makler написа:Наистина много жалко за Малев.
Като гледам обаче АК които кацат на Будапеща и без Малев пак ми се иска да съм на това летище:
Причината за повечето дестинации от Будапеща е почти пълният монопол на летището в Будапеща и по голямата концентрация на пътници. Като цяло пътникопотока към Унгария не е съществено по голям от този към България. Ако смъкнем 1,5 милиона транзитни пътници в Будапеща ще видим, че цифрите са сравними с тези на трите основни летища в България.
Преди време бях нападнат като комунист в този форум, като твърдях че и за България по голямата концентрация на пътникопотока би била за предпочитане. Това, че Ryanair лети от Пловдив е много хубаво, но за съжаление този факт не увеличава нито дестинациите, нито реалните честоти с които се лети до България, а напротив концентрира пътникопотока само към основните дестинации.
България е с население от 7 милиона, но като покупателна способност се равнява на 3-4 милиона души от Западна Европа. Ако столицата беше във Варна или Бургас и между двата града имаше едно огромно летище можехме да се състезаваме по дестинации, авиокомпании и т.н. с Будапеща и Прага, но с 4 работещи международни летища сме осъдени да летим до по малките и по далечните дестинации само с прекачване!