от harrier » 24 Сеп 2009 18:59
+ eдин А340-600 на Иберия, който изора уловката след края на полосата някъде из Южна Америка. Отново, както и в Торонто, без жертви.
A340-300 на Virgin през 90те - проблем с колесника, кацат на Хийтроу драматично, но без жертви.
А340-200 на Французите, който изгоря на CDG по време на техническо обслужване.
По време на наземен тест - А340-600 на Etihad в края на 2007ма. По време на тестов полет - А330-300 средата на 90те, екипажът загива.
Има и други загубени машини А330/340, но са я по време на терористични атентати (на земята и без пасажери), я заради разни опасни химикали. Така, че трудно можем да сравняваме ниво на аварийност, защото отделните инциденти са от съвсем различен характер. Отделно, коефициенти се формират, като броя на инцидентите с човешки жертви се отнесе към общия брой полети на модела.
На мен лично са ми доста по-интересни случаи като онзи през март 2003та, когато B777-200ER на United (двигатели PW), летящ от Австралия към LAX губи двигател и прави най-дългия досега ETOPS (извън тестови полети), който продължава 190 минути, докато достигнат запасното летище и кацнат безпроблемно. Излезли са от ETOPS180 заради много силни насрещни ветрове. Екипажът (съвсем естествено) е бил награден!