via написа:Аз смятах, че единствената разлика е в това, че Ми8 е цивилния, а Ми17 е военния. Но уви, всеки греши. Според Wikipedia Ми17 е предназначен за износ и още Ми17 е оборудван с двигатели TV3-117MT, докато Ми8 е с TV2-117A. Отделно от това е с различни ротори и предавателна кутия, разработена за Ми14, както и с допълнителни доработки по корпуса за превозване на повече товар. Основната видима разлика е в това, че опашния ротор на Ми17 е от лявата страна, а на Ми8 е от дясно. Обтекателите на TV3 са по-къси в сравнение с тези на TV2.
Другата съществена и видима разлика м/у Ми-8 и Ми-17 освен опашният винт са входните устройства на двигателите. На Ми-17 са монтирани т.н. ПЗУ - прахозащитни устройства, докато на 8-цата двигателите отпред са отворени.
7.5. Пылезащитное устройство.
Пылезащитное устройство (ПЗУ) предназначено для очистки воздуха, поступающего в двигатели ТВ2-117А, от пыли, песка и посторонних предметов во время руления, взлета и посадки вертолета на песчаных аэродромах и запыленных площадках. На каждом двигателе вертолета установлено одно ПЗУ, их конструкция и работа аналогичны.
KRAKOMOBILA написа: Идеята е, че възнамерявам да си купя сглобяем модел на Ми-8 и дали мога да го направя на Български Ми-17 ? Т.е. реално ли ще бъде - или има съществени външни разлики ?
KRAKOMOBILA написа:Момчета много благодаря, скоро се захващам с модела на 417 или 421. А сега още един въпрос за вертолетите Мил. Останали ли са някакви хеликоптери Мил 14 в движение в България ? Ако не са, поне има ли някъде запазен такъв окомплектован ?
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта