Lufthansa

Re: Lufthansa

Мнениеот Емо » 17 Фев 2009 22:57

harrier написа:4 ивици - командир или капитан, както ти е по-удобно
3 ивици - First Flight Officer
2 ивици - Second Flight Officer
1 ивица - обикновено ги слагат на стюардите, но това е само по наблюдения, може да имат и друг смисъл.


Виждал съм и четири ивици с Kringel, но не знам точно кой я носи. Предполагам "ветерани"? Или пък пилоти-изпитатели? Инструктори?
Униформите с едната ивица се носят и от ticket-sellers (и това само по наблюдения) :lol:

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Lufthansa

Мнениеот Stoyan » 17 Фев 2009 23:04

Само като допълнение. Понякога и бордните инженери са с 3 ивици.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Lufthansa

Мнениеот A330-200 » 17 Фев 2009 23:20

harrier написа:4 ивици - командир или капитан, както ти е по-удобно
3 ивици - First Flight Officer
2 ивици - Second Flight Officer
1 ивица - обикновено ги слагат на стюардите, но това е само по наблюдения, може да имат и друг смисъл.


Като допълнение към написаното от harrier:
SFO - Senior Flight Officer и FFO - Flight Officer - и двата ранга са с по 3 ивици. SFO като звание се дава на човек, който е "на крачка" от комадирска позиция (достатъчно налетени часове и т.н.)
При 3-членен екипаж, само и единствено Senior Flight Officer има право да заема командирското място в лявата седалка.
При 2-членен екипаж Flight Officer-a (бил той SFO или FFO) заема дясната седалка и по подразбиране изпълнява функциите на FO.

Що се отнася до броя на ивиците от 2 надолу, тук май е до вътрешни правила на авиокомпаниите. До колкото знам, човек който заема дясната седалка трябва да има 3 ивици, поне аз не съм виждал пилот с две ивици на дясна седалка.
Две ивици се дават на type-rated пилоти по време на line-training (пример: токущо завършил обучението си курсант/кадет преди да му бъде дадена FO позиция), Flight Engineer и други Flight Crew позиции.
За 1 ивица май е съвсем "хлабава" работата - пример: аз летя с риза и една ивица още от първия ден на PPL-a (правилник на училището).

П.С. не претендирам за 100% точност на написаното - това е от мои лични наблюдения и опит.
Офтопик: Как, официално на български се нарича First Officer-a? :?
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Lufthansa

Мнениеот Stoyan » 17 Фев 2009 23:34

Втори пилот.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Lufthansa

Мнениеот A330-200 » 17 Фев 2009 23:36

Stoyan написа:Втори пилот.


Мерси Стояне. Просто съм чувал много вариянти - помощник-пилот, втори пилот, пощник-комадир.....
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 18 Фев 2009 00:24

A330-200 написа:
harrier написа:4 ивици - командир или капитан, както ти е по-удобно
3 ивици - First Flight Officer
2 ивици - Second Flight Officer
1 ивица - обикновено ги слагат на стюардите, но това е само по наблюдения, може да имат и друг смисъл.


Като допълнение към написаното от harrier:
SFO - Senior Flight Officer и FFO - Flight Officer - и двата ранга са с по 3 ивици. SFO като звание се дава на човек, който е "на крачка" от комадирска позиция (достатъчно налетени часове и т.н.)
При 3-членен екипаж, само и единствено Senior Flight Officer има право да заема командирското място в лявата седалка.
При 2-членен екипаж Flight Officer-a (бил той SFO или FFO) заема дясната седалка и по подразбиране изпълнява функциите на FO.

Що се отнася до броя на ивиците от 2 надолу, тук май е до вътрешни правила на авиокомпаниите. До колкото знам, човек който заема дясната седалка трябва да има 3 ивици, поне аз не съм виждал пилот с две ивици на дясна седалка.
Две ивици се дават на type-rated пилоти по време на line-training (пример: токущо завършил обучението си курсант/кадет преди да му бъде дадена FO позиция), Flight Engineer и други Flight Crew позиции.
За 1 ивица май е съвсем "хлабава" работата - пример: аз летя с риза и една ивица още от първия ден на PPL-a (правилник на училището).

П.С. не претендирам за 100% точност на написаното - това е от мои лични наблюдения и опит.
Офтопик: Как, официално на български се нарича First Officer-a? :?

Много си прав за Senior Flight Officer, нещо съвсем го забравих. Но само да доуточня, че има разлика между Second и Senior FO.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот Емо » 18 Фев 2009 00:51

допълнително инфо за Deutsche Post powered by Germanwings или как един Airbus се превръща в ТИР :-D :

http://www.youtube.com/watch?v=McDSk73pUZs

:rock:

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Lufthansa

Мнениеот A330-200 » 18 Фев 2009 01:50

Емо написа:допълнително инфо за Deutsche Post powered by Germanwings или как един Airbus се превръща в ТИР :-D :

http://www.youtube.com/watch?v=McDSk73pUZs

:rock:

Поздрави
Емо


WOW :shock: Мерси много за линка! Нямах си и идея че има такава практика. Адски интересно :smt023
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Lufthansa

Мнениеот Toni » 18 Фев 2009 15:04

Това е стандартна практика и на Луфти - през деня самолетите возят хора, нощно време товарите на куриерските фирми. Перфектна оптимизация...и така писмата в Германия винаги пристигат в рамките на 24ч.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Lufthansa

Мнениеот Kathe » 19 Фев 2009 17:25

Понякога и бордните инженери са с 3 ивици.

Какво представлява работата на бордния инжинер и каква е ролята му при един полет?
Каква е разликата като дейност(отговорност) между senior flight officer и first flight officer?
Благодаря на всички отговорили и за интресното видео от Емо
Аватар
Kathe
спотър
 
Мнения: 11
Регистриран на: 22 Яну 2009 10:01

Re: Lufthansa

Мнениеот apostol » 20 Фев 2009 02:27

purserite v lh sa s edna.
lh imaha combi 744 syshto za celta koqto toni spomenava
tozi tvoi poznat koito horata analizirat tuk mai ne mu vqrvash mnogo 8)
apostol
най-спотър
 
Мнения: 346
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

Re: Lufthansa

Мнениеот Kathe » 20 Фев 2009 09:45

Kum apostol --> ako tova e v osnovata na postovete tuk, dali se vqrva ili ne -shtqh da viziram subekt, obekt i t.n...ili shtqh da otvorq nova tema koqto da glasi "da vqrvame li ili ne.." stana qsno 1 ivica kakvo predstavlqva. Posledniqt vypros mi be drug veche :)

Ако темата не е подходяща и по същество, може да бъде преместена
Въпросите ми не са лишени от последователност и смисъл и ако някой знае точните отговори (видно е че има такива) - нека отговори вместо да бъдат добавяни остроуми "заключения" 8)
Благодаря !
Аватар
Kathe
спотър
 
Мнения: 11
Регистриран на: 22 Яну 2009 10:01

Re: Lufthansa

Мнениеот Buch » 25 Фев 2009 13:17

Емо написа:допълнително инфо за Deutsche Post powered by Germanwings или как един Airbus се превръща в ТИР :

http://www.youtube.com/watch?v=McDSk73pUZs


Зеа гут!
Цялото филче е интересно, не само този откъс!
Още веднъж мерси
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Lufthansa

Мнениеот Kathe » 22 Мар 2009 12:39

Привет... отново съм с нетрадиционен въпрос :-)
Очаквали се голями съкрашения на кадри в много авиокомпании в цяла Германия, и предимно Луфтханза и прилежащите към нея нискотарифни компании...
До каква степен е вярно това?
И друг въпрос ...
Някой от Вас има ли информация, за вакантни постове за пилоти и SFO в някои европейски авиокомпании?
Ще съм благодарна ако някой ми остави в лични съобщения, по-подробна информация за това и линкове за връзка на кандидатстващите!
Благодаря!
Последна промяна Kathe на 23 Мар 2009 00:12, променена общо 2 пъти
Аватар
Kathe
спотър
 
Мнения: 11
Регистриран на: 22 Яну 2009 10:01

Re: Lufthansa

Мнениеот Емо » 22 Мар 2009 14:35

Супер-новина от Луфтханза: и София вече е в списъка на 99-евро дестинациите (от Мюнхен).

Току що си купих билет отиване и връщане от/до София за 93 евро! :shock: 8) :rolleyes:
Ето и условията:

Konditionen für dieses Angebot

* Buchbar bis: 22.03.2009 (това е днес!)
* Hinflug: 22.03.2009-30.12.2009
* Rückflug: 22.03.2009-30.12.2009
* Umbuchung: gegen Gebühr
* Erstattung: nicht möglich
* Mindestaufenthalt: innerdeutsche Flüge 1 Tag, Europa-Flüge 2 Tage oder über einen Sonntag
* Höchstaufenthalt: 6 Monate

Честито!
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта