Тъй като не намерих такава тема другаде отварям тази.Тук можете да изказвате мнения за авиокомпанията.
П.П:Извинете ме ако темата не е на подходящо място.
adato написа:Някой знае ли дали е позволена промяна на датата на сивите билети на ЛОТ?
При позициониране на мишката върху Grey се изписва само следното:
,
а на всички останали има и текст за "Changes".
От друга страна, в описанието за Grey е записано следното:
CHANGES
ANY TIME
CHARGE EUR 75.00 FOR REVALIDATION.
THE ORIGINAL TICKET MUST BE ANNOTATED - RES RESTRICTIONS
APPLY - IN THE ENDORSEMENT BOX.
75-те евро ли е тази такса всъщност? И дали няма доплащане до цената на билета за новата дата?
Подрязани крила
Полският превозвач LOT стана поредният в региона, който търси купувач
От Константин Николов
Историята е свидетел на доста примери за компании, чиято продажба е отлагана многократно в очакване на по-висока цена или на по-добри времена, докато накрая са купени почти без пари. У нас такава съдба има злощастният бивш държавен монополист "Булгартабак", за когото преди години бяха предлагани стотици милиони евро, докато в момента капитализацията му е около 130 млн. лв., а той продължава да си търси купувач. Или на друг бивш монополист - "Химко", Враца, който беше продаден за 100 000 долара заради огромните си дългове и в крайна сметка спря да работи. Такива примери има бол, и то не само у нас, но в цяла Източна Европа.
Поредната компания в региона, която тръгна по дългия трънлив път на приватизацията, е полският национален превозвач LOT. През миналата година LOT нае услугите на инвестиционната банка Мorgan Stanley като посредник в търсенето на купувач чрез увеличение на капитала. Отсега е ясно, че процесът и постигането на добра цена ще отнемат доста време, като се има предвид състоянието на глобалната авиационна индустрия. Полското министерство на държавното съкровище обяви, че кандидатите, които проявяват интерес към LOT, са три и допълни, че сделката най-вероятно ще бъде завършена през 2011 г. "Една от заинтересуваните компании е финансов инвеститор, а има и представител на авиоиндустрията", коментира пред Dow Jones правителственият говорител Мациеш Вевиор.
Както и останалите си конкуренти от региона през последните години, LOT е в състояние на
Постоянно преструктуриране
Превозвачът отчете рекордна загуба за 2008 г. от около 300 млн. долара и дори одиторът й постави под съмнение оцеляването й през тази година. LOT не може да покрие голяма част от разходите си, а банките отказват да отпуснат нови кредити на компанията. Правителството също не може да помогне, тъй като вече я рекапитализира през 2001 г., а Европейската комисия забрани отпускането на държавна помощ. През миналата година превозвачът най-накрая закри губещото си подразделение Centralwings, а наземният му оператор LOT Ground Services обяви фалит и спря дейност през август. През октомври LOT обяви, че ще съкрати 400 от общо 3700 служители до март 2010 г. За да намали разходите си, превозвачът продаде и част от неосновните си активи като акциите си във водещата местна банка Вank Pekao.
За анализаторите поглъщането от стратегически инвеститор или сливане с конкурент е единствената възможност.
"Приватизацията на LOT блеше планирана за 2008 г., но авиокомпанията не може да бъде приватизирана в сегашното си състояние", категоричен беше Вевиор пред Dow Jones. Желанието на държавата е националният превозвач да излезе на оперативна печалба, преди да бъде предприето увеличение на капитала и навлизане на инвеститор. Според в. Gazeta Prawna купувачът трябва да извади около 75 млн. долара за контрол над бизнеса. Всекидневникът обяви, че Air Francе-KLM "опипва почвата" около полската авиокомпания, но говорител на френско-холандския превозвач отрече за интерес от страна на авиогиганта. Подобна сделка е отлична възможност за поляците, тъй като ще им предостави достъп до големи авиоцентрове като Амстердам и Париж, а оттам и възможна свръзка към континенти като Африка и Южна Америка, към които LOT отдавна се стреми. Досега като най-вероятен инвеститор беше сочен партньорът на LOT във въздушния съюз Star Alliance Lufthansa, но германският превозвач вече купи Austrian Airlines и направи Виена център на дейността си в региона.
Съдбата на LOT не се различава от тази на останалите конкуренти от региона като чешката CSA, хърватската Croatia Airlines, унгарската Malev и румънската TAROM. Повечето от тях все още са в ръцете на държавата и правителствата се опитват
Да отърват данъкоплатците
от губещите активи. Но продажбата им е изключителна трудна заради настоящата криза и липсата на някакво конкурентно предимство, с което да бъдат привлечени потенциални купувачи. Навлизането на нискотарифните авикомпании като eaysJet, Ryanair и Wizz Air в Централна и Източна Европа "изяде" голяма част от приходите на местните превозвачи, които дотогава бяха пълни монополисти по много от маршрутите. Air France-KLM направи опит да купи CSA, но се отказа през миналата година след извършения дю дилиджънс на финансите на чешката авиокомпания, като се оправда с кризата в индустрията. CSA очаква загубата й за 2009 г да достигне около 180 млн. долара. Дял от 49% в унгарската Malev беше купен преди две години от руския бизнесмен Борис Абрамович, а впоследствие активите попаднаха в ръцете на руската Внешторгбанк. Институцията иска да продаде обратно на унгарското правителство участието си в авиокомпанията, която се задъхва под дългове от около 100 млн. долара.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта