Bourgas Airport

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Toni » 18 Юли 2017 13:16

Благодарим специлно на лицето РК :)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/DH8/E90/F70/IL8/M82/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6381
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Topfly » 18 Юли 2017 13:54

Как са евакуирали пътниците? Не виждам нито стълба, нито пързалка. Има ли някакъв протокол в такива случаи? Разрешено ли е стълбите да ги изкарват извън бетона?
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bourgas Airport

Мнениеот mitkobiker » 18 Юли 2017 14:09

Огромни благодарности за снимките и видетото!
От час и нещо самолетите кацат един през друг в Бургас... натоварването сигурно е невероятно.
Пожелавам успешно справяне със ситуацията!
AB6/313/318/319/320/32N/321/332/333/343/345/346/388/717/733/734/735/736/73G/738/739/744/748/752/753/763/772/773/788/AN4/AT4/AT7/AR1/AR8/141/142/143/CR9/CRK/DHT/DH4/D38/ER3/ER4/E75/E90/E95/F50/F70/100/IL8/IL9/J32/J41/L4T/M82/M83/TU3/TU5/SF3/S20/SU9/NDE/TRN/
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2366
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Fly-zOne » 18 Юли 2017 14:30

Как са евакуирали пътниците?


Ето как

Изображение


Още едно малко видео.

https://vimeo.com/225982669
Аватар
Fly-zOne
по-спотър
 
Мнения: 194
Регистриран на: 04 Апр 2013 08:00
Местоположение: LBWN

Re: Bourgas Airport

Мнениеот KuzevR » 18 Юли 2017 20:50

Брутална смяна бе днес. От 1230н до 1800н беше брутално. Още в 1300н свършиха местостоянките за ВС и ги слагахме по 2-3 на МС. 1-ят Ил 76, който кацна , стоя 30минути на ПР-"Н" .

Огромно БРАВО на всички , които бяха днес на работа . Справихме се чудесно и без други инциденти в цялата тази паника.
:-D :-D :-D
KuzevR
най-спотър
 
Мнения: 213
Регистриран на: 16 Окт 2012 21:18
Местоположение: Бургас

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Topfly » 18 Юли 2017 23:03

Браво! Какво стана със самолета? Кога ще и къде ще го ремонтират?
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bourgas Airport

Мнениеот KuzevR » 19 Юли 2017 09:24

Ще го поправят. Чака си техници и части за ремонта.
KuzevR
най-спотър
 
Мнения: 213
Регистриран на: 16 Окт 2012 21:18
Местоположение: Бургас

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Topfly » 19 Юли 2017 10:37

KuzevR написа:Ще го поправят. Чака си техници и части за ремонта.


Има ли вече точна информация какво се е случило, защото в различни източници чета противоречива информация. На някои места пише, че е имало отказ на хидравликата при преднотото колело, но този отказ се е случил в следствие на удара в неравна повърхност при излизане от пистата и не е причина за инцидента. Тук във форума излезе малко по различна информация. Възможно ли е пилотите да са направили някаква грешка или е 100% технически проблем?
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Topfly » 19 Юли 2017 11:12

В тази статия описват трета версия на пътник, че проблем е имало още във въздуха.

http://www.dnes.bg/stranata/2017/07/19/bez-haos-prizemiavash-samoleta-s-262-km-ch-vlizash-v-trevata-sys-120.347743
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Fly-zOne » 19 Юли 2017 12:02

В тази статия описват трета версия на пътник, че проблем е имало още във въздуха


"Самолетът не намали скоростта, когато се приземяваше. Хидравличните амортисьори не работеха, така че той все още се движеше със същата скорост. Пилотът се опита да намали и затова самолетът изведнъж зави и той тръгна извън пистата"


Струва ли си да го коментираме изобщо това .
- Самолета не намалил скороста докато се приземявал ...........
Скороста на самолета в точката на опиране е била точно 135kn -/ идеалната скорост за приземяване /
- Хидравличните амортисьори не работели - и затова самолета не намалявал скороста...........
За пръв път чувам самолет да спира с хидравлични амортисьори. / вероятно някаква нова модификация )) /

А сега сериозно.
Всички които поне малко разбират от технически въпроси по ГА знаят много добре как спира самолета когато вече се е приземил на полосата.Три са агрегатите с които самолета намалява скороста.
1.Реверсна тяга на двигателите.
2.Използване на традиционните дискови / карбонни /спирачки на колесника.
3.Така наречените въздушни спирачки или спойлери, които са в задната част на крилата.

Като интересното е,че много хора са с погрешното мнение ,че реверса е основен фактор при спирането ,а той помага не повече от 20-30 процента .Основният спирачен ефект около 60-70 процента идва от спирачките на колелата . И съвсем малко около 10-15 процента от спойлерите.

На този самолет просто хидравликата на левият колесник е отказала точно в момента в който е кривнал самолета при скорост около 55kn. И това е ПРЕДОТВРАТИЛО МНОГО ПО ГОЛЯМА БЕЛЯ ,защото ако се бе случило 10 секунди по рано при скорост 250 км последствията щяха да са катастрофални.Пилота не е виновен нито е могъл да направи нещо.Това става за части от секундата с такава скорост. Били са включени автоматичните спирачки които се управляват от компютъра и след опиране на предният колесник на пистата - се задействат автоматично. Така е станала и белята.Добре ,че всичко е ок.
Аватар
Fly-zOne
по-спотър
 
Мнения: 194
Регистриран на: 04 Апр 2013 08:00
Местоположение: LBWN

Re: Bourgas Airport

Мнениеот KuzevR » 21 Юли 2017 02:45

Изображение
KuzevR
най-спотър
 
Мнения: 213
Регистриран на: 16 Окт 2012 21:18
Местоположение: Бургас

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Topfly » 21 Юли 2017 08:47

Fly-zOne написа:На този самолет просто хидравликата на левият колесник е отказала точно в момента в който е кривнал самолета при скорост около 55kn. И това е ПРЕДОТВРАТИЛО МНОГО ПО ГОЛЯМА БЕЛЯ ,защото ако се бе случило 10 секунди по рано при скорост 250 км последствията щяха да са катастрофални.Пилота не е виновен нито е могъл да направи нещо.Това става за части от секундата с такава скорост. Били са включени автоматичните спирачки които се управляват от компютъра и след опиране на предният колесник на пистата - се задействат автоматично. Така е станала и белята.Добре ,че всичко е ок.


Друг подобен случай имало ли е някога? Много нетипично ми се струва това което се е случило.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2208
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Bourgas Airport

Мнениеот mashine1984 » 31 Юли 2017 15:10

Планираме инвестиции за над 20 млн.лв. на двете морски летища до края на годината
Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД

Улрих Хеппе е юрист, с повече от 15 години опит в авиационната и финансовата сфера. Роден през 1971 година, завършва университета "Байройт" в Германия, където учи право и бизнес администрация.
От септември 2015 година е главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД – оператор на летище Варна и летище Бургас.

Преди да оглави двете морски летища, Хеппе е бил директор на дъщерната компания на "Фрапорт АГ" в Сенегал и член на мениджърския екип на Фрапорт в Саудитска Арабия, където е изпълнявал длъжността Главен финансов директор на международно летище King Khaled в Риад.
Във Фрапорт АГ е отговарял за управлението, идентифициране и анализиране на международните инвестиции в летища и възможности за сътрудничество.

Преди да оглавите "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" Вие сте бил главен изпълнителен директор на новото международно летище в Дакар, Сенегал, както и главен финансов директор на международно летище King Khaled в Риад. Какво Ви мотивира най-силно за работата в България?
През последните 10 години работих по много задачи в България, така имах възможността да придобия впечатление за страната. За мен България е изключително място, с много професионалисти, които имат великолепно чувство за хумор и умеят да се забавляват. Лесно и леко общувам с моите български колеги. Освен това за мен България притежава несравнима комбинация от природни ресурси, която не съм виждал никъде другаде. Територията на страната е сравнително малка, но непокътнатата естествена красота на планините, идеална за туризъм и непосредствената близост на плажовете и морето, са наистина уникални. Оценявам и вкуса на кухнята, вино от региона и великолепните плодове и зеленчуци.

Бихте ли очертали основните разлики между стила на бизнес комуникацията в Германия, Близкия Изток и Източна Европа?
Имал съм възможността да работя в различни части на света с много голямо културно многообразие и мога да ви уверя, че комуникацията в бизнеса е съвсем различна. Най-голямата разлика между западните култури и Близкия изток, в случая Саудитска Арабия, е начинът, по който се осъществява връзката с властите. Практиката е, че трябва да се срещнете няколко пъти предварително, да пиете чай и да се опознаете, преди да започнете да говорите за бизнес - това се счита за приемливо да се случи по време на третата среща и със сигурност не по-рано. Това е различно в западните общества и Източна Европа.

България не се различава от която и да е друга европейска държава. Впечатлението ми е, че хората обичат да изграждат доверие и взаимоотношения, отделят време да общуват помежду си и се наслаждават на храната и напитките. Намирам хората в България за доста либерални и е съвсем очевидно, че като цяло те наистина се забавляват на празнични събития.

Използването на клубни услуги като тази, която предлага "Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс" е новост в България. Как помагат те в общуването между бизнес партньори?
Ние имаме дългосрочно партньорство с Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс. То е едно от най-модерните и динамични места, което работи целогодишно по северното Черноморие. Високо оценявам техния подход и стил на обслужване на клиенти. Достъпът до клубните услуги е наистина ценно за бизнес общността в региона. Аз лично го намирам за много просторен, удобен и полезен.

През есента на миналата година изтекоха първите десет години от концесионния договор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" за летищата във Варна и Бургас. Какво постигна компанията за това време?
През 2016 година "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт"АД отбеляза своето първо десетилетие на успешна концесия на летищата в Бургас и Варна. През последните 10 години в България, компанията инвестира повече от 350 милиона лева в развитието и модернизирането на двете морски летища. По този начин напълно промени облика им.

Нашите най-значими постижения са новите модерни пътнически терминали, които бяха тържествено открити през 2013 година. Освен това инвестиции бяха направени в инфраструктура, водоснабдяване, електроенергия, комуникационни мрежи и др.

През 2016 година двете летища отбелязаха исторически рекорд като посрещнаха 4,57 милиона пътници, което е 22% ръст спрямо предходната година. Бяха обслужени близо 36 хил. полета на 100 авиокомпании до 180 чартърни и редовни дестинации в Европа, Азия и Африка.

В края на м.г. отчтохте 22% ръст на пасажерите, обслужени на летищата във Варна и Бургас. Каква е цената на този успех?

Имаме два невероятни екипа на двете летища. Виждам енергията, упоритата работа и професионализма им всеки ден. Изключително съм горд да бъда част от този екип и да се справям с всички предизвикателства, които стоят пред нас, като силна общност.

През последното десетилетие успях да наблюдавам реализацията на много от проектите, които считам за забележителни по отношение на ефекта "преди и след", на превръщането на мечтата в реалност. Радвам се, че можем да покажем забележителни резултати като успеха през 2016 г., когато постигнахме ръст от 22%. Разбира се, това са резултати, получени в продължение на 10 години на всеобхватно планиране и упорита работа. През това време бяхме фокусирани върху дългосрочни устойчиви проекти като инфраструктурни подобрения и подобрения в електронната комуникация и автоматизираните системи и оборудване. Всички сме горди, че нашите постижения са видими и че работим в среда, която е в съответствие с всички европейски и световни стандарти.

Срещате ли трудности при осигуряването на достатъчно и добре подготвени кадри за бизнеса си в България?

Основният фактор за успеха ни са нашите служители. И на двете летища динамиката е много голяма, което води до почти тройно увеличение на броя на служителите в пиковия летен сезон. За да управляваме успешно тази динамика, ние предприемаме широк спектър от дейности, за да осигурим най-оптималното решение по отношение на организацията на човешкия капитал. Горд съм с подхода за мотивация, който прилагаме чрез разнообразни инструменти и стимулиращи програми.

Имаме успешна програма, която насърчава служителите - месечна награда за най-добър служител и най-добрата смяна. Победителите се определят обективно от системата "таен клиент", при която в края на сезона най-голямата награда се връчва на служителя и екипа на сезона. Това е приятелска конкуренция, която най-вече е от полза за клиента. Наистина искаме да имаме щастливи служители и се стремим по всякакъв начин да бъдем най-добрият работодател в региона.

Постоянно организираме различни инициативи и събития както за нашите служители, така и за техните деца. Развитието на персонала е в центъра на нашето внимание. В тази връзка създадохме Кариерен център, който получи признание от престижния Европейски конкурс. Той се състои от три клуба: млади професионалисти, бъдещи мениджъри и експерти. Идеята е всеки да намери място, което да му даде възможност за професионално развитие и придобиване на допълнителни умения.

Работите по проект за еднаква натовареност на летищата във Варна и Бургас през цялата година. В какъв срок е постижимо това и какви стъпки ще предприемете, за да реализирате плановете си?

Управлението на сезонността на двете летища във Варна и Бургас е най-голямото ни предизвикателство. Една от нашите основни цели е да увеличим трафика през пролетта, есента и зимата.

Наскоро разработихме нашата схема за маркетингова подкрепа в неактивния сезон, предназначена да стимулира растежа на трафика в този период.

Фрапорт Туин Стар следва и своята нова авиационна маркетингова стратегия "Twin Star to Five", която има за цел да засили трафика извън сезона чрез ангажиране на други основни страни на местно ниво като хотелиери, туроператори, общини и разбира се, авиокомпании и летища. Това е интересен проект, които изисква активното участие и комуникация на всички заинтересовани страни в този процес. Не е нещо еднократно, това е дълъг процес на подкрепа и изграждане на капацитет, който цели да популяризира нашия регион като атрактивна дестинация за целогодишен туризъм и бизнес. Убеден съм, че ако всички участници продължат да бъдат отдадени и активно въвлечени , тогава можем да очакваме бърз прогрес и пробуждането на интерес към нашия регион и услуги, които предлагаме. В допълнение, част от нашата бъдеща стратегия е да продължим да развиваме нискотарифния сегмент на двете летища, особено в неактивния сезон, създавайки балансиран подбор от превозвачи, в това число традиционни и нискотарифни, покривайки нуждите на всички пътници.

А кои ще са следващите стъпки в по-нататъшното инфраструктурно развитие на двете морски летища?
До края на годината планираме инвестиции на стойност над 20 милиона лева на двете летища. Във Варна, предстоят проекти за изграждане на нова пътека за рулиране "А", подобрения в хангара и други проекти за разширения и рехабилитация, както и подмяна на системата за контрол и управление на светотехниката.
На летище Бургас ще оптимизираме багажната и дренажната системи на пътеките за рулиране "А" и "Е", както и разширение на зоната за заминаващи пътници в Терминал 2 и др.

През последните четири години "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД стана носител на няколко от най-престижните бизнес награди в България. Коя от тях ви е най-ценна?

Печеленето на награди е истинска чест за компанията. Това е признание за нашите усилия. Изключително щастливи сме, че бяхме избрани за победители в категорията "голямо предприятие" от Германо-Българската индустриално търговска камара за първи път през 10-годишното присъствие на Фрапорт в България. За нас всяка награда е наистина уникална и служи за мотивиране на нашите служители. Това е знак, че сме направили нещо различно и сме постигнали отличие в нещо и това е забележително постижение, което заслужава потупване по гърба. Поради тази причина не бих могъл да класирам наградите, които имаме.


http://www.capital.bg/reklama/2017/07/2 ... te_morski/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1094
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Bourgas Airport

Мнениеот Rosen85 » 01 Авг 2017 19:42

Самолет от Братислава кацна аварийно на Летище Бургас
Самолет Боинг 737-800 на авиокомпания "Травел Сървис",
изпълняващ полет от Братислава кацна аварийно на Летище Бургас в 13.35 ч. днес.
Причината за изненадващата маневра била индикация за пожар.
FR24 графика
Изображение
Rosen85
по-спотър
 
Мнения: 110
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Bourgas Airport

Мнениеот mashine1984 » 10 Авг 2017 10:01

Числата за юли

юли 2017 (2016)
пътници 894.829 (867.762) +3,1%

януари-юли 2017 (2016)
пътници 1.614.615 (1.551.826) +4,0%
карго 8.959 +25,5%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... nglish.pdf
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1094
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта