Darik Sky

Мнениеот merlin » 22 Яну 2009 14:53

А да се сещате къде ще са базирани тези вертолети? На летище София?
В някоя статия четох, че Божурище, ако не го напрявят МОЛ, ще е идеалното място за лека и вертолетна авиация.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот Георги Николов » 22 Яну 2009 14:55

merlin написа:А да се сещате къде ще са базирани тези вертолети? На летище София?
В някоя статия четох, че Божурище, ако не го напрявят МОЛ, ще е идеалното място за лека и вертолетна авиация.


Собственика на машините има дялово участие на Лесново, а и личният му самолет мисля, че е там ?
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот airtop » 22 Яну 2009 15:31

Stoyan написа:
airtop написа:И двете. Веднъж се наложи да кръжа над Дружба около 10 мин. изчаквайки Кулата да ме вмъкне в "натоварения" трафик.
А и честно казано не виждам разлика - когато става въпрос за кацане при отказ на двигател, няма значение какво си правил когато ти е отказал (дали си прелитал или си кръжал), важно е каква ти е височината. Плюс това наредбите никъде не разделят полета на кръжене и прелитане - и слава богу. Полета си е полет.


Позволи ми да не се съглася с теб.

Мен също са ме въртели над Гара Искър (което не е точно дружба ако го правиш както трябва).

Има значение дали ще ти "кръжи" трафика или само ще прелети. От шумова гледна точка предимно, но не само.


Позволи ми аз да не се съглася. Ние говорим за отказ на двигател и евентуално долитане до аварийна площадка.
Шум, трафик, фигури от висшия пилотаж и география на столицата са други теми. :wink:
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: Darik Sky

Мнениеот Георги Николов » 22 Яну 2009 15:35

merlin написа:
"Дарик" купува два новинарски хеликоптера за 1 млн. долара
Машините са от модела Robinson R44 Raven II Newscopter


Освен това милион долара за два R44 Raven II Newscopter са твърде малко. Дори и да приемем, че сделката е сключена през ноември 2007 година. Това според мен означава, че единия е R44 Raven II Newscopter , а другия обикновен R44 Raven II / завеждащ кефа на шефа/ и са ползвали стандартната отстъпка за количество . Е тогава 1 милион могат и да им стигнат. :roll:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Stoyan » 22 Яну 2009 18:59

airtop написа:
Stoyan написа:
airtop написа:И двете. Веднъж се наложи да кръжа над Дружба около 10 мин. изчаквайки Кулата да ме вмъкне в "натоварения" трафик.
А и честно казано не виждам разлика - когато става въпрос за кацане при отказ на двигател, няма значение какво си правил когато ти е отказал (дали си прелитал или си кръжал), важно е каква ти е височината. Плюс това наредбите никъде не разделят полета на кръжене и прелитане - и слава богу. Полета си е полет.


Позволи ми да не се съглася с теб.

Мен също са ме въртели над Гара Искър (което не е точно дружба ако го правиш както трябва).

Има значение дали ще ти "кръжи" трафика или само ще прелети. От шумова гледна точка предимно, но не само.


Позволи ми аз да не се съглася. Ние говорим за отказ на двигател и евентуално долитане до аварийна площадка.
Шум, трафик, фигури от висшия пилотаж и география на столицата са други теми. :wink:


Именно!

Ако ще кацаш аварийно е по-добре да не е в града, нали?

А и тук говорим за хеликоптер, който не планира като самолет!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот asd » 22 Яну 2009 22:34

Stoyan написа:

А и тук говорим за хеликоптер, който не планира като самолет!


Но и не каца като самолет. Според мен аварийното кацане с хеликоптер изисква много пъти по-малко място на земята. Примерно колкото 10 места на паркинга пред гара Искър, ако въобще има такъв. (Като го пиша това съвсем не искам да вземам страна във вашия спор или да засегна някого.)

Но, както каза някой по-горе, е доста по-вероятно хеликоптерите да се използват за ВИП разходки, вместо да търси горещи новини от въздуха. Защото първо какви ще са тези новини (без картина), които да оправдаят инвестицията, второ - кой ще ги пусне да кръжат свободно в зоната на летище София, и трето, защото при нас всичко е много далеч от белия свят, да не кажа точно наопаки. Примерно бърза помощ купиха няколко автомобила БМВ за по 300 000 лв. на Пирогов за да можели да стигат по-бързо по адреси с новите много бързи коли...
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот Stoyan » 22 Яну 2009 23:01

asd написа:
Stoyan написа:

А и тук говорим за хеликоптер, който не планира като самолет!


Но и не каца като самолет. Според мен аварийното кацане с хеликоптер изисква много пъти по-малко място на земята. Примерно колкото 10 места на паркинга пред гара Искър, ако въобще има такъв. (Като го пиша това съвсем не искам да вземам страна във вашия спор или да засегна някого.)


Случайно да си виждал авторотация на хеликоптер, за да добиеш представа колко време му отнема от височина да се опита да се размаже в земята? :roll:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Ka32 » 22 Яну 2009 23:26

JAR-OPS 3.480 Терминология
(1) „Категория А” по отношение на вертолетите означава много двигателни вертолети, проектирани с изолация на двигателите и системите, посочени в CS-27/29 или негов еквивалент, приемлив за Въздухоплавателната администрация и информация за характеристиките в Ръководството за летателна експлоатация на вертолета, основана на концепцията за отказ на критичен двигател, която осигурява подходяща конструктивна площ и подходящи възможности на характеристиките за продължаване на безопасния полет в случай на отказ на двигател.
(2) „Категория В” по отношение на вертолетите означава едно двигателни или много двигателни вертолети, които не отговарят напълно на всички стандарти за категория А. Вертолетите от категория В нямат гарантирани възможности за оставане във въздуха в случай на отказ на двигател и се предполага не планирано кацане.

(13) Неблагоприятна среда:
(i) Среда, в която:
(А) Не може да се изпълни безопасно принудително кацане, тъй като повърхността е неподходяща;
(19) Благоприятна среда.
(i) Среда, в която:
(А) Може да се изпълни безопасно принудително кацане;

(23) Характеристики Клас 3. Полети с характеристики Клас 3 са онези полети, при които в случай на отказ на силова установка по всяко време на полета може да се наложи принудително кацане при много двигателните вертолети, а при едно двигателните вертолети ще се наложи принудително кацане.

ПОДРАЗДЕЛ І – ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАС 3
JAR-OPS 3.540 Общи положения

(а) Операторът трябва да осигури
(1) вертолетите, които се експлоатират с характеристики Клас 3, да бъдат сертифицирани в Категория А или В. (вж. ACJ към JAR-OPS 3.480(a)(1) и (a)(2)).
(2) Полетите се провеждат само от /до онези вертолетни летища и по такива маршрути, зони и отклонения от тях, които са в благоприятна среда, освен при етапите на излитане и кацане, както е предвидено в (b) по-долу.

(b) Операторът може да провежда полети до /от вертолетно летище, разположено извън гъсто населена неблагоприятна среда, без гарантирани възможности за безопасно принудително кацане по време на етапите на излитане и кацане (see ACJ OPS 3.540(b)):
JAR-OPS 3.550 По маршрут
Операторът трябва да осигури:
(а) Вертолетът да може при работа на всички силови установки в режим на определената максимална продължителна мощност да лети по планирания маршрут или към планираното отклонение, без да лети в която и да било точка под съответната минимална височина на полета; и
(b) В случай на отказ на силова установка вертолетът да може да изпълни безопасно принудително кацане.
[Гл . 1, 01.02.99; Попр. 5, 01.07.07]
Аватар
Ka32
спотър
 
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Авг 2008 21:55
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Velin Andreev » 23 Яну 2009 00:03

asd написа:
Но и не каца като самолет. Според мен аварийното кацане с хеликоптер изисква много пъти по-малко място на земята. Примерно колкото 10 места на паркинга пред гара Искър, ако въобще има такъв.

Уверявам те , 10 паркинг места няма да ти стигнат и ти трябва ДОСТА МЯСТО по възможност без хора :wink: не знам дали си запознат , но при еднодвигателните хеликоптери при отказ/проблем с двигателя или проблем/загуба на опашен винт - авторотацията е единствен вариант !
Аватар
Velin Andreev
по-спотър
 
Мнения: 101
Регистриран на: 24 Юли 2006 16:05
Местоположение: Sofia

Мнениеот merlin » 23 Яну 2009 05:19

А какво е съотношението на теглото на вертолета и възможностите му за подемна сила от авторотация при кацане без работещ двигател?
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот Ka32 » 23 Яну 2009 08:45

Тук можеш да намериш доста отговори на въпросите които те вълнуват. http://helicopterflight.net/autorotation.htm
Аватар
Ka32
спотър
 
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Авг 2008 21:55
Местоположение: Пловдив

Мнениеот slice » 23 Яну 2009 15:14

нека правим разлика между самолет и планиране и вертолет и авторотация! Едно новинарско хели се предполага, че лети сравнително ниско над гъстонаселени райони!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот airtop » 23 Яну 2009 20:09

slice написа:нека правим разлика между самолет и планиране и вертолет и авторотация! Едно новинарско хели се предполага, че лети сравнително ниско над гъстонаселени райони!


Правим я.
Но цитирания Чл. 9/Нар 2 - не. Както и не брои двигателите. А и къде в нормативните документи хелитата се делят на новинарски и други. За "новинарските" други изисквания ли има.

Не се заяждам. Не съм спец по хелитата, но нека и другите да не се правят на такива.

Slice, по много теми се изказваш много начетено и компетентно, но тук просто си "чешеш езика". Цитиране на членове и наредби без разбирането им е малко непрофесионално. То не че всички трябва да са професионалисти де....

Поздрави :)
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Мнениеот slice » 23 Яну 2009 21:21

Чл. 9. (1) Не се разрешават полети на ВС над гъстонаселени райони и над райони с
големи струпвания от хора на височина, по-малка от тази, която при възникване на
аварийна ситуация ще осигури кацане, без да застраши живота на хора или имущество по
земната повърхност.


Отказ на двигател в еднодвигателно ВС като какво се брои? Аварийна ситуация изискваща кацане? Май да, а?

А новинарските хеликоптери не се различават нормативно от другите, но се различава начина им на използване. Докато ти само прелиташ с Cessnaта над града, то едно такова хели трябва да лети ниско над гъстонаселени райони и да снима някакъв "екшън"...

Я сега да си представим, че този Робинзон снима как на покрив на ъгъла на Солунска и Ангел Кънчев стои шизофреник и смята да скочи (чисто хипотетично)... Как става това? Ами като опъва тигели наоколо на неголяма височина... А ако в този момент Лайкоминга сецне? Какво правим? За да може да лети над града трябва да лети високо, а щом лети високо няма да върши работа...

Съвсем друг е случая в София, че в това С пространство ще има да се моли на Кулата ако трафика е 09, докато екшъна приключи! Това обаче го има за всяко ВС...

Изобщо идеята с новинарско хели в нашите реалности е малко странна... Не сме в САЩ!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот merlin » 23 Яну 2009 22:39

Единият вертолет 100% е за Р. Радев и Ко., т.е. няма да се използва за новини. Аз се надявам да са направили правилно икономическите си разчети, а не да го купуват за имидж.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта

cron