Страница 3 от 3

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 01 Окт 2010 21:01
от amcho
mitkobiker написа:Много бързаш :)
Нека да мине Нова година пък тогава ще има повод за притеснение :goodman:


Прав си, защото гледам че не са заложили почти половината от дестинациите с тръгване от Копенхаген пр. Истанбул а и виж какво пише в сайта им: We will be announcing even more summer routes as soon as they are available on our website. или с две думи: Очаква продължение :)

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 02 Окт 2010 14:31
от amcho
Cimber Sterling loan backed by a government guarantee approved by Vaekstfonden

October 1, 2010

Cimber Sterling today received final approval from Vaekstfonden of a loan with partial government guarantee under the ”Danish Act on Temporary Government Guarantees for Loans to Certain Travel Operators”.

The Icelandic ash cloud, which led to in the airspace closure in April – May 2010, caused a heavy financial burden for Cimber Sterling and the airline industry in general. In order to secure Cimber Sterling’s capital and cash position as much as possible, we have applied for a loan with a partial government guarantee under Danish Act no. 593 and are pleased to announce that Cimber Sterling today received final approval from Vaekstfonden. With the approval, Cimber Sterling’s cash position will be strengthened by DKK 86 million, primarily consisting of the government-guaranteed loan.


Напомня ми малко на историята със Скай Юръп...изглежда, че са го закъсали малко датчаните...ама добре, че има богати страни като Дания да помагат на закъсъли родни авиокомпании ;)

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 04 Окт 2010 12:29
от atzah
Не го вярвай това с Датската държава да подпомага закъсали частни авиокомпании.

Много са коварни тези типично туристически дестинации, където контингентът от желаещи да платят реалната цена е никакъв, конкуренцията огромна, и само цената на труда, синдикатите и социланата защита са високи!

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2010 23:09
от amcho
mitkobiker написа:Много бързаш :)
Нека да мине Нова година пък тогава ще има повод за притеснение :goodman:


Оказа се прав, че сме избързали със Симбър гледам, че са заложили вече цели три полета седмично за лято 2011 :) Но часовете отново са ужасяващи:

QI3485 CPH-SOF 15:55 19:25 246 B73G
QI3486 SOF-CPH 20:10 21:45 246 B73G

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2011 15:38
от randi
Cimber прекратяват полетите си до София, последният е на 27 - ми октомври.

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 03 Май 2012 11:55
от amcho
Тъжно.....много тъжно :( :(

Cimber Sterling declares bankruptcy


May 2, 2012
The owners of Cimber Sterling will not continue the financial support of Cimber Sterling. Because of this The Board of Directors has decided to declare the company bankruptcy. A ‘declaration of bankruptcy’ has been delivered to the local court of Sønderborg at 06:30 Thursday morning.

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 03 Май 2012 13:44
от Buch
Това само по себе си нищо не означава. Т.е. не е задължително да спрат да оперират.

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 03 Май 2012 18:40
от Дедо
Ей тука погледнете т.е. прочете за украинската връзка ( нямах никаква представа за нея) , и май всичко е тръгнало от там , може би ?
3 мая 2012 г., Aviation Explorer – Совет директоров датской авиакомпании Cimber Sterling, мажоритарным владельцем которой является компания Mansvell Enterprises Ltd, подконтрольная украинскому бизнесмену Игорю Коломойскому, принял решение объявить компанию банкротом, сообщает агентство «Интерфакс Украина».
"Владельцы Cimber Sterling не будут продолжать финансовую поддержку Cimber Sterling", - говорится в биржевом сообщении компании четверг. Согласно ему, соответствующее заявление было направлено в местный суд в четверг рано утром. Все рейсы авиакомпании временно приостановлены, а застраховавшиеся от таких случаев пассажиры смогут получить возмещение от Travel Guarantee Fund.

В конце апреля этого года Cimber сообщила, что Mansvell Enterprises в марте решила выдать авиакомпании несколькими траншами долговое финансирование на 150 млн датских крон ($26,6 млн по текущему курсу) и из этой суммы компания уже получила DKK50 млн.
Согласно документам на сайте Cimber, в связи с нехваткой капитала менеджмент попросил у акционеров права увеличить уставный капитал на 92,3%, или на DKK144 млн – до DKK300 млн за счет конвертации долга, и собрание предоставило ему такие полномочия.
В августе 2011 года мажоритарный акционер влил в капитал компании DKK165,7 млн, однако этого оказалось недостаточно для покрытия убытков Cimber. В связи с этим во второй половине прошлого года Mansvell одолжил авиакомпании еще DKK89 млн. Помимо этого, компания планировала до конца октября текущего года сократить около 200 из 890 сотрудников в связи с отказом от эксплуатации самолетов Boeing в пользу сохранения в авиапарке двух меньших типов самолетов и общей кампанией по сокращению расходов.
В связи с новой структурой собственности и открывшимися возможностями Cimber Air Data A/S недавно продала свои активы по обслуживанию, ремонту и эксплуатации самолетов четырем украинским авиакомпаниям с общим флотом в 70 самолетов.
Глава совета директоров Cimber Григорий Гуртовой, являющийся также сопредседателем набсовета украинской авиакомпании "АэроСвит", в конце апреля подтвердил ранее озвученный финансовый прогноз группы на текущий финансовый 2011/12 год, завершающийся 30 апреля: консолидированная выручка – DKK2 млрд, операционный убыток (EBIT) – DKK160-200 млн.
Авиакомпания Cimber Sterling создана в 1950 году. Выполняет полеты в европейские страны. Флот перевозчика состоит из 26 самолетов: девяти турбовинтовых ATR, 11 региональных CRJ200 и шести Boeing 737.
Котируемая на бирже компания попала в сложное финансовое положение, в связи с чем она привлекла стратегического инвестора, которым стала Mansvell Enterprises И.Коломойского. Эта компания 1 августа 2011 года приобрела 110 млн акций дополнительной эмиссии за $31,27 млн, получив 70,8% уставного капитала компании.
И.Коломойский является также основным акционером шведских авиакомпаний Skyways и City Airlines. Имеет интересы в украинской авиации через участие в таких компаниях, как "АэроСвит" (которой принадлежит "Донбассаэро") и "Днипроавиа", а также является основным акционером ряда португальских лизинговых компаний.

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 03 Май 2012 21:59
от Toni
Жалко, симпатична авиокомпания бяха. Може да видим отново техните Боинги в София, ако ги дакарат на съхранение.

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 03 Май 2012 23:00
от epetkov
А само преди няколко месеца се чудехме за какво са й на Norwegian толкова много нови самолети.Няма да се изненадам ,ако до няколко месеца SAS последват съдбата на Cimber Sterling ,така пътят за експанзия на Norwegian ще бъде чист .

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 03 Май 2012 23:14
от Topfly
epetkov написа:А само преди няколко месеца се чудехме за какво са й на Norwegian толкова много нови самолети.Няма да се изненадам ,ако до няколко месеца SAS последват съдбата на Cimber Sterling ,така пътят за експанзия на Norwegian ще бъде чист .


Дори и пълен монопол на скандинавския пазар не може да оправдае флот от 500 самолета... По скоро трябва да фалира Луфтханза за да се отвори такъв пазар...

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2015 01:11
от amcho
Май се "възроди" авиокомпанията. Вече са собственост на SAS:

http://www.cimber.com/

With the acquisition SAS has the possibility to transfer the CRJ-900 regional jet production to the new company, i.e. 12 CRJ aircraft. The transfer will be implemented 1 March 2015.


Хмм..нали някога летяха до София с CRJ и B737?

Re: Cimber Sterling

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2015 13:49
от mitkobiker
amcho написа:Хмм..нали някога летяха до София с CRJ и B737?

Основно идваха със 737-700, но накрая пускаха и CRJ на SAS.
Wizzair с Малмьо вече покрива и този пазар... едва ли ще ги видим в София скоро :|