Страница 14 от 18

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2015 22:21
от mashine1984
concorde написа:И с какъв самолет ще ги изпълняват ?

Били преговаряли за една 332-ка. Нещата са сериозни, имайки предвид, че на пресконферецията присъстваха Вучич и Хоган.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2015 22:28
от concorde
Нека да вземат самолет пък тогава ще видим . Защото и BH Air чакаха самолета и уж почваха , а пък какво стана накрая .

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2015 22:44
от mashine1984
concorde написа:Нека да вземат самолет пък тогава ще видим . Защото и BH Air чакаха самолета и уж почваха , а пък какво стана накрая .

Предвид, кой стои зад тях едва ли самолета ще им е проблем. Големият подводен камък се казва FAA. Те сами днес признаха, че все още водят преговори с тях за да получат разрешителното. Относно BH Air все още не мога да разбера, какво точно правят. Плащат лизинга на самолет, който стои на земята и генерира единствено разходи. Наскоро се дочу, че е идвала канадска делегация да инспектират летището. Не знам, какво и как го мислят BH Air, но ако ще правят нещо, да го правят, защото скоро ще бъде късно.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 24 Дек 2015 11:15
от dr_mike
В Сърбия последния месец се анонсира от правителството и управниците в авиокомпанията полет от Белград до JFK ,от началото на лятото /предполагаема дата е 1 юни/. с 5 честоти седмично. За целта се подготвя вземането на лизинг на един /??? не знам дали ще могат да наваксат 5-те честоти с един/ или два самолета АIRBUS 330-200 . Всички документи били подготвени, очаквало се само комисия от САЩ да провери нивото на сигурност и проверките на летището в Белград. Това бе публикуван в всички медии в Сърбия.
http://www.aerotravel.rs/air-serbia-dir ... -new-york/

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 25 Дек 2015 01:26
от mashine1984
dr_mike написа:В Сърбия последния месец се анонсира от правителството и управниците в авиокомпанията полет от Белград до JFK ,от началото на лятото /предполагаема дата е 1 юни/. с 5 честоти седмично. За целта се подготвя вземането на лизинг на един /??? не знам дали ще могат да наваксат 5-те честоти с един/ или два самолета АIRBUS 330-200 . Всички документи били подготвени, очаквало се само комисия от САЩ да провери нивото на сигурност и проверките на летището в Белград. Това бе публикуван в всички медии в Сърбия.
http://www.aerotravel.rs/air-serbia-dir ... -new-york/


Все пак проектът за трансатлантически полети е политически и Вучич натиска, това да се случи преди парламентарните избори догодина. Той се държи, като изпълнителен директор на Air Serbia. Очевидно разходите по тези полети ще се поемат от сръбската държава предвид резервираността с която Etihad приемат идеята. Напредват, но доста бавно и най-вероятно ще има не малко препятствия. Сега минават през FAA 129 сертифициране, което може би ще отнеме много време. Следващата инспекция на американците ще бъде едва средата/края на месец февруари и не се знае с какъв резултат ще бъде предвид, че предишната такава не се оказа успешна. Относно 332-ката /една или две/ най-вероятно ще я вземат от Jet Airways, които са под шапката на Etihad. Цената на лизинга за която се говори е около 500,000 на месец, която не е особено ниска.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 27 Дек 2015 10:37
от dr_mike
Вчера премиера Вучич откри ново крило на терминала на летището от където ще тръгват полетите на САЩ. Също така обяви вземането на лизинг на А332 от Индия за да се обучават пилоти /предполага се че първоначално ще лети чартърни полети/ , като анонсира търсенето и на втори А332. Обяви също тъка идея за полети до Чикаго и Торонто като следващи стъпки, както и разширяване на регионалната мрежа /анонсира се полет към Прищина/ Идеята е да не се разчита само на сърби от Сърбия и преселници а и на транзитни пътници. Източник: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... kola-Tesla

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 27 Дек 2015 11:07
от mashine1984
dr_mike написа:Вчера премиера Вучич откри ново крило на терминала на летището от където ще тръгват полетите на САЩ. Също така обяви вземането на лизинг на А332 от Индия за да се обучават пилоти /предполага се че първоначално ще лети чартърни полети/ , като анонсира търсенето и на втори А332. Обяви също тъка идея за полети до Чикаго и Торонто като следващи стъпки, както и разширяване на регионалната мрежа /анонсира се полет към Прищина/ Идеята е да не се разчита само на сърби от Сърбия и преселници а и на транзитни пътници. Източник: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... kola-Tesla

Той отдавна се държи, като изпълнителен директор на Air Serbia. В Сърбия вече го вземат на подбив. Нека минат изборите там пък ще видим, какво ще се случи.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 27 Дек 2015 15:47
от dr_mike
То 2016 са локални избори. Парламентарните (ако няма извънредни) са след две години. Иначе като 51% собственик, правителството пряко контролира работата на АК. Това което постоянно се анонсира е че и АК и Летището са на печалба , за първ път от десетки години насам , поне според официалните доклади. Етихад поне за сега не се намесват освен че си взимат част от печалбата и лизинга за самолетите.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 27 Дек 2015 16:57
от mashine1984
dr_mike написа:То 2016 са локални избори. Парламентарните (ако няма извънредни) са след две години. Иначе като 51% собственик, правителството пряко контролира работата на АК. Това което постоянно се анонсира е че и АК и Летището са на печалба , за първ път от десетки години насам , поне според официалните доклади. Етихад поне за сега не се намесват освен че си взимат част от печалбата и лизинга за самолетите.


Да, изборите през 2016 са местни, но Вучич на няколко пъти анонсира, че иска да има извънредни парламентарни избори следващата есен. Относно това дали Air Serbia е на печалба, ето то цифрите и ти ми кажи - печалба от 2 млн евро, но и държавна субсидия от 70 млн. евро. Мисля, че сам можеш да си направиш извода :lol:

Летището също е на печалба, защото правителството тази година им преведе дължими пари от Air Serbia за минали години, което е част от споразумението им с Etihad за изчистване на дълговете на АК-та (Всички дългове бяха поети от правителството по силата на това споразумение).

Относно long-haul полетите Etihad не еднократно им намекваха, че още е прекалено рано да тръгват в тази посока и че първо трябва да се оптимизира мрежата им. Вучич обаче не спираше да прави изявления за тези полети. Най-вероятно са се споразумели правителството на Сърбия да поеме всички разходи по тях, иначе няма друго разумно обяснение.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016 01:50
от bratanov
нов нощен/сутрешен полет до София през лято 2016

eff28MAR16:

JU126 BEG0030 – 0240SOF AT7 14
JU122 BEG1320 – 1530SOF AT7 D

JU127 SOF0520 – 0530BEG AT7 14
JU123 SOF1600 – 1610BEG AT7 D

мисля да се пробвам JFK-BEG-SOF ако се получат нещата това лято, за да пробвам техния on board service, че след Bulgaria Air ми се иска малко лично отношение :drinkers: :drinkers:

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016 09:20
от mashine1984
При тях проблемът ще са цените. Едва ли ще могат да се съревновават със цените и промоциите на големите играчи.
В момента Lufti и Air France имат много добри промоции.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2016 11:28
от mashine1984
Ето затова говорех, че 99% ще има предсрочни парламентарни избори тази година.

Serbian PM says will call early elections in bid to unblock reforms


http://wire.seenews.com/news/serbian-pm ... rms-509343

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 07 Фев 2016 17:32
от mashine1984
Нещата при Air Serbia очевидно не са толкова розови, колкото ни ги представят. За януари имат спад от 11,5% на пътниците, спад от 12,5% на извършените полети и леко подобрение от 3% на LF до 60%.

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 11 Фев 2016 15:40
от Topfly

Re: JAT/Air Serbia

МнениеПубликувано на: 14 Фев 2016 13:18
от mitkobiker
Вече се спрягат конкретни разписания за полетите до Ню Йорк:
JU500 BEG 07:30 JFK 12:00 A330
JU501 JFK 14:40 BEG 05:30+1 A330

Връзките от София към JFK са ОК- два часа на Белград... но засега само два пъти седмично по сутрешните полети.
Прибирането по тези разписания ще значи осем часа висене в Сърбия.