Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други ЕИ ?

Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други ЕИ ?

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 12:26

Алтернативи на керосина при самолетите биогорива, водород и други източници на енергия?
Видях на много места във форума разпръснати различни материали по тази тема и я пускам за да ги събираме на едно място. Мисля, че в бъдеще темата ще става още по актуална.
Ето още един пример
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -coal.html
Последна промяна Георги Николов на 02 Фев 2009 20:21, променена общо 2 пъти
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

В САЩ тестват самолет, работещ с водород?

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 12:31

В САЩ тестват самолет, работещ с водород?
maxxim написа:Калифорнийската компания AeroVironment започна изпитанията на самолет, работещ с водородни горивни клетки.
Тази технология може съществено да намали отделянето на вредни газове в атмосферата, посочва Би Би Си.
Машината Global Observer прилича повече на планер, отколкото на самолет, но монтираните на 15-метровите крила 8 перки показват, че тя се движи самостоятелно. В резервоарите му има течен водород, който се съединява с кислорода във въздуха. В резултат се образува електричество, което задвижва перките. AeroVironment вече проведе два тестови полета, всеки от които продължи по един час, но изобретателите твърдят, че с пълни резервоари самолетът може да бъде във въздуха 24 часа. Самолетите с водородни горивни клетки няма да допринасят толкова за глобалното затопляне, колкото обикновените двигатели, но това тепърва трябва да бъде демонстрирано на практика, заявиха от компанията разработчик.
Работата е там, че отработеният материал от новия тип двигател е единствено вода, но водните пари на голяма височина имат същото вредно въздействие, както и парниковите газове.
AeroVironment се надява да намери приложение на своята нова разработка в областта на телекомуникациите: подобни апарати могат временно да заменят спътниковите връзки и да послужат като допълнение за спътниковите мрежи.
Последна промяна Георги Николов на 02 Фев 2009 20:22, променена общо 1 път
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Предстои пробен полет на Боинг с биогориво..................

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 13:17

Post by Георги Николов » Sat Jan 03, 2009 6:47 am
Предстои пробен полет на Боинг с биогориво, произведено от трева
Най-голямата японска авиокомпания ДЖАЛ ще извърши на 30 януари 2009 г. тестов полет със самолета "Боинг 747-300", като 50 на сто от резервоарите ще бъдат напълнени с биогориво. Биогоривото е произведено от растението ленак (Camelina), което е от семейство Кръстоцветни.
По време на изпитанията самолетът ще трябва да измине около 280 км от токийското летище Ханеда до остров в Тихия океан и обратно.
По време на полета пилотът ще изключи двигателя, а след това ще го включи обратно в експериментален режим.
Ленакът е едногодишно тревисто маслодайно растение. Използва се в козметиката и е непригодно за храна.
Първият в света полет със самолет, при който е използвано биогориво, бе осъществен през февруари тази година от британската компания "Върджин атлантик".
Последна промяна Георги Николов на 02 Фев 2009 20:37, променена общо 2 пъти
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Предстои пробен полет на Боинг с биогориво..................

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 13:23

Георги Николов написа:Postby Георги Николов » Sat Jan 03, 2009 6:47 am
Предстои пробен полет на Боинг с биогориво, произведено от трева
Най-голямата японска авиокомпания ДЖАЛ ще извърши.

Според изказвания в печата, по време на посещението на Президента, японски бизнесмени са се интерисували да построят завод за биогорива за самолети в България и са питали за свободни големи масиви от селскостопанска земя.
Последна промяна Георги Николов на 02 Фев 2009 20:24, променена общо 1 път
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Алтернативи на керосина при самолетите биогорива, водород и

Мнениеот EricEntrena » 02 Фев 2009 17:38

и в момента най-много трябва да съжаляват руснаците, че едно време не са продължили опитите на ту-155 и ту-156 , които съответно бяха изпробвани с алтернативните горива - течен водород и пророден газ :roll:
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1320
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Re: Алтернативи на керосина при самолетите биогорива, водород и

Мнениеот Катя » 02 Фев 2009 19:47

Георги Николов написа:В САЩ тестват самолет, работещ с водород?
maxxim написа:Калифорнийската компания AeroVironment започна изпитанията на самолет, работещ с водородни горивни клетки.
Тази технология може съществено да намали отделянето на вредни газове в атмосферата, посочва Би Би Си.
Машината Global Observer прилича повече на планер, отколкото на самолет, но монтираните на 15-метровите крила 8 перки показват, че тя се движи самостоятелно. В резервоарите му има течен водород, който се съединява с кислорода във въздуха. В резултат се образува електричество, което задвижва перките. AeroVironment вече проведе два тестови полета, всеки от които продължи по един час, но изобретателите твърдят, че с пълни резервоари самолетът може да бъде във въздуха 24 часа. Самолетите с водородни горивни клетки няма да допринасят толкова за глобалното затопляне, колкото обикновените двигатели, но това тепърва трябва да бъде демонстрирано на практика, заявиха от компанията разработчик.
Работата е там, че отработеният материал от новия тип двигател е единствено вода, но водните пари на голяма височина имат същото вредно въздействие, както и парниковите газове.
AeroVironment се надява да намери приложение на своята нова разработка в областта на телекомуникациите: подобни апарати могат временно да заменят спътниковите връзки и да послужат като допълнение за спътниковите мрежи.


Интересното на такава разбработка е, че може да се комбинира със самолета на слънчеви батерии Зефир и да се получи една наистина икономична птица :-)

Изображение
Катя
спотър
 
Мнения: 82
Регистриран на: 07 Апр 2007 14:33

“Боинг” тества биологично гориво!

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 20:29

Boeing testva biologichno gorivo
Post by Nikilaki » Wed Oct 10, 2007 3:51 am
Първите полети с пътници се очакват от 2009 година
Американският гигант “Боинг” и авиокомпаниите “Ер Ню Зийланд” и “Върджин атлантик” подготвят тестове за внедряването на биологично гориво в гражданското въздухоплаване. В проекта участва и производителят на турбини “Ролс Ройс”.
Полетът е планиран за втората половина на 2008 година. Той трябва да ускори процеса за въвеждане в гражданското въздухоплаване на алтернативни на сегашните горива. Тестът ще бъде извършен със самолет “Боинг” 747-400, оборудван с ново поколение двигатели на “Ролс-Ройс”. Авиокомпания-партньор е “Ер Ню Зийланд”. Полетът ще бъде без пасажери.
Според шефа на новозеландската авиокомпания Роб Файв, заради развитието на технологията и използването на биогорива правят възможно, въвеждането на алтернативно гориво за самолетите да стане много по-рано отколкото се смяташе. Амбициозният проект се подкрепя от новозеландското правителство, което се стреми да направи Нова Зеландия първата неутрална страна по отношение на изпусканите в атмосфератаемисии от въглероден двуокис.
За извършването на пробните тестове в лабораторни условия и в заводите на производителя на турбини “Ролс Ройс” “Боинг” е започнал преговори свсички производители на биогориво в света, с цел набавянето на необходимите количества гориво, които освен това трябва да покрива всички изисквания за нуждите на въздухоплаването. Други подробности около този мега-проект ще бъдат съобщени на по-късен етап, е цитиран да казва представител на американския производител на самолети.
Според говорителка на “Ролс Ройс”, не в това се състои проблемът, да заредиш един самолет с биогориво и да го пуснеш да лети. По-трудната част от задачата е, да се преобърне мнението за това, какъв потенциал крият алтернативните енергийни източници. И съвсем не е важно, кой ще направи първия полет, допълва говорителката.
Тестовият полет на “Боинг” и “Ер Ню Зийланд” трябва да докаже, дали най-новата технология и последните решения, свързани с грижата за природата (био-керосин), могат да бъдат използвани и в гражданското въздухоплаване. Тук е мястото да отбележим, че био-керосинът се различава коренно от формулата за традиционните био-горива, които и днес намират приложение в някои области. Добиването на био-керосин става с помощта на второ поколение методи за избор на енергийни източници и тяхната преработка.
Новият био-керосин би могъл на първо време да се смесва с традиционното авиационно гориво, т.нар. “Джет А”. Това ще доведе до намаляване на експлоатацията на природните залежи и изсичането на гори. Със сигурност друга полза ще бъде редуцирането на произвеждания от гражданското въздухоплаване въглероден двуокис в атмосферата.
Друга голяма авиокомпания – американската “Върджин Атлантик” също се стреми да стане първата в света, която ще въведе алтернативно гориво за своите самолети. Още в края на 2008 година компанията се готви да извърши първите си пробни полети с ново гориво, на базата на биологичните субстанции, в специално преоборудвани за него самолети “Боинг” 747. Според председателя на УС на компанията Ричард Брансън, от началото на 2009 година могат да започнат и първите полети с пътници, които ще бъдат напълно неутрални към въглеродния двуокис. По думите на Брансън, в момента групата “Върджин” инвестира всяко спечелено пени в новата екологично чиста технология.
В проекта участва отново “Боинг”, както и компанията “Джи И Авиейшън”. Двигатели на проекта са постоянно растящите цени на керосина, запазващите се високи стойности на потока от пътници и политическият натиск за намаляване на изпусканите в атмосферата вреди емисии.
Високи са изискванията и към самото алтернативно гориво. Био-керосинът трябва да има добро изгаряне, да не променя свойствата си на течност при екстремните условия по време на полет, и да може да бъде произвеждан в индустриални количества. В момента се извършват лабораторни тестове със субстанции от соя, и горива, които се добиват чрез рециклирането на отпадъчни продукти. Многообещаващо изглежда производството на биогорива от морски водорасли. Затова и към проекта е привлечена и новозеландската компания “Аква Флоу биономик корпорейшън”.
Предимствата на органичните енергийни източници, добивани под вода, в сравнение с растенията, отглеждани на земята, се изразяват в това, че водораслите растат много бързо и могат да бъдат култивирани в огромни колонии. Ако трябваше да използваме растения на базата на соевите кълнове, щеше да ни е необходимо поле с площта на американския щат Флорида, което е в състояние да покрие едва 15 % от нуждите за производството на биогорива за гражданското въздухоплаване, обяснява Дейв Даджет, ръководител на развойния отдел на “Боинг Комършъл еърплейнс”. И още едно сравнение – за превозването на всеки пътник от Америка до Европа би бил необходим добивът от половин хектар соеви насаждения.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,28 ... an-329-xml
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други ЕИ ?

Мнениеот Георги Николов » 03 Фев 2009 08:21

Срещнах още един материал, в който се намеква за възможен японски завод за биокеросин?
Японски фирми проявяват интерес за инвестиции у нас!
02 Февруари
Японски фирми проявяват интерес за инвестиции в България, особено в областта на възобновяемите енергийни източници.Това заяви във Варна посланикът на Япония в България Цунехару Такеда, цитиран от БНР.Той допълни, че през последните години у нас има три големи инвестиции - болница «Токуда" в София, завода за автомобилни части в Ямбол и вятърния парк до нос Калиакра. 200 японски компании вече имат свои представителства в Чехия и Унгария, увеличава се интересът и към Румъния и България. Посланик Такеда довечера ще открие официално юбилейните чествания по повод 50-годишнината от възстановяването на дипломатическите отношения между Япония и България във Фестивалния и конгресен център във Варна, където ще се състои концерт на японската група "Йосоро".
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други ЕИ ?

Мнениеот merlin » 03 Фев 2009 16:59

[quote="Георги Николов"]Срещнах още един материал, в който се намеква за възможен японски завод за биокеросин?
Японски фирми проявяват интерес за инвестиции у нас!
02 Февруари
Японски фирми проявяват интерес за инвестиции в България, особено в областта на възобновяемите енергийни източници.Това заяви във Варна посланикът на Япония в България Цунехару Такеда, цитиран от БНР.Той допълни, че през последните години у нас има три големи инвестиции - болница «Токуда" в София, завода за автомобилни части в Ямбол и вятърния парк до нос Калиакра. quote]

offtopic: За болница Токуда и банката със същото име не съм съгласен напълно, не знам какво показват търговските регистри, но напрактика те са под 100% конторол на българи.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други ЕИ ?

Мнениеот Георги Николов » 05 Фев 2009 12:43

Разработиха екологичен самолетен двигател?
Американската компания “Pratt&Whitney“ потвърди, че извършените тестове с произведения от нея самолетен двигател “Geared turbofan“ са отговорили на очакванията, съобщи Франс прес. Става въпрос за ново поколение по-екологични самолетни двигатели. Тестовете на двигателя, известен също като “Pure Power PW1000G“, са много удовлетворителни, заяви вицепрезидентът на компанията Боб Сая, който отговаря за продуктите от ново поколение. Всички цели при пробните полети бяха постигнати, без да се появи какъвто и да било проблем с двигателя, допълни той. Тестовете бяха извършени в сътрудничество с компанията “Еърбъс“ - 27 полета и над 75 часа тестове по време на полет с неин самолет “Еърбъс А340-600“, и компанията “Боинг“ - 300 часа тестове на земята и 12 полета с неин самолет “Боинг 747 SP“. Според “Pratt&Whitney“ новият двигател консумира с 12-15 на сто по-малко гориво, намалява с 12-15 на сто емисиите въглероден диоксид и с 55 на сто емисиите азотни оксиди, които предизвикват екологични проблеми - допринасят за появата на смогове и влошаването на качеството на въздуха.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други

Мнениеот Habu » 30 Ное 2010 14:21

Здравйте,

Предлагам ви една интересна статия във връзка с биогоривата. http://www.flightglobal.com/articles/2010/11/29/350287/lufthansa-to-begin-biofuel-powered-passenger-flights-in.html

Накратко, Луфтханза планира да започне всекидневни полети с 50/50 смес от керосин и vegetable oil (растително масло ??) по линията Хамбург-Франкфурт през Април месец. Според мен този 6-месечен проект ще е интересен момент в развитието на гражданската авиация.

:smt109
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein
_________________________________________________
http://www.erepublik.com/en/referrer/Turbulator
Аватар
Habu
спотър
 
Мнения: 43
Регистриран на: 08 Окт 2010 16:25
Местоположение: Hamburg, Amsterdam, Delft, New York, Varna

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други

Мнениеот IvanFL » 30 Ное 2010 19:54

това е 737-800 ;етял с биогориво. Един пьт летях с него до Houston. От вьн на самолета пише Еко-Скайс. Вьтре срещу предната толаетна е мнтирана табелка която обяснява юе този самолет и летял експериметанално с биогориво
Изображение
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други

Мнениеот Habu » 01 Дек 2010 15:27

Да, сещам се че бях чел нещо за този самолет тогава, миналата година беше, нали?

Обаче ако не се лъжа в теста се използваше биогориво само в единия двигател. И беше нещо като еднократен експеримент, не знам дали е бил редовен полет.

Иначе много гот, че си летял на него :supz:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein
_________________________________________________
http://www.erepublik.com/en/referrer/Turbulator
Аватар
Habu
спотър
 
Мнения: 43
Регистриран на: 08 Окт 2010 16:25
Местоположение: Hamburg, Amsterdam, Delft, New York, Varna

Re: Алтернативи на авиокеросина- биогорива, водород и други

Мнениеот Topfly » 01 Дек 2010 17:01

Истината е да се измисли технология за масово и евтино производство на биогориво от водорасли... Класическите биогорива от царевица, рапица и т.н. са задънена улица, защото няма достатъчно обработваема земя...Трябва все пак и храна да ядем...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта

cron