JAT/Air Serbia

Re: JAT Airways

Мнениеот mitkobiker » 12 Фев 2013 13:35

JAT страдат от всички хронични болести, които се въдят по екс-соц-авиокомпаниите. Няколко десетки милиона от парите на данъкоплатците ще хвръкнат за нови самолети, защото старите им машини наистина са антики... но никой не задава върпоса трябва ли им изобщо тази авиокомпания?
Уизер, Луфтханза и още няколко помагачи могат без проблем да "извозят" и този балкански пазар, ако бъдат оставени...
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: JAT Airways

Мнениеот Niki Cvetkov » 12 Фев 2013 14:54

mitkobiker написа:JAT страдат от всички хронични болести, които се въдят по екс-соц-авиокомпаниите. Няколко десетки милиона от парите на данъкоплатците ще хвръкнат за нови самолети, защото старите им машини наистина са антики... но никой не задава върпоса трябва ли им изобщо тази авиокомпания?
Уизер, Луфтханза и още няколко помагачи могат без проблем да "извозят" и този балкански пазар, ако бъдат оставени...

Не съм съгласен с мнението, че на дадена държава не й трябва национална авиокомпания. По тази логика и на нас за какво ни е България ЕР ? Това си е цял сегмент в икономиката на една държава... работни места, интереси и т.н.
Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: JAT Airways

Мнениеот Jair » 12 Фев 2013 15:01

Niki Cvetkov написа:
mitkobiker написа:JAT страдат от всички хронични болести, които се въдят по екс-соц-авиокомпаниите. Няколко десетки милиона от парите на данъкоплатците ще хвръкнат за нови самолети, защото старите им машини наистина са антики... но никой не задава върпоса трябва ли им изобщо тази авиокомпания?
Уизер, Луфтханза и още няколко помагачи могат без проблем да "извозят" и този балкански пазар, ако бъдат оставени...

Не съм съгласен с мнението, че на дадена държава не й трябва национална авиокомпания. По тази логика и на нас за какво ни е България ЕР ? Това си е цял сегмент в икономиката на една държава... работни места, интереси и т.н.


Ами, а де, за какво ни е България Ер? Не, че на мен ми пречи, след като е частна, но не виждам и какво толкова ми помага наличието и, ако ги няма тях, празнината ще бъде заета от други.
А националните авиокомпании в източна Европа през цялото си съществуване кажи речи са бездънни ями за парите на данъкоплатците, и в днешно време, когато имаме отворено небе никой не може да им оправдае съществуването със аргумент различен от някакво фалшиво национално самочувствие.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: JAT Airways

Мнениеот Niki Cvetkov » 12 Фев 2013 15:07

Jair написа:
Niki Cvetkov написа:
mitkobiker написа:JAT страдат от всички хронични болести, които се въдят по екс-соц-авиокомпаниите. Няколко десетки милиона от парите на данъкоплатците ще хвръкнат за нови самолети, защото старите им машини наистина са антики... но никой не задава върпоса трябва ли им изобщо тази авиокомпания?
Уизер, Луфтханза и още няколко помагачи могат без проблем да "извозят" и този балкански пазар, ако бъдат оставени...

Не съм съгласен с мнението, че на дадена държава не й трябва национална авиокомпания. По тази логика и на нас за какво ни е България ЕР ? Това си е цял сегмент в икономиката на една държава... работни места, интереси и т.н.


Ами, а де, за какво ни е България Ер? Не, че на мен ми пречи, след като е частна, но не виждам и какво толкова ми помага наличието и, ако ги няма тях, празнината ще бъде заета от други.
А националните авиокомпании в източна Европа през цялото си съществуване кажи речи са бездънни ями за парите на данъкоплатците, и в днешно време, когато имаме отворено небе никой не може да им оправдае съществуването със аргумент различен от някакво фалшиво национално самочувствие.

Според мен трябва малко повече да сме патриоти да изберем българското...Не са им кой знае колко по-скъпи билетите, не са им стари самолетите, обслужването и пилотите са на топ ниво (говоря за БГ ер) !
Ако немец има възможност да лети на Луфтханза ще даде 50 евро отгоре и ще я предпочете пред Air France, а българите масово на една и съща цена ще предпочетат Луфтханза пред Бг ер :roll: /разбира се има и изключения/
Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: JAT Airways

Мнениеот Jair » 12 Фев 2013 16:14

Niki Cvetkov написа:Според мен трябва малко повече да сме патриоти да изберем българското...Не са им кой знае колко по-скъпи билетите, не са им стари самолетите, обслужването и пилотите са на топ ниво (говоря за БГ ер) !
Ако немец има възможност да лети на Луфтханза ще даде 50 евро отгоре и ще я предпочете пред Air France, а българите масово на една и съща цена ще предпочетат Луфтханза пред Бг ер :roll: /разбира се има и изключения/


Е това вече е въпрос на лична преценка, аз такса патриотизъм отказвам да плащам. Независимо дали така правят немци, французи и всякакви световни патриоти, които не знам защо все трябва да са ни за пример, сякаш не можем да си имаме лично мнение.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: JAT Airways

Мнениеот Toni » 12 Фев 2013 16:20

Niki Cvetkov написа:.... а българите масово на една и съща цена ще предпочетат Луфтханза пред Бг ер :roll: /разбира се има и изключения/


Замислял ли си се защо е така?
Аз съм един от тези българи и мога да се аргументирам. Летя с FB само в краен случай, т.е. ако няма друг превозвач по дадената отсечка, цените на конкуренцията са непосилни или когато FB имат много удобни часове.

Няма нищо патриотично в това да поддържам една частна фирма, която върти капитали със съмнителен произход, която не плаща редовно на служителите си, която вместо да се развива пропада и губи (подарени) позиции поради некадърност и некомпетентност.

Предпочитам LH защото са предвидими - знам какво мога да очаквам от тях и какво не. Предпочитам ги защото има логика в действията им и защо ме третират като клиент независимо на коя тарифа съм си купил билета. Изборът ми се базира на летене с най-различни компании през последните 15 години и мога да кажа, че продуктът им е на светлинни години пред "нашата гордост". Тук не става въпрос за възрастта на стюардесите или кроасаните, а за това как работи цялата им система от продажбата на билета до носенето на куфара до врата ти, когато по тяхна вина той не е пристигнал заедно с теб в крайната точка на пътуването.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: JAT Airways

Мнениеот Niki Cvetkov » 12 Фев 2013 16:33

Toni написа:
Niki Cvetkov написа:.... а българите масово на една и съща цена ще предпочетат Луфтханза пред Бг ер :roll: /разбира се има и изключения/

Замислял ли си се защо е така?
Аз съм един от тези българи и мога да се аргументирам. Летя с FB само в краен случай, т.е. ако няма друг превозвач по дадената отсечка, цените на конкуренцията са непосилни или когато FB имат много удобни часове.

Няма нищо патриотично в това да поддържам една частна фирма, която върти капитали със съмнителен произход, която не плаща редовно на служителите си, която вместо да се развива пропада и губи (подарени) позиции поради некадърност и некомпетентност.

Предпочитам LH защото са предвидими - знам какво мога да очаквам от тях и какво не. Предпочитам ги защото има логика в действията им и защо ме третират като клиент независимо на коя тарифа съм си купил билета. Изборът ми се базира на летене с най-различни компании през последните 15 години и мога да кажа, че продуктът им е на светлинни години пред "нашата гордост". Тук не става въпрос за възрастта на стюардесите или кроасаните, а за това как работи цялата им система от продажбата на билета до носенето на куфара до врата ти, когато по тяхна вина той не е пристигнал заедно с теб в крайната точка на пътуването.

Колкото хора, толкова и мнения ... ;) :D
Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: JAT Airways

Мнениеот mitkobiker » 12 Фев 2013 21:46

Niki Cvetkov написа:Не съм съгласен с мнението, че на дадена държава не й трябва национална авиокомпания. По тази логика и на нас за какво ни е България ЕР ? Това си е цял сегмент в икономиката на една държава... работни места, интереси и т.н.

Нямах време да се аргументирам достатъчно по-рано днес. Следя от доста време развитието на JAT и те уверявам, че подобно на Балкан, тази авиокомпания дори и в момента служи за източване на държавни пари по всевъзможни схеми+осигуряване на работни места на "наши" хора. В същото време за да се защитава този национален превозвач се спираше навлизането на нискотарифните компании до колкото и до когато беше възможно.
Така че при никакви обстоятелства не съм против националните авиокомпании, но констатирам, а и по всичко изглежда, че на настоящия етап малките национални авиокомпании са предприятия с отмиращи функции.
AB6 313 318/9/20/21/Q/N 332/3/8/9 343/5/6 359 388 717 733-9/M8/9 74E/4/8 752/3 763 772/3 788/9/1 AN4 AT4/7 AWH AR1/8 141/2/3 C207/8 CNJ/1 CR2/7/9/K CS1/3 DHT/2/3/4 D28/38 ER3/4 E70/5/90/5 290 FRJ F50/70/100 IL8/9 J32/41 L4T M82/3 TU3/5 SF3 S20 SU9 NDE
Изображение
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: JAT Airways

Мнениеот Topfly » 15 Фев 2013 20:00

Niki Cvetkov написа:
mitkobiker написа:JAT страдат от всички хронични болести, които се въдят по екс-соц-авиокомпаниите. Няколко десетки милиона от парите на данъкоплатците ще хвръкнат за нови самолети, защото старите им машини наистина са антики... но никой не задава върпоса трябва ли им изобщо тази авиокомпания?
Уизер, Луфтханза и още няколко помагачи могат без проблем да "извозят" и този балкански пазар, ако бъдат оставени...

Не съм съгласен с мнението, че на дадена държава не й трябва национална авиокомпания. По тази логика и на нас за какво ни е България ЕР ? Това си е цял сегмент в икономиката на една държава... работни места, интереси и т.н.


Уиз ер като е базирана в София да не би да не създава работни места в България? Националната авиокомпания щеше да имаше по голяма значение за местната икономика ако създаваше значителен транзитен трафик и летеше до места важни за българския бизнес, до където не лети друг, но България ер не е такава компания!
Ако от Тирана, Сараево, Скопие, Белград и т.н. имаше ежедневни полети до София с добри връзки към Европа, националният превозвач би могъл да бъде много сериозна част от българската икономика, но сега той просто не е такъв! Ако България ер фалира почти не би се усетило и свободните ниши веднага биха били заети от НТА.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: JAT Airways

Мнениеот Vladimorka » 27 Мар 2013 18:43

Etihad и JAT ще стават партньори - арабите ще купят 49% и ще имат право на глас в управлението. Ще бъде открита директна линия Белград-Абу Даби, и JAT ще захранват северноамериканските полети на Air Berlin. Допълнително Etihad ще предоставят няколко самолета още преди летния сезон, като същевременно боингите ще бъдат подменени с еърбъси (по два 319 и 320).

http://www.aviokarta.net/vesti/1750-eih ... tner-jata/
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: JAT Airways

Мнениеот Niki Cvetkov » 03 Апр 2013 15:48

Jat Airways (JU, Belgrade Nikola Tesla (BEG)) is on track to sign a Memorandum of Understanding with Etihad Airways (EY, Abu Dhabi International (AUH)) in Belgrade in two weeks time; the first step in the formation of a strategic partnership agreement between the two airlines. Under terms of this agreement, Etihad will lease Jat four Airbus aircraft, allowing the Serbian carrier to launch daily flights to Abu Dhabi International (AUH) from June. Thereafter, codeshare flights from Belgrade to Chicago O'Hare International (ORD) via Berlin Brandenburg International (BER) would be launched in conjunction with Etihad partner, Air Berlin (AB, Berlin Tegel (TXL)). Then, once the US Federal Aviation Administration grants Serbia Cat 1 status, as expected later this year, Etihad will help Jat in launching direct Chicago and later New York John F. Kennedy International (JFK) flights. The deal with Etihad is critical to Jat's future as the Serbian government, its sole shareholder, has tied the airline's fleet renewal plans to the Etihad partnership, which, if signed, would result in Etihad acquiring a 49% stake in Jat, with Jat in return growing its fleet to 21 aircraft.


Еххх, малко им завиждам на съседите 8) :twisted:
Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: JAT Airways

Мнениеот amcho » 23 Юли 2013 11:06

Не знам колко е вярно това но аз лично съм много изненадан, че Варна фигурира в списъка :o

http://exyuaviation.blogspot.com.es/201 ... mment-form
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: JAT Airways

Мнениеот europeandj » 23 Юли 2013 11:38

Closer to home Jat will be launching flights to cities in four neighbouring countries - Banja Luka, Budapest, Bucharest, Sofia and Varna.


Ооо пише, че обмислят и София да пускат. Това би било супер, макар че София - Белград ми е малко съмнително да върви, а за Варна единствените шансове са или да е summer seasonal, или да е с междинно кацане в София и така да ги обединят, или да има стабилни връзки за цяла Европа в Белград и то на цени, които да конкурират прекачване в София с България Ер.

Белград тази година вероятно ще мине София по пътници... :X
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: JAT Airways

Мнениеот alex_2 » 23 Юли 2013 14:45

Ами дано наистина тази година видим линия Белград- София. Не е нормално единствената опция през Виена да е 300 евро и нагоре..
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: JAT Airways

Мнениеот Делян » 23 Юли 2013 14:59

София-Белград звучи много интересно!
Аз не помня да е имало такава линия някога.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта

cron