2016 22:29

И тази тема ли омазахте?
Заключвам я от утре ще започна да трия.
Честно да ви кажа...писна ми!
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот dimitar vasilev » 11 Мар 2016 22:53

Крайно време беше-дори и на обикновените читатели като мен става досадно от "ощипани госпожици" и "развалени грамофони"
dimitar vasilev
най-спотър
 
Мнения: 494
Регистриран на: 30 Дек 2006 19:03
Местоположение: СОФИЯ

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот tupolev144 » 11 Мар 2016 23:18

dimitar vasilev написа:Крайно време беше-дори и на обикновените читатели като мен става досадно от "ощипани госпожици" и "развалени грамофони"

Ти не си от обикновените!
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта

cron